Mistä marjapensaiden lehtien vaaleanvihreä väri kertoo? Liian kuivaa, aurinkoista, ravintoainepuutos vai mitä? Mielestäni viinimarjapensaidemme lehdet ovat liian vaaleat verrattuna muihin näkemiini pensaisiin. Istutettiin pensaat kesällä -06. Mustaherukat tekee jo satoa, mutta punainen ja valkoinen viinimarja ei kovin kummoisesti.
pensaiden vaaleat lehdet
kummastelija
2
893
Vastaukset
- nurmikko vie ravinteet
Helpoin selitys lienee se, että pensailla on typen puute. Jos ne kasvavat vielä hitaasti, asiasta voi olla melkoisen varma. Annappa niille seuraavana kesänä vaikka kusta kasteluveden seassa ja seuraa tilannetta. Pitäisi parin viikon kuurilla parantua tuo puute :) Tälle vuodelle en enää suosittele typen antamista ainakaan helppoliukoisessa muodossa, koska se vaikuttaa kasvien talvehtimiseen.
- mimmu
Meillä myös lehdet alkavat "kellastumaan hiukan aikaisin. Raakanako sitä "pissaa" kastelikannusta suhautetaan, vai laimennetaanko vedellä esim. 1/2 ja 1/2 ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351