Sairaalareissu

katja

Hei!!Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta...Minulla oli ihan normaali kontrollikäynti viime viikolla lääkärissä ja siellä lääkäri aikansa tutkittuaan huomasi että jotain pientä kypsymistä oli tapahtunut jo kohdunsuulla..Ja sitten vain osastolle lepohoitoon.Viikon siellä olon jälkeen päätin lähtee kotiin makoileen ja lepäilemään ja nyt pelottaa jo seuraava kontrollikäynti.Viikkoja on nyt 28 ja olen kyllä levännyt kotonakin.Mieli on paljon virkeämpi kun saa olla yhdessä rakkaiden ihmisten kanssa.Toivottavasti vain ei ole kypsymistä tullut lisää ja se, että saisi olla kotona loppuajan..

5

1408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuplien äiti

      Tässä kohtaa täytyy muistaa,että turhaan ei kellekkään suositella lepoa.
      Minun 5 ja 6 lapseni (kaksostyttöni)syntyi jo viikolla 30,pieninä keskosina, vaikka huilasinkin viikosta 24 asti.
      Ja varmaan olet huomannut ettei kotona lepo ole sama asia kuin sairaalassa,kotona kuitenkin aina tekee jotain ylimääräistä.Toivotan sinulle kärsivällisyyttä ja vielä monta viikkoa lisää odotusaikaa.

    • Kokemuksella

      Moi! Juu,u. Mulla on kokemuksia levosta kaksosia odottaessa. Viikolla 24 normaali kontrolli käynti samoin, ja kuinkas ollakaan kohdun suu oli jo 1cm auki. Ei siinä mulla ainakaan ollut vaihto-ehtoja missä sitä levättiin. Lepäsin 2,5kk vuode-osastolla, eihän se kivalta tuntunut, mutta enhän sielä itseni takia lepäillyt, vaan syntymättömien lasteni puolesta. Ja tarpeen vaatiessa apukin oisi ollut lähellä. Niitä "pahoja" valmistelevia supistuksia ei välttämättä itse edes huomaa ja silti hallaa tekeevät sielä kohdunsuulla. Minun raskaus kuitenkin sitten päättyi ihan onnellisesti, hyväkuntoiset lapset syntyivät rv 34 3, ja kerkisin jopa olemaan kotonakin noin viikon, kun synnytyksen aika sitten koitti. Et maininut viestissäsi oletko ensi-, vai uudelleen synnyttäjä? Uudelleen synnyttäjällä on kuulema tavallisempaa, että kohdunsuu saattaa avautua jo vähä aikaisemmin. Lepäilehän.. Toivotan sinulle hyvää loppukesää ja paljon, paljon vielä lisää odotuspäiviä!

      • katja

        Niin siis tänään oli kontrollikäynti ja mikään ei ollut edennyt.Lääkäri sanoi, että kohdun suu ei ole auki vaan jotain kypsymistä oli tapahtunut silloin viikko sitten..Kotia sain tulla,mutta edelleen lepäämään ja viikoittain käyn aippäpolilla tutkimuksissa.Hieman rauhoitti mieltä tuo tämän päiväinen.Olen uudelleensynnyttäjä, edellisestä synnytksestä on 5 vuotta.


    • ldhfsöhdgöhsd

      Viime viikolla kävin kans kontrollikäynnissä (33 viikolla) ja kohdunsuu oli auki sentin. Osastolle vuodelepoon passitettiin ja sain kortisonit ja nesteytystä sekä supistuksia estävää tippaa. Lauantaina pääsin kotiin ja tänään kävin taas kontrollissa. Lisää aukeamista ei ollut tapahtunut, mutta vauvat olikin kääntyneet poikkitilaan raivotarjonnasta. Joten ne ei enää paina niin kovin tuonne alapäähän, mutta jos eivät käänny enää niin sektio on edessä. Kotona yritän nyt lepäillä, mutta tosihan se on että sairaalassa lepo on kokonaisvaltaisempaa. Mutta viikkoja nyt 34, joten matkaa on vielä niin pitkästi, ettei jaksaisi koko loppuaikaa sairaalassakaan maata, varsinkin kun kotona on jo yksi lapsi.

      • sairaalareissu

        Mulla tälä htekellä tilanne edelleen sama kuin aikaisemiminkin olen kirjoittanut. A-vauva oli vain kääntynyt raivotarjontaan.Viikoittain käyn edelleen kontrollissa,mutta muuten kaikki on hyvin.Ei ole supistellut.Minullakin vielä matkaa kuitenkin olisi 10 viikkoa,kun nyt on viikkoja 30 1..Toivotaan että kaikki menisi hyvin ja pääsisi vielä paljon eteenpäin ennen vauvojen syntymistä..Kirjoitelkaa kokemuksia,niitä on kiva lukea kun on itse tässä tilanteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1810
    2. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      222
      1500
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      82
      1454
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1318
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      163
      1091
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1073
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      922
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      906
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      846
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      814
    Aihe