Tuntuu siltä, että kaikkien makeutusaineiden mainostetaan aiheuttavan syöpää.
voiko minimikäytöllä loppujen lopuksi olla mitään seuraamuksia, vaikka makeutusaine olisi mitä ja vaikka säännöllisesti käyttäisi?
Käytän makeutusaineitakin vain pakon edessä, esim. vihreään teehen, jonka makuun en koskaan totu.
Entä millähän sokerin/keinotekoisen makeutusaineen voisi korvata..? Onko jotain..esim. mehuja, joita voisi lorauttaa sekaan?? pääasiassa vihreään teehen kaipailisin jotain..sitruunaa/limeä olen kokeillut monet kerrat,enkä ole mitenkään erityisesti viehättynyt. Toisaalta onhan niissäkin sokeria, kuten miltei kaikissa elintarvikkeissa *miettii..*
vaan ehkä sitä mielummin kuitenkin laittaisi jotain, josta olisi joitain minimaalisia terveyshyötyjäkin ja voisi jättää puhtaat sokerit/makeutusaineet rauhaan kaupan hyllyille.
Ja siivilöistä...sain vasta lahjaksi teetä, jonka rakenne on sellainen, että tunkeutuu väkisin siivilän läpi. Semmosta kummaa jauhoa, jossa joitain pitkiä ja ohuita heinänpalasia.
Oletteko nähneet missään myytävänä sellaisia pieniä siivilöitä, jossa olisi kunnon suodatin?
tulipa taas lapsellista...vaan ei viitsi olla lähettämättäkään
Makeutusaineista
3
347
Vastaukset
- sanu
Onko kauhea synti käyttää hieman sokeria tai hunajaa?
Anna nyt vähän itsellesi vapautta nautiskellakin. Kauheaa että pitää tuntea huonoa omaatuntoa kaikesta siitä mitä pistää suuhunsa.
Itse olen kaiken luonnollisen makean kannalla. Nuo keinotekoiset makeutusaineet ovat kuitenkin oleet ihmisen historiassa vasta vähän aikaa käytössä. Niiden pitkäaikaista vaikutusta satojen vuosien ajalta ei vielä tunneta.
Aasiassa ei ole tarkkaa se vaikka juoman mukana tulee teenmuruja. Mutta jos sinua murut häiritsevät niin oletko ajatellut kokeilla kertakäyttöisiä paperisia teen suodatinpusseja? Niistä ei tule mikään läpi. Hintaa tosin tulee teelle kun niitä käyttää...
Ja vielä: vihreän teen ei tarvitse olla kauhean vahvaa. Silloin se makukin on miellyttävämpi. - jklhjk hjkl
"Tuntuu siltä, että kaikkien makeutusaineiden mainostetaan aiheuttavan syöpää." aivan ja oonkin miettiny tuota jonkin verran. nykyään kaikista aineista otetaan lisätty sokeri pois(nää kaikki 'nyt vähemmän lisättyä sokeria!' -hihhuloinnit)ja lisätään makeutusaineita.. Joskus välillä naureskelen miehelleni että "kohta myydään sokeripaketteja joissa lukeee isolla Nyt vähemmän lisättyä sokeria!!".. en vaan ymmärrä, ensin selitetään ja tehään tutkimuksia että makeutusaineet aiheuttaa syöpää ja sitten laitetaan joka helkutin tavaraat makeutusainetta ja poistetaan sokeri..
"Ja siivilöistä...sain vasta lahjaksi teetä, jonka rakenne on sellainen, että tunkeutuu väkisin siivilän läpi. Semmosta kummaa jauhoa, jossa joitain pitkiä ja ohuita heinänpalasia.
Oletteko nähneet missään myytävänä sellaisia pieniä siivilöitä, jossa olisi kunnon suodatin?" en oo nähny mutta suodata se ihan tavallisen suodatinpaperin läpi, ite teen niin ku en viitti ettiä mitää erikoisia siivilöitä :D- syöpä
aspartaami mitä käytetään makeutusaineena ei ole mielestäni mikään leikin asia! en itse käytä enään ollenkaan sitä sisältäviä tuotteita siitä lähtien kun tutkin sitä hieman tarkemmin. aspartaamia löytyy useista tuotteista mitä ei voisi kuvitella sisältävän. itse käytin myös näitä päivittäin esim. rasvattomia jogurtteja, sokerittomia mehuja tai niinkin "terveellistä" kuin vitamiini poretabletteja! lue linkeistä hieman lisää aiheesta ja jätä se aspartaami pois!!
http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=2952
http://www.minaolen.com/lehti/art3_102.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892