Lasikuitu vene on hiottu osin lasikuidulle asti ja välillä on vanhaa maailiä näkyvissä.
Tarkoitus olisi maalata vene Kunnon auto maalilla. (2-komponentti) Sisävesi käyttöön. Ei merelle.
Hiontaväriä tai pohjamaalia alle tulee karhennukset ja pesu/ravasn poistot on tiedossa, mutta:
Riittääkö nämä yhteensä vai pitääkö maalata vielä joku primer maali (vesieriste)?
Kestääkö 2-Komponentti maali uppoama rasituksen ja onko vesi tiivis. Tarvitseeko lakata maalattu pinta jos kyseessä ei ole metalli väri?
Valkoista laadukasta 2-komponentti maalia koko veneen pinnat.
Mitä tulisi vielä ottaa huomioon.
Kiitos etukäteen jo mahdollisista neuvoista.
Veneen Maalaus neuvoja
4
2691
Vastaukset
- SeaHawk 230
Epoksiprimerilla kannattaa vetäistä ainakin pohja ja rungon veden alle jäävät osat. Gelcoatilla/topcoatilla loput. Automaaleista en osaa sanoa mitään, mutta maalikaupassa osaavat varmasti auttaa. Itse vetäisin kyllä tosiaan tuolla gel/topcoatilla.
http://www.terpol.fi osoitteesta löytynee osaavia kavereita...- Tietoa Kaipaava
Vene on nopea kulkuinen ja gelcoat pinta ei tule missään nimessää kysymykseen. Auto maaliilla saa tasaisemman, kovemman ja kestävemmän pinnan.
Eli se primerin levitys sinne veneen ja maalin väliin kiinnostaa. Eli onko sitä edes tarvetta laittaa jos maalataan automaalilla?
Sen teidän että gelcoat pinta ei ole vesi tiivis vaan se tarvitsee primerin alle. - myrkkymaalin alle
Tietoa Kaipaava kirjoitti:
Vene on nopea kulkuinen ja gelcoat pinta ei tule missään nimessää kysymykseen. Auto maaliilla saa tasaisemman, kovemman ja kestävemmän pinnan.
Eli se primerin levitys sinne veneen ja maalin väliin kiinnostaa. Eli onko sitä edes tarvetta laittaa jos maalataan automaalilla?
Sen teidän että gelcoat pinta ei ole vesi tiivis vaan se tarvitsee primerin alle.voit maalata koko rungon sillä 2-k maalilla, mielellään UV suojatulla PU maalilla. Automaalit on hyviä, niin myös vastaavat teollisuusmaalit jotka on todella kulutuksen kestäviä kuten Teknoksen Teknodur maalit.
Se primer on tarkoitettu myrkkymaalin alle, ei sen uretaanimaalin alle sitä tarvita. Eli ensin maalaat kiulun sillä uretaanilla, sitten primer ja lopuksi antifouling eli myrkkymaali.
hiontamaaliksi sopii alle esim. Teknoksen Inerta mattamaali joka on hyvä hioa. se on jo epoksimaali ja varsin vesitiivis. Primerin tehvänä on paitsi toimia vesieristeenä ( epoksiprimer) myös olla tartuntamaalina antifouling maalille.
- Tieto kaivannut
Hyvä. Nyt tuli tietoa hyvin. Kiitti paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669