pizza ja viini

jane********

mikä viini sopisi pizzan kanssa. Ihan perus viini, alkosta saatava, eikä mikään kovin kalliskaan.

Ei kallis siks koska en ole muutenkaan mikään viinin ja alkoholin ystävä muutenkaan.

4

2035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Italiano

      Italialaiset Chianti-punaviinit sopivat mainiosti pizzan kera. Joku tosin pitää valkoviinistä enemmän (varsinkin jos pizzassa on mereneläviä, "frutti di mare"), ja niitäkin on italialaisia runsaasti, myös chiantia.
      Ihanne on löytää perinteisessä fiasco-pullossa (niinipunospullo) chiantia, mutta saakohan enää Alkosta? Ulkomailta kyllä, Tallinnastakin.

    • rotissööri

      mielestäni olut on pizzan paras kyytipoika. Jos pitäydytään viineissä, niin chardonnay sopii mainiosti tai muut eteläisen Italian notkeat mutkattomat punkut, esim. allora primitivo, alkon No. 458867, hinta 9,30 € per 0,75 litran pullo.

      Luultavasti kohta T.epi kommentoi, että kysytään viiniä ja vastaat, että olutta ja sitten kertoo pari sanaa mikä tomppeli olen. Mutta hän on ainainen työtön kännikala ja pyrkii samaistamaan muut itseensä.

    • Asiakas 

      Alkosta saa ihan ilmaiseksi hinnaston, jossa on muutakin hyödyllistä tietoa kuin hinnat. Siinä on jokaisen viinin kohdalla symbolit, jotka kertovat, minkä ruokien kanssa nautittavaksi ko. viiniä suositellaan.

      Pizzasymboli on tökätty aivan ensimmäiseksi seuraavien italialaisten punaviinien kohdalle:

      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/005972
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/006903
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/005384
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/005676
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/006346
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/005975
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/005155
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/444747
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/458878
      http://www.alko.fi/tuotteet/fi/005973

      Tällä en tahdo sanoa, etteikö pizzan kanssa sopisi litkiä muistakin maista peräisin olevia viinejä, valkoisiakin.

      • Asiakas 

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      905
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      704
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      680
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      630
    5. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      621
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      547
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      456
    Aihe