Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Aaltokankaan ratsutallit oulussa!

ratsastusta aloitteleva

Kuka käy aaltoknkaan ratsutalleilla oulussa? Voisitko kertoa minulle: Minkälainen opetus siellä on ja onko siellä osaavat ja kiltit hevoset ja ponit? Onko siellä hyvä ilmapiiri? Pidetäänkö siellä alkeistunteja

Ps: Olisin erittäin onnellinen näistä tiedoista.

40

2897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piija

      Oon kerran käynyt ja oli oikein mukavaa :) Hevoset ovat mukavia ja opetuskin tasokasta.

      • Ottir

        Heips!
        Olen käynyt pari kertaa nyt Aaltokankaalla ja ilmapiiri on ollut todella ystävällinen. Ja opetuskin on sellaista että siinä kehittyy eikä vain junnaa paikallaan. Mikä minulla oli syynä tallin vaihtoon kun edellisellä opella motivaatio lopahti..
        Mitä hevosiin tulee niin vaikuttavat kilteiltä ja myöskin osaavilta hevosilta. Todellakin suosittelen paikkaa kaikille :)


      • aaltsikkalemuaa

        ja tuonko vois uskoo????


    • Ehkä tiiän

      Hei. Aaltokankaan ratsutallit ON oulussa. Omistaja on vaihtunut muistaakseni kesälomalla. Aaltokankaan ratsutalleilla on tosi mukava ilmapiiri, ja suht koht hyvä opetus(=

      • _:Minäää:_ C:

        itse käyn aaltsikalla ja suosittelen kyllä :D ja uus maneesikin tulee sen mörkömaneesin tilalle niin että jee :D


    • hellou!

      mun kaveri kävi pari kertaa ja näin kertoi:

      - paska opetus
      - paskat hevoset
      - paska maneesi
      - paska ilmapiiri

      ^ noin mun kamu kertoi.. elikkäs en ole itse käynyt, joten sinun kannattaisi itse käydä kurkkaamassa (=

    • kh45wmty

      Tallin kokonaisvaikutelma on inhottava.
      Tallirakennuksia on useita ja taso vaihtelee täysin p*skasta suht ok:hon, mutta eivät missään nimessä täytä lain vaatimuksia. Tämä on tietenkin heidän ongelmansa kun vuosi 2014 koittaa ja jokaisen tallin on pakko olla lain vaatimuksia vastaava...

      Pari tallirakennuksista todella ahtaita, heppoisesti kyhättyjä, voivat aiheuttaa vaaratilanteita sekä hevosille että ihmisille. Itse tiedän miten he hevosiaan hoitavat (sisäpiiritietoa) eikä se todellakaan vastaa yleisiä hevosenhoidon käsitteitä, mikä on siis hevoselle hyväksi ja mikä ei.

      Useita kertoja olen nähnyt heidän (siis ratsastuskoulun omistajan) hevosillaan olevan kaviot erittäin huonossa kunnossa, osa kulkee ilman kenkiä ja kaviot aivan liian pitkät --> lohkeilleet, jalat ihan väärässä asennossa... Miten pitkillä ja rikkinäisillä kavioilla ne hevoset pystyvät muka siitä huolimatta juoksemaan tunneilla pari tuntia päivässä?

      Itse en ole tunnilla käynyt siellä, mutta olen seurannut 3 tuntia kentän laidalta käsin. Opetuksen taso oli mielestäni kehnoa ja tunneilla 8-10 ratsukkoa, eli montaa lausetta ei opettaja ehdi yhdelle ratsastajalle sanoa. En sano, etteikö opettajalla olisi ammattitaitoa, sillä voihan hän olla erittäin taitava ratsastaja ja tietää ratsastuksesta paljon, mutta kun tilanne on tuollainen niin itse en kyllä 20euroa (vai paljonko se tuntihinta siellä nyt on) maksaisi siitä, että muutaman kerran sanotaan "lyhennä ohjia", "älä nojaa eteen" tai "vaihda kevennystä".

      Sitten on myös kokemusta sellaisista nuorista tytöistä, jotka on käyneet Aaltsikalla 4-5 vuotta säännöllisesti tunneilla kerran viikossa. Ratsastustaso heillä ollut surkea vuosiin verrattuna. Kehuivat, että ovat ratsastaneet reippailla, laiskoilla, kuumuvilla, pukittelevilla jne. hevosilla ja laukanneet maastossa lujaakin, hyppineet melkein metrin esteitä jne jne. ja sitten kun kiipesivät ystäväni hevosen selkään, joka ei todellakaan ole vaikea tapaus, niin eivät osanneet siellä selässä pysyä.

      Eli vuosiin katsottuna erittäin alhainen ratsastustaso (elleivät sitten valehdelleet ratsastuskokemustaan) ja jos oikeasti hyvällä tallilla kävisi 5 vuotta tunneilla niin pärjäisi kyllä ystäväni hevoselle. Itse olen käynyt tasan 20 ratsastustunnilla (ostin siis kaksi kymmenen kerran korttia) ja muuten olen ratsastellut itsenäisesti kentällä ja maastossa, yhteensä hevostelukokemusta on 8 vuotta. Mutta vaikka olen tunneilla käynyt ERITTÄIN vähän, kerran viikkoonhan tuo määrä tarkoittaisi vain n. puolta vuotta, niin silti pärjään ystäväni hevoselle täysin ja vuokraankin sitä nyt itsenäisesti 3 kertaa viikossa.

    • "lonely rider"

      Ei ole SRL:jäsentalli. Liikaa ratsastajia tunneilla. Ei henkilökuntaa valvomassa tallitouhua, omistajan ollessa tunnilla.
      Ei ole turvallisuusselvityksiä näkösällä. Uusille ei ole opastusta miten toimitaan.

      • Täti ja tyttö

        että ihmettelen omistajan tympeää käytöstä asiakkaitaan kohtaan! Jos kysyy jotain niin vastaus on tyly tai ei olla kuulevinaan. Ihmeekseni kuulin että omistaja on vasta valmistunut ratsastuksen opettajaksi, eikö ratsastuksenopettaja koulutuksessa puhuta mitään asiakaspalvelusta!?!?


      • ktk
        Täti ja tyttö kirjoitti:

        että ihmettelen omistajan tympeää käytöstä asiakkaitaan kohtaan! Jos kysyy jotain niin vastaus on tyly tai ei olla kuulevinaan. Ihmeekseni kuulin että omistaja on vasta valmistunut ratsastuksen opettajaksi, eikö ratsastuksenopettaja koulutuksessa puhuta mitään asiakaspalvelusta!?!?

        Meidän kaksi lasta on kulkenut aaltokankalla.. Joka kerta on menny kaikki pipariksi.. Omistaja ei todellakaan oler asiakaspalvelija. Nyt alkuvuonna päätimme ,että ei KOSKAAN tuolle tallille enää. Tuosta lystistä ei kannata kyllä maksaa tälle tallille. Onhan noita asiansa osaavia tallejakin.


      • 00542
        Täti ja tyttö kirjoitti:

        että ihmettelen omistajan tympeää käytöstä asiakkaitaan kohtaan! Jos kysyy jotain niin vastaus on tyly tai ei olla kuulevinaan. Ihmeekseni kuulin että omistaja on vasta valmistunut ratsastuksen opettajaksi, eikö ratsastuksenopettaja koulutuksessa puhuta mitään asiakaspalvelusta!?!?

        Omistajan käytös Aaltokankaalla on ala-arvoista.Asiakaspalvelutaidoista ei tietoakaan.Tuntihinnatkin ovat niin korkeat että luulisi siihen hintaan kuuluvan ystävällisen kohtelun!


    • Bélla Donna

      Aaltokankaan talli on hyvä! Tässä plussat ja miinukset:

      Hyvät hevoset
      Mukava omistaja (Tuuli Mustonen)
      Hevoset kilttejä
      Hyvä opetus
      Mukavia opettajia
      Mukava ilmapiiri
      Hyvin hoidettuja hevosia
      Hyvät hinnat (1h=23€)
      Hevosen saa laittaa itse valmiiksi
      Suuri maneesi
      Monta eri tallia
      Mahdollisuus majoittaa yksityishevosia
      Voi käydä kympin tunteja
      Kun on taluttnut 4 tuntia, saa ilmaisen tunnin

      - Joissain talleissa hieman liian pienet käytävät
      - Ei ole mahdollisuutta käydä tunteja ilman varaamista

      • subbimbubbin

        Aaltokankaan talli: plussat ja miinukset

        -suurin osa hevosista ei sovellu alottelijoille
        -tallinpitäjällä ei minkäänlaisia käytöstapoja
        -opetus junnaa paikallaan tai on liian vaativaa ryhmän tasoon nähden
        -hevosten kaviot hirvittävässä kunnossa
        -hevosten heinä huonolaatuista
        -oppilaille kyllä sanotaan että älä tee niin, muttei koskaan että miten pitäis tehdä!
        -oppilaita ei kannusteta
        -liian monta oppilasta ryhmässä
        -tallissa meteliä liikaa, pikkutytöt tuntuvat omivan paikan
        -varusteet huonossa kunnossa

        hyvä maneesi


      • Vasta viesti
        subbimbubbin kirjoitti:

        Aaltokankaan talli: plussat ja miinukset

        -suurin osa hevosista ei sovellu alottelijoille
        -tallinpitäjällä ei minkäänlaisia käytöstapoja
        -opetus junnaa paikallaan tai on liian vaativaa ryhmän tasoon nähden
        -hevosten kaviot hirvittävässä kunnossa
        -hevosten heinä huonolaatuista
        -oppilaille kyllä sanotaan että älä tee niin, muttei koskaan että miten pitäis tehdä!
        -oppilaita ei kannusteta
        -liian monta oppilasta ryhmässä
        -tallissa meteliä liikaa, pikkutytöt tuntuvat omivan paikan
        -varusteet huonossa kunnossa

        hyvä maneesi

        Aaltsikalla käyvän vastaukset:

        -Opettajat kyllä katsovat hevoseksi sellaisen joka varmasti soveltuu tasoon nähden
        -Tuuli(omistaja) on kyllä ystävällinen ja mainitsee aina ihan asiasta
        -Opetus katsotaan ryhmän keksitason mukaan mutta jos ei osaa jotain tai on reilusti edellä muita siirretään seuraavalle asteelle tai edistyneempään ryhmään
        -Hevosten kaviot eivät ole huonossa kunnossa ja haluaisin tietää miten ne mielestäsi ovat!
        -Heinä on kyllä hyvälaatuista ja home otetaan aina pois ja hevosille jotka eivät pysty syömään paaliheinää annetaan erikois heinää
        -Monesti sanotaan nämä "kiellot" ovat neuvoja!
        -Tämä kommentti on tosi koska aika harvoin minullekkin sanotaan että yritä vielä enemmän tms.
        -Jos ryhmä on suuri se jaetaan puoliksi tai "parhaat" siirretään tyhjempään ja edistyneempään ryhmään
        -Opettajat, tallintyöntekijät, omistaja ja vanhemmat aika monesti kyllä mainitsee jos melu on liian kovaa
        -Varusteet kyllä tarkistetaan aina välissä ja putsataan, korjataan, ja pestään. Esim. Satulahuopia varten on tallilla erikseen pesukone
        - Maneesi on hyvä

        Miinuset:

        -Tarhat ovat välissä tosi likaisia, mutta nekin siivotaan
        -Harjat ja kaviokoukut ovat sikin sokin joka paikassa ja välissä on pakko lainata naapurin omia
        -Joskus joutuu varoa esteitä tunnilla koska on seuraavalla tunnilla taas on taas esteitä.

        Nämä oli minun mieli piteet. En ole käynyt saaralla joten en kommentoi tallia mitenkään.


    • pirmaania

      Tutkiskelin tuossa juuri että mihin ratsastuskouluun sitä lapsensa laittaisi! Tämän aaltokankaan ratsutallien sivuilta sain tosiaan sellaisen käsityksen että hevoset eivät sovellu aloittelijoille! Useamman kohdalla luki että käy vain osaavien tunnilla! Ehkä tämä talli haluaa asiakkaikseen vain kokeneita ratsastajia! Erään tuttavani mukaan koulu on myös estepainotteinen! Mitä koulua oulun alueella voisitte suositella nuorelle tytölle joka ei ole koskaan ratsastanut? (mielellään koulupainotteista)

    • 3 *äiti

      En laittaisi lastaní ko talliin. Tallinomistajalla ei le asiakaspalvelutaitoja.
      Iissä on kuulemma hyvä talli.

    • poppoppoppopp

      Missä tollanen paskatalli on!?????

    • Ratsastaja vm.75

      Aaltokankaan Hevoset soveltuvat tosiaankin kokeneemmille ratsastajille. Saaran tallilla on leppoisia heppoja, joten talli voisi soveltua aloittelijalle paremmin. Hietasaaren ponipihaa voi myös kokeilla.

    • minäpämoi

      Kieltämättä tallin omistaja on välillä turhan äkäinen, kuin palkokasvin nenäänsä vetänyt, mutta muuten pidän kyllä tallista ihan suht paljon. Ilmapiiristä en sano juuta enkä jaata, itellä tämmösenä sosiaalikammoisena ihmisenä on muutenkin vähän vaikea tutustua uusiin ihmisiin, mutta kieltämättä teinit on aika kovia katsomaan nenänvartta pitkin. Muuten ihan lepposa ja rento meininki.. :)
      Toki varmasti parempiakin talleja löytyisi mutta no jaa.. :'D

    • kiitoshei

      Olen käynyt aaltokankaalla 7 vuotta. Tässä omat mielipiteeni tallista:

      Osaavat ja mukavat opettajat
      Olen käynyt Ankin, Tuulin ja Sanna tunneilla. Ankki on aivan mahtava opettaja. Kertoo kyllä mikä menee väärin mutta kehuu myös. Tuuli on kivoin pien ryhmätunneilla, osaa opettaa ja vaatii asioita. Sanna on tosi kiva, ja opiskelee juuri ratsastuksenohjaajaksi. Petrattavaa ohjeistuksessa on vielä, vähän epäselvää tekstiä silloin tällöin, mutta eiköhän kokemuksen karttuessa parane tämäkin :)
      kivat hevoset, jotka sopivat kylläkin myös aloittelijoille.... Täplä, Myrsky, Viola, Tomppa,, Ami, Essi, Tikru, Pallo, Kari, Manteli.. siinä liuta hevosia jotka minä ainakin voisin laittaa alkeisratsastajalle tunnille.
      Maneesi. Hieno, iso.
      Kenttä (ilmeisesti uusitaan ensi vuonna?)
      Maastot
      /- Omistaja. Olen tutustunut Tuuliin nyt vähän paremmin viimeaikoina, ja olen huomannut ettei Tuulin olekaan niin kauhea, itseasiassa ihan mukava (muistan kun Tuuli aloitti, aina juostiin pakoon nurkan taa... :'D) Toki vieläkin on huonoja päiviä, kaikilla on.
      Ilmapiiri. Itse tule toimeen kaikkien kanssa, mutta usein kuulee että uusia katsotaan nenänvartta pitkin? Itse aina autan uusia kunhan he kehtaavat apua pyytää! :) Sennut varsinkin tosi kivoja, mutta teinit on mitä on ;)

      -Liikaa tuntilaisia. Esteitä ei kerkeä hypätä paljoa suurella joukolla, eikä opettaja ehdi neuvoa kaikkia.
      -/ Kouluratsastuksessa olen kehittynyt viimeisen vuoden aikana PALJON, esteillä voisi tosin sanoa menneen takapakkia sen takia että ryhmään on tullut uusia, ei tunnin tasoisia ratsastajia.
      -Talli usein sotkuinen, vaikka osa siivoaakin reippaasti (harjat siellä täällä, jne)
      -Tallikäytävät pienet, ponitallissa suurin osa karsinoista turhan pieniä.
      -Usein liikaa porukkaa tallissa, meteliä. Hevosien rauhaa ei kunnioiteta.


      Ja mitä hevosten hyvinvointiin tulee.. (Kaviot, laihuus, huono heinä jne.) Tuskin kukaan haluaan opetushevosten olevan huonossa kunnossa, tai ostaa huonoa heinää. Laihoille hevosille annetaan enemmän heinää, siitä pidetään huoli. Kaviot. Kengittämättömyys ei ole aina pahasta. Esm. poneilla on usein todella hyvä ja kova kavioaines, eivätkä ne tarvitse kenkiä. Näin esm. Ylirannalla. Ja mm. Violaltahan kerran vuoltiin kaviot kerran liian lyhyeksi, jonka takia se piti lepoa jonkin aikaa. Ei siis juossut tunneilla.

      Talli ei siis ole täydellinen, mutta hevosista pidetään kyllä huolta! Niillä on vapaapäiviä, ne pääsevät laitumelle kesäksi, rikkinäisiä hevosia ei laiteta tunneille, ja haavoista pidetään huolta ja niin edelleen.

      Huom. Tämä oli minun mielipiteeni, jua kerroin vain mitä olen tallillä itse nähynyt.

    • omomom

      Itse vaihdoin tallia.Kävin siiis ennen hietasaaren ponipihalla.oli ihan ok paikka mut opetus junnasi joskus vaan paikoillaan eikä mennyt eteenpäin.Uusia jotku saattaa katsoa nenänvartta pitkin, mut sennut on tosi kivoja (: teinit nyt on mitä on.siks vaan tästä ku aikasemmin joku oli vissii kyselly ponipihasta.

      Mut aaltsikka tuntu vähän oudolta ku ne tallien laatu vaihteli.Ja olin estetunnilla kun kävin siel ja siinä oli yli 10 ratsastajaa jotka jaettiin kahteen ryhmään.
      Hevoset oli mitä oli.Mietin siis vieläkin vähän tallin vaihtoa.Tuuli tuntui vähän tiukalta.Luin nuita aikaisempia kommentteja ja suurimmaksi osaksi olen samaa mieltä mitä muut.

    • heppatyyppi

      Kannattaa kokeilla aivan Aaltokankaan vieressä sijaitsevaa Saaran tallia
      plussat ja miinukset:
      hevosi laidasta laitaan(rauhallisia poneja aloittelioille, osaavia kouluheppoja edityneimmille, reippaita esteheppoja sekä söpöjä shettiksiä rapsutettavaksi ja pienimpien ratsuiksi)
      mukava omistaja
      hyvä opetus ja opettaja on ystävällinen
      hyvä maneesi
      hyvä kenttä
      iso tarha hepoille(saavat olla tarhassa rauhassa, isossa laumassa)
      kivat hoitajat jotka auttavat mielellään, hevosen saa/pitää kuitenkin itse varustaa tunnilleen
      hyvät hinnat(1tunti=23e)
      srl:n hyväksymä talli
      tallit ovat siistit
      hevoset ja varusteet hyvässä kunnossa
      -joskus tunneilla 7-8 ratsastajaa(maneesi ja kenttä ovat isot että ei tule liian ahdasta mutta opettaja ei voi keskittyä yhteen ratsastajaan kovinkaan kauaa)

    • moikkelis koikkelis

      mun mielestä siellä on paljona parempaa kuin missään muualla ja siellä on hyvä ilmapiiri ja loistava opetus!!!!
      on se kuitenkin sellainen että voisi olla vähän tilavammat käytävät ja tarhoissa ei saisi olla nii paljon mutaa. Mutta silti olen tyytyväinen hevosiin jotka ovat ihania. maneesi ja kenttäkin löytyvät ne ovat tilavia!!!!¨
      ei kannata mennä sinne viereiselle tallillese on mun mielestä ihan pask"

      • XD

        mikäli tarkoitat saaran tallia että se olis huono nii olet väärässä. Siellä on paljo parempi omistaja, hevosista huolehditaan paremmin ja vaikka mitä muuta


    • Ratsastaja X

      Saaran talli voisi olla todella hyvä paikka, jos osa hevosista vaihdettaisiin nuorempiin/ reippaampiin. On vaikea tehdä annettuja tehtäviä, kun kaikki energia menee hevosen liikkeelle saamiseen.

      Tallilla on mahtavaa se, että hevoset saavat laiduntaa yhdessä isossa tarhassa.

      Aaltokangas on mielestäni ihan hyvä talli. Pikkutytöt häiritsevät mielestäni liikaa hevosten rauhaa ottamalla kuvia yms. Positiivista on monipuolinen kurssitarjonta sekä osaavat hevoset.

    • SM

      Vaihdoin tallia kesällä ja päätin kokeilla Aaltokangasta. Osalla tunneilla aivan liian paljon ratsastajiajia. Vaikka maneesi on iso ja porukka jaettu kahtia niin toisella porukalla saattaa olla opettajana täysin epäpätevä "tallityttö" joten opetus ei todellakaan vastaa hintaa.
      Vaarallisia tilanteita syntynyt jatkuvasti pitkin syksyä, koska esim lasten alkeistunnilla toistakymmentä ratsastajaa joita ohjaa epäpätevä henkilö.
      -Nuoria hevosia paljon.
      -Plussana se, että järjestetään paljon erilaisia kursseja ja leirejä.

      Mutta silti taidan vaihtaa kohta tallia...

    • heheh

      Mun puolesta Aaltiskan miinukset ja plussat:

      -Huonolaatuinen heinä
      -jotkut ponitallin karsinoista liian pieniä
      -jotkut omii hevosia, katsoo pitkin nenänvartta
      -joskus tallissa kauhea meteli
      -tuntien ryhmäkoot liian suuret
      -ostetaan vähän turhan nuoria hevosia

      Tunneilla etenee hyvin. Olin puoli vuotta jummannut samalla tunnilla, ja heti kun vaihdoin aaltokankaalle, pääsin puolen vuoden aikana kolme tasoa ylöspäin.
      hevosia vaihdetaan usein, yksi hevonen ei joudu olemaan koko ikäänsä tuntijunana, vaan pääsee kevyempään käyttöön, kun on tarve
      hyväkuntoinen maneesi, kenttä ja tallit
      srl:n hyväksymä
      hevosista pidetään suht. hyvää huolta, vaikka niitä pieniä huonojakin asioita on.
      on myös varmoja lastenratsuja.

      Suosittelen ainakin testaamaan, itse pidän tallista todella paljon:)

    • nirru

      Kävin testaamassa, enkä oo ikinä nähny nii tylyä ja töykeää tallinpitäjää!!!!!!!
      Saa jäähä tämä talli!

    • huono talli

      Ite kävin alkeistunnin.. Ilmottauduin kyllä ainaki alkeistunnille, mutta missään vaiheessa ei ees ilmotettu että käyn muka vakiotunneilla.. Opettaja vaan huusi, jos joku ei osannu. Kerranki yks hevone oli niin laiska että ees raipasta ei lähteny ravaamaan, ni sitte se omistaja tuli ja läimäytti niin lujaa sitä että kaikki hevoset säikähtä ja jopa mää ite, ku se lämäs nii lujaa ja kuulu kauhee ääni.. Aika turhaan meni rahaa siihenki ku en ees oppinu siellä mitää. Toiselle alkeiskurssille menin sitte Oulunsalon Ratsastuskoululle ja siellä on kyllä kaikista paras opetus, mitä oulusta löytää. Hevoset on maailman ihanimpia ja kilteimpiä :)
      Sitä suosittelen ihan oikeesti :) Siellä mää oon käyny nyt jtn vuojen ja siellä aion pysyäkki :)
      Aaltokankaalla ne tallitytötki on semmosia, ilkeitä.. Kerranki olin ensimmäisiä kertoja siellä ja laitoin heppaa valmiiksi, ni en ite osannu laittaa suitsia ni se vaa katto mua sillee, "etkö muka ite ossaa".. ja sitte se tuli laittaa kauhee vihasesti siihen ne ja jtn valitti vaa...

    • ---

      ^ Kaikillahan on huonoja päiviä, ja uskon, että tunninpitäjällä oli sellainen silloin, kun kävit siellä ratsastamassa. Tuosta suitsienlaitosta sen verran, että tallilta löytyy kyllä niitäkin, jotka käyttäytyvät noin, ja heitä on varmaan jokaisella tallilla. Minä ainakin yritän ystävällisesti auttaa, jos apua pyydetään, ja myös neuvon samalla että miten se homma menikään.

    • kakka paikka toi...

      aaltokankaalla on huonot ja epäluotettavat hevoset ja sitte tallin ilma on kauheen tunkkanen, ilmapiiri on huono. Huono opetus. hevosista ei huolehdita kovin hyvin. (esim. laadutonta heinää, pienet tarhat jne.)

    • 12

      Kannattaa miettiä millaiselle yrittäjälle rahansa kantaa. Jos palvelu tai sen laatu on huonoa, ei kannata mennä uudelleen. Niin kauan kun asiakkaita riittää, sama meno jatkuu ja ääni muuttuu kellossa vasta kun asiakkaat kaikkoavat.

      • Tämä on minun mielipide!

        Itse pidän todella paljon tästä tallista! Tunneilla oppii, enkä kyllä ole huomannut sairastavia hevosia. Kertoisiko joku ihan sivistyksen vuoksi minulle yhden hevosen joka on mielestäsi sairas, nimeltä mainitusti ja mikä on vialla? Tuulin on syytä olla hieman ankara, koska tallilla pyörii, jos et ole huomannut ; todella paljon pikkutyttöjä jotka häiritsevät hevoseten, varsinkin näiden muutamien (Manteli, Myrsky, Täplä, Rico) rauhaa pyörimällä kameroineen karsinoissa ja tarhoissa luvatta. Tämähän ei ole asiallista käytöstä tallilla ja se on mielestäni hyvä syy olla HIEMAN ankara ja tarkka sääntöjen suhteen. Listaanpa vähän plussat ja miinukset:): Plussat: hyvä opetus osaavat hevoset hevosia kaikentasoisille tallilla toimii myös Kentaurit98 seura hyvä maneesi hyvä kenttä ihania hevosia asiat hoidetaan järjestelmällisesti valmennuksia leirejä kursseja vuokrauksia apua löytyy kun sitä tarvitaan Miinukset: jotkut tallitytöt katsovat pitkän nenän takaa-ponitallissa on kapea kulku-joillakin on 15 harjaa ja 4 kaviokoukkua, kun taas toisella on 3 harjaa eikä lainkaan kaviokoukkua- pikkutytöt jotka esittävät tuntevansa lempiponinsa tosi hyvin ja käyttäydytään kuin se olisi oma-kameroiden kanssa heiluminen ja videoiden teko YouTubeen vaikka ratsastajalta ei ole lupaa. Itse olen tätä mieltä, kommentoikaa toki omamme ja vastailkaa kysymyksiini jos vain tiedätte vastauksen!:) Ja miten tämä hoitaja homma menee? Kertokaa hoitajat!


      • xx
        Tämä on minun mielipide! kirjoitti:

        Itse pidän todella paljon tästä tallista! Tunneilla oppii, enkä kyllä ole huomannut sairastavia hevosia. Kertoisiko joku ihan sivistyksen vuoksi minulle yhden hevosen joka on mielestäsi sairas, nimeltä mainitusti ja mikä on vialla? Tuulin on syytä olla hieman ankara, koska tallilla pyörii, jos et ole huomannut ; todella paljon pikkutyttöjä jotka häiritsevät hevoseten, varsinkin näiden muutamien (Manteli, Myrsky, Täplä, Rico) rauhaa pyörimällä kameroineen karsinoissa ja tarhoissa luvatta. Tämähän ei ole asiallista käytöstä tallilla ja se on mielestäni hyvä syy olla HIEMAN ankara ja tarkka sääntöjen suhteen. Listaanpa vähän plussat ja miinukset:): Plussat: hyvä opetus osaavat hevoset hevosia kaikentasoisille tallilla toimii myös Kentaurit98 seura hyvä maneesi hyvä kenttä ihania hevosia asiat hoidetaan järjestelmällisesti valmennuksia leirejä kursseja vuokrauksia apua löytyy kun sitä tarvitaan Miinukset: jotkut tallitytöt katsovat pitkän nenän takaa-ponitallissa on kapea kulku-joillakin on 15 harjaa ja 4 kaviokoukkua, kun taas toisella on 3 harjaa eikä lainkaan kaviokoukkua- pikkutytöt jotka esittävät tuntevansa lempiponinsa tosi hyvin ja käyttäydytään kuin se olisi oma-kameroiden kanssa heiluminen ja videoiden teko YouTubeen vaikka ratsastajalta ei ole lupaa. Itse olen tätä mieltä, kommentoikaa toki omamme ja vastailkaa kysymyksiini jos vain tiedätte vastauksen!:) Ja miten tämä hoitaja homma menee? Kertokaa hoitajat!

        Hoitajiahan ei aaltokankaalla ole ollenkaan, joten kaikki saa halutessaan laittaa hevosen itse tunnille.


    • Dippa

      No onko tallin omistajan vaikea saada jopa työtekijöitä kun myy tallipaikkoja työtä vastaan/osa vuokrasta voi korvata työllä ja taitaapa olla myös hakemassa kisahevosilleen hoitajaa (30.7.2012 hevostalli.net molemmat ilmoitukset). Luulisi tallilta löytyvän innokkaita hoitajia ??

      Minne siis kannattaa mennä alkeistunneille?

    • kkkkkkkkkkkkkkkk

      Toi aloitus viesti on kyll kirjotettu jo 2007 mutta sen voin sanoa että se on huonoin tietämäni ratsastuskoulu

    • pyh1234

      aaltsikka on huono talli...haisee...mätänee....lahoo käsiin.. miks valitatte "saaran tallin maneesi on homeessa" - ei ole mutta miettikää silti kuinka homeessa se aaltsikan kuplamaneesi oliXD

    • aaltokangas just par

      ENSINNÄKIN, MIKSI HELVETISSÄ AALTOKANGASTA PITÄÄ DISSATA! JUST PARASTALLI, NYKYÄÄN!


      Ennen Aaltokangas on voinut olla "huono", mutta nykyään siellä on hyvä opetus, hyvät hevoset, hieno ja isomaneesi, uusittu kenttä ja KAIKKI !! Ei kannata kuunnella toistenmielipiteitä niinkään vaan itse käydä katsomassa :) Ja tuosta tallinomistajan Tuulin "äkäilystä" sanon sen, että varmasti olet äreä, kun näet tallillasi juoksevia ja villejä lapsia ja hevoset säikkyvät jne. Ja ei Tuuli oo ees äreä, varsinkaan kun siihen tutustuu, oikeesti se on mukava & laatuopetus :)

    • randomillamennään

      Vanhempi ketju, mutta vastataan silti. Aikoinaan kävin Aaltokankaan tallilla, katsomassa kaverini tuntia, eikä ilmapiiri tuntunut olevan parhaimmasta päästä. Toki tästä on vuosia aikaa, ja voi olla että asiaan on tullut parannusta. Pitäisi kait käydä tsekkaamassa tilanne (:

    • Aaltokangasboikottiin

      Vanha ketju mutta vastaan silti.
      Olen käynyt Aaltokankaalla ratsastamassa, enkä voi suositella kenellekkään! Varsinkaan lapsia en sinne veisi! Hevosten jalkojen hoito on ala-arvoista! Eläimillä ei ole mitään arvoa. Työntekijät ovat ok, mutta omistajalla ei ole mitään sosiaalisia taitoja.
      Hevoset ovat rikkinäisiä ja monet todella agressiivisia, eikä ihme kun miettii miten niitä pidetään.
      Suht usein sieltä lähetäänkin ambulanssilla!
      Vastaisuudessa vien rahani yrittäjille joita arvostan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe