Juuh,
Eli berliinissä olisi tarkoitus piipahtaa muutama päivä ja aika pitäisi käyttää tietyisti mahdollisimman tehokkaasti.
Eli mitä on sellaisia "must" paikkoja nähdä ettei jää harmittamaan?
Mitäs kannattaa ostaa? onko esim vaatteet tai elektroniikka halvempaa kuin suomessa? Onko parhaat kaupat siina kunsfur.. ku´dam vai mikä perkele se on, vai jossain sivummalla?
Tai tietysti jos jotain tiukkaa linkkiäkin löytyy niin saa laittaa, mutta ihan semmoinen yleinen "ohjelma" viikonlopulle hakusessa.
vinkkejä
6
1934
Vastaukset 6
- hyvä paikat lähellä
U2-metrolinjalla Potsdamer Platzille niin siitä
on lyhyt matka moneen 'takuu' nähtävyyspaikkaan.
Eli CheckPoint Charlie, Checkpoint Charlie Museum, valtiopäivätalo, paikalleen jätetty pätkä muuria (aidattu alue) jne.
Sitten samalta asemalta vaan eteenpäin Alexader Platzille. Siellä kanssa kaikenlaista. - berliinissä asunut
esim paikallisbussi nro 100 pääsee tekemään edullisen kiertoajelun. siitä voi hypätä pois ja tulla taas uudelleen jatkamaan matkaa. Kannattaa ostaa esim pvälippu. Muistaakseni lähti asemalta Zoo ja sillä pääsee Alexille saakka. Elektroniikka on halvempaa, esim Mediamarkt, Saturn ovat edullisia. Näitä löytyy esim Potsdamer Platsin ostoskeskuksesta Arkaden.
Mielestäni kannattaa nähdä siis Kudamm, kävellä katu eestaas (must on KaDeWe:n 6.krs ja muutenkin valtava kauppa), Brandenburg Tor, Valtiopvätalo (pääsee sisälle) Friedrich str ja kävellä Checkpoint Charlielle, Alexander Platz. Ennen Alexia on museoita jos kiinnostaa. Ja Potsdamer Platz on myös kiva, jos kiinnostaa siellä pääsee 3D-elokuviin. Kysele jos jotain- Sunny
Ihanaa kun jotkut jaksaa laittaa tänne vinkkejä=)Itse olen suunnistamassa ensimmäistä kertaa Berliiniin maanantaina=)! Vielä kun saisi vinkkejä hyväksi havaituista illanviettopaikoista niin olisin onnellinen=)
- berliner
Sunny kirjoitti:
Ihanaa kun jotkut jaksaa laittaa tänne vinkkejä=)Itse olen suunnistamassa ensimmäistä kertaa Berliiniin maanantaina=)! Vielä kun saisi vinkkejä hyväksi havaituista illanviettopaikoista niin olisin onnellinen=)
Tulin just muutama päivä sitten Berliinistä. Ainakin paikallisista ruoista voin sanoa sen verran, että EI KANNATA KOKEILLA! Joku eisbein oli sellanen paikallinen herkku-kinkku olevinansa. Kokeilin sitä viimesen päivänä ravintolassa, ja mitä sainkaan eteeni: normaalia perunamuusia ja sellasen karseen kimpaleen sian potkaa, joka sisälsi luun ja liha siinä oli 4/3 pelkkää läskiä.
Paikalliset makkarat ja wurstit myös kummallisia. - Berliner Kindl
berliner kirjoitti:
Tulin just muutama päivä sitten Berliinistä. Ainakin paikallisista ruoista voin sanoa sen verran, että EI KANNATA KOKEILLA! Joku eisbein oli sellanen paikallinen herkku-kinkku olevinansa. Kokeilin sitä viimesen päivänä ravintolassa, ja mitä sainkaan eteeni: normaalia perunamuusia ja sellasen karseen kimpaleen sian potkaa, joka sisälsi luun ja liha siinä oli 4/3 pelkkää läskiä.
Paikalliset makkarat ja wurstit myös kummallisia.Eisbeinista olen kanssasi samaa mieltä.
Muuten saksalainen ruoka on todella erinomaista, varsinkin makkarat ovat maailmankuuluja. maista vaikka aitoa Thüringeniläistä bratwurstia (Echte Thüringer)
Berliinistä löytyy hyvää saksalaista ruokaa myös pienemmällä budjetilla. Paikalliset lihakaupat (Fleischerei) tarjoavat rehellistä saksalaista perusruokaa lounasaikaan 3-5 euroa annos ja annokset ovat yleensä isoja. Näitä löytyy erityisesti itäisistä kaupunginosista mutta on niitä lännessäkin. Myös Kneipeista saa kohtuuhinnalla hyviä ruoka-annoksia edulliseen hintaan. Paremmissa ravintoloissa pääsee sitten kokeilemaan Saksan eri alueiden paikallisia herkkuja. Kannattaa todellakin kokeilla.
- vm.66
Käytiin kanssa.
Joo bussi 100 kiertää tosiaankin tehokkaasti parhaat palat.
Itse tykättiin SPANDAUN kaupungin osasta jonnekka muistaaksen metro U7 vie.
Vanhakaupunki pieni saari missä samoja liikkeitä kun keskustassakin.
Vaimo ainakin löysy iteselleen ja jälkikasvulle hyvin vaatetavaraa sillä ainakin heinäkuun alussa alemyynit olivat vasta alkaneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 721168
- 1011130
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔75997Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i23973Kuhmolainen opettaja tuomittu vainoamisesta
https://yle.fi/a/74-20248184 ”Kuusikymppinen kuhmolaisnainen piinasi naapureitaan lähes kahdeksan vuoden ajan. Nainen23955Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t126900- 131850
- 58805
Elämäni biisi -paljastus: Tänä lauantaina 26.9. nämä julkkikset istahtavat sinisille sohville!
Katsotko Elämäni biisiä? Elämäni biisi on monen suomalaisen suosikki. Vieraslista lauantaina 26.9. tarjoilee vieraita m6788Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke27781- 45686
Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol46681Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka144667Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok132652- 19637
Mihin Asiakirjat ovat voineet kunnasta kadota???
LUE kuinka verorahoja haaskattiin Yle: Ähtärin pandalaskelmat salattiin ja hukattiin - Satakunnan Kansa https://share.63631Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast48630Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.80612Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi12609- 48604