vinkkejä

kaivataan

Juuh,

Eli berliinissä olisi tarkoitus piipahtaa muutama päivä ja aika pitäisi käyttää tietyisti mahdollisimman tehokkaasti.
Eli mitä on sellaisia "must" paikkoja nähdä ettei jää harmittamaan?
Mitäs kannattaa ostaa? onko esim vaatteet tai elektroniikka halvempaa kuin suomessa? Onko parhaat kaupat siina kunsfur.. ku´dam vai mikä perkele se on, vai jossain sivummalla?
Tai tietysti jos jotain tiukkaa linkkiäkin löytyy niin saa laittaa, mutta ihan semmoinen yleinen "ohjelma" viikonlopulle hakusessa.

6

1876

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä paikat lähellä

      U2-metrolinjalla Potsdamer Platzille niin siitä
      on lyhyt matka moneen 'takuu' nähtävyyspaikkaan.
      Eli CheckPoint Charlie, Checkpoint Charlie Museum, valtiopäivätalo, paikalleen jätetty pätkä muuria (aidattu alue) jne.

      Sitten samalta asemalta vaan eteenpäin Alexader Platzille. Siellä kanssa kaikenlaista.

    • berliinissä asunut

      esim paikallisbussi nro 100 pääsee tekemään edullisen kiertoajelun. siitä voi hypätä pois ja tulla taas uudelleen jatkamaan matkaa. Kannattaa ostaa esim pvälippu. Muistaakseni lähti asemalta Zoo ja sillä pääsee Alexille saakka. Elektroniikka on halvempaa, esim Mediamarkt, Saturn ovat edullisia. Näitä löytyy esim Potsdamer Platsin ostoskeskuksesta Arkaden.
      Mielestäni kannattaa nähdä siis Kudamm, kävellä katu eestaas (must on KaDeWe:n 6.krs ja muutenkin valtava kauppa), Brandenburg Tor, Valtiopvätalo (pääsee sisälle) Friedrich str ja kävellä Checkpoint Charlielle, Alexander Platz. Ennen Alexia on museoita jos kiinnostaa. Ja Potsdamer Platz on myös kiva, jos kiinnostaa siellä pääsee 3D-elokuviin. Kysele jos jotain

      • Sunny

        Ihanaa kun jotkut jaksaa laittaa tänne vinkkejä=)Itse olen suunnistamassa ensimmäistä kertaa Berliiniin maanantaina=)! Vielä kun saisi vinkkejä hyväksi havaituista illanviettopaikoista niin olisin onnellinen=)


      • berliner
        Sunny kirjoitti:

        Ihanaa kun jotkut jaksaa laittaa tänne vinkkejä=)Itse olen suunnistamassa ensimmäistä kertaa Berliiniin maanantaina=)! Vielä kun saisi vinkkejä hyväksi havaituista illanviettopaikoista niin olisin onnellinen=)

        Tulin just muutama päivä sitten Berliinistä. Ainakin paikallisista ruoista voin sanoa sen verran, että EI KANNATA KOKEILLA! Joku eisbein oli sellanen paikallinen herkku-kinkku olevinansa. Kokeilin sitä viimesen päivänä ravintolassa, ja mitä sainkaan eteeni: normaalia perunamuusia ja sellasen karseen kimpaleen sian potkaa, joka sisälsi luun ja liha siinä oli 4/3 pelkkää läskiä.
        Paikalliset makkarat ja wurstit myös kummallisia.


      • Berliner Kindl
        berliner kirjoitti:

        Tulin just muutama päivä sitten Berliinistä. Ainakin paikallisista ruoista voin sanoa sen verran, että EI KANNATA KOKEILLA! Joku eisbein oli sellanen paikallinen herkku-kinkku olevinansa. Kokeilin sitä viimesen päivänä ravintolassa, ja mitä sainkaan eteeni: normaalia perunamuusia ja sellasen karseen kimpaleen sian potkaa, joka sisälsi luun ja liha siinä oli 4/3 pelkkää läskiä.
        Paikalliset makkarat ja wurstit myös kummallisia.

        Eisbeinista olen kanssasi samaa mieltä.

        Muuten saksalainen ruoka on todella erinomaista, varsinkin makkarat ovat maailmankuuluja. maista vaikka aitoa Thüringeniläistä bratwurstia (Echte Thüringer)

        Berliinistä löytyy hyvää saksalaista ruokaa myös pienemmällä budjetilla. Paikalliset lihakaupat (Fleischerei) tarjoavat rehellistä saksalaista perusruokaa lounasaikaan 3-5 euroa annos ja annokset ovat yleensä isoja. Näitä löytyy erityisesti itäisistä kaupunginosista mutta on niitä lännessäkin. Myös Kneipeista saa kohtuuhinnalla hyviä ruoka-annoksia edulliseen hintaan. Paremmissa ravintoloissa pääsee sitten kokeilemaan Saksan eri alueiden paikallisia herkkuja. Kannattaa todellakin kokeilla.


    • vm.66

      Käytiin kanssa.
      Joo bussi 100 kiertää tosiaankin tehokkaasti parhaat palat.
      Itse tykättiin SPANDAUN kaupungin osasta jonnekka muistaaksen metro U7 vie.
      Vanhakaupunki pieni saari missä samoja liikkeitä kun keskustassakin.
      Vaimo ainakin löysy iteselleen ja jälkikasvulle hyvin vaatetavaraa sillä ainakin heinäkuun alussa alemyynit olivat vasta alkaneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3729
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2327
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2039
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1924
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      402
      1350
    6. Rajalakia menee läpi ja sekosi vastustajajia

      Korpeaa hheh heh.
      Perussuomalaiset
      79
      1221
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      136
      1118
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1040
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1000
    Aihe