Mikä h***etti merkkikorjaamoissa

maksaa...???

Autoon on tulossa remppaa - kuluvien osien vaihtoa. Tein pienen soittokierroksen korjaamoihin. Muutama pieni putiikki ilmoitti, että kyseessä on parin tunnin homma. Näissä kaikissa kustannukset osineen noin 500 euroa, josta työn osuus reilu satanen.

Merkkiliikkeessä teetän määräaikaishuollot. Mutta oli hyvä, etten ajanut koslaani suoraan sinne ja pyytänyt vaihtamaan tarvittavia osasia. Sieltä nimittäin ilmoitettiin 400 euroa korkeampi hinta. Pienempi putiikki tekee duunin satasella - merkkiliike haluaisia samasta hommasta yli 300 euroa enemmän. Siis työstä.

Mitä ihmettä? Onko niillä pojilla tohtorintutkinnot? Firmalla kultaiset kahvikupit vai mikä kumma siellä maksaa...??

Ymmärrän, etteivät korjaamoiden työkalut ole ilmaisia. Mutta joku RAJA..!!

30

5071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerron mikä

      siellä maksaa.....eli suomen kansan tyhmyys!
      Samoin kuin kaikessa muussakin tässä perhanan tuppukylässä.
      Maksetaan vaan kylmästi mikä pyydetään kiltisti ja
      inisemättä niinkuin uusista autoistakin.Eipä onnistu ulkomailla!!!!
      Suomipoikaa viedään kuin kiliä liekassa ja muutosta ei näy tulevan ennen kuin opitaan ajattelemaan yläpäätä käyttäen.

      • roima rupsu

        Isot merkkiliikkeet maksaa kaikki verot ja työntekijöiden sotut yms. Pienissä ne tahtoo jäädä hoitamatta ja kuitit unohtuu anta asiakkaalle. "tarvit sä kuittii" on yleisin kysymys, joka auton haettaessa esitetään. Yksi hyvä on "Mikä leima tähän huoltovihkoon laitetaan?" ja "Ethän sä mitään raporttia kaipaa?".


      • Veroista ja soskumaksuista
        roima rupsu kirjoitti:

        Isot merkkiliikkeet maksaa kaikki verot ja työntekijöiden sotut yms. Pienissä ne tahtoo jäädä hoitamatta ja kuitit unohtuu anta asiakkaalle. "tarvit sä kuittii" on yleisin kysymys, joka auton haettaessa esitetään. Yksi hyvä on "Mikä leima tähän huoltovihkoon laitetaan?" ja "Ethän sä mitään raporttia kaipaa?".

        ei voi olla kiinni. Jos pikkukorjaamolla tuntiveloitus on kuutisen kymppiä, niin siitä maksaa jo sos.maksut, kohtuullisen palkan ja jää kyllä vielä ylläpitokustannuksiinkin.

        Ajattelepa. Jos päivästä saa yhden miehen työstä veloittaa 8*60 euroa=480e. Jos siitä maksaa palkkaa 12*8=96 euroa sekä sos. kuluja sen noin 70% palkasta eli 70 euroa. Tämän jälkeen 480 eurosta jää korjaamolle yhden miehen töiden veloituksista 300 euroa päivä - yli kuus tonnia kuussa. Sillä luulisi ostavan kulutustavaraa, pitävän yllä tiloja ja uusivan kalustoakin joskus.

        Merkkikorjaamon veloituksia ei tosiaan voi selittää asianmukaisesti hoidetuilla veroilla ja muilla maksuilla.


      • rimpauttaa johonkin
        Veroista ja soskumaksuista kirjoitti:

        ei voi olla kiinni. Jos pikkukorjaamolla tuntiveloitus on kuutisen kymppiä, niin siitä maksaa jo sos.maksut, kohtuullisen palkan ja jää kyllä vielä ylläpitokustannuksiinkin.

        Ajattelepa. Jos päivästä saa yhden miehen työstä veloittaa 8*60 euroa=480e. Jos siitä maksaa palkkaa 12*8=96 euroa sekä sos. kuluja sen noin 70% palkasta eli 70 euroa. Tämän jälkeen 480 eurosta jää korjaamolle yhden miehen töiden veloituksista 300 euroa päivä - yli kuus tonnia kuussa. Sillä luulisi ostavan kulutustavaraa, pitävän yllä tiloja ja uusivan kalustoakin joskus.

        Merkkikorjaamon veloituksia ei tosiaan voi selittää asianmukaisesti hoidetuilla veroilla ja muilla maksuilla.

        merkkiliikkeeseen ja kysyä asiaa? Esim. Veholle, siellä maksoi C5:sen 100 000 määräaikaishuolto 900 euroo!!! Viimenen kerta Veholla ja onneksi ei ole enää senmerkkistä autoa jota siellä pitäisi käyttää,.


      • jo on otsaa
        rimpauttaa johonkin kirjoitti:

        merkkiliikkeeseen ja kysyä asiaa? Esim. Veholle, siellä maksoi C5:sen 100 000 määräaikaishuolto 900 euroo!!! Viimenen kerta Veholla ja onneksi ei ole enää senmerkkistä autoa jota siellä pitäisi käyttää,.

        Törkeitä huoltohintoja. Minä ostin tuollahinnalla auton, ja ajelin sillä 40tkm pelkästään öljyjä vaihtamalla.


      • huippu.
        Veroista ja soskumaksuista kirjoitti:

        ei voi olla kiinni. Jos pikkukorjaamolla tuntiveloitus on kuutisen kymppiä, niin siitä maksaa jo sos.maksut, kohtuullisen palkan ja jää kyllä vielä ylläpitokustannuksiinkin.

        Ajattelepa. Jos päivästä saa yhden miehen työstä veloittaa 8*60 euroa=480e. Jos siitä maksaa palkkaa 12*8=96 euroa sekä sos. kuluja sen noin 70% palkasta eli 70 euroa. Tämän jälkeen 480 eurosta jää korjaamolle yhden miehen töiden veloituksista 300 euroa päivä - yli kuus tonnia kuussa. Sillä luulisi ostavan kulutustavaraa, pitävän yllä tiloja ja uusivan kalustoakin joskus.

        Merkkikorjaamon veloituksia ei tosiaan voi selittää asianmukaisesti hoidetuilla veroilla ja muilla maksuilla.

        on kuitenkin se, kun merkkiliikkeen asentaja lähtee kotiin kahdeksan tunnin jälkeen, on hän tienannut firmalleen 12-16 tunnin palkan.


      • huipuin
        huippu. kirjoitti:

        on kuitenkin se, kun merkkiliikkeen asentaja lähtee kotiin kahdeksan tunnin jälkeen, on hän tienannut firmalleen 12-16 tunnin palkan.

        on kun siitä 6000 vähentää testeri päivitykset korjaamokirja päivitykset hajonneet työkalut sähköt, vedet kaiken maailman pikku nippelit ja nappelit ja varaosa miehen huoltopäällikön ja sihteerin palkat. sitä paitsi merkkihuollossa on ajantasalla oleva tieto tarkastuksista ja takuu asioista jotka mitään asiakkaalle mainitsematta korjataan.


      • jalluvaari
        huipuin kirjoitti:

        on kun siitä 6000 vähentää testeri päivitykset korjaamokirja päivitykset hajonneet työkalut sähköt, vedet kaiken maailman pikku nippelit ja nappelit ja varaosa miehen huoltopäällikön ja sihteerin palkat. sitä paitsi merkkihuollossa on ajantasalla oleva tieto tarkastuksista ja takuu asioista jotka mitään asiakkaalle mainitsematta korjataan.

        Kyllä vituttais olla köyhä ja valittaa täällä hinnoista!


      • ei missään
        huipuin kirjoitti:

        on kun siitä 6000 vähentää testeri päivitykset korjaamokirja päivitykset hajonneet työkalut sähköt, vedet kaiken maailman pikku nippelit ja nappelit ja varaosa miehen huoltopäällikön ja sihteerin palkat. sitä paitsi merkkihuollossa on ajantasalla oleva tieto tarkastuksista ja takuu asioista jotka mitään asiakkaalle mainitsematta korjataan.

        ole korjattu kenenkään autoa ilman korvausta. Eikä tulla korjaamaan. Eikä mainitsematta korjauksista, eikä tulla niin tekemään. Niin että höpö, höpö.


      • 6000 YHDESTÄ asentajasta
        huipuin kirjoitti:

        on kun siitä 6000 vähentää testeri päivitykset korjaamokirja päivitykset hajonneet työkalut sähköt, vedet kaiken maailman pikku nippelit ja nappelit ja varaosa miehen huoltopäällikön ja sihteerin palkat. sitä paitsi merkkihuollossa on ajantasalla oleva tieto tarkastuksista ja takuu asioista jotka mitään asiakkaalle mainitsematta korjataan.

        ..eikä koko komppaniasta. Jos liikkeessä on viisi rasvakouraa töissä, niin tuon 6000 voi kertoa sillä viidellä. Että jos palkkojen ja sos. kulujen jälkeen jää 30 000 euroa per kuukausi, niin sillä kyllä taatusti maksaa verot, käyttötavarat, tilat, sihteerin ja korjaamopäällikön palkat ja tekee vielä omistajalle ihan mukavan voiton, joka tietysti hänelle kuuluu, kun viitsii firmaa pyörittää.

        Mutta tuo 30.000 on alakanttiin. Koska jos joka jamppa tekee oikeasti kahdeksen tunnin päiviä ja saa siitä kohtuullisen palkan. Mutta firma laskuttaa tyhmiltä asiakkailtaan esimerkiksi 12 tuntia tehtyä työtä (josta siis maksa 2/3 on ihan oikeaa työtä), niin tuo summa ei enää ole 30.000 euroa vaan siinä 50.000-60.000 hujakoissa.

        Ja se on riistoa se. Mutta ei auta mikään, jos aiot kohtuu mukavalla autolla ajaa.

        Ilmaiseksi en odota korjauksia ja huoltoja saavani. Mutta joku järki ja kohtuus pitäisi noissakin olla.


      • täällä
        jalluvaari kirjoitti:

        Kyllä vituttais olla köyhä ja valittaa täällä hinnoista!

        olet. Teihin rikkaisiinhan tämä homma perustuukin, teiltä voi periä mitä vaan. On silti aika outoa että, jos on rahaa niin on valmis maksamaan sellaisestakin palvelusta jota ei saa. Tai jostakin palvelusta hymyssäsuin moninkertaista hintaa. Jotkut köyhät sanoo sitä tyhmyydeksi.


      • kyllä
        ei missään kirjoitti:

        ole korjattu kenenkään autoa ilman korvausta. Eikä tulla korjaamaan. Eikä mainitsematta korjauksista, eikä tulla niin tekemään. Niin että höpö, höpö.

        Autoja korjataan ilmaiseksi ja usein korjaaja viellä kustantaa osat. Asiakas kun tuppaa unohtamaan missä paja on kun sinne automaatille on niin pitkä matka. Meillä ei enää käy näin koska asiakas kävelee sinne automaatille.


      • spede!
        huipuin kirjoitti:

        on kun siitä 6000 vähentää testeri päivitykset korjaamokirja päivitykset hajonneet työkalut sähköt, vedet kaiken maailman pikku nippelit ja nappelit ja varaosa miehen huoltopäällikön ja sihteerin palkat. sitä paitsi merkkihuollossa on ajantasalla oleva tieto tarkastuksista ja takuu asioista jotka mitään asiakkaalle mainitsematta korjataan.

        testereiden käytöstä maksetaan erikseen ei nivelen vaihdossa tarvi testereitä samoin ne nippelit ja nappulat. ja kun on 10 jätkää töissä on summa 60000 kyllä korjaamolla tehdään rahaa ja rumasti. siis yleensä merkkiliikkeet. On vikoja ja korjauksia jotka vaatii autokohtaista erik. osaamista/tietoa silloin ymmärtää että maksaa, mutta noissa ns. perushuolloissa/korjauksissa hinta tahtoo kyllä karata käsistä.


    • Pek

      Juuh kyllä osaavat kiskoa ihan mistä vaan. Uusin kiskomisvillitys on noin uudet ajotietokoneet mistä on, vaan enemmän haittaa kuluttajalle kuin hyötyä. Suurin osa vioista on turhia vikoja tai sitten liittyy toimintaa mittaaviin antureihin. Voidaan siis esittää erittäin pätevä kysymys palveleeko ajotietokone tässä tapauksessa enää kuluttajaa vai onko se, vaan auton myynti/huolto-liikkeiden epäsuora tapa suorittaa rahastusta? Katsastus on lisäksi onnen omiaan myös tukemaan tätä rahastusta, koska auton vikamuistin pitää olla tyhjä, vaikka itse auto toimisi kuin kello.

      • hhdfgheghd

        Ryöstämiseltä vaikuttaa!


    • turhanpäiväisyys

      raskas organisaatio,kovat katteet,kalliit varaosat

    • Inglo

      taas kerran mainitsen tässä, että onko se nyt pakko ostaa uusi tai uudehko auto, kun se vain on niin että uusien autojen pienikin huolto maksaa maltaita.

      mikset ostaisi jotain vanhemaa varmaa peliä joka kestää vuodesta toiseen, vaikka diesel mersu, teet perushuollot säännöllisesti ja ajat sillä sen 500 000km.

      vanhoissa autoissa on se hyvä puoli että niissä on lähinnä helppoa perustekniikkaa, halpaa korjata.


      asia on tietenkin eri jos on pakko olla korttelin kiiltävin auto joka kiihtyy 6s 0-100 ........

      • ...

        Montaakaan asentajaa jonka palkka on 8€/h...


      • Elvis oli kala
        ... kirjoitti:

        Montaakaan asentajaa jonka palkka on 8€/h...

        Miksi Bill Gates on maailman rikkaimpia mieheä, vaikka jakaa omaisuutta hyväntekeväisyyteen?
        Sen takia, koska tietokoneiden ohjelmista pitää maksaa rahaa. Yksi PC maksaa helposti 1000€/ vuosi ja se vasta se toimistokone, missä ei ole kuin windows ja word. Sitten ne koneet, joissa on merkkisoftat ja muut, niin ollaan äkkiä 2000-3000€ / kone / vuosi. Jos korjaamossa on merkkiliikkeessä on kolme automyyjää, kuusi asentajaa muut, niin koneita on helposti toistakymmentä ja siihen testerit päälle. Pelkästään niihin menee vuodessa 30 000-40 000 euroa. Siihen testereiden päivitys päälle ja korjaamokirjallisuus ja muu maahantuojan pakkomyymä sälä.
        Mutta asiaan.
        Jos teistä merkkiliike on kultakaivos, niin miksi pienemmissä kaupungeissa ei ole kaikkien merkkien edustusta? ? ? ?
        Joku taisi mainita erittäin raskaan organisaation. Sitä merkkiliike todellakin on. Niin pitkään, kun tehtaat vaatii jotain tiettyä tasoa, niin hinnat eikun nousee.


      • Merkkikorjaamon mekaanikko
        Elvis oli kala kirjoitti:

        Miksi Bill Gates on maailman rikkaimpia mieheä, vaikka jakaa omaisuutta hyväntekeväisyyteen?
        Sen takia, koska tietokoneiden ohjelmista pitää maksaa rahaa. Yksi PC maksaa helposti 1000€/ vuosi ja se vasta se toimistokone, missä ei ole kuin windows ja word. Sitten ne koneet, joissa on merkkisoftat ja muut, niin ollaan äkkiä 2000-3000€ / kone / vuosi. Jos korjaamossa on merkkiliikkeessä on kolme automyyjää, kuusi asentajaa muut, niin koneita on helposti toistakymmentä ja siihen testerit päälle. Pelkästään niihin menee vuodessa 30 000-40 000 euroa. Siihen testereiden päivitys päälle ja korjaamokirjallisuus ja muu maahantuojan pakkomyymä sälä.
        Mutta asiaan.
        Jos teistä merkkiliike on kultakaivos, niin miksi pienemmissä kaupungeissa ei ole kaikkien merkkien edustusta? ? ? ?
        Joku taisi mainita erittäin raskaan organisaation. Sitä merkkiliike todellakin on. Niin pitkään, kun tehtaat vaatii jotain tiettyä tasoa, niin hinnat eikun nousee.

        Joo,kuten nimimerkki "elvis" tuossa edellä jo mainitsikin,sopii miettiä miksi niitä merkkikorjaamoja ei ole pienillä paikkakunnilla.Mutta kuvitellanpas tilanne,että niitä ei yhtäkkiä enää olisikaan.Ja autossa on tehdastakuu voimassa.Minnekkäs te menisitte valittamaan siitä kitisemään alkaneesta kojelaudasta,tai repsottamaan alkaneesta kuskin nahkapenkin verhoilusta?Noin esimerkin vuoksi.Tai pikemminkin se homma pitää ajatella niin,että mikä korjaamo suostuisi ottamaan nuo hommat vastaan...aivan,juuri sitä varten meillä on merkkikorjaamot...


    • merkkikorjaaja

      Voi teitä pieniä typeriä pässinpäitä.

      Korjaamo ei koskaan pysty toimimaan pitkäaikaisesti jos laskutetaan enemmän kuin töitä tehdään, se fakta on tullut todistettua varmasti jokaisessa suomen kaupungissa..

      Toiseksi te laskupetterit, jotka ette saatana tajua edes että jo se tuntihintaankin sisältyy arvonlisävero josta yrittäjä ei saa penniäkään itselleen.

      Merkkikorjaamot ovat oikeita työnantajia jotka tarjoavat ihmisille töitä, oikeilla työehdoilla (esim. 8 tunnin työpäivä), eivät mitään harrastelijasakkia jotka kaljan voimalla pyöriivät siellä hämärän korjaamonsa perällä 24h/7 ja tekevät pimeänä sitten halvalla.

      Ei, ette te tajua kuitenkaan, turha teille on selittää.

      Vähän sama asia kuin nämä halpalääkkeet, jos kaikki ostaisivat vain halpoja kopiolääkkeitä ei olisi lääketehtaita jotka tekevät uusia lääkkeitä uusiin sairauksiin joita piraatit sitten voivat kopioida myöhemmin ja myydä halvalla. Jälkimarkinointi on autovalmistajalle ihan vastaava keino tuottaa rahaa = uusia, parempia autoja tulevaisuudessakin.. Mutta tiedän varsin hyvin että tänne kirjottaa just se 200-sarjan volvoilla ajeleva rahaton paskasakki, joka ei edes tajua että se omakin auto on joskus ollut uusi ja vain sen kunnollisen ja menestyneen ihmisen ansiosta, joka sen volvon on uutena maksanut ja merkkihuollossa huollattanut, ansiosta voit nyt korjata sitä paskarotteloasi halvalla ja ajaa sillä maailman tappiin asti halpoja kilometrejä, muuten sitä autoa ei olisi olemassakaan. (Harmi ettet ymmärrä noin pitkästä lauseesta paskaakaan, koska olet niin s**tanan tyhmä).

      Aamen.

      • näin.,.

        nyt tuli oikeata tekstiä!!!näin se vaan on,mut ei ne sitä ymmärrä.


      • poikaseni

        Niin pitkään on mulla ollut auto, että en jostain syystä jaksa edes olkapäitä kohauttaa noille jutuille. Merkkiliikkeet ovat bisnestä, jotka tavoittelevat maksimaalista voittoa omistajilleen. Merkkiliikkeen organisaatio on myös raskas mikää nostaa huollon hintaa merkittävästi. Löytyy paljon johtajia, päälliköitä, pikku pomoja ja myös niitä jotka ei tee juuri mitään. Käytännössä sinä maksat samalla kaikkien näiden palkan. Myös osan toimitusjohtajan palkasta, joka saattaa tienata vaikka 15kE/kk.

        Kannattaa siis ehkä hetki istua alas ja miettiä mistä oikein maksaa. Maksaako siitä, että auto tulee laadukkaasti ja hyvin huolletuksi vai tälläisestä organisaatiosta.Tämä on syy miksi kannattaa asioida pienemmissä, mutta osaavissa korjaamoissa. Heillä myös yleisesti ottaen tarkemmin matalassa organisaatiossa katsovat ketä töihin palkkaavat ja näin vältytään osaamattomalta henkilökunnalta mitä merkkikorjaamot ovat täynnä. Ei ole varaa ottaa niin sanottuja tumpeloita pieneen organisaatioon. Tämän vuoksi merkkikorjaamossa ei ehdottamasti kannata asioida.


      • sanottu
        poikaseni kirjoitti:

        Niin pitkään on mulla ollut auto, että en jostain syystä jaksa edes olkapäitä kohauttaa noille jutuille. Merkkiliikkeet ovat bisnestä, jotka tavoittelevat maksimaalista voittoa omistajilleen. Merkkiliikkeen organisaatio on myös raskas mikää nostaa huollon hintaa merkittävästi. Löytyy paljon johtajia, päälliköitä, pikku pomoja ja myös niitä jotka ei tee juuri mitään. Käytännössä sinä maksat samalla kaikkien näiden palkan. Myös osan toimitusjohtajan palkasta, joka saattaa tienata vaikka 15kE/kk.

        Kannattaa siis ehkä hetki istua alas ja miettiä mistä oikein maksaa. Maksaako siitä, että auto tulee laadukkaasti ja hyvin huolletuksi vai tälläisestä organisaatiosta.Tämä on syy miksi kannattaa asioida pienemmissä, mutta osaavissa korjaamoissa. Heillä myös yleisesti ottaen tarkemmin matalassa organisaatiossa katsovat ketä töihin palkkaavat ja näin vältytään osaamattomalta henkilökunnalta mitä merkkikorjaamot ovat täynnä. Ei ole varaa ottaa niin sanottuja tumpeloita pieneen organisaatioon. Tämän vuoksi merkkikorjaamossa ei ehdottamasti kannata asioida.

        Niin kyllä sitä varmaan vähän kannattaa moraalilla myös ajatella kenelle haluaa rahaa antaa ja maksaa. Haluatko antaa ja maksaa ennestään suurelle rikkaalle omistajalle vielä lisää rahaa, että hänen yrityksensä korjaa sinun autosi vai pienen yrityksen ammattitaitoiselle ja erittäin kovaa ahertavalle työmiehelle.


      • finnbulli
        poikaseni kirjoitti:

        Niin pitkään on mulla ollut auto, että en jostain syystä jaksa edes olkapäitä kohauttaa noille jutuille. Merkkiliikkeet ovat bisnestä, jotka tavoittelevat maksimaalista voittoa omistajilleen. Merkkiliikkeen organisaatio on myös raskas mikää nostaa huollon hintaa merkittävästi. Löytyy paljon johtajia, päälliköitä, pikku pomoja ja myös niitä jotka ei tee juuri mitään. Käytännössä sinä maksat samalla kaikkien näiden palkan. Myös osan toimitusjohtajan palkasta, joka saattaa tienata vaikka 15kE/kk.

        Kannattaa siis ehkä hetki istua alas ja miettiä mistä oikein maksaa. Maksaako siitä, että auto tulee laadukkaasti ja hyvin huolletuksi vai tälläisestä organisaatiosta.Tämä on syy miksi kannattaa asioida pienemmissä, mutta osaavissa korjaamoissa. Heillä myös yleisesti ottaen tarkemmin matalassa organisaatiossa katsovat ketä töihin palkkaavat ja näin vältytään osaamattomalta henkilökunnalta mitä merkkikorjaamot ovat täynnä. Ei ole varaa ottaa niin sanottuja tumpeloita pieneen organisaatioon. Tämän vuoksi merkkikorjaamossa ei ehdottamasti kannata asioida.

        Amen.


      • missä

        nykyään on 8 t. työpäivät perkele meillä 7,5 eipähän ole pekkasia perkele että kyrpii koko homma,tulis edes talvi niin ei vituta niin paljon kun on pimeää koko ajan. terveisin audiasentaja


    • Vertailija

      Kannattaa muuten lukea TM:n merkkihuoltovertailuja...niista nakee tylylla tavalla kuinka eraat merkkihuollot k*settavat maksavaa asiakasta silmaan ja rankasti.

      Surkuhupaisia tapauksia kun et edes kalliilla hinnallakaan saa vastinetta rahoillesi, saati etta autostasi olisi kaikki viat korjattu. Valilla on niin raikeita laiminlyonteja, etta jossain muussa tyopaikassa olisi jo saanut potkut.

      Eivat edes Audin, BMW:n tai Mersun huollot selvia puhtain paperein. Eli isokaan rahasumma ei takaa laatua tai etta autosi olisi huollettu oikein. Puhumattakaan ns. "asiakaspalvelusta" erailla merkkihuolloilla.

      Tahanko on paadytty? Joudunko jatkossakin maksamaan ala-arvoisesta ja v-maisesta huollosta maltaita? Missa on kuluttajansuoja?

      P.S. seuraavan TM:n testin alisuorittajat armotta boikottiin!!!

    • vaikea,

      sanoa, koska olen ajanut autolla 24-vuotta, autoja on ollut yli 20, kilometrejä yli miljoona. Enkä ole koskaan teettänyt autoilleni kenelläkään ulkopuolisilla minkäänlaista remonttia. Aika kalliilta tuppaavat nuo merkkiliikkeitten tuntiveloitukset kuullostamaan. Siksipä hommasin oman merkkini softat, piuhan ja valjastin vanhan läppärin sitä varten että, ei tarvitse tuollaisia ryöstöhintoja maksaa. Kyllä tämä tästä, vaikken mikään ihan vakituinen nörtti olekaan. Tosin teen tietokoneenikin itse.

    • Dollari-Make

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2935
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1550
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1138
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      117
      957
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe