Millaiseen maahan, kestääkö kuivuutta/kosteutta?
Entä leviääkö ja voiko jakaa?
TUIVIO / LAAKAKATAJA
6
6570
Vastaukset
- ellit
Tuiviosta ei ole kokemusta,mutta sen tiedän,että leviää tosi isoksi.
Sinilaakakatajia minulla on monta ja kasvavat aurinkoisella paikalla,tavallista kompostiturvemultaa ja leveyttä varmaankin metri. Kestää leikkaustakin.
Ei sitä tietääkseni voi mitenkään jakaa. - taavi
kataja on kuivemman maan kasvi, molemmat on tavallisessa puutarhamullassa minulla. Ei niitä voi jakaa eikä ne leviä muutakuin leveyttä, tuivio enemmän kai kuin kataja, ainakin sen metrin. Varjommassa tuivio juroo.
- Tuivio on? taimesta-
n. metrin leveyteen, kauanko kestää kasvaa?
- ???
Tarkoitatko ettei se viihdy varjossa? Minulle on nimenomaan varjoon sitä suositeltu.
- tuleminen kestää?
??? kirjoitti:
Tarkoitatko ettei se viihdy varjossa? Minulle on nimenomaan varjoon sitä suositeltu.
Sitä lähinnä ajattelin, mutta ilmeisesti siihen vaikuttaa valo.
- taavi
??? kirjoitti:
sitä tarkoitan että valoisassa tuivio kasvaa nopeammin mutta kovin aurinkoisessa voi taas kärsiä kuivuudesta jos multa ei ole tarpeeksi kosteuttapidättävää tai ei katetta. Varjossa tuivio kasvaa ihan yhtä kauniisti kun taas kataja ei niinkään ja sopii siksi niin aurinkoon kuin varjoon. Yksi tuivioni on kasvanut ehkä 5 cm useampaan vuoteen ja on juuri varjommassa, valoisamman paikan 30 cm samassa ajassa, nämä siis omia kokemuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893308
- 623067
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332550- 802343
- 802313
- 962066
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j401996- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311519