Aventuran matkat Afrikkaan (ja muuallekin)

joskus tulevaisuudessa meno...

Olen tässä puolisen vuotta surffaillut aina välillä matkatoimisto Aventuran sivuilla. Heillä on monia todella upeita matkoja, mutta en itse tunne ketään, joka heidän matkoillaan olisi ollut (tai no oli yksi ystäväni Kuubassa tänä keväänä - tykkäsi todella paljon). Lähinnä minua kiinnostaisi "Afrikan Tähti" (Etelä-Afrikka, Lesotho, Swazimaa, Mosambik) ja toisaalta Kamerun ja Tsad -matka. (sekä vaellus Annapurnalle tai Perun intiaanipolulle titicacajärvelle).

Onko kellään kokemusta näistä (tai muista) Aventuran reissuista. Haulla en löytäny oikein mitään järkevää, jotkut haukkuivat aventuran kuuban matkoja, toiset kehuivat...

Tai jos ei Aventurasta ole kokemusta, niin osaatko sanoa yllä mainituista paikoista jotain?

8

2444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Heti uusiks"

      Olimme viime joulun aikaan Aventuran Brasilian suurella kiertomatkalla ja siitä ei ole kuin hyvää sanottavaa. Erittäin hyvin järjestetty homma ja yllättävätkin asiat, joita kunnon reissulla aina sattuu, osattiin hoitaa hienosti. Kyseisen matkan opas oli paras mahdollinen :)

    • Misty

      Olen meinannut kysellä kokemuksia saman matkatoimiston reissuista - ehdit ensin :)

      Mua kiinnostaisi valtavasti Safari-Kilimanjaro-Sansibar-reissu. Voi voi, päivät ja yöt vain ajattelen ja suunnittelen :D Esitteen tilasin Aventuran sivuilta ja olikin tullut postissa. On vaan turkasen kallista näin pienituloiselle, mutta ehkä joku päivä kunhan olen saanut rahaa säästöön.

      Eli, kokemuksia! Aventuran reissulta ylipäänsä ja jos joku on ollut yllämainitsemallani reissulla niin kertokaahan miten meni ja pääsittekö huipulle.

      Vaikuttaa kaiken kaikkiaan todella asiantuntevalta ja hyvältä matkatoimistolta. Tuota mun kiinnostuksenkohdetta tosin löytyy muiltakin toimistoilta joten harkinnassa on mitä sitten käyttää kunhan aika koittaa...

      • Twiga

        Aventura hoiti Itä-Afrikan reissuni Mt.Meru- ja Mt.Kilimanjaro-vaellusten järjestelyt, ja kaikki sujui moitteettomasti niin kotimaassa kuin Tansaniassakin. Aventuran järjestämät oppaat olivat ammattitaitoisia, varusteet hyvät ja ruokaa riittävästi. Aventuran muista Afrikan reissuista minulla ei ole kokemusta. Safarille kannattaa varata riittävästi aikaa, viikko on tosi lyhyt aika olla maastossa. Sansibarille puolestaan riittää muutama päivä, ellei ole erityisen ihastunut rannalla makoiluun. Ja jos olet Kilimanjarolle menossa, suosittelen ehdottomasti ensin Merulle kiipeämistä.


      • Misty
        Twiga kirjoitti:

        Aventura hoiti Itä-Afrikan reissuni Mt.Meru- ja Mt.Kilimanjaro-vaellusten järjestelyt, ja kaikki sujui moitteettomasti niin kotimaassa kuin Tansaniassakin. Aventuran järjestämät oppaat olivat ammattitaitoisia, varusteet hyvät ja ruokaa riittävästi. Aventuran muista Afrikan reissuista minulla ei ole kokemusta. Safarille kannattaa varata riittävästi aikaa, viikko on tosi lyhyt aika olla maastossa. Sansibarille puolestaan riittää muutama päivä, ellei ole erityisen ihastunut rannalla makoiluun. Ja jos olet Kilimanjarolle menossa, suosittelen ehdottomasti ensin Merulle kiipeämistä.

        Suunnittelemani matka olisi siis yhdistelmä safaria (2-3 päivää), Kilimanjaron vaellusta (6 päivää) sekä Sansibarin rantalomaa (noin 3 päivää). Eli siis valmispakettimatka joten ei ole tarkoitus vaeltaa ensin Mt. Merulle.

        Mukava kuulla, että Aventura hoitaa hommansa :) Matkatoimisto Olympia järjestää samaa matkaa 200 euroa kalliimmalla hinnalla, mutta heillä hintaan sisältyy myös viisumi Tansaniaan sekä kaikki tipit, joista tietysti kertyy kiva summa tuommosella matkalla. Tämän vuoksi olen miettinyt kumpi olisi parempi vaihtoehto.

        Toisaalta Aventuran matkassa olisi yksi safaripäivä enemmän sekä muistaakseni myös yksi rantalomapäivä enemmän.

        Haluaisitko kertoa miten vaelluksesi Kilille onnistui? Minulla ei ole pahemmin kokemusta pitkistä vaelluksista, mutta jos nyt päätän tuolle reissulle lähteä niin tietysti aloitan kohottamaan kuntoani jne. Kokemuksia olisi mukava kuulla!


      • Misty
        Twiga kirjoitti:

        Aventura hoiti Itä-Afrikan reissuni Mt.Meru- ja Mt.Kilimanjaro-vaellusten järjestelyt, ja kaikki sujui moitteettomasti niin kotimaassa kuin Tansaniassakin. Aventuran järjestämät oppaat olivat ammattitaitoisia, varusteet hyvät ja ruokaa riittävästi. Aventuran muista Afrikan reissuista minulla ei ole kokemusta. Safarille kannattaa varata riittävästi aikaa, viikko on tosi lyhyt aika olla maastossa. Sansibarille puolestaan riittää muutama päivä, ellei ole erityisen ihastunut rannalla makoiluun. Ja jos olet Kilimanjarolle menossa, suosittelen ehdottomasti ensin Merulle kiipeämistä.

        Kerroit tuossa kommentissasi, että Aventuran järjestämät varusteet olivat hyvät. Mitä tarkoitit tällä? Siis noilla varusteilla. Eikös kuitenkin jokainen hanki vaelluksiinsa omat varusteet vai vuokraako Aventura varusteita?

        Olen itse asiassa käynyt jo pienellä safarilla viime vuoden puolella ja pienellä vaelluksella Kilillä. Nyt vaan haluaisi hiukan enemmän. Tällöin kun esim. Kilimanjaron reissu oli hyvin extemporejuttu eikä ollut varustuksia "kiivetä" huipulle asti.


      • ???
        Misty kirjoitti:

        Suunnittelemani matka olisi siis yhdistelmä safaria (2-3 päivää), Kilimanjaron vaellusta (6 päivää) sekä Sansibarin rantalomaa (noin 3 päivää). Eli siis valmispakettimatka joten ei ole tarkoitus vaeltaa ensin Mt. Merulle.

        Mukava kuulla, että Aventura hoitaa hommansa :) Matkatoimisto Olympia järjestää samaa matkaa 200 euroa kalliimmalla hinnalla, mutta heillä hintaan sisältyy myös viisumi Tansaniaan sekä kaikki tipit, joista tietysti kertyy kiva summa tuommosella matkalla. Tämän vuoksi olen miettinyt kumpi olisi parempi vaihtoehto.

        Toisaalta Aventuran matkassa olisi yksi safaripäivä enemmän sekä muistaakseni myös yksi rantalomapäivä enemmän.

        Haluaisitko kertoa miten vaelluksesi Kilille onnistui? Minulla ei ole pahemmin kokemusta pitkistä vaelluksista, mutta jos nyt päätän tuolle reissulle lähteä niin tietysti aloitan kohottamaan kuntoani jne. Kokemuksia olisi mukava kuulla!

        Tansaniaan maksaa 50 USD ja sen saa lentokentältä. Tipit kantajille on sopimuskysymys, yleensä 100 USD per / hlö ellei sisälly matkan hintaan. Tippeinä voi myös antaa vaelluksella käyttämiään vaatteita tai varusteita. Niille on käyttöä oppailla ja kantajilla, näin saat myös rinkkaasi mukavasti tilaa tuliaisille :-))
        Matkoja järjestää myös muut toimistot, sekä paikalliset Tansaniassa toimivat .................esim. Tanganyika Travels Ltd. Moshissa. Näitä palveluita käyttävät myös suomalaiset matkanjärjestäjät. Lennothan on yleensä KLM / Kenya airways, ja näihin liput saat suoraan lentoyhtiöstä. Varaamalla matkan paikalliselta matkanjärjestäjältä säästät heti ALV:N osuuden ja samalla tuet suoraan Tansanialaista yrittäjyyttä. Näin myös matkan eettisyys on huomioitu :-)))


      • Misty
        ??? kirjoitti:

        Tansaniaan maksaa 50 USD ja sen saa lentokentältä. Tipit kantajille on sopimuskysymys, yleensä 100 USD per / hlö ellei sisälly matkan hintaan. Tippeinä voi myös antaa vaelluksella käyttämiään vaatteita tai varusteita. Niille on käyttöä oppailla ja kantajilla, näin saat myös rinkkaasi mukavasti tilaa tuliaisille :-))
        Matkoja järjestää myös muut toimistot, sekä paikalliset Tansaniassa toimivat .................esim. Tanganyika Travels Ltd. Moshissa. Näitä palveluita käyttävät myös suomalaiset matkanjärjestäjät. Lennothan on yleensä KLM / Kenya airways, ja näihin liput saat suoraan lentoyhtiöstä. Varaamalla matkan paikalliselta matkanjärjestäjältä säästät heti ALV:N osuuden ja samalla tuet suoraan Tansanialaista yrittäjyyttä. Näin myös matkan eettisyys on huomioitu :-)))

        Mua todellakin kiinnostaisi sitten reissulla vaan heittää aivot narikkaan ja olla murehtimatta miten kaikki sujuu. Jos otan valmispaketin niin mun ei tartte "säätää" mitään; senkus meen, olen ja nautin vaan.

        Olen kyllä ollut Keniassa 3 kuukautta, jonka aikana tehtiin omatoimimatkoja ja ne oli tietyllä tavalla rasittavia, kun piti miettiä etukäteen mitä, missä, millon, kuka, mitä ja häh.

        Tämän vuoksi kallistun kyllä valmispakettiin, johon sisältyy kaikki. Varsinkin, kun tuohon reissuun kuuluu kolme eri puolta, jotka kaikki vaatii majoituksien buukkausta, hyvien matkanjärjestäjien löytämisen, halpojen lentojen etsimistä, kuljetusten miettimistä jne.

        Kiitos kuitenkin vastauksesta, mutta tosiaan tuossa nyt perusteluja sille, miksi olen valmismatkaa ottamassa.

        Viisumin hinnan jo tiesinkin; Keniaan maksoi myös 50$. Nuo tippisuositukset vissiin vaihtelee aika paljon. Mulle sanottiin Aventuran toimistolta (mailasin sinne), että yhteensä reissun tippeihin menis noin 70$ ja siihen siis sisältyy Kilimanjaron opas, kokit ja porterit safarin opas ja kokki jne.


    • lähde pois

      kotro SUOLESTA...
      On liian peljottavaaa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe