GSX-F 750 pleksi

vasta hankkinut

Eli tuollainen tuli hankittua. Nyt kun sillä jonkin verran olen ajanut, niin tuulen humina kypärässä on alkanut häiritä.

Minun pyörässäni on Kappan spoileripleksi, joka ei liene alkuperäinen. Kuvien perusteella alkuperäisessä ei olisi yläreuna samanlailla taivutettu - vai olenko väärässä?

Minulla on pituutta 170 senttiä ja säädöistä päätelleen edellinen omistaja on ollut aika lailla "karskimpi jätkä". Huminaton alue löytyy noin kymmenen senttiä toivomaani ylempää.

Eli kertokaapa veljet ja sisaret: minkälaisilla plekseillä olette saaneet huminat häipymään. Kypäräni on Schuberth, joten se itsessään on melko hiljainen...

9

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parhaita,koska

      ilmavirta osuu ylärintaan ja kypärä
      on tasaisen virtauksen kohdalla.

      • vasta hankkinut

        Pituudestani puuttuu varrestani kaksi senttiä - eli kaipa minä yritän nostaa takapuolikorkeutta sen parin sentin verran. Turvatyynyt tartten varmaan kun olen tällaista neuvolavaakaan sopivaa kokoluokkaa :-)

        Nyt siis kohina kypärässä lakkaa kun pikkasen kurkotan, mutta ei sellasta ajoasentoa jaksa ehkä satoja kilometrejä...


      • pois viisi cm
        vasta hankkinut kirjoitti:

        Pituudestani puuttuu varrestani kaksi senttiä - eli kaipa minä yritän nostaa takapuolikorkeutta sen parin sentin verran. Turvatyynyt tartten varmaan kun olen tällaista neuvolavaakaan sopivaa kokoluokkaa :-)

        Nyt siis kohina kypärässä lakkaa kun pikkasen kurkotan, mutta ei sellasta ajoasentoa jaksa ehkä satoja kilometrejä...

        Kuviosaha on hyvä työkalu.
        Säilytä alkuperäinen muoto. Merkkaa maalarinteipillä.Lopuksi hio reuna ohuella
        hiekkapaperilla.


      • vasta hankkinut
        pois viisi cm kirjoitti:

        Kuviosaha on hyvä työkalu.
        Säilytä alkuperäinen muoto. Merkkaa maalarinteipillä.Lopuksi hio reuna ohuella
        hiekkapaperilla.

        Edellisen pyöräni pleksiä leikkasin pariinkin otteeseen. Oli jo lähes täydellinen. Sitten päätin ottaa hieman vielä.... No saihan niitä uusia, hehe.

        Tämä hankkimani originelli ei onneksi maksanut juuri mitään, joten sitä voisi vaikka leikatakin.


    • Pertti...

      Mulla on kaksi pleksiä, korkee pitkänmatkan pleksi, kallistuskulman säätö ei vaikuta mitään kypärämeluun mutta on ehdoton reissupleksi, ajo on kevyempää.

      Sitten on matala pleksi kork.23cm on melko äänetön muttei anna niin hyvää suojaa kuin tuo iso, mutta välttelee.

      Kaikken hiljaisin on ilman mitään pleksiä, hieno ajella mutta en lähde pitkälle matkalle ilman.

      Niin, mulla on siis nakupyörä ja näitä pleksejä on helppo irrotella ja vaihdella fiilisten mukaan.

      • vasta hankkinut

        Siinä pleksien kanssa pääsin jo sinuiksi. Mutta tässäpä kun on katteet niin siihen pitää sopeutua, jos siitä toki jotain iloakin on.

        Tuossa jo löysinkin originellipleksin ja sitä aion kokeilla. Luulen että se siitä vielä iloksi muuttuu. Kaupungissa tuo korkeampi on kyllä ollut kiva ja, kuten sanoit, enempi suojaa antavampi. Kypärämelu vaan ei miellytä, ja sitä alkaa syntyä pikatienopeuksissa.


    • 60778

      Minun gsx750 f pyörässä on matala MRA pleksi ja tuulen humina ilman korvatulppia on aika kova. Olen 178 cm ja haluaisin kokeilla jotain jolla saisi melut pienemmäksi. Kypärä on shoei neotec. Asiallisia vastauksia odotellen

    • Jutustelija1

      Vakioplexi is da best, se on testattu ja sillä pyörä antaa sen mitä Biken testeissä on luvattu. Kun laittaa korotetun pleksin niin huiput laskevat ja laite saattaa muuttua jopa vaaralliseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe