käsijarru

toitsu

Eli siis kun takavetoisella autolla vetää käsijarrusta vauhdissa, niin pitääkö kytkin painaa pohjaan, vai sammuuko auto muuten?

Asiallisia vastauksia sitten!

5

1692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiki  

      Koska veto on takapyörissä, ja ne ei pääse pyörimään, niin tottakai auto sammuu, sama jos löisi liinat kiinni ilman kytkimen painamista.


      Tiedetään, hiekkatiellä kääntyminen niin että perä kääntyy on hienoa, mut älä tee sitä noilla taidoilla.

      Ja ei sitten lisävastauskai tyliin "haista kiki vittu, mun auto on automaatti, ja meinasin kytkimellä pitkien valojen kytkintä, vitun runkkari"

    • riippuu

      ihan siitä, mikä vaihde on päällä ja paljonko vaihtia......

    • SEISONTAJARRU

      Eli ns. käsijarru eli seisontajarru on tarkoitettu pysäköintiin, EI käytettäväksi auton liikkuessa

    • autok.ope

      Älä leiki sillä vempaimella, jos tahdot pysyä hengissä.
      ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
      Vastaan silti osittain:
      - riippuu siitä, vaikuttaako Sinun käsijarrusi vetäviin, vai ns. vapaasti pyöriviin pyöriin (akselille).

      Erikoistapaus:

      - Olet liukkaassa vastamäessä pysähtyneenä. Keli on liukas ja on vaara, tai autosi toinen pyörä jo sutii, eikä auto liikahda.
      - Ohje:
      J O S käsijarrusi vaikuttaa vetävälle akselille, laita ykkönen päälle, nosta kytkintä ns. kytkentäkohtaan, vedä käsijarrusta sen verran että auto nykii eteenpäin ja paina kevyesti kaasua, KEVYESTI.
      Nyt autosi lähtee hitaasti, mutta varmimmin mäkeä ylös. Sitten vapautat seisontajarrun ja palaat arkiajoon.
      Teit ns. tasauspyörästön lukituksen, joka tapahtuu esim. kuorma-autoissa ja linja-autoissa erillisella napilla/vivulla.

      Näkisin tämän ainoaksi hyväksytyksi ja viisaaksi seisontajarrun käytöksi.

      Poikkeuksena vaikkapa se, että käyttöjarrusi ei toimi, tai on liian heikko, niin autetaan sitten seisontajarrulla.
      Mutta:::: Se auto pyrkii vinksalleen ja voi käydä huonosti.

      Toteamus: Useiden autojen seisontajarru on pelkkä muodollisuus. Eli eipä ole juurikaan vaikutusta jarruttamiseen. Ne saattavat myös vaikuttaa eri voimalla eri päihin siellä akselilla ja se vasta onkin tosi vaarallista.

      Pitäkäämme jarrumme kunnossa ja oikeat ilmanpaineet renkaissa.

      Totuus - veritas:

      Taka-akselille laitetaan aina ne paremmat renkaat.

      Jk. Älkää puuttuko kirjoituksen ulkoasuun, tai pikkuvirheisiin. Painotin vai asiaa. Ropelius

      • ainoastaan etuvetoisissa

        Sillä AUTOISSAHAN saa sen perän luistoon pelkällä kaasun käytöllä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      107
      1047
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      482
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    Aihe