Tyhmä

kysymys???

Olen selaillut tuota herppi.nettiä.
Mutta kysyn nyt täältä;
Mitkä muut liskot kuin iguaanit ovat kasvissyöjiä?
Tai voiko eläinperäisenä ruokana antaa muuta kuin eläviä ötöjä?

Siis mua vaan oksettaa että ne voi karata ja vallata mun omat ruuat.
Anteeksi nyt vaan...

Ja kiitos asiallisista vastauksista.

6

710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leeko_

      Näin äkkiseltään tullee mieleen esim. aavikkoiguaani, sitten on esim. parta-agama, joka ensimmäisen ikävuoden jälkeen siirtyy lähes kokonaan kasvisravinnolle, juu ja esim. sinikieliskinkki pärjää hyvin karvis ravinnolla ja esim. etanoilla (riippuen siitä onko nekin liian äklöjä). Kokemuksesta voin sanoa, että ei ne loppuen lopuksi niin kamalia ole ne ötökät. Meillä oltiin ensin sitä mieltä että yritetään vaan syöttää mahdollisimman paljon kuollutta, mutta kun ei siitä mitään tullut, siirryttiin elävii. Itseltäni on karannut vain kerran sirkka ja senkin sain takaisin kiippoon. Mutta mietippä nyt noita lajeja vaikka.

      • iguaani iguana

        meillä kaikki 20 sirkkaa karkasi boxistaan, pitää varmaan laittaa igu vapaaksi, että sais niitä sitten pyydystellä :)


      • AP...

        Eli liskot ei syö kuollutta ravintoa?
        Miksi ihmeessä tehdään jo purkkiruokaakin?
        Ja eläinkunnan ruokaa ei voi korvata millään??kö?


      • AP....
        AP... kirjoitti:

        Eli liskot ei syö kuollutta ravintoa?
        Miksi ihmeessä tehdään jo purkkiruokaakin?
        Ja eläinkunnan ruokaa ei voi korvata millään??kö?

        esim. aavikkoiguaani;
        "Erikoistunut syömään kukintoja, mutta muukin kasvisruoka kelpaa.
        Lisäksi hyönteiset. Vitamiinien ja kalsiumin lisäys ruokaan."
        Eli tarviiko tälle antaa ötököitä?
        Kuinka usein?
        Riittääkö esim. kerran viikossa?


      • täältä vaikka
        AP.... kirjoitti:

        esim. aavikkoiguaani;
        "Erikoistunut syömään kukintoja, mutta muukin kasvisruoka kelpaa.
        Lisäksi hyönteiset. Vitamiinien ja kalsiumin lisäys ruokaan."
        Eli tarviiko tälle antaa ötököitä?
        Kuinka usein?
        Riittääkö esim. kerran viikossa?

        http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/aavikkoiguaani.html
        siinä tietoa aavikkoleguaanista.


      • nekosan
        AP.... kirjoitti:

        esim. aavikkoiguaani;
        "Erikoistunut syömään kukintoja, mutta muukin kasvisruoka kelpaa.
        Lisäksi hyönteiset. Vitamiinien ja kalsiumin lisäys ruokaan."
        Eli tarviiko tälle antaa ötököitä?
        Kuinka usein?
        Riittääkö esim. kerran viikossa?

        Lisäksi hyönteiset. Kyllä se niitä tarvii. Tälle voi sitä purkkiruokaa kokeilla antaa, jos niikseen tulee. Sitten voi antaa jauhomatoja, jotka ei nyt ainakaan mihinkään karkaa, ellet kaada niitä lattialle :roll: Kesäisin voi pyydystää luonnosta, että jos talvella antaa purkkiruokaa ja matoja.. Ja sirkkoja voi ostaa kerralla se määrä, minkä heti antaa. Ne pitää kyllä, kuten jauhiksetkin ruokkia ensin kotona vuorokauden verran hyvin, että ovat mistään kotoisin, jos eläinkaupasta ostetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe