Olen selaillut tuota herppi.nettiä.
Mutta kysyn nyt täältä;
Mitkä muut liskot kuin iguaanit ovat kasvissyöjiä?
Tai voiko eläinperäisenä ruokana antaa muuta kuin eläviä ötöjä?
Siis mua vaan oksettaa että ne voi karata ja vallata mun omat ruuat.
Anteeksi nyt vaan...
Ja kiitos asiallisista vastauksista.
Tyhmä
6
710
Vastaukset
- leeko_
Näin äkkiseltään tullee mieleen esim. aavikkoiguaani, sitten on esim. parta-agama, joka ensimmäisen ikävuoden jälkeen siirtyy lähes kokonaan kasvisravinnolle, juu ja esim. sinikieliskinkki pärjää hyvin karvis ravinnolla ja esim. etanoilla (riippuen siitä onko nekin liian äklöjä). Kokemuksesta voin sanoa, että ei ne loppuen lopuksi niin kamalia ole ne ötökät. Meillä oltiin ensin sitä mieltä että yritetään vaan syöttää mahdollisimman paljon kuollutta, mutta kun ei siitä mitään tullut, siirryttiin elävii. Itseltäni on karannut vain kerran sirkka ja senkin sain takaisin kiippoon. Mutta mietippä nyt noita lajeja vaikka.
- iguaani iguana
meillä kaikki 20 sirkkaa karkasi boxistaan, pitää varmaan laittaa igu vapaaksi, että sais niitä sitten pyydystellä :)
- AP...
Eli liskot ei syö kuollutta ravintoa?
Miksi ihmeessä tehdään jo purkkiruokaakin?
Ja eläinkunnan ruokaa ei voi korvata millään??kö? - AP....
AP... kirjoitti:
Eli liskot ei syö kuollutta ravintoa?
Miksi ihmeessä tehdään jo purkkiruokaakin?
Ja eläinkunnan ruokaa ei voi korvata millään??kö?esim. aavikkoiguaani;
"Erikoistunut syömään kukintoja, mutta muukin kasvisruoka kelpaa.
Lisäksi hyönteiset. Vitamiinien ja kalsiumin lisäys ruokaan."
Eli tarviiko tälle antaa ötököitä?
Kuinka usein?
Riittääkö esim. kerran viikossa? - täältä vaikka
AP.... kirjoitti:
esim. aavikkoiguaani;
"Erikoistunut syömään kukintoja, mutta muukin kasvisruoka kelpaa.
Lisäksi hyönteiset. Vitamiinien ja kalsiumin lisäys ruokaan."
Eli tarviiko tälle antaa ötököitä?
Kuinka usein?
Riittääkö esim. kerran viikossa?http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/aavikkoiguaani.html
siinä tietoa aavikkoleguaanista. - nekosan
AP.... kirjoitti:
esim. aavikkoiguaani;
"Erikoistunut syömään kukintoja, mutta muukin kasvisruoka kelpaa.
Lisäksi hyönteiset. Vitamiinien ja kalsiumin lisäys ruokaan."
Eli tarviiko tälle antaa ötököitä?
Kuinka usein?
Riittääkö esim. kerran viikossa?Lisäksi hyönteiset. Kyllä se niitä tarvii. Tälle voi sitä purkkiruokaa kokeilla antaa, jos niikseen tulee. Sitten voi antaa jauhomatoja, jotka ei nyt ainakaan mihinkään karkaa, ellet kaada niitä lattialle :roll: Kesäisin voi pyydystää luonnosta, että jos talvella antaa purkkiruokaa ja matoja.. Ja sirkkoja voi ostaa kerralla se määrä, minkä heti antaa. Ne pitää kyllä, kuten jauhiksetkin ruokkia ensin kotona vuorokauden verran hyvin, että ovat mistään kotoisin, jos eläinkaupasta ostetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483