kävin ihan muiden asioiden takia ultrassa, siinä näkyi sappirakossa olevan sakkaa...
Mitä sille voi itse tehdä, onko teillä tietoa saako sen erityisellä ruokavaliolla pois ja sappirakon normaaliksi taas. Onko tuollainen sakka vaarallista? Mistä se on tullut?
Yritin kysyä ultraavalta lääkäriltä mutta hänen mielestä se ei ollut mitään eikä sille itse voi mitään...
Aika vaikea uskoa, ettei voisi! Ruokavalio mutta mitä jättää pois? Ei ole ainakaan suvussa taipumusta sappikiviin, tms.
joten heeeellpp! kertokaahan kokemuksianne ja neuvojakin, kiitos
sappirakossa näkyy sakkaa
1
6795
Vastaukset
- terveyskeskuslääkäriin
tai työterveyslääkäriin tai minkä piirissä nyt sitten oletkin. Oireettomat sappikivet (ja tuo sakka) eivät vaadi kuulemma hoitoa. sinun kannattanee varoa hieman samoja ruoka-aineita kuin sappipotilaidenkin,eli rasvaista ja käristettyä ruokaa, kaaleja, omenoita kuorineen, paprikaa, tuoretta ruisleipää ja pullaa, kananmunaa... ei koko litania nyt millään tule mieleen. ei kannata mitään jättää erityisesti pois ellei oireita ole ollut, mutta kuulostella mitä vatsa sanoo ko. ruuista.
Tässä linkki yhteen potilasohjeeseen jossa on kerrottu tuo ruokavalio
http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ekirjat.Naytaartikkeli?p_artikkeli=apo00970
Minulle eivät monetkaan luetelluista ruuista aiheuttaneet oireita, mutta sitten kohtaus saattoi tulla enkä oikein saanut päähäni mikä sen olisi voinut aiheuttaa...
Eli, jos oireita ei ole, ei syytä huoleen ja jos niitä tulee niin viimeistään sitten kipin kapin lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2394613Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763055- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 281703
- 791451
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69948
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894