Mistä C5 dieseliin lisälämmittimen kellokytkin?

Temmi

2,0Hdi C5:ssani on polttoainekäyttöinen lisälämmitin joka käynnistyy kylmällä tarvittaessa mukaan.

Mistä ja millähinnalla tähän saisi kellokytkimen/kauko-ohjauksen asennettuna, jotta voisin käyttää laitetta myös esilämmitykseen?

Nimim.tulevat talvet ilman sähkötolppaa kaupungissa.

9

4593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Automiekkonen

      Hintaluokan asennettuna voisi sanoa olevan sielä 500 euron nurkilla, voi jossain pikkuliikkeessä olla vähemmänkin. Joko jälleenmyyjältä tai sitten näistä autokorjaamoista kannattaa kysäitä.

    • laitettu

      tavallinen Defan ajastin, toimii hyvin, eikä ole kallis, ainoastaan ei kannata jätää pidemmäksi aikaa päälle, koska voi tyhjentää akun, siinä ei ole automaattista tunnin jälkeen sammuttavaa toimintoa. Mukava apu kylmillä ilmoilla, kun saa lähteä lämpimällä autolla liikkeelle, tolpista riippumatta, jos ajaa pelkästään lyhyitä ajoja, niin kuluttaa akun kyllä nopeammin loppuun.

    • spk

      Ebaysta/Saksasta hommaa kellokytkimen. Tarkista onko lisälämmittimessä vesipumppu vai joutuuko senkin hommaamaan... Ja tuleehan se maksamaan, jos töistä joutuu maksamaan... ja vielä enemmän, jos on automaatti-ilmastointi.

    • ooppa

      paha laittaa kun tietää mitä tekee!!!Kiertovesipumppu pitää aina tulla mukana ja löytää oikeat piuhat mihin koplaa...
      Monia on tehty....

    • Setä Viitonen

      Asennutin C5 HDI:n (valmiina löytyvään) Webastoon huoltoliikkeessä Telestartin, kiertovesipumpun ja syväpurkausta sietävän erikoisakun.

      Hintaa tuli reilusti yli tonnin (alle 2 kuitenkin) mutta kyllä on mukavaa...suosittelen.

      Itse piuhottelussa kannattaa olla tarkka ja varovainen, jos autossa on automaatti-ilmastointi (kuten minulla).

      Talvella on syytä myös säätää automaatti-ilmastointi manuaali -asentoon (suuttimet ylös tuulilasille, hiljainen, kolmannen portaan puhallus päälle ja vasta sitten auton virta-avaimen kääntö off -asentoon).

      Kokemuksesta voin sanoa, että 30 min. aamulämmitystä riittää etelässä (pk-seutu) hyvin ja tarvittaessa voi lämmityksen tehdä usemapana kertana päivässä, jos ajoa -ei tunnu erikoisakussa mitenkään.

      • huikkaharju

        webaston oma kello ja hyvin pelittää. tässä asennuksessa ei kyllä ole mielestäni mahdollista säädellä puhallinnopeuksia eikä suuntauksia, ja mielenkiintoista on sekin, että aina auton käynnistyttyä lämmön säätö asettuu automaattisesti 21 asteeseen, eikä kuulemma voi muuttaa lukemia. mitä tarkoittaa "erikoisakku"?
        malli ja merkki?


      • Setä Viitonen
        huikkaharju kirjoitti:

        webaston oma kello ja hyvin pelittää. tässä asennuksessa ei kyllä ole mielestäni mahdollista säädellä puhallinnopeuksia eikä suuntauksia, ja mielenkiintoista on sekin, että aina auton käynnistyttyä lämmön säätö asettuu automaattisesti 21 asteeseen, eikä kuulemma voi muuttaa lukemia. mitä tarkoittaa "erikoisakku"?
        malli ja merkki?

        Terve,

        akussa lukee päällä AMG (jotakin). Kestää siis pakkasellakin purkausta menemättä piloille (on niitä muitakin olemassa, varmaan armeijan varikon pojat tietää useitakin merkkejä ja malleja)


      • Anonyymi
        Setä Viitonen kirjoitti:

        Terve,

        akussa lukee päällä AMG (jotakin). Kestää siis pakkasellakin purkausta menemättä piloille (on niitä muitakin olemassa, varmaan armeijan varikon pojat tietää useitakin merkkejä ja malleja)

        Hyviä akkuja on vain optimat,amerikkalaiset,joita nato käyttää ja pelastuspalvelu.


    • on muuten kätevä

      Hommasin ja asensin lämmittimeen vesipumpun, johtosarjan (josta releet piti kytkeä uusiksi koska C5 Webastoa ohjataan - jännitteellä)ohjauskellon ja GSM modeemin. Nyt voin ohjata lämmitintä ajastetulla tekstiviestillä käyntiin ja seis. Sekä saan hälytyksen jos akku alkaa olla tyhjentymässä. On toiminut 2-talvea moitteettomasti. Automaatti ilmastointiin ei tarvinnut koskea vaan ohjaan puhallinta suoraan
      etuvastuksen kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe