Xp aktivoinnin ohitus

eiffeltorninmaalaaja

vaihdettiinpa emolevy koneesta ja yllätys - vanha xp OEM home ei suostukaan toimimaan uuden emolevyn kanssa. luonnollisesti.

minäpä soitin asiaskaspalveluun ja vasta sieltä sain tuon tietää, en saanut uutta koodia tietenkään. emolevyn rikkoutumisesta se olisi voinut tippua, kuten tuossa edellisiä viestejä luin. no en tajunnut sitä kikkaa käyttää joten nyt olisi edessä oma kikkailu.

onko sellaisia aktivoinnin ohitus-ohjelmia saatavilla? microsoft on kyllä nyt niin syvältä...sieltä syvältä ja poikittain. tekisi mieli vaihtaa koko paska mutta vanhempien konetta päivittelen joten vaihtoehtoja ei hirveästi ole.

kiitos kovasti jos jollain olisi edes jonkinasteista neuvoa.

17

6432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiffeltorninmaalaaja

      ongelma ratkesi =D huijasin automaatin kanssa vähän...

      • PeterHermanni

        OEM Brander ohjelmalla


    • Pate.
    • noista..

      torrenttien joukosta, siellä löytyy ainakin XP Pro (tosin sullahan on lisenssi Homea varten), joskin se on muutettu Corporate editioniksi jota ei tarvii aktivoida. Tosin niinhän se Home muuttuu myös Corporate editioniksi silloin kun sitä vähän "muutellaan" (tiedän miten se muunnos tehdään mutta en kerro niksejä tähän muunteluun koska en halua isoa pahaa niskaani).

      torrenttien imuttaminen tässä tapauksessa on laillista koska sulla on lisenssi, sinähän vain haet asennus-levyn netistä ja siinä kaikki.

    • XP:tä ei enää

      tarvitse aktivoida, jotain olin käsittävinäni että Mikkis aikoo tehdä päivityksen XP:lle, että sitä ei enää tarvitse aktivoida, sitten kun XP:n normaali elinkaari on ohi. Toivottavasti Mikkis myös lunastaa tuon "lupauksensa", tai eihän se ollut lupaus vaan sivuilla sanottiin että "todennäköisesti".

    • jnn

      eipä lunastanu

      • Anonyymi

        Ei.

        Onko kellään ideoita miten saisi tuon aktivoinnin pois käytöstä?

        Windows update on myös kiinni XP koneilta, niin en uskalla puhelimella yrittää aktivoida. Minulla kun sattuu toisella koneella olemaan loppuun päivitetty XP samalla Product keyllä, jonka toimivuutta yritän varjella... Edes SP3 ei tunnu löytyvän mistään.

        XP:stä ei voi luopuakaan (minulla on kyllä oem 7:kin olemassa) kun 1000 euron äänitysjärjestelmä kotistudiossa ei toimi uudemmalla koneella...

        Toki näistä mitään internet yhteyksiä en tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.

        Onko kellään ideoita miten saisi tuon aktivoinnin pois käytöstä?

        Windows update on myös kiinni XP koneilta, niin en uskalla puhelimella yrittää aktivoida. Minulla kun sattuu toisella koneella olemaan loppuun päivitetty XP samalla Product keyllä, jonka toimivuutta yritän varjella... Edes SP3 ei tunnu löytyvän mistään.

        XP:stä ei voi luopuakaan (minulla on kyllä oem 7:kin olemassa) kun 1000 euron äänitysjärjestelmä kotistudiossa ei toimi uudemmalla koneella...

        Toki näistä mitään internet yhteyksiä en tarvitse.

        Silloin joskus muinoin kun XP oli käytössä se oli netistä ladattu Preactivated ( en sano mikä, alkoi pi.....i).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.

        Onko kellään ideoita miten saisi tuon aktivoinnin pois käytöstä?

        Windows update on myös kiinni XP koneilta, niin en uskalla puhelimella yrittää aktivoida. Minulla kun sattuu toisella koneella olemaan loppuun päivitetty XP samalla Product keyllä, jonka toimivuutta yritän varjella... Edes SP3 ei tunnu löytyvän mistään.

        XP:stä ei voi luopuakaan (minulla on kyllä oem 7:kin olemassa) kun 1000 euron äänitysjärjestelmä kotistudiossa ei toimi uudemmalla koneella...

        Toki näistä mitään internet yhteyksiä en tarvitse.

        Niin, Windows XP SP3:

        http://cna.mamk.fi/Public/SPs/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei.

        Onko kellään ideoita miten saisi tuon aktivoinnin pois käytöstä?

        Windows update on myös kiinni XP koneilta, niin en uskalla puhelimella yrittää aktivoida. Minulla kun sattuu toisella koneella olemaan loppuun päivitetty XP samalla Product keyllä, jonka toimivuutta yritän varjella... Edes SP3 ei tunnu löytyvän mistään.

        XP:stä ei voi luopuakaan (minulla on kyllä oem 7:kin olemassa) kun 1000 euron äänitysjärjestelmä kotistudiossa ei toimi uudemmalla koneella...

        Toki näistä mitään internet yhteyksiä en tarvitse.

        Ja mikä oli ideana nostaa esiin toistakymmentä vuotta vanha ketju?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä oli ideana nostaa esiin toistakymmentä vuotta vanha ketju?

        Jos olis vaikka vaihtelua noiden satojen kommenttien höpöhöpö ketjujen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olis vaikka vaihtelua noiden satojen kommenttien höpöhöpö ketjujen lisäksi.

        Löytyy XP joka ei vaadi mitään aktivointia, oliko se joku


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Nyt toimii! Kiitos avusta vastaajille.

        Asensin tuon SP3:n ja hommasin toisen product keyn, jonka aktivoin puhelimitse. Onnistui ihan ongelmitta.

        Sitten päivitin vielä Internet Explorer 8:n koneeseen, niin Windows Update-sivustokin löytyi. Kyllä se edelleen pelaa kuten ennen mutta näköjään vaatii ko. selaimen (ja mahd. SP3:n?)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt toimii! Kiitos avusta vastaajille.

        Asensin tuon SP3:n ja hommasin toisen product keyn, jonka aktivoin puhelimitse. Onnistui ihan ongelmitta.

        Sitten päivitin vielä Internet Explorer 8:n koneeseen, niin Windows Update-sivustokin löytyi. Kyllä se edelleen pelaa kuten ennen mutta näköjään vaatii ko. selaimen (ja mahd. SP3:n?)

        Oikeestikko sait asentumaan?


    • Anonyymi

      Erilaisten ohjelmien (mukaan lukien käyttisten) "aktivointi" on niin syvältä peräkontista ettei sanoa saata.

      Kun, ei jos vaaan kun, tulee eteen tilanne että pitää vetää boottilevy sileäksi (haittakilkkeen tai levyvirheen takia) niin siinä menettää monet "lisenssit" ja voi käydä niin että "lisenssin" myyjä on konkassa eli ao maksettua ohjelmaa ei saa enää käyttöönsä.

      Itse päätin silloin kun "aktivaatio" tuli kiusaksi etten koskaan asenna mitään joka sellaista vaatii. En koe menettäneeni mitään, kaikki ohjelmat joista olen maksanut toimivat edelleen, ovat edeleen uudelleen asennettavissa, kuten myös ne joista olen ollut maksavinani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      41
      7954
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4656
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3331
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2186
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1576
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1518
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1209
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      279
      1108
    Aihe