Xp aktivoinnin ohitus

eiffeltorninmaalaaja

vaihdettiinpa emolevy koneesta ja yllätys - vanha xp OEM home ei suostukaan toimimaan uuden emolevyn kanssa. luonnollisesti.

minäpä soitin asiaskaspalveluun ja vasta sieltä sain tuon tietää, en saanut uutta koodia tietenkään. emolevyn rikkoutumisesta se olisi voinut tippua, kuten tuossa edellisiä viestejä luin. no en tajunnut sitä kikkaa käyttää joten nyt olisi edessä oma kikkailu.

onko sellaisia aktivoinnin ohitus-ohjelmia saatavilla? microsoft on kyllä nyt niin syvältä...sieltä syvältä ja poikittain. tekisi mieli vaihtaa koko paska mutta vanhempien konetta päivittelen joten vaihtoehtoja ei hirveästi ole.

kiitos kovasti jos jollain olisi edes jonkinasteista neuvoa.

17

6564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiffeltorninmaalaaja

ongelma ratkesi =D huijasin automaatin kanssa vähän...

• PeterHermanni

OEM Brander ohjelmalla

• Pate.
    • noista..

torrenttien joukosta, siellä löytyy ainakin XP Pro (tosin sullahan on lisenssi Homea varten), joskin se on muutettu Corporate editioniksi jota ei tarvii aktivoida. Tosin niinhän se Home muuttuu myös Corporate editioniksi silloin kun sitä vähän "muutellaan" (tiedän miten se muunnos tehdään mutta en kerro niksejä tähän muunteluun koska en halua isoa pahaa niskaani).

torrenttien imuttaminen tässä tapauksessa on laillista koska sulla on lisenssi, sinähän vain haet asennus-levyn netistä ja siinä kaikki.

• XP:tä ei enää

tarvitse aktivoida, jotain olin käsittävinäni että Mikkis aikoo tehdä päivityksen XP:lle, että sitä ei enää tarvitse aktivoida, sitten kun XP:n normaali elinkaari on ohi. Toivottavasti Mikkis myös lunastaa tuon "lupauksensa", tai eihän se ollut lupaus vaan sivuilla sanottiin että "todennäköisesti".

• jnn

eipä lunastanu

• Anonyymi

Ei.

Onko kellään ideoita miten saisi tuon aktivoinnin pois käytöstä?

Windows update on myös kiinni XP koneilta, niin en uskalla puhelimella yrittää aktivoida. Minulla kun sattuu toisella koneella olemaan loppuun päivitetty XP samalla Product keyllä, jonka toimivuutta yritän varjella... Edes SP3 ei tunnu löytyvän mistään.

XP:stä ei voi luopuakaan (minulla on kyllä oem 7:kin olemassa) kun 1000 euron äänitysjärjestelmä kotistudiossa ei toimi uudemmalla koneella...

Toki näistä mitään internet yhteyksiä en tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei.

Windows update on myös kiinni XP koneilta, niin en uskalla puhelimella yrittää aktivoida. Minulla kun sattuu toisella koneella olemaan loppuun päivitetty XP samalla Product keyllä, jonka toimivuutta yritän varjella... Edes SP3 ei tunnu löytyvän mistään.

XP:stä ei voi luopuakaan (minulla on kyllä oem 7:kin olemassa) kun 1000 euron äänitysjärjestelmä kotistudiossa ei toimi uudemmalla koneella...

Silloin joskus muinoin kun XP oli käytössä se oli netistä ladattu Preactivated ( en sano mikä, alkoi pi.....i).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei.

Niin, Windows XP SP3:

http://cna.mamk.fi/Public/SPs/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei.

Ja mikä oli ideana nostaa esiin toistakymmentä vuotta vanha ketju?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mikä oli ideana nostaa esiin toistakymmentä vuotta vanha ketju?

Jos olis vaikka vaihtelua noiden satojen kommenttien höpöhöpö ketjujen lisäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olis vaikka vaihtelua noiden satojen kommenttien höpöhöpö ketjujen lisäksi.

Löytyy XP joka ei vaadi mitään aktivointia, oliko se joku

• Anonyymi

• Anonyymi

Nyt toimii! Kiitos avusta vastaajille.

Asensin tuon SP3:n ja hommasin toisen product keyn, jonka aktivoin puhelimitse. Onnistui ihan ongelmitta.

Sitten päivitin vielä Internet Explorer 8:n koneeseen, niin Windows Update-sivustokin löytyi. Kyllä se edelleen pelaa kuten ennen mutta näköjään vaatii ko. selaimen (ja mahd. SP3:n?)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt toimii! Kiitos avusta vastaajille.

Asensin tuon SP3:n ja hommasin toisen product keyn, jonka aktivoin puhelimitse. Onnistui ihan ongelmitta.

Sitten päivitin vielä Internet Explorer 8:n koneeseen, niin Windows Update-sivustokin löytyi. Kyllä se edelleen pelaa kuten ennen mutta näköjään vaatii ko. selaimen (ja mahd. SP3:n?)

Oikeestikko sait asentumaan?

• Anonyymi

Erilaisten ohjelmien (mukaan lukien käyttisten) "aktivointi" on niin syvältä peräkontista ettei sanoa saata.

Kun, ei jos vaaan kun, tulee eteen tilanne että pitää vetää boottilevy sileäksi (haittakilkkeen tai levyvirheen takia) niin siinä menettää monet "lisenssit" ja voi käydä niin että "lisenssin" myyjä on konkassa eli ao maksettua ohjelmaa ei saa enää käyttöönsä.

Itse päätin silloin kun "aktivaatio" tuli kiusaksi etten koskaan asenna mitään joka sellaista vaatii. En koe menettäneeni mitään, kaikki ohjelmat joista olen maksanut toimivat edelleen, ovat edeleen uudelleen asennettavissa, kuten myös ne joista olen ollut maksavinani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      95
      9136
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      175
      3838
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3329
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      259
      2684
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      50
      2261
    6. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      34
      2133
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      42
      2065
    8. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      48
      1942
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1813
    10. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1798
    Aihe