Xp aktivoinnin ohitus

eiffeltorninmaalaaja

vaihdettiinpa emolevy koneesta ja yllätys - vanha xp OEM home ei suostukaan toimimaan uuden emolevyn kanssa. luonnollisesti.

minäpä soitin asiaskaspalveluun ja vasta sieltä sain tuon tietää, en saanut uutta koodia tietenkään. emolevyn rikkoutumisesta se olisi voinut tippua, kuten tuossa edellisiä viestejä luin. no en tajunnut sitä kikkaa käyttää joten nyt olisi edessä oma kikkailu.

onko sellaisia aktivoinnin ohitus-ohjelmia saatavilla? microsoft on kyllä nyt niin syvältä...sieltä syvältä ja poikittain. tekisi mieli vaihtaa koko paska mutta vanhempien konetta päivittelen joten vaihtoehtoja ei hirveästi ole.

kiitos kovasti jos jollain olisi edes jonkinasteista neuvoa.

17

6520

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiffeltorninmaalaaja

ongelma ratkesi =D huijasin automaatin kanssa vähän...

• PeterHermanni

OEM Brander ohjelmalla

• Pate.
    • noista..

torrenttien joukosta, siellä löytyy ainakin XP Pro (tosin sullahan on lisenssi Homea varten), joskin se on muutettu Corporate editioniksi jota ei tarvii aktivoida. Tosin niinhän se Home muuttuu myös Corporate editioniksi silloin kun sitä vähän "muutellaan" (tiedän miten se muunnos tehdään mutta en kerro niksejä tähän muunteluun koska en halua isoa pahaa niskaani).

torrenttien imuttaminen tässä tapauksessa on laillista koska sulla on lisenssi, sinähän vain haet asennus-levyn netistä ja siinä kaikki.

• XP:tä ei enää

tarvitse aktivoida, jotain olin käsittävinäni että Mikkis aikoo tehdä päivityksen XP:lle, että sitä ei enää tarvitse aktivoida, sitten kun XP:n normaali elinkaari on ohi. Toivottavasti Mikkis myös lunastaa tuon "lupauksensa", tai eihän se ollut lupaus vaan sivuilla sanottiin että "todennäköisesti".

• jnn

eipä lunastanu

• Anonyymi

Ei.

Onko kellään ideoita miten saisi tuon aktivoinnin pois käytöstä?

Windows update on myös kiinni XP koneilta, niin en uskalla puhelimella yrittää aktivoida. Minulla kun sattuu toisella koneella olemaan loppuun päivitetty XP samalla Product keyllä, jonka toimivuutta yritän varjella... Edes SP3 ei tunnu löytyvän mistään.

XP:stä ei voi luopuakaan (minulla on kyllä oem 7:kin olemassa) kun 1000 euron äänitysjärjestelmä kotistudiossa ei toimi uudemmalla koneella...

Toki näistä mitään internet yhteyksiä en tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei.

Windows update on myös kiinni XP koneilta, niin en uskalla puhelimella yrittää aktivoida. Minulla kun sattuu toisella koneella olemaan loppuun päivitetty XP samalla Product keyllä, jonka toimivuutta yritän varjella... Edes SP3 ei tunnu löytyvän mistään.

XP:stä ei voi luopuakaan (minulla on kyllä oem 7:kin olemassa) kun 1000 euron äänitysjärjestelmä kotistudiossa ei toimi uudemmalla koneella...

Silloin joskus muinoin kun XP oli käytössä se oli netistä ladattu Preactivated ( en sano mikä, alkoi pi.....i).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei.

Niin, Windows XP SP3:

http://cna.mamk.fi/Public/SPs/

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei.

Ja mikä oli ideana nostaa esiin toistakymmentä vuotta vanha ketju?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mikä oli ideana nostaa esiin toistakymmentä vuotta vanha ketju?

Jos olis vaikka vaihtelua noiden satojen kommenttien höpöhöpö ketjujen lisäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos olis vaikka vaihtelua noiden satojen kommenttien höpöhöpö ketjujen lisäksi.

Löytyy XP joka ei vaadi mitään aktivointia, oliko se joku

• Anonyymi

• Anonyymi

Nyt toimii! Kiitos avusta vastaajille.

Asensin tuon SP3:n ja hommasin toisen product keyn, jonka aktivoin puhelimitse. Onnistui ihan ongelmitta.

Sitten päivitin vielä Internet Explorer 8:n koneeseen, niin Windows Update-sivustokin löytyi. Kyllä se edelleen pelaa kuten ennen mutta näköjään vaatii ko. selaimen (ja mahd. SP3:n?)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt toimii! Kiitos avusta vastaajille.

Asensin tuon SP3:n ja hommasin toisen product keyn, jonka aktivoin puhelimitse. Onnistui ihan ongelmitta.

Sitten päivitin vielä Internet Explorer 8:n koneeseen, niin Windows Update-sivustokin löytyi. Kyllä se edelleen pelaa kuten ennen mutta näköjään vaatii ko. selaimen (ja mahd. SP3:n?)

Oikeestikko sait asentumaan?

• Anonyymi

Erilaisten ohjelmien (mukaan lukien käyttisten) "aktivointi" on niin syvältä peräkontista ettei sanoa saata.

Kun, ei jos vaaan kun, tulee eteen tilanne että pitää vetää boottilevy sileäksi (haittakilkkeen tai levyvirheen takia) niin siinä menettää monet "lisenssit" ja voi käydä niin että "lisenssin" myyjä on konkassa eli ao maksettua ohjelmaa ei saa enää käyttöönsä.

Itse päätin silloin kun "aktivaatio" tuli kiusaksi etten koskaan asenna mitään joka sellaista vaatii. En koe menettäneeni mitään, kaikki ohjelmat joista olen maksanut toimivat edelleen, ovat edeleen uudelleen asennettavissa, kuten myös ne joista olen ollut maksavinani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      68
      2186
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1732
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1430
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1417
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      240
      1363
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1222
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      365
      1161
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      333
      1115
    Aihe