hanapakkauksen säilytys...

tyhmyri..

siis kuinkahan kauan tuollainen valkoviini säilyy avatussa hanapakkauksessa...?

Meillä on jääkaapissa odotellut juomista puolillaan oleva valkkari jo kohta kuukauden...

taitaa olla jo menetetty tapaus, vai säilyykö viini hanapakkauksessa paljonkin pidempään kuin lasipullossa??

7

6917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Litkiäinen

Maista ja päätä, haluatko juoda vai et. Jos et halua, niin älä kaada viemäriin vaan tuo minulle. Ei se viini SILLÄ tavalla pilalla ole, että sen juomisesta olisi mitään terveydellistä vaaraa (sen enempää kuin vasta avatun pakkauksenkaan sisällön juomisesta). Lievä makuvirhe on korkeintaan saattanut iskeä.

Omassa kahden hengen huushollissa on peräti harvinaista, että hanapakkauksesta riittäisi kahta päivää pidemmäksi ajaksi. Tuollainen 3 litran pänikkä tyhjenee liiankin usein jo samana päivänä kuin se avataan. Yliviikkoisista hanapakkauksista ei ole vielä kokemusta.

• tyhmyri..

Siksihän minäkin kyselen, kun yleensä tällasta ei pääse tapahtumaan.. =)

harvinaista "herkkua" siis...

Toisaalta meinasinkin itse haistaa ja maistaa, ennenku ainakaan muille tarjoon!! =)

Vaikka ei noi halpisviinit yleensä hyvänmakusia ole "tuoreenakaan"...

• et ilkeä,
        tyhmyri.. kirjoitti:

Toisaalta meinasinkin itse haistaa ja maistaa, ennenku ainakaan muille tarjoon!! =)

niin kastikepohjana kanttarellisoosille toimii varmasti vieläkin. Itse tuuppaan kaikki epäilyttävät viinit ruuanlaittoon...

• kalakeittoon
        et ilkeä, kirjoitti:

niin kastikepohjana kanttarellisoosille toimii varmasti vieläkin. Itse tuuppaan kaikki epäilyttävät viinit ruuanlaittoon...

ja sen sellaista. Valkoviinissä keitetyt cini-simpukat, elsassilainen hapankaalipata ..... http://www.yrttitarha.com/tietopankki/keittokirja/lukijat.html#2025
        Jääkaapissa säilytetyn hanapakkauksen käyttöaika onkin jopa useita viikkoja.
        http://chat.yle.fi/ylex/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=koti&Number=402757&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=5
        http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?t=412&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=9c97b38c4abb522c9eca2fb9f5c9f37d
        http://www.pro.maxxium.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=008123

• rotissööri
        tyhmyri.. kirjoitti:

hanapakkauksen sisällä on foliopussi, joka menee kasaan sitä mukaa kuin viiniä käytetään. Sen johdosta siellä ei ole yhtään ilmaa ja tämän johdosta hanapakkauksen säilyvyys on parempi kuin vaillinainen pullo, jossa on ilmaa ja sen mukana tulleita bakteereja.

Kun hanapakkaus on tyhjä, kannattaa soliopussi ottaa pois paketista ja tyhjentää viimeisen tipat lasiin. Tyhjään pussiin voi sitten puhaltaa ilmaa ja käyttää ne kalastusverkkojen kohona. Merellä loistavat hyvin ja hanaan on hyvä kiinnittää naru.

• Chevalier des Rotisseurs
        et ilkeä, kirjoitti:

Jos viini ei maistu hyvältä sellaisenaa, ei se ole hyväksi ruoankaan maulle. Alkää pilatko ruokianne - eikä missään tapauksessa kanttarellisoosejanne epäkelvolla viinillä. Juokaa mieluiten erikseen tai vaikkapa totina, glöginä, Spritellä/Cokiksella maustettuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2304
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      27
      1294
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      87
      1086
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      1012
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      159
      967
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      924
    7. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      893
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      833
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      833
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      50
      796
    Aihe