Todella pettynyt Toyotan laatuun...

Jake---

Itse olen todella pettynyt Toyotan laatuun ja varsinkin maahantuojan asenteeseen vikoja korjattaessa! :(

Isän bensa Avensiksesta kuluivat männänrenkaat loppuun hieman yli 100 000km ajon jälkeen. Auto alkoi syömään älyttömästi öljyä ja männänrenkaiden vaihto tuli eteen. Maahantuoja ei alkanu korjausta maksamaa, koska takuu oli juuri mennyt umpeen. Tietyissä vuosimalleissa kyseistä tyyppivikaa oli ollut useissa moottoreissa, mutta silti maahantuoja maksatti korjaukset surutta asiakkailla! :O Onneksi auton myynyt autoliike tuli asiassa vastaan ja maksoi korjauksen.

Omassa D4D Corolla reistailevat nyt SCV-venttiilit (366€ korjaustyö!). Niitäkään maahantuoja ei suostu vaihtamaan vedoten taas takuuajan umpeutumiseen. SCV-venttiilejäkin on mennyt useista vähän ajetuista D4D-dieseleistä (jopa jo 60 000km kilometrin kohdalla!) ja Toyotan huolloilla on oma sisäinen tiedote viasta. Omalla autollanikin on ajatettu vasta dieselille sisäänajo eli 240tkm ja auto on aina huollettu merkkiliikkeessä! Näköjään ihan turhaan! ;(

Maahantuoja ei siis vaan halua myöntää SCV-venttiilien tyyppi-/valmistusvikaa, koska sehän tulisi kalliiksi Toyotalle! Maksatetaan vaan surutta pirun kalliit tyyppivikojen korjaukset asiakkailla! PRKL!!!

72

21735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Corolla 1.6 Linea Sol Sedan...

      Aivan samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Mielestäni Toyotan laatu on laskenut selvästi 2000-luvulla. Esim. maalipinta ja tuulilasi on erittäin arka kiveniskemille.

      Ajan harvoin edes hiekkateitä, mutta konepellissä on kymmenkunta näkyvää kiveniskemää ja tuulilasissa paha särö. Autolla on nyt ajettu 36 tkm. Monet muoviosista ovat jäänet käteen ja kojelauta on helissyt uudesta saakka. Merkkikorjaamo vaan lykkää silikoonia kojelaudan väliin ja se on siinä. Tiivisteistä suhisee ja polttoainesäiliön kansi jäätyy talvella, ettei sitä saa auki. Myös talviajon kulutus on yllättänyt negatiivisesti. Alle kahdeksanlitran ei tahdo päästä sekalaisessa ajossa millään. Rengasmelukin on kesärenkain turhan kova ollakseen noinkin uusi auto.

      Tarkemmalla silmällä katsoen myös listojen sovitukset eivät ole kohdillaan...liekö sitten turkkilaisella kokoamisella osuutta asiaan.

      Pikkuvikojan nuo ovat, mutta silti. Ehkä odotukset uuden auton suhteen olivat kuitenkin korkeammalla. Merkkikorjaamon työnjohdon välinpitämätön suhtautuminen näihin "pikkuvikoihin" myös ihmetyttää. Sopii arvata vaan, pysyykö merkki samana,kunhan seuraavan kerran olen vaihtamassa autoa.

      • ...mitkä...

        ...muoviosista ovat jääneet käteesi 36tkm aikana!?

        Ja jos corollan kojelaudan laatu ei miellytä,käyppä vilkaisemassa esim focuksen kierrätysmuovista tehtyä tekelettä...


      • en tiiä

        Mutta tää Corolla-viesti on kyllä potaskaa.

        Tuulilasi on herkkä kiveniskemille, byyhyy. Ei jumaliste, ei kai voi tulla yllätyksenä edes puolikkaalla aivolla varustetulle, että lasi hajoaa kiveniskuista? Nykyisin sama pätee kyllä maalipintaankin. Syynä ovat ympäristöystävällisemmät maalit, mikä ei todellakaan koske pelkästään Toyotaa.

        Muoviosia jää käteen, byyhyy. Älä revi autostasi irti kaikkea käteen sattuvaa, niin ne kestää. Yhtä ainutta osaa ei ole käteen jäänyt omasta reilut pari vuotta vanhasta Corollasta. Ei oo edes oireillut.

        Suhinasta en tiiä. Jos ne tiivisteet ei ole kohallaan, niin suhiseehan ne sitten varmaankin. Polttoainesäiliön kansi ei ole jäätynyt kahden talven aikana kertaakaan, eikä edes antanut merkkejä herkkyydestä sellaiseen.

        Kulutuslukemista saat kyllä syyttää itseäsi. Talvella ajan jatkuvasti alle 6,5 litran, kesällä kuuden pintaan. Pienin tankillisen keskikulutus on 5,3. Moottori on sama 1,6.

        Rengasmelu on juuri niin suuri kuin tuon luokan autoilla se on. Hiljaisempia ei ole montaa. Listojen sovituksissa ei ole mitään mätää, eikä turkkilaisessa työn huollellisuudessa muutenkaan. Tästä on ihan oikeeta näyttöä olemassa, ei siinä sun kitinä paljon paina.


      • olen
        en tiiä kirjoitti:

        Mutta tää Corolla-viesti on kyllä potaskaa.

        Tuulilasi on herkkä kiveniskemille, byyhyy. Ei jumaliste, ei kai voi tulla yllätyksenä edes puolikkaalla aivolla varustetulle, että lasi hajoaa kiveniskuista? Nykyisin sama pätee kyllä maalipintaankin. Syynä ovat ympäristöystävällisemmät maalit, mikä ei todellakaan koske pelkästään Toyotaa.

        Muoviosia jää käteen, byyhyy. Älä revi autostasi irti kaikkea käteen sattuvaa, niin ne kestää. Yhtä ainutta osaa ei ole käteen jäänyt omasta reilut pari vuotta vanhasta Corollasta. Ei oo edes oireillut.

        Suhinasta en tiiä. Jos ne tiivisteet ei ole kohallaan, niin suhiseehan ne sitten varmaankin. Polttoainesäiliön kansi ei ole jäätynyt kahden talven aikana kertaakaan, eikä edes antanut merkkejä herkkyydestä sellaiseen.

        Kulutuslukemista saat kyllä syyttää itseäsi. Talvella ajan jatkuvasti alle 6,5 litran, kesällä kuuden pintaan. Pienin tankillisen keskikulutus on 5,3. Moottori on sama 1,6.

        Rengasmelu on juuri niin suuri kuin tuon luokan autoilla se on. Hiljaisempia ei ole montaa. Listojen sovituksissa ei ole mitään mätää, eikä turkkilaisessa työn huollellisuudessa muutenkaan. Tästä on ihan oikeeta näyttöä olemassa, ei siinä sun kitinä paljon paina.

        samaa mieltä. Tuulilasi on todella herkkä naarmuille ja kiveniskeytymille. Vähällä polttoaineen kulutuksella pääset. Jos pääset 6 litraan niin sen pitää olla jo matka-ajoa ja pintakaasulla jopa pitää ajaa jonkun peesissä.


      • se on minulle
        olen kirjoitti:

        samaa mieltä. Tuulilasi on todella herkkä naarmuille ja kiveniskeytymille. Vähällä polttoaineen kulutuksella pääset. Jos pääset 6 litraan niin sen pitää olla jo matka-ajoa ja pintakaasulla jopa pitää ajaa jonkun peesissä.

        Noin 6,2 on seka-ajon kulutus. En tosin asu PK-seudulla, joten varsinaista kaupunkiajoa en aja juurikaan. Matka-ajossa mennään alle kuudella. Vetoapua ei tarvita, persiissä roikkuminen ei kuulu harrastuksiini.


      • miten paljon
        ...mitkä... kirjoitti:

        ...muoviosista ovat jääneet käteesi 36tkm aikana!?

        Ja jos corollan kojelaudan laatu ei miellytä,käyppä vilkaisemassa esim focuksen kierrätysmuovista tehtyä tekelettä...

        coron kojelauta tulee paremmaksi sillä, että haukut toisen auton vastaavaa? Ja muuten, focuksen(väittämäsi mukaan kierrätysmuovista tehty) kojelauta eroaa coron vastaavasta siinä, että f:n kojelauta ei ääntele!


      • Jigge

        Kerrohan nyt mitä osia jäänyt käsiisi sisustuksessa?Kun niin kirjoitit vastaaminen ei voi olla vaikeaa,vai?


      • sitten...
        miten paljon kirjoitti:

        coron kojelauta tulee paremmaksi sillä, että haukut toisen auton vastaavaa? Ja muuten, focuksen(väittämäsi mukaan kierrätysmuovista tehty) kojelauta eroaa coron vastaavasta siinä, että f:n kojelauta ei ääntele!

        Focuksessa sitä ei kuule, kun muutakin melua on aivan älyttömästi.


      • Seka-ajaja
        se on minulle kirjoitti:

        Noin 6,2 on seka-ajon kulutus. En tosin asu PK-seudulla, joten varsinaista kaupunkiajoa en aja juurikaan. Matka-ajossa mennään alle kuudella. Vetoapua ei tarvita, persiissä roikkuminen ei kuulu harrastuksiini.

        "Noin 6,2 on seka-ajon kulutus. " Tarkistuta ajotietokoneesi kunto!

        Sadusta virsi kaunis!


      • 3 vuotta
        en tiiä kirjoitti:

        Mutta tää Corolla-viesti on kyllä potaskaa.

        Tuulilasi on herkkä kiveniskemille, byyhyy. Ei jumaliste, ei kai voi tulla yllätyksenä edes puolikkaalla aivolla varustetulle, että lasi hajoaa kiveniskuista? Nykyisin sama pätee kyllä maalipintaankin. Syynä ovat ympäristöystävällisemmät maalit, mikä ei todellakaan koske pelkästään Toyotaa.

        Muoviosia jää käteen, byyhyy. Älä revi autostasi irti kaikkea käteen sattuvaa, niin ne kestää. Yhtä ainutta osaa ei ole käteen jäänyt omasta reilut pari vuotta vanhasta Corollasta. Ei oo edes oireillut.

        Suhinasta en tiiä. Jos ne tiivisteet ei ole kohallaan, niin suhiseehan ne sitten varmaankin. Polttoainesäiliön kansi ei ole jäätynyt kahden talven aikana kertaakaan, eikä edes antanut merkkejä herkkyydestä sellaiseen.

        Kulutuslukemista saat kyllä syyttää itseäsi. Talvella ajan jatkuvasti alle 6,5 litran, kesällä kuuden pintaan. Pienin tankillisen keskikulutus on 5,3. Moottori on sama 1,6.

        Rengasmelu on juuri niin suuri kuin tuon luokan autoilla se on. Hiljaisempia ei ole montaa. Listojen sovituksissa ei ole mitään mätää, eikä turkkilaisessa työn huollellisuudessa muutenkaan. Tästä on ihan oikeeta näyttöä olemassa, ei siinä sun kitinä paljon paina.

        toyota corolla 2007 1,6bensa on aito japanilainen. Kyllä hintalaatusuhde on on mielestäni ihan kohdallaan Jarrut oli alussa ongelmalliset mutta takuu hoiti homman nyt on toiminut.Mulla on kulutus 6-7,5l ei paha kun on tehoakin 124hv ja paino 1330kg.Seuraava auto on corolla 2010 syksyllä kun vaihdan.Onko kellää kokemusta näistä uusimmista multi mode laatikoista ?


      • vertailujen kertomaa
        3 vuotta kirjoitti:

        toyota corolla 2007 1,6bensa on aito japanilainen. Kyllä hintalaatusuhde on on mielestäni ihan kohdallaan Jarrut oli alussa ongelmalliset mutta takuu hoiti homman nyt on toiminut.Mulla on kulutus 6-7,5l ei paha kun on tehoakin 124hv ja paino 1330kg.Seuraava auto on corolla 2010 syksyllä kun vaihdan.Onko kellää kokemusta näistä uusimmista multi mode laatikoista ?

        Kirjoitit Corollan painon olevan 1330kg, ilmeisesti korostaaksesi "painavan " auton vievän vähän polttoainetta. Tosiasiassa Corolla 1,6 Linea Terra vm. 2007 painaa kaikki säiliöt täytettynä vain 1290kg (punnittu TM15/2007), mikä on 35kg vähemmän kuin V-koppaisen karvalakkimallin TSI-Golfin. Lukuisissa vertailuissa taas sen suorituskyky 124hv:en Aurisiin (painoeroa Corollaan 10kg) verrattuna on ollut pienemmästä nimellistehosta huolimatta omaa luokkaansa ja kulutus selvästi pienempi.
        Numeroiden valossa Corollan suoritus ei ole kummoinen. Muihin fiilistelyihin en ota kantaa.


      • corolla01
        Seka-ajaja kirjoitti:

        "Noin 6,2 on seka-ajon kulutus. " Tarkistuta ajotietokoneesi kunto!

        Sadusta virsi kaunis!

        corolla vm.2001 1.4 vvt-i. seka-ajoa keski-suomessa ja tankillisella (50l) on tähän mennessä päässyt aina 850-1000km tripin mukaan. Viime tankillisella ajotietokone näytti 5.5l/100km keskikulutusta.


      • 12+5
        corolla01 kirjoitti:

        corolla vm.2001 1.4 vvt-i. seka-ajoa keski-suomessa ja tankillisella (50l) on tähän mennessä päässyt aina 850-1000km tripin mukaan. Viime tankillisella ajotietokone näytti 5.5l/100km keskikulutusta.

        Aika matka-painotteista tuo sinun seka-ajosi. Varkaus-Utsjoki viime kesänä neljän aikuisen ja viikon matkatavaroiden kuormalla, keskikulutus 5.6 l/100km, Corolla 1.4 VVT-i -02.


      • ihme juttu
        se on minulle kirjoitti:

        Noin 6,2 on seka-ajon kulutus. En tosin asu PK-seudulla, joten varsinaista kaupunkiajoa en aja juurikaan. Matka-ajossa mennään alle kuudella. Vetoapua ei tarvita, persiissä roikkuminen ei kuulu harrastuksiini.

        Kova on kulutus 6,2. Milloin autot ovat olleet noin syöppöjä. Varmaan 60- luvulla


      • tosi on
        se on minulle kirjoitti:

        Noin 6,2 on seka-ajon kulutus. En tosin asu PK-seudulla, joten varsinaista kaupunkiajoa en aja juurikaan. Matka-ajossa mennään alle kuudella. Vetoapua ei tarvita, persiissä roikkuminen ei kuulu harrastuksiini.

        Nykyinen 300 hp diesel kuluttaa 4,5 l satasella kaupungissa mutta se onkin MB. Ei siinen Priukset pysty. Ja kulkee 270 km/h.Lähtekää niillä erinomaisilla Priuksilla perään.Takaan, että ei ole mitään jakoa missään suhteessa. Polttoaineen kulutuksessa ja kaikessa muussakaan. Ei niistä pienipäisistä japanilaista ole auton valmistajiksi.


      • turboakehiin
        en tiiä kirjoitti:

        Mutta tää Corolla-viesti on kyllä potaskaa.

        Tuulilasi on herkkä kiveniskemille, byyhyy. Ei jumaliste, ei kai voi tulla yllätyksenä edes puolikkaalla aivolla varustetulle, että lasi hajoaa kiveniskuista? Nykyisin sama pätee kyllä maalipintaankin. Syynä ovat ympäristöystävällisemmät maalit, mikä ei todellakaan koske pelkästään Toyotaa.

        Muoviosia jää käteen, byyhyy. Älä revi autostasi irti kaikkea käteen sattuvaa, niin ne kestää. Yhtä ainutta osaa ei ole käteen jäänyt omasta reilut pari vuotta vanhasta Corollasta. Ei oo edes oireillut.

        Suhinasta en tiiä. Jos ne tiivisteet ei ole kohallaan, niin suhiseehan ne sitten varmaankin. Polttoainesäiliön kansi ei ole jäätynyt kahden talven aikana kertaakaan, eikä edes antanut merkkejä herkkyydestä sellaiseen.

        Kulutuslukemista saat kyllä syyttää itseäsi. Talvella ajan jatkuvasti alle 6,5 litran, kesällä kuuden pintaan. Pienin tankillisen keskikulutus on 5,3. Moottori on sama 1,6.

        Rengasmelu on juuri niin suuri kuin tuon luokan autoilla se on. Hiljaisempia ei ole montaa. Listojen sovituksissa ei ole mitään mätää, eikä turkkilaisessa työn huollellisuudessa muutenkaan. Tästä on ihan oikeeta näyttöä olemassa, ei siinä sun kitinä paljon paina.

        Valehteletko ihan työksesi täällä? Vai lienetkö muuten vaan merkin mies niin että pitää fanaatikon tyyliin esittää tuollaisia kulutuslukemia antiikkikoneella varustetulle luuskalle?


      • Reemium
        turboakehiin kirjoitti:

        Valehteletko ihan työksesi täällä? Vai lienetkö muuten vaan merkin mies niin että pitää fanaatikon tyyliin esittää tuollaisia kulutuslukemia antiikkikoneella varustetulle luuskalle?

        TSI miehen ei kannata nyt hiiltyä. Vaikka sille 1,4 TSI:lle luvattiin kaupunkikulutukseksi 5,6 ja todellisuudessa menee 8,6, niin onhan se VW sentää preemiumia :)


      • Autoverot
        tosi on kirjoitti:

        Nykyinen 300 hp diesel kuluttaa 4,5 l satasella kaupungissa mutta se onkin MB. Ei siinen Priukset pysty. Ja kulkee 270 km/h.Lähtekää niillä erinomaisilla Priuksilla perään.Takaan, että ei ole mitään jakoa missään suhteessa. Polttoaineen kulutuksessa ja kaikessa muussakaan. Ei niistä pienipäisistä japanilaista ole auton valmistajiksi.

        KUKAS SEN MB:N OSTAA?NE maksaa niin paljon että halvempaan ostaa vvuoden bensat.Siis Suomessa kalliita.Veroherrat tietää.Turha Kreikkaan ja Portugaliin autovero-rahoja työntää.


    • Gorillamies

      Jaahas, mikähän on SCV-venttiili? Et kait tarkoita EGR-venttiiliä pakokaasukierrätys-systeemissä? Nehän voi jumittua nykyisissä kaikissa dieseleissä jos jurnuutetaan vaan pitkiä aikoja kaupungissa ja runsaasti tyhjäkäyntiä, välillä pitäisi käydä maantiellä ja antaa kierroksia.

      Vai ei maahantuoja maksanut kaikkea? Luuletko vakavissasi että muissakaan merkeissä niin tehdään yleensä takuuajan jälkeen, ellei ole selkeä tehtaan määrittämä tyyppivika ja ellei osa ole kulunut epänormaalin nopeasti. Yli satatonnia ajettuna kyseeseen voi tulla myös omistajan käyttövirhe (kovat kierrokset heti kylmänä, huonot öljylaadut tai liian pitkä vaihtoväli), meneppä vaikka missä merkissä vaatimaan moisia vastaavalla ajomäärällä niin nauravat suunnilleen pihalle. Ja sun dieselissä jo 240 tkm lasissa, ei mikään uusi, ja jos kyse egr-venttiilistä niin voin sanoa että aikoinaan omistamastani E 220 CDI-mersusta meni noin 250 tkm:n kohdalla savuttamisen takia egr-venttiili vaihtoon, ja ihan omasta lompakosta.

      Ihmiset ne vaatii kuunkin taivaalta. Jos ei merkki miellytä, niin eikun kokeilemaan ruohon vihreyttä aidan takana!

      • Jake---

        SCV-venttiilit (2kpl?) ovat ruiskutuspumpussa olevat mekaaniset (ilmeisesti?) venttiilit, jotka ohjaavat polttoaineen syöttöpainetta (käsittääkseni?). Menen kohta taas Toyotan huoltoon auton kanssa ja pitää pyytää heiltä hieman enemmän faktaa (räjäytyskuva ruiskutuspumpusta ja hieman tarkempaa selostusta toiminnasta).

        EGR-venttiili tarkastettiin Corollastakin ensimmäisenä lisäilmamääräanturin lisäksi vikaa paikannettaessa. Myöhemmin vikamuistiin ilmaantui huomautus SCV-venttiilien toimintahäiriöstä ja sitä kautta vika alkoi paikantumaan.


      • Jake---

        Muiden, kuin Toyotan!, diesel-huoltajien kanta ruiskutuspumppujen kestoikään on, että alle 500 000 kilometrin niihin ei missään nimessä saa tulla tuon hintaluokan vikoja!


      • Käyppä kysymässä...
        Jake--- kirjoitti:

        Muiden, kuin Toyotan!, diesel-huoltajien kanta ruiskutuspumppujen kestoikään on, että alle 500 000 kilometrin niihin ei missään nimessä saa tulla tuon hintaluokan vikoja!

        Mersun huollosta mitenkä on Lucas-pumput pelanneet viimeaikoina...


      • Jake---
        Käyppä kysymässä... kirjoitti:

        Mersun huollosta mitenkä on Lucas-pumput pelanneet viimeaikoina...

        ...korkeapainepumput taitaakin olla nykyään CDI-malleissa, mitä nyt äkkiä googlettamalla asiasta sain selville?!


      • Petskusss
        Jake--- kirjoitti:

        Muiden, kuin Toyotan!, diesel-huoltajien kanta ruiskutuspumppujen kestoikään on, että alle 500 000 kilometrin niihin ei missään nimessä saa tulla tuon hintaluokan vikoja!

        Nykyautoissa on ongelmia elektroniikassa eikä Toyotakaan tee poikkeusta. VAG ja mersut ovat samoissa ongelmissa.


    • on tapana

      että omistaja maksaa korjaukset, kun takuu on ummessa, muutenhan takuu olisi elinikäinen.

    • 123

      Kyllähän noissa autoissa tuppaa olemaan vikaa ja kun sitä tekniikkaa on enemmän vikaa samassa suhteessa.

      • Mulkku mies

        Tänä päivänä autokaupassa on sikäli kova kilpailu että tuskin yksikään autoliike tekee isommin voittoa uusien autojen myynnillä, sen verran isot ovat toiminnan pääomakulut kun on rakennettu ympäri maata uusia, palatsinomaisia autokeskuksia myyntiä "edistämään". Myös liikkeiden varastossa olevien esittelyautojen ja niissä kiinni olevan rahan määrä on suorastaan räjähtänyt mallivalikoimien laajentuessa jatkuvasti merkillä kuin merkillä, on tullut tila-autoa, katumaasturia ja kaikkea mahdollista tekniikkaa pellin alle. Näinollen suurin osa autoliikkeen voitosta syntyy autojen korjaamisesta, huoltamisesta ja varaosamyynnistä.

        Muutos on tuntuva sikäli että se tarkoittaa sitä että asiakas maksaa joka tapauksessa entistä enemmän, autoja ei suunnitella enää kestämään. On vaikea sanoa uutta autoa koeajaessa että mikä osa kestää 400.000 km ja mikä hajoaa vuoden sisällä, ongelmat tulevat esiin vasta vuosien mittaan. Ikävintä on nimenomaan se että selvistä laatuongelmista (kuten nämä Avensiksen männänrenkaat) ei informoida edes pitkäaikaisia asiakkaita jotta nämä osaisivat seurata moottorin öljynkulutusta. Eipä tietenkään koska samalla myönnettäisiin se että autossa on virhe...


      • Corolla vm 2004
        Mulkku mies kirjoitti:

        Tänä päivänä autokaupassa on sikäli kova kilpailu että tuskin yksikään autoliike tekee isommin voittoa uusien autojen myynnillä, sen verran isot ovat toiminnan pääomakulut kun on rakennettu ympäri maata uusia, palatsinomaisia autokeskuksia myyntiä "edistämään". Myös liikkeiden varastossa olevien esittelyautojen ja niissä kiinni olevan rahan määrä on suorastaan räjähtänyt mallivalikoimien laajentuessa jatkuvasti merkillä kuin merkillä, on tullut tila-autoa, katumaasturia ja kaikkea mahdollista tekniikkaa pellin alle. Näinollen suurin osa autoliikkeen voitosta syntyy autojen korjaamisesta, huoltamisesta ja varaosamyynnistä.

        Muutos on tuntuva sikäli että se tarkoittaa sitä että asiakas maksaa joka tapauksessa entistä enemmän, autoja ei suunnitella enää kestämään. On vaikea sanoa uutta autoa koeajaessa että mikä osa kestää 400.000 km ja mikä hajoaa vuoden sisällä, ongelmat tulevat esiin vasta vuosien mittaan. Ikävintä on nimenomaan se että selvistä laatuongelmista (kuten nämä Avensiksen männänrenkaat) ei informoida edes pitkäaikaisia asiakkaita jotta nämä osaisivat seurata moottorin öljynkulutusta. Eipä tietenkään koska samalla myönnettäisiin se että autossa on virhe...

        Mulla on vuoden 2004 mallia oleva punainen (metallihohtoväri) Corolla ja siihen on myös konepeltiin ilmestynyt yllättävän paljon kiveniskemiä. Ois kiva tietää sen yhden kirjoittajan auton väri? Pieniä räminöitä kuuluu täälläkin, mutta ei ne kyllä minua haittaa. Kaikenkaikkiaan auto on toiminut ihan hyvin. Talvikäytössä kulutus on ollut 7-8litran välillä, alle 7 ei tahdo päästä kaupunkipainotteisessa millään.


      • ne isot
        Mulkku mies kirjoitti:

        Tänä päivänä autokaupassa on sikäli kova kilpailu että tuskin yksikään autoliike tekee isommin voittoa uusien autojen myynnillä, sen verran isot ovat toiminnan pääomakulut kun on rakennettu ympäri maata uusia, palatsinomaisia autokeskuksia myyntiä "edistämään". Myös liikkeiden varastossa olevien esittelyautojen ja niissä kiinni olevan rahan määrä on suorastaan räjähtänyt mallivalikoimien laajentuessa jatkuvasti merkillä kuin merkillä, on tullut tila-autoa, katumaasturia ja kaikkea mahdollista tekniikkaa pellin alle. Näinollen suurin osa autoliikkeen voitosta syntyy autojen korjaamisesta, huoltamisesta ja varaosamyynnistä.

        Muutos on tuntuva sikäli että se tarkoittaa sitä että asiakas maksaa joka tapauksessa entistä enemmän, autoja ei suunnitella enää kestämään. On vaikea sanoa uutta autoa koeajaessa että mikä osa kestää 400.000 km ja mikä hajoaa vuoden sisällä, ongelmat tulevat esiin vasta vuosien mittaan. Ikävintä on nimenomaan se että selvistä laatuongelmista (kuten nämä Avensiksen männänrenkaat) ei informoida edes pitkäaikaisia asiakkaita jotta nämä osaisivat seurata moottorin öljynkulutusta. Eipä tietenkään koska samalla myönnettäisiin se että autossa on virhe...

        pääoman kuluttajat on rakennettu kuin voittoa tekemällä. Jos autoliikkeet ei pysty tekemään voittoa niin ei ne pysty tekemään suuria lasipalatsija saati sitten pitää niitä yllä.


    • todella pettynyt(vitsi)!

      Tällä hetkellä mulla on Corolla 1.4VVTi vm.2000, ajettu 92tkm.
      Moitittavaa:
      -renkaat melko kuluneet(olisi syytä uusia)
      -melu(uusi S-Mersu paljon hiljaisempi)
      -jarrupalat eteen uusittu jo kerran(siis törkeää että nekin kuluu)
      -vaihtohyvitys reilusti alle sen, mitä auto maksanut uutena

      Voi kamala miten paljon valitettavaa, silti tulossa uusi Auris 1.6VVTi. Saas nähdä, vieläkö on noin huonoa laatua.

      • Pettynyt

        Ostin tammikuussa tänä vuonna uuden Avensiksen tehokkaalla dieselkoneella. Nyt heinäkuussa veto tuntuu huomattavasti heikentyneen ja vakkari päälläollessa auto nykii toisinaan. Eikös kilometrien myötä tehon luulisi lisääntyvän, eikä päinvastoin? Myös käynnistyminen tuottaa ongelmia puolilämpimänä. Onko muilla ollut vastaavaa? Sain ensi viikolla ajan merkkikorjaamoon, jossa vika toivottavasti selviää. Muuten olen ollut autooni tosi tyytyväinen.


      • on se EGR
        Pettynyt kirjoitti:

        Ostin tammikuussa tänä vuonna uuden Avensiksen tehokkaalla dieselkoneella. Nyt heinäkuussa veto tuntuu huomattavasti heikentyneen ja vakkari päälläollessa auto nykii toisinaan. Eikös kilometrien myötä tehon luulisi lisääntyvän, eikä päinvastoin? Myös käynnistyminen tuottaa ongelmia puolilämpimänä. Onko muilla ollut vastaavaa? Sain ensi viikolla ajan merkkikorjaamoon, jossa vika toivottavasti selviää. Muuten olen ollut autooni tosi tyytyväinen.

        Oireet kuulostaa ainakin siltä.


      • Jake---
        on se EGR kirjoitti:

        Oireet kuulostaa ainakin siltä.

        Työkaverilla jouduttiin tekemään viime talvena ohjelmapäivitys uuteen D-Cat (177hv) Avensikseen jumivan pakokaasujen takaisinkierrätysventtilin (EGR?) takia. Uuden moottorimallin tyyppivika sekin...


      • Pettynyt kirjoitti:

        Ostin tammikuussa tänä vuonna uuden Avensiksen tehokkaalla dieselkoneella. Nyt heinäkuussa veto tuntuu huomattavasti heikentyneen ja vakkari päälläollessa auto nykii toisinaan. Eikös kilometrien myötä tehon luulisi lisääntyvän, eikä päinvastoin? Myös käynnistyminen tuottaa ongelmia puolilämpimänä. Onko muilla ollut vastaavaa? Sain ensi viikolla ajan merkkikorjaamoon, jossa vika toivottavasti selviää. Muuten olen ollut autooni tosi tyytyväinen.

        ongelma, kunnes katalysaattori tukkeutui kokonaan ja meno tyssäsi siihen. Kannattaa tarkistuttaa onko katalysaattori tarpeeksi kuuma, itsellä ei lämmöt noussu kuin 200 asteeseen kun pitäisi olla 600 astetta, ei polttanu karstaa ja tukkeutu 60 000 kilometrin jälkeen.


    • nähdään...

      Päivässä 1500 lukijaa artikkelille, jossa kerrotaan pettymyksestä. Mikä noin kovasti kiinnostaa? Oma teoriani on, että toyotistit salailevat autojensa vikoja.

    • Usko.V.

      Juuri sopivasti, ei yhtään liikaa.
      Jos olisi maininnut esim. vielä sedän Tojon joka ruostui höytyäväksi läjäksi heti seuraavana päivänä koritakuun umpeuduttua, tai serkun jolta maali kuoriutui kuin appelsiininkuoret heti maalipintatakuun umpeuduttua, olisi provo muuttunut epäuskottavaksi. Nyt avaaja sai nämä asiat lypsetyksi provoon yhtyneeltä valituskuorolta.

      • provoilua

        kun Toyotan huoltokorjaamoissa, kun lyödään asiakkaan käteen lasku tekemättömistä töistä.


      • ongelman kuittaus

        kirjoitetaan päättömiä vastauksia asialliseen kysymykseen ja lopuksi kuitataan hyvä avauskin pelkäksi provoksi. Jos autoista esim. 90 % toimii moitteettomasti ei se tarkoita sitä ettei joissakin yksilöissä ole ongelmia.


      • Jake---

        ...muualla kuin täällä keskusteluryhmissä! :(

        Kuluttajavalituslautakunta kyllä kävi molempien tapausten osalta mielessä ja lomaketta jo tutkailinkin. Vaikutti vaan niin pirun hankalalta prosessilta lähteä asiaa tuota kautta ajamaan, varsinkin kun omassa kunnassa ei ole edes nimettyä kuluttajaneuvojaa. :(

        Molemmat reistailleet autot ovat noin 5v. vanhoja.


    • Jaapperson

      Samainen scv-ongelma tuli vastaan ja korjaamolasku oli vähän yli 500 euroa. Koslalla ajettu 132 tkm ja ikää oli ongelma hetkellä neljä vuotta. Maahantuoja inkutti vastaan takuusta ja muusta, kun kyselin remontille maksajaa. Ei suostunut edes osittain tulemaan vastaan.

      Näin jälkikäteen ajatellen olisi kannattanut kokeilla ottaa yhteyttä suoraan japanin asiakaspalveluun ja kysyä heiltä mielipidettä asiaan. Nimittäin joskus sekin auttaa enemmän kuin taistella näistä takuu-asioista suomessa...

      • Jake---

        Tänään just sain huollatettua oman autoni. Hinnaksi tuli yhteensä 410€, josta varsinaista SCV-venttiilien vaihtoa 350€ ja aikaisemmin 60€ vian etsinnästä (tarkastettiin ensin EGR-venttiili ja lisäilmamääräanturi?).


      • Jaapperson
        Jake--- kirjoitti:

        Tänään just sain huollatettua oman autoni. Hinnaksi tuli yhteensä 410€, josta varsinaista SCV-venttiilien vaihtoa 350€ ja aikaisemmin 60€ vian etsinnästä (tarkastettiin ensin EGR-venttiili ja lisäilmamääräanturi?).

        Halvemmalla pääsit. Onnitteluni. Sääli vain etteivät myöntäneet tätä ongelmaa ns. "takaisinkutsuviaksi". Myönsivät jälkikäteen, että onhan näitä polttoaineen paineensäätöventtiili-ongelmia näissä dieseleissä ollut.


      • Toyotalla ajava
        Jaapperson kirjoitti:

        Halvemmalla pääsit. Onnitteluni. Sääli vain etteivät myöntäneet tätä ongelmaa ns. "takaisinkutsuviaksi". Myönsivät jälkikäteen, että onhan näitä polttoaineen paineensäätöventtiili-ongelmia näissä dieseleissä ollut.

        Ihmettelen miten olette autoanne pitäneet, kun vikoja tuntuu olevan noin helv......sti. Oma Virsu toimii hyvin, ehkä syy 136 heppaisessa koneessa , joka on peruskone. Ainoa vika rek.kilven palanut lamppu. Auto on marraskuus 2v, ajettu nyt 70k. Pikkasen kuluttaa öljyä, litra / 30k. Vetää ja kiihtyy hyvin. Ehkä Tojoni on poikkeus. Aikaisempi Mondeo oli pajalla joka toinen viikko.


      • ilmenee ?

        Mitenkäs se SVC venttiili vika ilmenee ? itellä kun kans D4D käy kylmänä huonosti ja antaa hälytyksen


      • Kahvari
        ilmenee ? kirjoitti:

        Mitenkäs se SVC venttiili vika ilmenee ? itellä kun kans D4D käy kylmänä huonosti ja antaa hälytyksen

        puhuttiin käteen jääneistä muoviosista. Itsellä jäi juuri 1998 Corollan ovenkahva pakkasessa käteen. Alkuperäinen olisi maksanut 96,50, mutta tarvikkeena 35 euroa. On kuulemma tyyppivika, eivätkä kestä. Itse kuitenkin arvelen, että tuo kahva kesti VALTAVAN määrän ovenavauksia ja vaikeaa Suomalaista säätä yli kymmenen vuotta. Eihän ne ikuisia ole, harmittaa silti. Oli kuitenkin helppo vaihtaa.


    • 2012

      Sahaa omaa oksaansa. Kaikki tuotanto takaisin japaniin niinkuin ennenvanhaan niin laatu palaa takaisin. Saattaa hinta pompsahtaa vaan laatu maksaa. Vaan ei nykyään tehdä mitään laadun takia ainoa mikä kiiluu osakkeen omistajien silmissä on tuotto. Ihmiset vain tokaisee että minkäs sille voi ja pitävät luonnollisena asiana.

    • exvw soon

      On se kumma että perinteisesti vahvoina pidettyjen autojen laatu heikkenee nopeasti. Itselläni oli monta vanhaa Corollaa jotka pelasi moitteetta vuodesta toiseen. Nyt ajan 2008 mallin Passatilla ja se on ollut aikalailla pommi. Sama juttu VW:llä: takuuasioita ei hoideta. Tämä mielestäni kielii laadun heikkenemisestä ja takuutöiden kasaantumisesta.

      Jos ajaisin ns. halvalla autolla joka uutena maksaa vastaavalla tekniikalla 10-20% vähemmän voisi jotain laatuongelmia hyväksyäkin mutta Volkkari ja Toyota eivät todellakaan ole uutena edullisimpia luokassaan. Saapas nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan näille luotettavina pidetyille autoille.

      Toyota muuten korvasi nuo moottorit vielä muutama vuosi sitten takuuajan ulkopuolella joista olivat öljyt kadonneet. Koko kone vaihdettiin mukisematta. On näköjään politiikka muuttunut. Tuo mieleen Opelin syöksykierteen 90-luvulla. Eivät ole siitä vieläkään palautuneet vaikka Opelin hinta/laatusuhteessa ei ole enää mitään pahaa sanottavaa. 2000-luvun Opelit ovat olleet jo ilmeisesti ihan OK pelejä mutta edelleen kansa pelkää niitä. Jos VW ja Toyota onnistuvat pääsemään samaan rupuluokkaan voi olla uusjako markkinaosuuksissa paikallaan.

      Toivottavasti maahantuoja/tehdas ryhdistäytyy.

      • Uusjako, jee

        Kyllä joo, on Toyotan politiikka muuttunut, kun se ei myönnä männänrenkaiden valmistusvikoja. No ei se mitään, itsepähän maahantuoja osansa valitsee. Sehän tarkoittaa sitten kuluttajalle sitä, että Toyotan moottori kestää vain noin 100 000 km. On meinaan kallis auto noihin kestokilometreihin. Itse en enää osta Toyotaa. Enkä suosittele kenellekään muullekaan.


    • - -

      Jos se lohduttaa niin et taida olla ainoa jolla on ongelmia Toyotan kanssa.

    • RASISTI.........

      Eikös uudet ole ÄHLÄMIEN tekemiä! ei siellä tunneta sanaa LAATU lainkaan..

      • laatu alamäessä

        se, että Toyotan laatu on heikentynyt kovan kilpailun ja tuloksenteko ahneuden takia koko 2000-luvun. Laadukkaan ja kestävän maine, joka syntyi 1980-90 luvun perusmalleilla, elää vielä lujana vaikka totuus on tänään aivan jotain muuta. Nykyään Toyota ei ole enää tavanomaista autoa kummempi kaikkine vikoineen ja "ominaisuuksineen". Toyotan pääjohtajakin on laaduttomuutta pyydellyt anteeksi asiakkailta. Asia alkaa valkenemaan sitkeimmillekin tojotisteille ja siitä syystä myynti on laskusuunnassa ja maahantuoja irtisanoo väkeään.


    • xyz665

      osta vittu audi.

      • TOYOTA COROLLA D4D

        TOYOTA COROLLA D4D on paras! Itselläni 2007vm D4D 2.0L ja EGR vika ollut kertaalleen, mutta se meni takuisiin. Nyt on 3v vanha ja 60tkm ajettu. Auto ottaa 200kmh todella helposti ja huiput on 220kmh eli 215kmh kun ottaa mittarivirheen huomioon. Eräs iso Audi lähti kerran hesan motarilla kilpailemaan ja taakse jäi kun vauhti ylitti 210kmh :D Ja kone siis vakio, tehty vain vauhdinmaailmaa lehden mukainen moottorin sisäänajo ja konetta aina välillä "rääkätty" sopivasti. Ainiin ja kulutus on alimmillaan 3.8l 75kmh nopeudella ja noin 120kmh nopeudella 4.7l.

        Ostin tämän Corollan koska aikaisempi 2004 Corolla toimi kanssa moitteettomasti ja hakkasi papereissa ilmoitetut huippunopeudet ja alitti kulutuslukemat.


    • äääääää

      voi voi

      • SuomalainenTalbot

        se on niin kun, ne nykyään jossain kiinassa ja englannissa tehdään.. ostakaa vanha nappisilmä. siinä ei ole moittimista ja sillä kehtaa hymy suin ajella. saa myös varmasti uusia kavereita


      • sammuu....
        SuomalainenTalbot kirjoitti:

        se on niin kun, ne nykyään jossain kiinassa ja englannissa tehdään.. ostakaa vanha nappisilmä. siinä ei ole moittimista ja sillä kehtaa hymy suin ajella. saa myös varmasti uusia kavereita

        Vetää hyvin, suuttimet vaihdettu, mutta sammuu 2 minuutin päästä tyhjäkäynnillä.
        Mikä vika ?
        d4d 2,0 -05


      • petri-x3
        sammuu.... kirjoitti:

        Vetää hyvin, suuttimet vaihdettu, mutta sammuu 2 minuutin päästä tyhjäkäynnillä.
        Mikä vika ?
        d4d 2,0 -05

        Mikä oli vikana? Mulla samaa vikaa. Sammuu tyhjäkäynnillä ja käynnistyy vasta kun virrat on käyttäny poissa,niin ja häiriövalo syttyy palamaan.


    • 2.0D

      Minulla on -98 2.0 D ja ajettu vasta 364 th. Pelaa kuin vanhan junan vessa. Viimeiseen 30 th ei mitään sanomista. Aika väljä alkaa tosin olemaan, käynnistyy kuitenkin vielä - 20 asteen pakkasessa ilman sähköä.

      • tojotero

        hinaamallako käynnistelet, jos ihan ilman sähköä...


    • oootuli

      Maahantuoja ei ehdi korjata kaikkia vikoja ja takaisinkutsuja- siinä syy.
      60 luvullla toitojalla oli laatua 2000 luvulla lasdkenu kuin lehmän häntä.

    • mr.KurpaJooseppi

      Laitanpa minäkin nyt omat kommentit:
      vm 2004 corolla farkku 1.6. 55tkm
      - jarrulevyt vaihdettu, kaikki pyörät (taka takuuaikana, etu omaan piikkiin)
      - taka pyöränlaakerit huutaa
      - kulutus 9l/100km
      - jarrut ei laahaa (huollon näkemys!)
      - en viitsi kertoa missä huollettu, mutta edellinen huolto; kuskinpuolen ajovalo pimeänä huoltoon ja on edelleen...joten se ainenkin täkäläisen huollon laadusta.
      - toissa talvi ei lähtenyt käymään pariin viikkon ( huollon selitys: Liian vähän ajetaan?)
      - eipä ajettavuus ole huippua, mutta ei hintakaan, ihan jees auto vähän ajavalle.
      - Corollassa muutama vika ja se on ihan hyväksyttävää, kaikissa malleissa on, huolto vaan täällä täysin perseestä
      - nimeltä en mainitse, mutta asun Lahdessa.

    • PISSU-MISI

      AJA MILLÄ AJAT MUTTA RAUNILLA LOPUT.

    • ruiski millä ruiskit

      Miksei ajovalolamput kestä? Lamppuja palaa jatkuvasti.
      Naapurin lantaruiskusta Land cruiseri halkesi kansi.
      suora kutonen ja diisseli, ei ymmärretä ollenkaan...
      Ei keittänyt eikä muutenkaan vaan kylmäkäynnistyksen jälkeen meni öljyt ja vedet sekaisin.

    • harmittaa2

      corolla 06 hammastangossa väljää onko puslat vaihdettavissa

    • Tuija71

      Täällä näkyy olevan varsinainen asiantuntia kaarti, joten rohkenen kysellä oman toyota corolla -02 1.6 ihmeellistä käyttäytymistä. Eli kiihdyttäessä vauhtia auto tuntuu hakeutuvan oikealle. N. 100 vauhdissa se hakee jatkuvasti tietä.. alussa syytin auton keveyttä tuulessa(vaihdon nimittäin painavan farmarin kevyempään) , mutta tyynellä sama ongelma. Osaako kukaan kertoa mikä vikana?

      • Kia Ceed

        Ei siinä mitään vikana ole, ihan normaalia Corollaa.


      • -----------------

        Vasemman eturenkaan vierintäkehä on pidempi kuin oikean. Eturenkaat ovat kuluneet eri tavalla. Ensimmäisen toimenpiteena tarkista rengaspaineet edestä. Jos paineet ovat tasaiset, lisää painetta vasemmalle eteen. Jos renkaiden kokoero on pienehkö, suoraankulkemisen saa korjattua rengaspaineilla.


      • tuija1
        ----------------- kirjoitti:

        Vasemman eturenkaan vierintäkehä on pidempi kuin oikean. Eturenkaat ovat kuluneet eri tavalla. Ensimmäisen toimenpiteena tarkista rengaspaineet edestä. Jos paineet ovat tasaiset, lisää painetta vasemmalle eteen. Jos renkaiden kokoero on pienehkö, suoraankulkemisen saa korjattua rengaspaineilla.

        Ostin uudet talvirenkaat ku luulin et vika voisi olla niissä.. Entiset oli kitkat. Kuulin myös että renkaiden leveys voisi olla syy.., mut liekkö?
        Testaan ton rengaspaine hommelin.
        Kiittäen Tuija


      • genius64

        Toyotan sähköinen ohjaustehostin on kevyt ja ei mitenkään tunnokas maantieajossa. Auton saa kulkemaan suoraan kun huollossa säädättää aurauskulman rajojen äärireunalle. Tämä auttaa vähän, mutta ohjaustuntuma löytyy vasta 120 km/h vauhdissa.


      • eki 50

        luultavasti ohjaus kulmat väärät vaatii ohjauskulmien säädön liikkeessä tai auton tukivarsi väljä. jos ohjauskulmat väärät auto hakee tietä.


    • Baaaanzaaaiiiiii!!!!

      Mihin laatuun?

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe