Tää on vähän kumma juttu, kun juttelin eilen kaverin i kanssa messengerissä hiuksieni ohentumisesta ja tippuilemisesta, niin se kertoi jostakin tuttavastansa, jolta oli lähtenyt suhteellisen nuorena hiukset. noh, oli sitten ollut useita vuosia kaljuna ja siitä on siis valokuviakin, kunnes joltakin oli saanut suhteellisen yksinkertaisen ohjeen.
Kananmuna. Eli raaka kananmuna päähän hiusten pesun yhteydessä - ja se hierotaan päänahkaan ennen pesua ja pestään pois sitten. Tämän kaljun miehen tukka olikin kasvanut takaisin kananmunahoidon seurauksena ja siitäkin on valokuvia...
No mä en tietty oikein uskonut siihen, koska se kuulostaa aika oudolta, mutta päätin kuitenkin kokeilla, koska luotan kaveriini. Eli eilen illalla, kun kävin suihkussa, niin oltin vesilasin mukaan, jossa oli sekoitettu kananmuna - ja hieroin sen päähäni.
Mulla on ollut ennen tosi hilseilevä päänahka ja nyt ei ole hilsettä yhtään, vaikka alotin "hoidon" vasta eilen.
Hiusten lähtemistä tapahtuu minulla ohimoilla, joten sieltä on yleensä irtoillut hiuksia aina, kun vähän on hieraissutkin tukkaa sieltä päin. Nyt sitä ei tapahdu. Olen tosi tyytyväinen, jos näin halvalla hoidolla tästä selviän menettämättä tukkaani. Mutta katsotaan mitä on kuukauden päästä tapahtunut, kun jatkan tätä.
En ole varma, että pitäisikö kananmunia hieroa joka kerta päähän, kun käy suihkussa, vai vaiko vaan jokatoinen tai mitenkä. saa nähdä miten tää vakiintuu.
Ainiin, luultavasti kananmunassa on paljon erilaisia vaikuttavia ainesosia, en yhtään epäile, etteikö siellä olisi myös vähän sellaista, joka vaikuttaa päänahkaan. Kuitenkin kananmunasta pitäisi kasvaa pörröinen tipu, jolla on iho ja sulat, joten...
Luulen, että päänahan kaljuuntuminen johtuu siitä, että joku ainesosa, joka vaikuttaa hiusten kasvamiseen ja kiinnittymiseen, on vähän heikossa jamassa kaljuuntuvilla ihmisillä ja tää saattais olla yks tapa saada sitä muuten, kun kehon tuottamana, jos keho ei yksinkertasesti tuota sitä enää.
Outo homma tämä.
21
7947
Vastaukset
- koimmentoikaa
En edusta millään tavalla kanamunateollisuutta, en omista kanalaa tms. Tosin jos kaikki käyttäisivät kananmunia vain tuollaiseen, niin se teollisuus kupsahtais aika nopeeta.
- sama kaveri
Juttelin lisää äsken kaverini kanssa ja hän keroi myös toisen kaverinsa aloittaneen eilen saman "hoidon". Tänään kaverinsa oli kertonut, että hiukset tuntuvat oudon pehmeiltä, ei edes omilta hiuksilta. Tää on mun mielestä ihan käsittämätöntä, koska noin nopeeta on tapahtunu noin isoja muutoksia. Mun päänahan hilseily loppunu ja kaverin kaverin hiukset "pehmentyny".
(mulla on itsellä ollut aina aika pehmeet hiukset, joten siinä en huomannut mitään kovin suurta muutosta.) - fausto9
sama kaveri kirjoitti:
Juttelin lisää äsken kaverini kanssa ja hän keroi myös toisen kaverinsa aloittaneen eilen saman "hoidon". Tänään kaverinsa oli kertonut, että hiukset tuntuvat oudon pehmeiltä, ei edes omilta hiuksilta. Tää on mun mielestä ihan käsittämätöntä, koska noin nopeeta on tapahtunu noin isoja muutoksia. Mun päänahan hilseily loppunu ja kaverin kaverin hiukset "pehmentyny".
(mulla on itsellä ollut aina aika pehmeet hiukset, joten siinä en huomannut mitään kovin suurta muutosta.)olen käyttänyt kananmunaa noin viikon hiusten pesun yhteydessä ja se todella toimii. eilen kaljuuntuminen pysähtyi kuin seinään ja uutta siiliä pukkasi koko illan, tosin tänään aamulla oli paha shedding-vaihe päällä, mut aion sitkeesti jatkaa käyttöä.
oon huomannut myös, että kiveksiä hieman jomottaa, eikä tee ehkä ihan kokoajan mieli panna. kannattaako huolestua? muilla vastaavaa?
ylihuomenna ilterille(''the king'') täyttämään ohimot (4500 siirrettä)! FUE-operaatio tietty! - Peuri Makkarinen
fausto9 kirjoitti:
olen käyttänyt kananmunaa noin viikon hiusten pesun yhteydessä ja se todella toimii. eilen kaljuuntuminen pysähtyi kuin seinään ja uutta siiliä pukkasi koko illan, tosin tänään aamulla oli paha shedding-vaihe päällä, mut aion sitkeesti jatkaa käyttöä.
oon huomannut myös, että kiveksiä hieman jomottaa, eikä tee ehkä ihan kokoajan mieli panna. kannattaako huolestua? muilla vastaavaa?
ylihuomenna ilterille(''the king'') täyttämään ohimot (4500 siirrettä)! FUE-operaatio tietty!hankkikaa Mauri Pekkarinen-tyylinen peruukki ja huolenne ovat ohi!
- Kiitos vinkistä!
...hieroa mustaa multaa päänahkaasi? Yksi kaverini Skypessä kokeili tätä, ja hänen hiuksensa lakkasivat ensin vähitellen harvenemasta, ja nyt on ilmeisesti tapahtunut jonkinlaista uudiskasvuakin. Meinasin ensin, että jäbä kusettaa, mutta kyllä lähettämänsä valokuvat olivat aika vakuuttavia... Hieroo kuulemma kerran pari viikossa pesun jälkeen Kekkilää päähänsä. Ei tule kalliiksikaan, koska on niin riittoisaa (8 kk jälkeen pussista vielä puolet jäljellä!).
Mullassahan on kyllä paljon erilaisia vaikuttavia ainesosia ja ravinteita. En epäile, etteikö siellä olisi jotain, joka vaikuttaa hiustenkasvuunkin. Mullastahan ne kasvitkin ponnistavat piikkeineen ja lehtineen.
Epätietoisille kerrottakoon, että åäänahan kaljuuntuminen johtuu tiettyjen kehon "lannoitusaineiden" ehtymisestä, jolloin hiukset eivät saa tarpeeksi happea ja vitamiineja. Musta multa ja säännöllinen kastelu korjaa ongelman - tai aínakin tämän kaverini kohdalla. Mutta kuulemma myös valo on tärkeää! Jos pitää aina hattua, niin hiukset kuihtuvat entistäkin nopeammin. Hattua kannattaakin pitää lähinnä sisätiloissa, ulkona se on hyvä ottaa pois.
Mitään sivuvaikutuksia tällä hepulla ei ole mullan hieromisesta ollut - ainoastaan yksi voikukka kasvaa takaraivossa (tällä kaverilla on kyllä aika rasvainen päänahkaa ihan luonnostaan). Mutta se on helppo leikata pois, jos käy häiritsemään.
Kannattaa kokeilla, jos kaljuuntuminen vaivaa ja mietityttää.- tosiaankin
paskaakin voi hieroa päähän
- Kiitos vinkistä!
tosiaankin kirjoitti:
paskaakin voi hieroa päähän
Nisäkkään ulostehan on tunnetusti hyvä ja ravinteikas kasvualusta. Tässä korostuu lisäksi tuotteen omavaraisuus sekä uudistuvuus. Ei tarvitse syytää rahaa lääkefirmoille tai ravata hakemassa lekurilta finareseptejä. Kuka tahansa voi vääntää pienet tortut pottaan ja levitellä vähän paskaa nahkaansa. Haittapuolena on tietysti tuo haju, mutta mitäpä ei mies tekisi hiustensa vuoksi!
- fbdhb
Kiitos vinkistä! kirjoitti:
Nisäkkään ulostehan on tunnetusti hyvä ja ravinteikas kasvualusta. Tässä korostuu lisäksi tuotteen omavaraisuus sekä uudistuvuus. Ei tarvitse syytää rahaa lääkefirmoille tai ravata hakemassa lekurilta finareseptejä. Kuka tahansa voi vääntää pienet tortut pottaan ja levitellä vähän paskaa nahkaansa. Haittapuolena on tietysti tuo haju, mutta mitäpä ei mies tekisi hiustensa vuoksi!
Saatte levittää paskaa päähänne, jos huvittaa. Paskallahan on tunnetusti hyviä vaikutuksia, mutta toisinaan paska laittaa päänahan aika araksi ja myös välillä tehdä aran tuntuiseksi koskea - hilseily, ja ihottuma ovat paskan käyttäjien alituisia seuralaisia. Jotkut on huomanneet, että se myös aiheuttaa potenssiongelmia ja kaiken lisäks tämä joidenkin käyttämä paska maksaa ihan käsittämättömiä määriä rahaa, jos sitä nimittäin ostaa apteekista liuksena tai pillereinä, niinkun useimmat täällä tekevät...
Itse olen tyytyväinen, että hiusten lähteminen on loppunut näin halvalla menetelmällä. - vinkistä
fbdhb kirjoitti:
Saatte levittää paskaa päähänne, jos huvittaa. Paskallahan on tunnetusti hyviä vaikutuksia, mutta toisinaan paska laittaa päänahan aika araksi ja myös välillä tehdä aran tuntuiseksi koskea - hilseily, ja ihottuma ovat paskan käyttäjien alituisia seuralaisia. Jotkut on huomanneet, että se myös aiheuttaa potenssiongelmia ja kaiken lisäks tämä joidenkin käyttämä paska maksaa ihan käsittämättömiä määriä rahaa, jos sitä nimittäin ostaa apteekista liuksena tai pillereinä, niinkun useimmat täällä tekevät...
Itse olen tyytyväinen, että hiusten lähteminen on loppunut näin halvalla menetelmällä.luin tossa yhen toisen tekstin just täältä suomi24sesta ja siinä eräs nainen kertoi että oli lukenut vanhasta niksikirjasta, että hiustenlähtöön tepsii kananmuna tai sipulin mehu hierottuna päänahkaan..
mutta nyt kun bongasin tämän jo toisen asiaa puoltavan kirjoituksen, aion todellakin tätä kananmunahoitoa kokeilla.. siinä ei mitään menetäkkään..
olen jo pitkään meinannut ostaa joko revivogenia tai rogainea, kun ohimolta häviää hiukset, mutta en millään haluaisi tuollaisille rahojani antaa vaikka riittäisivätkin.. varsinkin tuo revivogen haiskahtaa hiukka kusetukselta, ja rogaine on ehkä "lievästi" ylihinnoiteltu.. hiustenlähtö on vain joillekin niin arka paikka ettei siinä säästellä..
mutta todellakin yhdyn edelliseen kirjoittajaan, levittäkää te vain 100euron paskaa päähänne, mä levitän mielummin vähän halvempaa sellasta.. turha edes puhua mistään virallisista testituloksista, jotka kertovat tasan tarkkaan että osalla nämä tuotteet eivät toimi laisinkaan.
ja mitkään hormonipillerit ei tule kuuloonkaan (nk ."fina"), jos kehoni haluaisin turmella, käyttäisin jotain hauskempia aineita.
eli huomena alkaa kokeilu :)
ja muuten topicin aloittaja, olisi mukava kuulla miten kokeesi edistyy? ja kertokaa toki kaikki muutkin näistä kananmunakokeiluista lisää
- kampaajalta
Hei!
Olen saanut saman ohjeen kampaajalta tässä muodossa; otetaan kananmunan keltuainen, tai sitten koko muna, sekoitetaan n. vajaa tl. öljyä ja pari tl konjakkia brändy, on halvempaa, sotketaan seos päähän, annetaan vaikuttaa 20 min, huudellaan haalealla vedellä ensin, sitten pesu. ja tukka kyllä elpyy sekä päänahka saa puhtia verenkiertoon tuosta alkoholista.
Halvempi versio: pelkkä muna sotketaan kupissa ja päähän, vaikutus 20 min. sitten pesu haalealla vedellä, ja tarvii shampoota niin sitten sillä.
Tämä on kuulemma iät ja ajat vanha keino, tullut kuulemma itärajan takaa, siellä naiset on kautta aikojen hoitaneet hiukset tuolla tapaa.
Laitan aina kun vain muistan.
Noista epäasiallisista kommenteista, sitä sanaa ei sano jonka kelkassa ei käy, sananlasku. toivottavasti ette joudu hiusongelmiin.- täti X
Yliopiston apteekki on tuonkin tuotteistanut. Niillä on myynnissä hiushoito jossa on e-vitamiinia (=se kananmuna), oliiviöljyä ja alkoholia.
Tämä palsta on kyllä hauskin kaikista! Nauran joskus niin, että naapurit ihmettelee, ja enemmän kuin töissä kehtaa. - kissus,,,
täti X kirjoitti:
Yliopiston apteekki on tuonkin tuotteistanut. Niillä on myynnissä hiushoito jossa on e-vitamiinia (=se kananmuna), oliiviöljyä ja alkoholia.
Tämä palsta on kyllä hauskin kaikista! Nauran joskus niin, että naapurit ihmettelee, ja enemmän kuin töissä kehtaa.Voisko olla RAUSCH-sarjan mitä apteekissa myydään shampoo siinä sarjassa myydään muna shampoota ja hoitoa:)
- Hyötykäyttö
Hyvä vinkki, mitä tehdä sitten niille kananmunan valkuaisille, jota jää hiusten pesusta yli: sekoita valkuainen, mantelijauhoa (noin fifty-fifty) ja hiukan leivinjauhetta, paista pannulla. saat hiilihydraatitonta leivänkorviketta. Itse olin juuri etsimässä, mitä tehdä noista leivistä jääville keltuaisille, taidanpa laittaa ne päähäni. =)
- Oiii kun kasvaa!!!!!
Paistettu muna toimii. Paistoin eilen munan ja laitoin sen päähäni, se kannattaa paistaa keltuainen ylöspäin ja rikkoa hieman keltuaista. Sitten asettelin sen päähäni tasaisesti ja laitoin päälle tiukan pipon jotta paistettu muna painautuu hyvin kohti päänahkaa. Hiustenlähtö loppui eilen ja tänään aamulla oli jo uutta sänkeä. Luin lisäksi että maksalaatikossa on paljon rautaa ja ravinteita, joten tänään kokeilen maksalaatikolla. Hieron maksalaatikon päähäni ja päälle laitan uimalakin. Katsotaan toimiiko yhtä hyvin. Paskaa en ole vielä kokeillut, navetasta voisi hakea kunnon läjät ja laittaa päälle myös tiukka uimalakki.
Oiii miten ihania vinkkejä tälllä palstalla,kyl mää nyt kokeilen ainakin munia,maksalaatikkoa ja paskaa!!!!! Tämä on tosi hienoo kun täällä on ihan kerta kaikkiaan aivan ihania vinkkejä.- tämä tiedoksi
Hei!
Rikotaan 1-2 kananmunaa, sekoitetaan keltuainen ja valkuainen keskenään,
hierotaan ne hyvin hiuksiin PESUN jälkeen, annetaan vaikuttaa jonkin aikaa ja huudellaan pois lämpimällä vedellä, lopuksi aivan kylmällä.
Kannattaa pestä aivan miedolla shampoolla tai voi kyllä jättää pesemättä, mutta kyllä se shampoon vaatii jos monta kertaa on pesemättä sillä.
Ohje löytyy kirjasta Kuun vaikutus, puutarhassa, terveydessä, metsän hoidossa ja maataloudessa.
Hyvä ajankohta on helmikuu-elokuun väli leijonapäivinä jotka sattuu aina kasvavan kuun vaiheeseen mikä vielä tehostaa hoitoa, ja myös tällä ajalla hiustenleikkuu antaa hyvän vauhdin kasvulle. Sanotaan toimivan hyvin. Itse olen pitänyt kanamunaa ainakin 10 min. päässä, se puhdistaa päänahan hvin.
Kirjoittajat; Johanna Paungger ja Thomas Poppe.
Muuten tämä kanamunahoito on ollut itänaapurissa vaikka kuinka kauan ja myös täällä vanhempi polvi tietää myös sen.
- Vakava kommentoija
En tiedä oliko aloittaja vakavissaan kanamuna hoidosta puhuessaan, mutta täytyy joka tapauksessa mainita tarina iloiselta 70luvulta.
Tämä tarina on sitten tosi !!
Naisten keskuudessa levisi aikoinaan todellakin ihmeelliseltä vaikuttanut hoitomuoto hiusten paksuuden ja kasvun lisäämiseksi, ihmettelin silloin lapsena jo että kuinka se hiuksiin levitettävä kanamuna lähtee pestäessä kokonaan pois, ettei rupea haisemaan ajan saatossa.
Äitini kuului silloin tähän kokeilukerhoon, muistan saunassa usein kuin äitini sekoitti kahvikupissa kanamunaa kovasti vispaten ja hieroi sen sitten hiuksiinsa,antoi vaikuttaa hetken jonka jälkeen pesi hiukset normaalisti.
Äitini kertoi minulle ihmetellessäni moista että tällä tavoin hiukset saavat uutta voimaa ja näyttävät paljon paremmilta, minulla ei ole muistikuvaa oliko kyseisellä hoidolla mitään vaikutusta vai oliko kyse silloisesta muotilehtien ihme vinkistä joka levisi naisten keskuudessa?
Myöhemmin kanamuna hoito vaihtui olut hoitoon, eli pestiin oluella hiukset ja tästä muistan äitini usein maininneen kuinka hyvältä hiukset tuntuivat pesun jälkeen.
Moni saattaa epäillä tätä provoksi, mutta kyllä tämä stoori on täysin totta.
Tästä syystä haluaisin saada lisää kommentteja kanamuna hoidosta, en tiedä sekoittiko äitini tähän muitakin aineita ennen vispausta vai oliko kupissa aina pelkka kanamuna?- käyttänyt
Aiempi kirjoitus, kananmuna, ja öljy, brandy, pitää paikkansa.
Myös olut on hyvä juttu, sillä näet huudellaan hiukset pesun jälkeen kun shampoo pesu on ensin..
Ne jotka epäilee, niin ei kannata ottaa pulttia sillä kokeilkaapa itse. - liipalaapa
Kyllä itsekkin tiedän ihan kokeilleena,että tää muna ja olut hoita pehmentää ja muuta hiuksia.Yleensä kehotetaan puolipitkiin hiuksiin laittamaan pari munaa ja pari desii vettä, ne sit sekotetaan keskenään ja ennen suohkuun menoa levitetään osittain kosteisiin hiuksiin.Annetaan vaikuttaa vaikka pyyhekeen alla 5 minsaa ja sitte pesemään.Huuhdellaan viileellä vedellä.Itse laitoin lopuksi silikoonitonta hoitoainetta hiukan latvoihin ja tuloksena oli ihan huippu pehmeet hiukset!Hiukset muuten kannattaa harjata vasta kun ne ovat kuivat,välttyy hiukset katkeilulta.Paras harja on sellanen luonnonharjaksinen sydeemi,mikä ei revi hiuksia.
- mies-34v
Aika hyvä trolli. Ei muuta kun munaostoksille ja tukka kasvuun!
- Liipalaapa
Voi jeesus näitä joitakin ihmisii,eli huomaa osan ymmärtämättömyyden,että esim muna toimii oikeesti hiuksiin ja tuskin yhtään niin tyhmää ihmistä on kuka laittas sitä paskaa,lannotetta sun muuta pilipalii päähäsä.Eikö nää sammaleenkasvattajat voi pitää omaa keskustelu foorumia jossain kekkiläsivulla :D
- o69o
Olihan sitä joku vuosi sitten munashampootakin,voi olla vieläkin kaupoissa,
vakavasti puhuen kyllä se muna parhaiten vaikuttaa syötynä, vaikka olen kyllä
mummojen munia hieshoidossa käyttävän vieläkin.
Mutta sitäkin on vuosikymmenien aikana varmaan kymmeniä tuhansia epätoivoisia saada helpotusta hiustenlähtöön mutta,nada,ei siitä ole siihen.
Kaljuutuvat ovat niin epätoivoista väkeä että uskovat mihin tahansa,näkeehän sen humpuukiteollisuudestakin joka syyttä toimimatonta
käärmeenpissaansa vuosivuodelta enemmän, ennen oli laki tuotteen harhaanjohtavasta mainonnasta mutta tais häipyä eu.n myötä kuten moni muukin hyvä asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225604- 324940
- 292834
- 342384
- 372078
- 152038
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121621
- 261582
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons291509