Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Haluan eroon rytmihäiriöistä!

Häiritsee

Kertokaa kaikki keinot mitkä auttavat vähentämään jokapäiväisiä rytmihäiriöitäni. Olen käyny neljällä eri lekurilla,kaikki tutkittu,sydänultraan ei kuulemma aihetta,pitäisikö? Lisärit norm. eteisperäisiä. Olin saikulla,jättänyt energiajuomat pois,nyt syön magnesiumia ja b-vitamiinia,kuinka pian niiden pitäisi auttaa? Olen viikon popsinut... En koe olevani väsynyt,stressaantunut enää,ainoastaan näistä lisäreistä... Ja niitä vaan on... Vkonloppuisin ei juurikaan mut kun työviikko alkaa ni jo vain...! Kertokaa voiko tilani mennä huonompaan? Siis että ne muuttuisivat pahanlaatuisiksi tai että sydän pyssää tai jotain??? Lääkäreiltä en saa paskan vertaa tietoa tai edes sympatiaa. Kaiken tiedon olen tonkinut netistä ja täältä keskusteluista,kiitos!

18

6253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmg

      Hei. Sanon mitä tiedän. Olen ymmärtänyt että rytmihäiriöt usein johtuvat magnesiumin vajeesta. Tod.näköisesti sinullakin.
      Sanot että syöt magnesiumia. Jos häiriöt johtuvat Mg:n vajeesta niin sen syöminen pitäisi auttaa kutakuinkin heti. Mutta, totuus on se että useimmat Mg lisät sisältävät magnesiumstearaattia. Tämä on hankala lisäaine lisissä, joka jopa 90-prosenttisesti estää varsinaisen ravinteen imeytymistä. Tarkista onko syömässäsi magnesium lisässä Mg-stearaattia. Se voi kulkea myös toisilla nimillä, esim. "rasvahappojen magnesiumsuolat". Ja toinen totuus Mg lisistä on se että hyvin harva Mg muoto on tehokas. Esim. Mg-sitraatti on aika tehokas Mg:n muoto mitä imeytyvyyteen, mutta Mg-oksidi on huonohko, ja jälkimmäinen on ehkä tavallisin.

      Olen ymmärtänyt että monet ovat saaneet Mg vajeeseensa apua Diasporal nimisestä tuotteesta. Jos sitä kokeilee kannattaa ottaa pulverivarianttia ennemmin kuin tablettia. Diasporalin Mg on sitraatti muodossa. Mainittakoon huonoja puolia Diasporal pulverissa - sen sisältämä lisätty sokeri, ja epäilen että sen B2 vitamiini on synteettistä. Olen myös ymmärtänyt että toinen varteenotettava Mg lisä olisi Solgarin kelatoitu Mg, pulverikapseli muistaakseni. Siinä on Albion Laboratories:n patentoima aminohappokelatoitu magnesium, josta sanotaan että se on imeytyvyydeltään parhain kaikista Mg lisistä.

      Sanot että syöt B vitamiinia. Jos synteettistä (mitä epäilen) niin ei hyvä. Ei kannata riskeerata terveyttä syömällä synteettisiä vitamiineja.

      Tilasi voi varmasti mennä huonompaan jos saa jatkua. Joku tietävämpi voisi vastata että mitä pahempaa voi tulla.

      Hyvä olisi huolehtia että saat kaiken magnesiumin minkä tarvitset luonnollisesta ruoasta, eikä lisistä. Joten ota selvää mitkä ruoat sisältävät hyvin magnesiumia. Aikuinen tarvitsee sitä jotain 350 - 600 mg per vrk. Useimmat länsimaalaiset kärsivät jonkinasteisesta Mg:n vajeesta. Mutta jos nyt hätääsi meinaat syödä Mg lisää niin huolehdi että käytät parasta mahdollista, sellaista joka imeytyy ja joka kiistatta auttaa vaivaasi.

      Sydämelle ja verisuonille olisi hyvä käyttää puhdistamatonta Ranskalaista atlantinmerisuolaa päivittäin, gramma tai hieman enemmän. Siinä on hyvin näitä elintärkeitä elektrolyyttejä kuten Na ja Mg, ja nopeasti ja tehokkaasti imeytyvässä muodossa. Kyseisen suolan Mg menee verenkiertoon alle 15 minuutissa ellen muista väärin.

      • Minä taas

        ...vaan että lääkärit eivät sitten pidä rytmihäiriöitä minään jos ne huonompaan saattavat mennä? Minulle viitataan kintaalla vaan koko asiasta ja pidetään ylireagoivana kun valitan tästä jatkuvasti. Ne vaan häiritsevät joka päivä tavallista elämääni, suoraansanottuna jo vituttaa tää, kun ei oo mitään ratkasua... Syön Diasporalia tablettina 300mg ja jotain b-vitamiiniyhdistelmää, nämä olivat apteekista parhaat. Sellanen läpätys on sydämestä jäänyt pois tällä viikolla mutta erinäisiä muljuja tulee levossa. Mutta heti kun rehkin, ei mitään. Jotenka pitääkö mun olla koko ajan liikkeessä että oisi hyvä olo??? Entäs kun sairaanhoitaja sanoo että saattaa rintaranka olla jumissa ja menen ens kuussa fysioterapiaan ja taas lääkäri väitti että jumit eivät aiheuta rytmäreitä? Ketä uskoa? Olen toivoton, kun en saa edes lääkäreiltä vastausta! Joskus vaan tuntuu kuin henki menisi, se ei oo kuulkaas yhtään mukavaa kun haluis elää ihan normaalisti ilman huolta. Aina ne pelottaa... Ja miten sydämen epäsäännöllinen rytmi voi olla NORMAALIA?


      • hmg
        Minä taas kirjoitti:

        ...vaan että lääkärit eivät sitten pidä rytmihäiriöitä minään jos ne huonompaan saattavat mennä? Minulle viitataan kintaalla vaan koko asiasta ja pidetään ylireagoivana kun valitan tästä jatkuvasti. Ne vaan häiritsevät joka päivä tavallista elämääni, suoraansanottuna jo vituttaa tää, kun ei oo mitään ratkasua... Syön Diasporalia tablettina 300mg ja jotain b-vitamiiniyhdistelmää, nämä olivat apteekista parhaat. Sellanen läpätys on sydämestä jäänyt pois tällä viikolla mutta erinäisiä muljuja tulee levossa. Mutta heti kun rehkin, ei mitään. Jotenka pitääkö mun olla koko ajan liikkeessä että oisi hyvä olo??? Entäs kun sairaanhoitaja sanoo että saattaa rintaranka olla jumissa ja menen ens kuussa fysioterapiaan ja taas lääkäri väitti että jumit eivät aiheuta rytmäreitä? Ketä uskoa? Olen toivoton, kun en saa edes lääkäreiltä vastausta! Joskus vaan tuntuu kuin henki menisi, se ei oo kuulkaas yhtään mukavaa kun haluis elää ihan normaalisti ilman huolta. Aina ne pelottaa... Ja miten sydämen epäsäännöllinen rytmi voi olla NORMAALIA?

        Niin, on se kummaa. Jos lähdetään siitä että rytmihäiriöt kielivät Mg vajeesta, niin Mg vaje jo itsessään voi aikaansaada paljon erilaista ongelmaa kehossa. Mitä pitemmän vaje saa jatkua niin sen suurempi riski että jokin pahempi tulee. Joten vaje pitäisi ottaa vakavasti, ja korjata lisäämällä Mg:n syöntiä (Mg pitoista ruokaa), ja jos tarve vaatii käyttää avuksi jotain hyvälaatuista Mg lisää.

        Olen käsittänyt että aika usein lääkärit tässä maassa eivät ota rytmihäiriöitä tarpeeksi vakavasti. Ikäänkuin suhtaudutaan niihin kuin ne olisivat "normaali" asia. Käsittääkseni ne eivät ole normaali asia. Pikemmin epäkohta joka johtuu ravintoaineen tai -aineiden vajeesta. Jatkuva ravintoainevajaus ei ole "normaali" asia, vaan epäkohta.

        Tuo syömäsi Diasporal tabletti, sisältääkö se E470b lisäainetta? Jos sisältää niin kys. E aine on juuri käsittääkseni Mg-stearaatti. Ymmärtääkseni pulveri Diasporal ei sisällä tätä.

        Apteekkien myymät B yhdistelmät ovat kutakuinkin poikkeuksetta synteettisiä eivätkä luonnollisia. Pitemmän päälle ne eivät edistä terveyttä, vaan voivat aiheuttaa ongelmia.


        Ei pitäisi olla niin että pitää olla koko ajan liikkeessä jotta olisi hyvä olo. Jos on ravintoainetasot kohdallaan elimistössä niin on hyvä olla liikuitpa tai et.

        En ole perehtynyt lihasvaivoihin mutta käsittääkseni tuollainen jumittuminen josta puhut niin se voi olla oire Mg vajeesta. Mg nimittäin rentouttaa kehon lihaksia, Ca toisinaan supistaa niitä. Eli sekä jumittaminen että rytmihäiriöt voivat molemmat johtua liian vähästä magnesiumista. En halua sanoa onko hoitaja väärässä vaiko lääkäri, mutta epäilen että Mg:n vaje on syypää sekä rytmäreihin että jumittamiseen, jos sitä on.

        Kyllä minäkin olisin peloissani jos olisi rytmihäiriöitä. Ne eivät ole normaali asia. Tavallisia voivat olla tässä maassa, mutta eivät ole NORMAALIA ihmiselle.


        Sinun kannattaa varmaan myös huolehtia että syöt tarpeeksi paljon kaliumia. Sekin on tärkeä mineraali sydäntä ja sen toimintaa ajatellen. Samaten natrium. Nämä kolme, K, Na, Mg, ovat käsittääkseni ne tärkeimmät elektrolyytit. Paras Na lähde on puhdistamaton Ranskalainen atlantinmerisuola. Joitakin hyviä luonnollisia Mg lähteitä ovat

        - hapanjuuriruisleipä ( ei mitään hiivaa käytetty leivonnassa)
        - kokonaiset seesaminsiemenet
        - spelttivehnä
        - täysjyväriisi
        - tattari
        - hirssi
        - kuivattu basilika
        - vihreät kuivatut yrtit yleensä
        - vihreät lehtivihannekset
        - mantelit
        - hasselpähkinät

        Nopeasti imeytyvää Mg:a on mainitussa atlantinmerisuolassa, joten hätävarana tämä on hyvä lähde jos tarvitsee nopeaa lievitystä johonkin Mg vajauksen oireeseen kuten lihaskrampit, suonenvedot, rytmihäiriöt.


        Kaliumia on nyrkkisääntöisesti parhaiten kasvikunnan antimissa, esim. kotimaiset marjat, kuivatut ja tuoreet vihreät yrtit, luonnonkaakaojauhe. Fineli:n sivuston avulla voit katsella hyviä kalium lähteitä. Kaliumia tarvitaan joitakin grammoja per vrk.

        Useimmiten taitaa olla niin että jos on Mg:sta vajetta niin silloin on myös kalsiumista vajetta. Koska Mg vaikuttaa kalsiumin hyväksikäyttöön kehossa. Kun lisäät Mg:a ja K:a sisältävien ruokien syöntiä taidat saada automaattisesti kalsiumia myös tarpeeksi.

        Älä anna periksi tässä asiassa, vaan hoida itsesi kuntoon. Kuten Hippokrates muinoin sanoi: Olkoon ruokasi sinun lääkkeesi!


      • 111xxx222

        Antroposofiset lääkkeet parantavat. Käy antroposofisen lääketieteen koulutuksen saaneella lääkärillä, niin paranet. Niin kävi minulla ja halpaa oli. Suosittelen.


    • Kaikilla

      Kaikilla ihmisillä on jonkinasteisia rytmihäiriöitä silloin tällöin. Jos Sinut on tutkittu, niin lienee sinullakin se ns. nuoruuden "sydänhermoista" johtuva harmiton rytmihäiriöjuttu.

      Itse olen sairastanut 16 vuotiaana sydänlihastulehduksen. Siitä alkaen on sydäntä tutkittu ja on ollut rytmihäiriöitä. 30:senä sydän rytmitettiin uudelleen. Se auttoi paljon näissä rytmisekoiluissa.

      Ei siihen ole koskaan mitään lääkityksiä ollut, ja nyt olen 60:nen. Siis 46 vuotta on rytmihäiriöiden kanssa eletty. Vasta nyt muiden sairauksien aiheuttama sydämen vajaatoiminta ja lääkehoito.

    • haluun eroon

      olen vasta (?) 26v ja olen alakanut niistä kärsiä.
      lääkäri sanoi, ettei huolta.
      eipä vissiin. monta krt päivässä saattaa muljahtaa ja tulee semmonen aalto yläkroppaan.
      otappa siinä sitten rauhallisesti.

      • Häiritsee

        Olen syönyt magnesiumia nyt kolmisen viikkoa. En tiedä onko sen syönti auttanut vai se että olen yrittänyt keskittää ajatukseni muihin asioihin, mutta rytmihäiriöni ovat vähentyneet. Tunnen niitä kyllä päivittäin, enimmäkseen yksittäisinä, mutta sellaiset kohtaukset joista panikoin, ovat jääneet oikeastaan kokonaan pois. Palelin myös aiemmin usein, piti nukkua villasukat jalassa ja yhdistin sen näihin rytmihäiriöihin. Lääkäri taasen sanoi että ääreisverenkiertoni on syntyjään huono eikä se liity rytmihäiriöihin. No, joka tapauksessa palelu on jäänyt pois kuvioista, oisko tuon magnesiumin syönnin ansiosta. Kunpa nyt jäisivät nuo rytmiksetkin kokonaan pois, tosin olen jo tyytyväinen että ovat vähentyneet. Pelkään vaan että tulevat takaisin... Onko kellään tietoa miten kauan kannattaa ja saa vetää magnesium-kuuria? Kun kerta rytmiksiin ei tunnu saavan mistään apua, ainakaan lääkäristä, kävi sitten yksityisellä tai kunnallisella, niin suosittelen tosiaan että keksii jotain mukavaa ajanvietettä ja yrittää unohtaa tavallaan ne. Ja kun niitä tulee niin ei anna periksi vaan lähtee vaikka lenkille, minulla ainakin kunnon liikunta auttaa kun saa sykkeen nousemaan. Olen ottanut sen asenteen että tapahtuu sitten mitä tapahtuu, ehkä lääkärit sitten ottavat todesta, en jaksa pelätäkään enää, se on väsyttävää...


      • 111xxx222

        Antroposofiset lääkkeet parantaa. Käy antroposofisen lääketieteen koulutuksen saaneella lääkärillä. Suosittelen.


    • Jussi2222

      Kärsin yöllisistä rytmihäiriöistä.
      Syyksi selvisi refluksi vaikka en kokenut närästystä. http://www.refluksi.fi/18
      "Somac control" närästyslääkettä ostin apteekista ja otan iltaisin.
      Tämä rauhoitti yöt.

    • Mimmmmu

      Mulla on ollut lisälyöntitaipumus siitä asti kun sydämestä korjattiin sähkövika. Olen juossut myös lääkäreillä ja ihan sydänultrassa asti kun oli parhaimmillaan 40 lisälyöntiä minuutissa - todella pelottaviahan ne ovat, vaikka olen monen kardiologin kanssa puhunut, etteivät ole vaarallisia. Itse varasin ajan yksityiselle kardiologille, joka ultrasi sydämen ja kertoi tarkasti asioista - hintaa oli kaikkineen n 300 ja täytyy myöntää, että lisälyöntisyyskin vähän väheni kun sain jotain rauhaa miettimisestä.

      Toivottavasti sulla rauhottuisi tuo sydän, mutta jos tosissaan huolestuttaa niin jos mahdollista, käy yksityisellä ihan kadiologilla, joka osaa selittää asiat tarkasti!

      TSEMPPIÄ!!

      • 111xxx222

        Antroposofiset lääkkeet parantaa. Käy antroposofisen lääketieteen koulutuksen saaneella lääkärin vastaanotolla, niin paranet. Suosittelen.


    • Niin ja täytynee seurata tätä keskustelua muutenkin jos löytyisi jotain apuja :)

    • ainajokinsyylöytyy

      Minulla läppävuoto aiheuttaa rytmihäiriöitä.

      • Näkyykö läppävuoto sydämen ultrassa? Käsittääkseni ihan kaikki ei kuitenkaan siinäkään näy...


    • Lislyönnit

      Mulla on ollut lisälyöntejä varmaan 40 vuotta. Nykyisin niitä lääkitään Propralilla, joka onkin auttanut. Älä usko mihikään magneusumiin tai vitamiineihin, ne eivät auta, jos sinulla ei ole ko aineiden puutosta, eikä useimmilla ole. Yllä mainittu refluksitauti oirelee eri tavalla, kuin lisälyönnit. Käy uudelleen lääkärissä ja selvitä tarkasti oireidesi luonne.

    • huhheijaa

      Antroposofiset lääkkeet parantavat migreenin. Käy alan lääkärillä. Suosittelen.

    • 111xxx222

      Käy antroposofisen koulutuksen saaneella lääkärillä. Saat häneltä reseptin antroposofiselle lääkkeelle. Pääsin vaikeista rytmihäiriöistä eroon muutamassa kuukaudessa. Rytmihäiriöt eivät ole sen jälkeen uusiutuneet. Perinteiset lääkkeet ja rytminsiirto ei auttanut. Suosittelen.

    • BeetaKaroliina

      Minulla rytmihäiriöitä aiheutti läppävuoto. Lääkäri todensi läppävuodon kuuntelemalla sydämen, ja sieltä kuului voimakas sivuääni. Toki ultralla sitten varmistettiin. Läpän korjausleikkaus poisti mulla rytmihäiriöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe