Kutinaa vähentävä

perusvoide?

Onko kellään kokemusta apteekkeihin tulleesta A.I. Fysiogel uutuudesta? Se on perusvoide, joka vähentää kutinaa. Ajattelin josko siitä olisi apua krooniseen käsi-ihottumaani... ei ohentaisi ihoa niin kuin kortisonit.

6

2543

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekseema**

Mulla on myös käsi- ja jalkaekseema ja tuhat ja sata voidetta kokeiltu.
      En ole kuullutkaan tuollaisesta voiteesta ja netistä tolla haulla ei löytynyt. On siis joku ihan uusi juttu, vai?
      Kerro lisää, jos tiedät.

Mielenkiinnosta kuulisin vielä lisää käsiekseemastasi, millälailla vaivaa, onko kroonista ja miten hoidat/pärjäät sen kanssa yms.
      En tunne ketään, jolla olisi (krooninen) ekseema, joten kokemusten vaihto voisi olla antoisaa.

• ap.

Ensiksi haluan pahoitella, että kärsit samantyyppisestä vaivasta. Tosi inhottava tauti! Oma ekseemani rajoittuu käsiin ja on luokiteltu atooppiseksi ekseemaksi. Mitään allergiatestejä minulle ei ole tehty, vaan epäillään ärsytysihottumaa.

Ekseema alkoi niin sanotusti työperäisen altistuksen vaikutuksesta, kun opiskelin kampaajaksi noin 6 vuotta sitten. Ensin ihottuma alkoi yhdestä sormesta, johon ilmestyi kutisevia vesikelloja. Noin puolessa vuodessa ihottumaa oli molemmissa käsissä, eniten sormissa ja kämmenissä. Ihottuma alkaa aina vesikelloilla, on kuivaa ja kutisevaa. Sormiin saattaa tulla pitkäkestoisia halkeamia nivelien kohdalle, koska iho ei veny tarpeeksi. Pahimmillaan myös kämmenselkiin ja ranteisiin tuli pyöreitä läiskämäisiä ihottumalänttejä, mutta ei vesikelloja.

Kun kädet olivat tosi tulehtuneet, söin yhden antibioottikuurin. Lisäksi käytin toisen asteen kortisoneja; Locoidia ja Duocortia. Auttoi kyllä, mutta ihottuma palasi, eikä ole parantunut kokonaan lainkaan tänä kuutena vuotena. Lisäksi monta unetonta yötä olen viettänyt käsiä raapiessa.

Nykyään pärjäilen ihottuman kanssa ihan ok:sti. Ja kesällä aurinko tekee iholleni ihmeitä! Käytän aina hiustenpesussa vinyylihanskoja, samoin yritän käyttää niitä aina kun kosken johonkin ärsyttävään, esim. ruoka-aineisiin. Käytän käsien pesussa perusvoidetta - saippua ei kerta kaikkiaan sovi minulle. Pahinta käsilleni on varmaankin hiuslakka, vaikka hiuspohjaani se ei mitään aiheutakaan.

Olen oppinut myös, että kannattaa välttää rasvaisia voiteita, sillä niillä on usein tulehdusta lisäävä vaikutus. Lisäksi liika rasvaus on pahasta. Noin 1-3 rasvauskertaa päivässä on riittävästi. Kutinaan käytän ilman reseptiä saatavaa hydrokortisonia (1%), joka vie kutinan pois, eikä ole niin vahvaa ja ihoa ohentavaa.

Tuosta A.I. Fysiogel voiteesta luin toukokuussa apteekin lehdestä artikkelin. Harmi, kun ei ole sitä enää tallella. Tuote on siis perusvoide, jonka ainesosat vaikuttavat ihossa kutinareaktioon. Tämä perustui johonkin uuteen innovaatioon. Koostumus oli myös hellävarainen, koska sitä pystyi käyttämään kasvoillekin. Voiteen piti tulla markkinoille toukokuussa, mutta kävin sitä juuri kyselemässä, niin vieläkään sitä ei oltu toimitettu ainakaan tähän kaupunkiin. Mielenkiinnolla odotan tätä uutuutta.

Minkälaisista voiteista/ hoidoista olet saanut itse apua? Minulla alkaa toivo jo hiipua, että ikinä tästä ekseemasta eroon pääsisin... tulipas pitkä sepustus :o)

• atoopikko
        ap. kirjoitti:

Ensiksi haluan pahoitella, että kärsit samantyyppisestä vaivasta. Tosi inhottava tauti! Oma ekseemani rajoittuu käsiin ja on luokiteltu atooppiseksi ekseemaksi. Mitään allergiatestejä minulle ei ole tehty, vaan epäillään ärsytysihottumaa.

Ekseema alkoi niin sanotusti työperäisen altistuksen vaikutuksesta, kun opiskelin kampaajaksi noin 6 vuotta sitten. Ensin ihottuma alkoi yhdestä sormesta, johon ilmestyi kutisevia vesikelloja. Noin puolessa vuodessa ihottumaa oli molemmissa käsissä, eniten sormissa ja kämmenissä. Ihottuma alkaa aina vesikelloilla, on kuivaa ja kutisevaa. Sormiin saattaa tulla pitkäkestoisia halkeamia nivelien kohdalle, koska iho ei veny tarpeeksi. Pahimmillaan myös kämmenselkiin ja ranteisiin tuli pyöreitä läiskämäisiä ihottumalänttejä, mutta ei vesikelloja.

Kun kädet olivat tosi tulehtuneet, söin yhden antibioottikuurin. Lisäksi käytin toisen asteen kortisoneja; Locoidia ja Duocortia. Auttoi kyllä, mutta ihottuma palasi, eikä ole parantunut kokonaan lainkaan tänä kuutena vuotena. Lisäksi monta unetonta yötä olen viettänyt käsiä raapiessa.

Nykyään pärjäilen ihottuman kanssa ihan ok:sti. Ja kesällä aurinko tekee iholleni ihmeitä! Käytän aina hiustenpesussa vinyylihanskoja, samoin yritän käyttää niitä aina kun kosken johonkin ärsyttävään, esim. ruoka-aineisiin. Käytän käsien pesussa perusvoidetta - saippua ei kerta kaikkiaan sovi minulle. Pahinta käsilleni on varmaankin hiuslakka, vaikka hiuspohjaani se ei mitään aiheutakaan.

Olen oppinut myös, että kannattaa välttää rasvaisia voiteita, sillä niillä on usein tulehdusta lisäävä vaikutus. Lisäksi liika rasvaus on pahasta. Noin 1-3 rasvauskertaa päivässä on riittävästi. Kutinaan käytän ilman reseptiä saatavaa hydrokortisonia (1%), joka vie kutinan pois, eikä ole niin vahvaa ja ihoa ohentavaa.

Tuosta A.I. Fysiogel voiteesta luin toukokuussa apteekin lehdestä artikkelin. Harmi, kun ei ole sitä enää tallella. Tuote on siis perusvoide, jonka ainesosat vaikuttavat ihossa kutinareaktioon. Tämä perustui johonkin uuteen innovaatioon. Koostumus oli myös hellävarainen, koska sitä pystyi käyttämään kasvoillekin. Voiteen piti tulla markkinoille toukokuussa, mutta kävin sitä juuri kyselemässä, niin vieläkään sitä ei oltu toimitettu ainakaan tähän kaupunkiin. Mielenkiinnolla odotan tätä uutuutta.

Minkälaisista voiteista/ hoidoista olet saanut itse apua? Minulla alkaa toivo jo hiipua, että ikinä tästä ekseemasta eroon pääsisin... tulipas pitkä sepustus :o)

Satuin lukemaan "sepustuksesi" ja huomasin että samantapaisen vaivan kanssa taistellaan. Löysin itse apua kalaöljystä, C-vitamiinista ja minivitamiinista. Kyllähän se vieläkin puskee rakkulaa silleen hiljaksii mutta paremmat ovat kätöseni. Mut vai ei oo rasvaset rasvat niin hyviä ja liika rasvaus hyväksi. Täytyy panna merkille. Ja täytyy laittaa se mainitsemasi rasvan nimi ylös ja pitää sitten silmät auki apteekissa. Kuulosti rasva nimittäin niin hyvältä. Kiitos vinkeistä :)

• 10senttiä
        ap. kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi että tuote on tullut markkinoille ja on saatavilla apteekeista.
        Apteekit ovat vähän laiskoja tilaamaan uusia
        tuotteita joten piti pyytää farmaseuttia tilaamaan
        tuotetta tukusta (Tamro).

• minä

Aineen nimi on muuten Physiogel.

• Kristine_

Kokeile Likan voidetta, ihan oikeasti se auttaa! _www.ekseem.ee Minä nyt suosittelen ihan kaikille kun itsekin on kärsinyt ekseemasta ja se ainoa asia joka autoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4736
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3734
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3135
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2677
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2609
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2410
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1549
    Aihe