HILLAN HINTA NYT

Tietääkö kukaan?

Paljonko ostaja joutuu pulittamaan hillakilosta? Missäpäin marjaa on myynnissä (paitsi hillamarkkinoilla?)

40

28186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löytyy.

      Ostajahinta lienee siellä 15-20€ per kilo.
      Kerääjille maksetaan 10-11€ kilolta.

    • Hillan ystävä

      Köyhä jää nyt ilman hillaa, jos ei jossain olis halvempaa!

      • minulta

        suoraan.
        Voin kerätä tilauksesta, jos maksat 14€ / kilo.
        Paljonko tarvit ja missäpäin asut?


      • -----------
        minulta kirjoitti:

        suoraan.
        Voin kerätä tilauksesta, jos maksat 14€ / kilo.
        Paljonko tarvit ja missäpäin asut?

        minäkin...siis ei edelinen kirjoittaja vaan "minä" ...ostaisin jos poimit mullekin hillaa tai lakkaa niinkuin meilläpäin sanotaan.

        Missä päin Sinä asut ja paljonko otat litralta?

        Kuulin tänään että tuttuni oli ostanut ja kilosta maksanut 8 euroa ja oli suoraan poimijalta ostanut ja valmiiksi peratut....niin ja ei ollut tutun kauppaa...


      • hillaa
        ----------- kirjoitti:

        minäkin...siis ei edelinen kirjoittaja vaan "minä" ...ostaisin jos poimit mullekin hillaa tai lakkaa niinkuin meilläpäin sanotaan.

        Missä päin Sinä asut ja paljonko otat litralta?

        Kuulin tänään että tuttuni oli ostanut ja kilosta maksanut 8 euroa ja oli suoraan poimijalta ostanut ja valmiiksi peratut....niin ja ei ollut tutun kauppaa...

        Halvallapa on myynyt. Tukkuostajatkin maksavat 9-11 € kilo. Minä myin hintaan 11€ kilo


      • minä ainakaan
        ----------- kirjoitti:

        minäkin...siis ei edelinen kirjoittaja vaan "minä" ...ostaisin jos poimit mullekin hillaa tai lakkaa niinkuin meilläpäin sanotaan.

        Missä päin Sinä asut ja paljonko otat litralta?

        Kuulin tänään että tuttuni oli ostanut ja kilosta maksanut 8 euroa ja oli suoraan poimijalta ostanut ja valmiiksi peratut....niin ja ei ollut tutun kauppaa...

        myy lakkojani alle 14€ / kilo.
        Koska päivässä köytää muutaman kilon ja joutuu ajeleen autolla (kallis bensa) 100-200km ennekuin jotakin löytää.
        Melkein lahjoituksena menevät tollakin hintaa.


      • 8 ekua/kilo - Pilkkahinta!
        hillaa kirjoitti:

        Halvallapa on myynyt. Tukkuostajatkin maksavat 9-11 € kilo. Minä myin hintaan 11€ kilo

        Tuntuu, että poimijaa pidetään pilkkana tollaisella hinnalla! Eipä möisi kukaan noin halvalla, niin hinta nousisi.


      • jänkkäläinen
        minä ainakaan kirjoitti:

        myy lakkojani alle 14€ / kilo.
        Koska päivässä köytää muutaman kilon ja joutuu ajeleen autolla (kallis bensa) 100-200km ennekuin jotakin löytää.
        Melkein lahjoituksena menevät tollakin hintaa.

        Täällä pohjoisessa, Tunturi-Lapin pohjoiskolkalla, on aika vähän hillaa hintaan nähden. Poimijalle hinta on 8-9 eukkua/kilo. Kaupasta saa ostaa noin 12-13 euron kilohinnalla. Jos haluaisi kuntoilun lisäksi rahamassia kasvattaa, hinnan pitäisi olla vähintään 11 e/kilo näillä hillamäärillä, siten saisi edes jonkinlaista tuntipalkkaa.
        Aamullla taas jänkkään kuitenkin riennettävä, kun ei ole työhommissa sesonkiaika vielä.


      • Anonyymi
        8 ekua/kilo - Pilkkahinta! kirjoitti:

        Tuntuu, että poimijaa pidetään pilkkana tollaisella hinnalla! Eipä möisi kukaan noin halvalla, niin hinta nousisi.

        hän ei ole koskaan käynyt keräämässä soilta ,jos olis niin el tlnkishinnasta!


      • Anonyymi
        minä ainakaan kirjoitti:

        myy lakkojani alle 14€ / kilo.
        Koska päivässä köytää muutaman kilon ja joutuu ajeleen autolla (kallis bensa) 100-200km ennekuin jotakin löytää.
        Melkein lahjoituksena menevät tollakin hintaa.

        Ei bensa ole kallista


      • Anonyymi

        Köyhä mene itse poimimaan. Itselle ja vähän myyntiin? Eine hillat niin erikoisen hyviä ole että köyhän tarttis ostaa


      • Anonyymi
        ----------- kirjoitti:

        minäkin...siis ei edelinen kirjoittaja vaan "minä" ...ostaisin jos poimit mullekin hillaa tai lakkaa niinkuin meilläpäin sanotaan.

        Missä päin Sinä asut ja paljonko otat litralta?

        Kuulin tänään että tuttuni oli ostanut ja kilosta maksanut 8 euroa ja oli suoraan poimijalta ostanut ja valmiiksi peratut....niin ja ei ollut tutun kauppaa...

        Erikoista että joku tomppeli kyselee yleisön osastolla hilloja


      • Anonyymi

        Kuka on köyhä


    • Hillamiäs

      Voin myydä hillaa tilausta vasten 15€/kg simo, kemi, tervola ja tornion alueella ja tuoda jopa Helsinkiin asti elokuun 1. päivä. Hinta on tosin Helsingissä kovempi jo.

      • Eliza Caroline

        Olen myynyt hillaa 20 Euroa/kg. Ei ole mikään ongelma myydä, sillä kysyntää on vaikka kuinka paljon.


      • Laila Anniina
        Eliza Caroline kirjoitti:

        Olen myynyt hillaa 20 Euroa/kg. Ei ole mikään ongelma myydä, sillä kysyntää on vaikka kuinka paljon.

        Ei ole hilloja monessa paikkaa. Maksoin 22 ecua kilosta, enkä pidä sitä ollenkaan korkeana. On hillat todella kovan työn takana.


      • Bbh

        Totuus on tarua ihmeellisempää.lapissa halla on vienyt sadon.ja itiöitä ei ollut liikkeellä kukinta aikaan.yms.pieni kippo mukaan kun menette tyhjää nyhjäämään.


      • Anonyymi
        Eliza Caroline kirjoitti:

        Olen myynyt hillaa 20 Euroa/kg. Ei ole mikään ongelma myydä, sillä kysyntää on vaikka kuinka paljon.

        Huijaaatceinlulasn maksa niin psljoo


    • työn takana on

      Myyn Kemi-Tornio -alueella Lapin hillaa 25 €/kg.
      Saatavilla 5.8 alken.
      Kyselyt/varaukset vaikka tänne ja ilmoitan yhteystiedot.

    • hilla on hyvää
    • Hillamamma

      Onpa kovia hintoja. Olen pyytänyt tutuilta 11 €/kg tänä kesänä. Lapin hillaa napapiirin pohjoispuolelta. Tänä vuonna oli paljon ja jäikin vielä, kun ne päässyt joka kerta jängälle :(

      • hillaton.,

        hillamamma laitappa puh. num. jotta voin tulla hakemaan hilloja.


    • Savukosken tyttö

      Lapissa on hilloja jos kerkeää kerätä enne Taimalaisia!!!!!!
      Savukoskelta poimin 60kg ja tosi hyvä marjaa eli isoa hillaa.
      60 luvulla möin hilloja Savukoskella 50mk/KG.Tarjotiin jos myyn 20e/kg en myy vaan syön itse.Hyvä kunto tuli kun jänjällä keräs hilloja oli niin paljon että kunto loppui.

    • 50

      Sehän selviää lähipäivinä onko lapissa hillaa. Olen nääs tulossa sinne, sirpakka tyttö saa kyydin hilla-apajille, oulun eteläpuolelta.

    • Hilarisskslks

      Minäkin voin ostaa jos joku myy 10€kg..
      Itse myyn 25€/kg niitä pois...

    • Tipitii677

      Onko 20e sopiva kilohinta hillalle??
      Täällei hirveesti hilloja oo mut vähäisetki kerätään.

    • seitsimisensoilta

      Ostin poimijoilta hillaa 8 euroa/kilo ja hyvää oli. niin Pirkanmaalla lähellä seitsemistä.

    • Sisullasuolla

      Naurettavaa kun Ranualla ja Pudasjärvellä maksetaan kerääjälle 10 E / kg- Etelässä 25 - 40 kg marjasta pyydetään.

    • Anonyymi

      Ongelmajätettä tuntuu olevan kun katsoo marjanvälittäjien poimijoille maksamaa hintaa.
      Oma tilauslista tyhjä,pistän kintaat ristiin.
      Vaikka paras aika edessä.

    • Anonyymi

      No mikä siinä hillassa maksaa? Paska ja kivinen marja, useimmiten ällön makuinen , kun kypsytetty saunassa tai asuntovaunussa. Pthyi!

    • Anonyymi

      Mitä poimimalle hintaa

    • Anonyymi

      PRD 01.10.2020 EXP 01.04.2022
      Hinta oli 2 EUR / 460 g purkki.
      Taitaa olla ostajan markkina tällä hetkellä....

    • Anonyymi

      Olen valmis maksamaan 20€ kilo jos voin ostaa suoraan poimijalta vähintään ostaisin 5 kg

      • Anonyymi

        Mistä päin olet? Tänään löytyisi tuoretta, siistiä marjaa. Noukittuna suoraan litran minigrip pusseihin.


    • Anonyymi

      7-8 e/ kg saa poimija, kun antaa lähimmälle ostajalle. Ei kannata tänäkään vuotena kenenkään hankemielessä marjaan lähteä. Itselle keräilin ämpärin eli noin 8 kiloa.

    • Anonyymi

      Siinä kans yks ihme kyseliä. Missäpain, voi herran tähden

    • Anonyymi

      Olen poiminut ja myynyt jo vuosia hillaa. Suoraan metsästä pomittuna ja puhdistamattona 20 eur kilo tai litra. Kun putsaan marjat niin se on 30 eur kilo tai litra. Tinkaajia on ollut mutta hinta on kiveen hakattu ja kaikki on mennyt mitä olen tarjonut.
      On tyhmää myydä kenekään alle 20 euron hillaa. Litra ja kilo on melkein sama asia hillassa.

    • Anonyymi

      Ostajalle 30 euroa kilo. Ja valmiiksi sokeroituna 35 E. Tosin sokerikilo maksaa vaan vajaan euron. Että hyvä biznes myydä pitemmälle jalostettuna.

    • Anonyymi

      Suolta ja mettästähän niitä saa ilmatteeksi, kun käy vaan poimimassa.
      No kaikki ei tietysti koppeuvu sinne, mutta syö sitten halvempia marjoja.
      Kaikki ei pidäkään hilloista kun niissä on niitä siemeniä, eikä ne nyt nii erikoisia marjoja ole, että ilmankin pärjää.
      Itse poimin hillaa tarvittaessa ja myynkin, jos oikein hanakka ja varakas ostaja haluaa, mutta ne maksaa ainakin 30 euroa litra.

    • Anonyymi

      Hillanpoiminta on rankkaa touhua ja sitte kun vielä rämpii pois suolta muutaman klilometrin kahden täyden hillasankon kanssa.
      Menkääpä kokeilemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      2339
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1928
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe