Kyllä

vaan

ihmettelen sellaista asiaa, että joka paikassa kerrotaan vesimiehen viisaudesta ja älykkykkyydestä, mutta millään palstalla en ole tormännyt niin suuriin kirjoitusvirheisiin kuin tällä palstalla. Jos vesimiehet ovat viisaita, ei se ainakaam tänne asti ulotu. Muuten ovat kyllä ihania... :)

12

1752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • härkä-nainen

      Kirjoitusvirheitä sattuu varmasti kaikille,kuten sinunkin tekstissäsi on.Mielestäni kirjoitusvirhe tuskin on älykkyydestä kiinni, vai mitä ?

      • sellaisia

        kirjoitusvirheitä, joissa esim. kirjain vaihtuu epähuomiossa toiseksi.Niitä tosiaan voi tapahtua kenelle tahansa, jopa minulle :)

        Tässä tapauksessa ajattelin ihan suomen kielen kieliopin oikeellisuutta. Monet kirjoittavat ilman mitään välimerkkejä tai muutoin on kirjoitus niin epäjohdonmukaista, että sisällöstä on vaikea saada selvää.

        Kyllä sujuvan, helposti luettavan tekstin aikaansaaminen kertoo mielestäni aika paljonkin ihmisen älykkyydestä. Voihan tietenkin olla, että vesimiehet ovat muita merkkejä taipuvaisempia lukihäiriöön... :)


    • tämä nyt

      mielestäsi älykästä? Kirjoituksesi siis? Tai jos se ei ollut älykästä niin oliko se kenties viisautta, mitä haluat vesimiehille opettaa? Ei ymmärrä, ei...

      • ei ymmärrä,

        niin ei ymmärrä. Tarvitseeko tuota ruveta rautalangasta vääntämään?


      • tässä nyt
        ei ymmärrä, kirjoitti:

        niin ei ymmärrä. Tarvitseeko tuota ruveta rautalangasta vääntämään?

        mielestäni sitä rautalankaa tarvitaan ja paljon. Mitn voi päätellä kirjotusvirheistä tai muusta vastavaasta ihmisen älykkyyden? Voiko esimerkiksi lukutaidoton ihminen olla älykäs ja viisas? Tai onko se automaattisesti tyhmyyden merkki? Onko jokainen oikeinkirjoituksen taitava ihminen sitten älykäs ja viisas? Tai kenties jokainen lukemaan oppinut älykäs? Kertoisitko oman mielipiteesi siitä, että minkälainen ihminen on älykäs? Minkälainen viisas? Onko joku horoskooppimerkki, missä ei esiinny ainuttakaan tyhmää ihmistä? Tai löytyykö jostain horoskooppimerkistä ainoastaan fiksuja ihmisiä? Ja onko älykästä tai viisasta tehdä jotain johtopäätöksiä niin hepposin perustein kuin kirjoitusvirheet?

        Ps. Olen ikävä kyllä tyhmä vesimies joka kyselee koska ei tiedä. Ehkä viisaampana osaisit valaista minua ja montaa muuta niin tyhmää vesimiestä?


    • vesiwomen

      Mitä tekemistä on kirjoitusvirheillä älykkyyden tai viisauden kanssa? Kirjoitusvirheet ja lukuhöiriö sopivat kyllä yhteen, mutta tuskin kaikki veskarit ovat lukuhäiriöiset.
      Mietin tässä, että itsekin kommunikoin neljällä kielellä äidinkielen lisäksi, mikä ei ole suomi.
      Mietin sitäkin mikä ihme sai sut kirjoittamaan sellaisen aloituksen. Mitä haet?

      • vaikka

        lukea koko viestiketju ennen vastaamista. Kyse ei niinkään olut kirjoitusvirheistä vaan epäjohdonmukaisesta tekstinkulusta ja käsittämättömästä kieliopista. Kyllä niiden asioiden osaamisella täytyy olla jotain yhteyttä älykkyyteen.

        Eikä tässä kai mitään olla hakemassa. Vesimiehet vain tuntuvat olevan varmoja omasta ylivertaisesta älykkyydestään ja pitävät itseään jotenkin muita merkkejä fiksumpina. Minä taas olen monesti ihmetellyt juuri noita asioita, joita olen tuonut esille, lukiessani veskarien kirjoituksia. Ehkä vesimiesten älykkyys tulee esille paremmin vaikka teknisessä osaamisessa, kielellisten taitojen jäädessä vähäisemmiksi.


      • vesiwomen
        vaikka kirjoitti:

        lukea koko viestiketju ennen vastaamista. Kyse ei niinkään olut kirjoitusvirheistä vaan epäjohdonmukaisesta tekstinkulusta ja käsittämättömästä kieliopista. Kyllä niiden asioiden osaamisella täytyy olla jotain yhteyttä älykkyyteen.

        Eikä tässä kai mitään olla hakemassa. Vesimiehet vain tuntuvat olevan varmoja omasta ylivertaisesta älykkyydestään ja pitävät itseään jotenkin muita merkkejä fiksumpina. Minä taas olen monesti ihmetellyt juuri noita asioita, joita olen tuonut esille, lukiessani veskarien kirjoituksia. Ehkä vesimiesten älykkyys tulee esille paremmin vaikka teknisessä osaamisessa, kielellisten taitojen jäädessä vähäisemmiksi.

        vähän rauhoittua. Tunnut kovin riidanhaluiselta. Mikä olet itse horoskoopiltasi?


      • käsityksesi
        vaikka kirjoitti:

        lukea koko viestiketju ennen vastaamista. Kyse ei niinkään olut kirjoitusvirheistä vaan epäjohdonmukaisesta tekstinkulusta ja käsittämättömästä kieliopista. Kyllä niiden asioiden osaamisella täytyy olla jotain yhteyttä älykkyyteen.

        Eikä tässä kai mitään olla hakemassa. Vesimiehet vain tuntuvat olevan varmoja omasta ylivertaisesta älykkyydestään ja pitävät itseään jotenkin muita merkkejä fiksumpina. Minä taas olen monesti ihmetellyt juuri noita asioita, joita olen tuonut esille, lukiessani veskarien kirjoituksia. Ehkä vesimiesten älykkyys tulee esille paremmin vaikka teknisessä osaamisessa, kielellisten taitojen jäädessä vähäisemmiksi.

        älykkyydestä on kovin vanhanaikainen ja rajoittunut. Näytät tarkoittavan älykkyydellä pelkkää kouluosaamista. No, itse olen vesimies ja lukion päästötodistuksen keskiarvoni oli 9,6. Riittääkö todistukseksi älykkyydestäni?

        Jos vesimiehen teksti on vaikeaselkoista, eikö se kerro enemmänkin siitä, että ajatuksia on paljon ja niitä on välillä vaikea saada hitaammille täysin ymmärrettävästi selitetyksi. Lisäksi vesimiehet usein nousevat ns. sovinnaisuussääntöjen yläpuolelle, jos ne eivät heitä miellytä, ja kielioppi edustaa myös näitä sovinnaisuussääntöjä. Ei se kuitenkaan tarkoita, etteikö vesimies näitä halutessaan osaisi käyttää, mutta usein niiden käyttö voi tuntua vesimiehestä turhalta.

        Vesimies ei ole mikään keskivertoälykäs eikä keskivertotallaaja. Parempi ettet sekoita vesimiehiä johonkin, mitä itse olet oppinut lähinnä koulussa tai ihan jopa yliopistossa.


      • lintu.
        käsityksesi kirjoitti:

        älykkyydestä on kovin vanhanaikainen ja rajoittunut. Näytät tarkoittavan älykkyydellä pelkkää kouluosaamista. No, itse olen vesimies ja lukion päästötodistuksen keskiarvoni oli 9,6. Riittääkö todistukseksi älykkyydestäni?

        Jos vesimiehen teksti on vaikeaselkoista, eikö se kerro enemmänkin siitä, että ajatuksia on paljon ja niitä on välillä vaikea saada hitaammille täysin ymmärrettävästi selitetyksi. Lisäksi vesimiehet usein nousevat ns. sovinnaisuussääntöjen yläpuolelle, jos ne eivät heitä miellytä, ja kielioppi edustaa myös näitä sovinnaisuussääntöjä. Ei se kuitenkaan tarkoita, etteikö vesimies näitä halutessaan osaisi käyttää, mutta usein niiden käyttö voi tuntua vesimiehestä turhalta.

        Vesimies ei ole mikään keskivertoälykäs eikä keskivertotallaaja. Parempi ettet sekoita vesimiehiä johonkin, mitä itse olet oppinut lähinnä koulussa tai ihan jopa yliopistossa.

        kesää tee.

        Nyt tuli juuri niin vesimiesmäinen vastaus kuin mitä on odotettukin... :D


      • Toinen lintu
        käsityksesi kirjoitti:

        älykkyydestä on kovin vanhanaikainen ja rajoittunut. Näytät tarkoittavan älykkyydellä pelkkää kouluosaamista. No, itse olen vesimies ja lukion päästötodistuksen keskiarvoni oli 9,6. Riittääkö todistukseksi älykkyydestäni?

        Jos vesimiehen teksti on vaikeaselkoista, eikö se kerro enemmänkin siitä, että ajatuksia on paljon ja niitä on välillä vaikea saada hitaammille täysin ymmärrettävästi selitetyksi. Lisäksi vesimiehet usein nousevat ns. sovinnaisuussääntöjen yläpuolelle, jos ne eivät heitä miellytä, ja kielioppi edustaa myös näitä sovinnaisuussääntöjä. Ei se kuitenkaan tarkoita, etteikö vesimies näitä halutessaan osaisi käyttää, mutta usein niiden käyttö voi tuntua vesimiehestä turhalta.

        Vesimies ei ole mikään keskivertoälykäs eikä keskivertotallaaja. Parempi ettet sekoita vesimiehiä johonkin, mitä itse olet oppinut lähinnä koulussa tai ihan jopa yliopistossa.

        Juuri tuon tapaisen vastauksen minäkin ajattelin kirjoittaa, mutta jätin kirjoituksen sitten kesken, kun ei sitä kuitenkaan olisi ymmärtänyt kuin vesimiehet!:)

        Paitsi että..koulu ajan keskiarvo ei itselläni yllä noin korkealle, osa syynä siihen varmaankin on motivaation puute..
        Olen sitä mieltä että suurin osa koulunkin opeista on turhaa (joko itsestään selvää tai muuten vain turhan päiväistä)...

        Toivottavasti ap.kirjoittaja on nyt ymmärtänyt tekstistäsi vastauksen, meidän käsityksemme älykkyydestä.


    • 190282N

      oi..minua ei haittaa yhtään sinun väitteet,että onko vesimies muka viisas tai järkevä..
      Tiedän oikein hyvin olevani välillä täysin tollo/typerys/tyhmä..mutta minullapa onkin pokkaa myöntää se..

      Koulussa keskiarvoni oli naurettavan huono(viisaampien mielestä) (7.8)..mutta miten kävikään,kun eteen tuli hommia joita ei oltu opetettu kirjoissa??? hmmm...
      Koulun käynti ei sopinut minulle ollenkaan,päässäni pyörii niin paljon ajatuksia ja ideoita,etten vaan pystynyt keskittymään johonkin matikan laskuihin tai äidinkielen oikeinkirjoitukseen..

      Mutta yhden asian olen huomannut..minun on helppo esittää tyhmää..tämä konsti toimii muuten hyvin automyyjiin...tinkaampa itse useammasta alle 5v vanhasta autosta alennusta n.20-25% pyydetystä myyntihinnasta,ja ostaja yksityinen ;)

      Tyhmyyttä vaiko kieroutta...hi hii..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9164
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2688
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      145
      2467
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1310
    Aihe