S-PANKKI

k6465

Mitä mieltä olette S-ryhmän omasta pankista, joka aloittaa toimintansa lokakuussa?
Kertokaa kommentteja ja mielipiteitä...
Sen verran olen kuullut, että uutta henkilökuntaa ei oteta, eikä uusia konttoreita perusteta, vaan pankkipalvelu tapahtuu kaupoissa...
Pankin työntekijät saavat myöskin palkkaa kaupan alan tes:n mukaan, mikä on hyvin vähän, ottaen huomioon työnvaativuuden (pankkisalaisuus, rahavastuu yms)

23

4913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siihen kukaan

      siihen kukaan usko tai siis niitten pankkisalaisuuteen.
      Sen nyt jokainen tietää mikäli kaupan kassa alkaisi hoitaan pankki juttujani.
      Meille ainakin kävi niin kun olimme unohtaneet s-kortin tunnusluvun, niin saimme sen tietää Leppävaarassa palvelupisteestä ilma henkilöllisyystoristusta.
      Älkää nyt vain hyvät ihmiset luottako kaupan kassojen tieto turvallisuuteen.

      • AlkoholistiSetä

        :siihen kukaan usko tai siis niitten
        :pankkisalaisuuteen.
        :Sen nyt jokainen tietää mikäli kaupan kassa alkaisi
        :hoitaan pankki juttujani.

        Heh, älä kerro tuota sille yhdelle Siwan /
        Valintatalon kassalle. Ei ole antanut minulle rahaa
        jos on ollut pahvikortit mukana kun on pitänyt
        nostaa kännissä rahaa eikä Otto automaatti antanut
        rahaa vaimoni pankkikortilla.


    • tuleva asiakas

      Kauppapankit ovat menestyneet hyvin ainakin Euroopassa. Hienoa, etta saadaan Suomeenkin kilpailua peruspankkipalveluihin.

      • elanto

        esimerkki oli elanto.......................
        Kuinkahan monen vanhuksen rahat sinne meni ja et kai usko että pankki joka ei ota laskujenmaksuun ota osaa niin saa ratsastaa muitten pankkien kustannuksella.
        Minä en ainakaan halua maksaa omassa pankissani jonku S-pankin asiakkaitten kustannuksia.
        Vai uskotko ettei muut pankit tähän puut, sillä en minä ainakaan haluaisi antaa toisen yrityksen käyttää hyväksi oman yritykseni tietoverkkoa.


    • Paa.

      Sen verran olen kuullut, että uutta henkilökuntaa ei oteta,
      -------------

      kerro mistä olet kuullut,
      niin keron lisää asiasta jos yleensä liikut asiapohjalla.

      Minä ainakin aion siirtyä S-pankiin aivan heti.

      Ja muillekin,
      mitä suurempi siirtyminen on, sitä paremmin mut pankit ajattelevat mm. talletuskorkoja.

    • Jossakin saamassani tiedotteessa kerrottiin, että nykyisin HOK-Elannon S-tilillä olevat rahat siirretään tiettynä lokakuun päivänä S-pankkiin ja asiakkaalle ilmoitetaan uusi tilinumero sen JÄLKEEN! Mielestäni olisi korrektia avata uusi tili ensin, ilmoittaa asiakkaalle sen numero ja tilin käyttöön tarvittavat tunnukset tms ja siirtää rahat vasta sen jälkeen. Ei saisi tulla sellaista välivaihetta, että rahat on jo siirretty, mutta asiakas ei vielä pysty käyttämään niitä.

    • s-ryhmässä töissä

      Menen syksyllä koulutukseen S-Pankin takia. Olen tähän asti hoitanut asiakasomistajuuteen liittyviä asioita, enkä usko, että S-Pankki tuo kauheasti muutoksia. Toki moni asia muuttuu, mutta hoidettavaa on edelleen yhtä paljon kuin ennenkin. Uusia työntekijöitä ei oteta ainakaan meille, enkä usko, että niitä kauheasti muuallekaan otettaisiin.

      Itse ainakin mielenkiinnolla odotan, mitä tulee tapahtumaan tuon pankin myötä. Voihan olla, että koko homma menee täysin penkin alle. Tai voi olla, että Suomeen saadaan yksi kilpaileva pankki lisää.

      Ja niille, jotka eivät vielä tienneet, niin pankki perustetaan pakon edessä. SOK kävi neuvotteluja ainakin Osuuspankin kanssa, jotta olisivat yhdistäneet voimansa, mutta neuvottelut eivät kovin pitkälle kantaneet.´

      Ja itse en usko, että pankkiasioita tarvitsisi hoitaa kassalla kaikkien kuullen. Varmasti asiat voidaan hoitaa sivummallakin! Ja kyllähän tällä hetkelläkin ihmiset nostavat/panevat rahaa s-tileille kaikkien kuullen.

      • Miggu

        S-Pankkiasioita ei missään nimessä hoideta kassalla, eivätkä peruskassahenkilöt niitä hoida! Suurimmassa osassa S-ryhmän liikkeistä on tähänkin asti ollut erillinen asiakasomistajapiste, joihin pankkiasioiden hoito siirtyy. Vain tarkoitukseen koulutetut asiakaspalveluhenkilöt hoitavat jatkossa pankkiasioita, ja pankkisalaisuus säilytetään. ei nykyäänkään kassahenkilöt pääse käsiksi asiakkaiden s-tilien saldotietoihin, eikä todellakaan pääse jatkossa pankkitilitietoja selailemaan!

        Uusia konttoreita ei avata, sillä nykyisellään toimipisteiden määrä ylittää muiden pankkien toimipisteiden määrän moninkertaisesti. Uusia henkilökunnan jäseniäkään tuskin on ainakaan alkuunsa tarvetta palkata, sillä kaupoissa on jo henkilökuntaa hoitamassa asiaaksomistaja-asiat - eli tulevaisuudessa s-pankin asiat.

        Asiakkaan kannalta tilanne ei juurikaan muutu, ovathan he tähänkin asti käyttäneet s-tiliä, joka on täysin rinnastettavissa pankkitiliin. Nyt uutena on vain se, että tilin rahoja voi käyttää myös S-ryhmän ulkopuolella.

        Joku edellsiistä kirjoittajista mainitsi ongelman pin-luvun kanssa. Itse en näe siinä mitään ongelmaa (vaikka kyseinen henkilö, joka on luovuttanut tunnusluvun ilman henkkareita toimi ehdottomasti sääntöjen vastaisesti), sillä nykyinen s-tilikortin tunnusluku oikeuttaa vain tarkistamaan saldotiedot, sitä ei voi käyttää maksamiseen. S-tilin muuttuessa pankkitiliksi tunnuslukukäytäntö luonnollisesti muuttuu samanlaiseksi kuin se muissakin pankeissa on, eli asiakaspalveluhenkilöt eivät jatkossa näe asiakkaan tunnuslukua mistään ja luvun hukkuessa on aina tilattava uusi.

        Summa summarum: S-pankista muodostuu ihan oikea pankki, jonka toimintatapa perustuu samoihin periaatteisiin ja lakeihin kuin muidenkin pankkien.


      • riku3588
        Miggu kirjoitti:

        S-Pankkiasioita ei missään nimessä hoideta kassalla, eivätkä peruskassahenkilöt niitä hoida! Suurimmassa osassa S-ryhmän liikkeistä on tähänkin asti ollut erillinen asiakasomistajapiste, joihin pankkiasioiden hoito siirtyy. Vain tarkoitukseen koulutetut asiakaspalveluhenkilöt hoitavat jatkossa pankkiasioita, ja pankkisalaisuus säilytetään. ei nykyäänkään kassahenkilöt pääse käsiksi asiakkaiden s-tilien saldotietoihin, eikä todellakaan pääse jatkossa pankkitilitietoja selailemaan!

        Uusia konttoreita ei avata, sillä nykyisellään toimipisteiden määrä ylittää muiden pankkien toimipisteiden määrän moninkertaisesti. Uusia henkilökunnan jäseniäkään tuskin on ainakaan alkuunsa tarvetta palkata, sillä kaupoissa on jo henkilökuntaa hoitamassa asiaaksomistaja-asiat - eli tulevaisuudessa s-pankin asiat.

        Asiakkaan kannalta tilanne ei juurikaan muutu, ovathan he tähänkin asti käyttäneet s-tiliä, joka on täysin rinnastettavissa pankkitiliin. Nyt uutena on vain se, että tilin rahoja voi käyttää myös S-ryhmän ulkopuolella.

        Joku edellsiistä kirjoittajista mainitsi ongelman pin-luvun kanssa. Itse en näe siinä mitään ongelmaa (vaikka kyseinen henkilö, joka on luovuttanut tunnusluvun ilman henkkareita toimi ehdottomasti sääntöjen vastaisesti), sillä nykyinen s-tilikortin tunnusluku oikeuttaa vain tarkistamaan saldotiedot, sitä ei voi käyttää maksamiseen. S-tilin muuttuessa pankkitiliksi tunnuslukukäytäntö luonnollisesti muuttuu samanlaiseksi kuin se muissakin pankeissa on, eli asiakaspalveluhenkilöt eivät jatkossa näe asiakkaan tunnuslukua mistään ja luvun hukkuessa on aina tilattava uusi.

        Summa summarum: S-pankista muodostuu ihan oikea pankki, jonka toimintatapa perustuu samoihin periaatteisiin ja lakeihin kuin muidenkin pankkien.

        S-Pankin avauduttua S-tililtä voi maksaa edelleen S-ryhmän toimipaikoissa ja mikäli kortissa on Visa-ominaisuus voi siltä nostaa käteistä Otto-automaatista...

        Eikö tämä pidäkin paikkaansa?


      • Miggu
        riku3588 kirjoitti:

        S-Pankin avauduttua S-tililtä voi maksaa edelleen S-ryhmän toimipaikoissa ja mikäli kortissa on Visa-ominaisuus voi siltä nostaa käteistä Otto-automaatista...

        Eikö tämä pidäkin paikkaansa?

        Kyllä vain, olet aivan oikeassa!


      • s-ryhmässä töissä
        Miggu kirjoitti:

        S-Pankkiasioita ei missään nimessä hoideta kassalla, eivätkä peruskassahenkilöt niitä hoida! Suurimmassa osassa S-ryhmän liikkeistä on tähänkin asti ollut erillinen asiakasomistajapiste, joihin pankkiasioiden hoito siirtyy. Vain tarkoitukseen koulutetut asiakaspalveluhenkilöt hoitavat jatkossa pankkiasioita, ja pankkisalaisuus säilytetään. ei nykyäänkään kassahenkilöt pääse käsiksi asiakkaiden s-tilien saldotietoihin, eikä todellakaan pääse jatkossa pankkitilitietoja selailemaan!

        Uusia konttoreita ei avata, sillä nykyisellään toimipisteiden määrä ylittää muiden pankkien toimipisteiden määrän moninkertaisesti. Uusia henkilökunnan jäseniäkään tuskin on ainakaan alkuunsa tarvetta palkata, sillä kaupoissa on jo henkilökuntaa hoitamassa asiaaksomistaja-asiat - eli tulevaisuudessa s-pankin asiat.

        Asiakkaan kannalta tilanne ei juurikaan muutu, ovathan he tähänkin asti käyttäneet s-tiliä, joka on täysin rinnastettavissa pankkitiliin. Nyt uutena on vain se, että tilin rahoja voi käyttää myös S-ryhmän ulkopuolella.

        Joku edellsiistä kirjoittajista mainitsi ongelman pin-luvun kanssa. Itse en näe siinä mitään ongelmaa (vaikka kyseinen henkilö, joka on luovuttanut tunnusluvun ilman henkkareita toimi ehdottomasti sääntöjen vastaisesti), sillä nykyinen s-tilikortin tunnusluku oikeuttaa vain tarkistamaan saldotiedot, sitä ei voi käyttää maksamiseen. S-tilin muuttuessa pankkitiliksi tunnuslukukäytäntö luonnollisesti muuttuu samanlaiseksi kuin se muissakin pankeissa on, eli asiakaspalveluhenkilöt eivät jatkossa näe asiakkaan tunnuslukua mistään ja luvun hukkuessa on aina tilattava uusi.

        Summa summarum: S-pankista muodostuu ihan oikea pankki, jonka toimintatapa perustuu samoihin periaatteisiin ja lakeihin kuin muidenkin pankkien.

        Kyllä niitä s-tiliasioita on tähänkin asti kassalla hoidettu! S-marketit ja Salet eivät pysty tarjoamaan erinäistä paikkaa, jossa asiat hoidetaan. Talletukset ja nostot tapahtuvat edelleen kassalla!
        Toki tili/pankkiasiat voidaan hoitaa erikseenkin jossain sivummalla, jos asiakas niin tahtoo.


      • S-ryhmässä töissä
        s-ryhmässä töissä kirjoitti:

        Kyllä niitä s-tiliasioita on tähänkin asti kassalla hoidettu! S-marketit ja Salet eivät pysty tarjoamaan erinäistä paikkaa, jossa asiat hoidetaan. Talletukset ja nostot tapahtuvat edelleen kassalla!
        Toki tili/pankkiasiat voidaan hoitaa erikseenkin jossain sivummalla, jos asiakas niin tahtoo.

        "Joku edellsiistä kirjoittajista mainitsi ongelman pin-luvun kanssa. Itse en näe siinä mitään ongelmaa (vaikka kyseinen henkilö, joka on luovuttanut tunnusluvun ilman henkkareita toimi ehdottomasti sääntöjen vastaisesti), sillä nykyinen s-tilikortin tunnusluku oikeuttaa vain tarkistamaan saldotiedot, sitä ei voi käyttää maksamiseen. S-tilin muuttuessa pankkitiliksi tunnuslukukäytäntö luonnollisesti muuttuu samanlaiseksi kuin se muissakin pankeissa on, eli asiakaspalveluhenkilöt eivät jatkossa näe asiakkaan tunnuslukua mistään ja luvun hukkuessa on aina tilattava uusi."

        Ymmärsinköhän nyt ihan oikein..
        Siis kyllähän s-tilillekin on olemassa ihan erillinen pin koodi, joka on vain asiakkaan tiedossa. Tämä pin koodi on oltava, jos haluaa tankata abc-asemilta!
        Nyt ei pidä sekoittaa tunnuslukua ja pin koodia keskenään!


      • Miggu
        S-ryhmässä töissä kirjoitti:

        "Joku edellsiistä kirjoittajista mainitsi ongelman pin-luvun kanssa. Itse en näe siinä mitään ongelmaa (vaikka kyseinen henkilö, joka on luovuttanut tunnusluvun ilman henkkareita toimi ehdottomasti sääntöjen vastaisesti), sillä nykyinen s-tilikortin tunnusluku oikeuttaa vain tarkistamaan saldotiedot, sitä ei voi käyttää maksamiseen. S-tilin muuttuessa pankkitiliksi tunnuslukukäytäntö luonnollisesti muuttuu samanlaiseksi kuin se muissakin pankeissa on, eli asiakaspalveluhenkilöt eivät jatkossa näe asiakkaan tunnuslukua mistään ja luvun hukkuessa on aina tilattava uusi."

        Ymmärsinköhän nyt ihan oikein..
        Siis kyllähän s-tilillekin on olemassa ihan erillinen pin koodi, joka on vain asiakkaan tiedossa. Tämä pin koodi on oltava, jos haluaa tankata abc-asemilta!
        Nyt ei pidä sekoittaa tunnuslukua ja pin koodia keskenään!

        Kassalla voi kyllä laittaa rahaa tilille ja nostaa rahaa tililtä s-tilikortilla, mutta kassahenkilö EI näe tilin saldoa EIKÄ pysty tilitapahtumia seuraamaan. Käteiskortilla (eli asiakkaat, joilla ei ole s-tilikorttia) ei nostoja ja panoja pysty kassalla tekemään.

        Tunnuslukua ja pin-koodia ei todellakaan pidä sekoittaa keskenään, itse puhuin nimenomaan tunnusluvusta, jolla voi tarkistaa tilitiedot netistä ja saldopäätteeltä. Tilikorttiin on myös liitettävissä erillinen pin-koodi bensa-automaatteja varten, mutta tätä pin-koodia ei asiakaspalveluhenkilö näe mistään (eli kyseessä ei ole sama asia, mistä aikaisempi kirjoittaja huomautti). Tämän koodin hukkuessa on aina tilattava uusi.


      • s-ryhmässä töissä
        Miggu kirjoitti:

        Kassalla voi kyllä laittaa rahaa tilille ja nostaa rahaa tililtä s-tilikortilla, mutta kassahenkilö EI näe tilin saldoa EIKÄ pysty tilitapahtumia seuraamaan. Käteiskortilla (eli asiakkaat, joilla ei ole s-tilikorttia) ei nostoja ja panoja pysty kassalla tekemään.

        Tunnuslukua ja pin-koodia ei todellakaan pidä sekoittaa keskenään, itse puhuin nimenomaan tunnusluvusta, jolla voi tarkistaa tilitiedot netistä ja saldopäätteeltä. Tilikorttiin on myös liitettävissä erillinen pin-koodi bensa-automaatteja varten, mutta tätä pin-koodia ei asiakaspalveluhenkilö näe mistään (eli kyseessä ei ole sama asia, mistä aikaisempi kirjoittaja huomautti). Tämän koodin hukkuessa on aina tilattava uusi.

        pin koodia ei kukaan muu tiedä, kuin kortin omistaja, se on totta!

        Ja itse kyllä hoidan käteiskorteillakin nostot/panot kassalla. Tarvitsee vain täyttää pieni lomake/ottaa tilin saldo selville.

        Ja kassalla ei kyllä näe sitä saldoa. Asiakkaillakin on siitä ihan väärä kuva, kun monet tulevat kysymään, että paljonko s-tilillä on rahaa/ onko siellä sen verran, että voi maksaa ostoksensa. Niitä ei todellakaan tiedetä.

        Ja tunnuslukujakaan emme nykyään näe, etenkään jos ne on vaihdettu! Jokaisen kortista (korttinumerosta) ne näkyivät ennen, mutta eivät näy enää. Ja etenkin, jos on itse vaihtanut sen tunnuksen, niin emme sitä näe!


      • Miggu
        s-ryhmässä töissä kirjoitti:

        pin koodia ei kukaan muu tiedä, kuin kortin omistaja, se on totta!

        Ja itse kyllä hoidan käteiskorteillakin nostot/panot kassalla. Tarvitsee vain täyttää pieni lomake/ottaa tilin saldo selville.

        Ja kassalla ei kyllä näe sitä saldoa. Asiakkaillakin on siitä ihan väärä kuva, kun monet tulevat kysymään, että paljonko s-tilillä on rahaa/ onko siellä sen verran, että voi maksaa ostoksensa. Niitä ei todellakaan tiedetä.

        Ja tunnuslukujakaan emme nykyään näe, etenkään jos ne on vaihdettu! Jokaisen kortista (korttinumerosta) ne näkyivät ennen, mutta eivät näy enää. Ja etenkin, jos on itse vaihtanut sen tunnuksen, niin emme sitä näe!

        Viilatakseni pilkkua, käteiskortilla ei pysty kassalla tekemään tilitapahtumia. Mainitemasi lapun täyttö valtuuttaa muun asikaspalveluhenkilön tekemään itse tilitapahtuman asiakastietojärjestelmään, sinä vain annat sen rahan siinä kassalla. Eli et pääse asiakkan tiliin käsiksi, mikäli asiakkaalla ei ole tilikorttia.


      • tietoa on
        s-ryhmässä töissä kirjoitti:

        Kyllä niitä s-tiliasioita on tähänkin asti kassalla hoidettu! S-marketit ja Salet eivät pysty tarjoamaan erinäistä paikkaa, jossa asiat hoidetaan. Talletukset ja nostot tapahtuvat edelleen kassalla!
        Toki tili/pankkiasiat voidaan hoitaa erikseenkin jossain sivummalla, jos asiakas niin tahtoo.

        Suurimpiin S-marketteihin tulee ns. täyden palvelun pisteet, eli pankkiasioita hoidetaan erillään kassasta olevassa pankkipalvelupisteessä, joka rakennetaan tätä toimintaa varten. Ja pankisalaisuus on sen luokan juttu, ja sanktiot niin kovia, että en usko kenenkään pankkisalaisuutta rikkovan.


      • ässön-sii
        tietoa on kirjoitti:

        Suurimpiin S-marketteihin tulee ns. täyden palvelun pisteet, eli pankkiasioita hoidetaan erillään kassasta olevassa pankkipalvelupisteessä, joka rakennetaan tätä toimintaa varten. Ja pankisalaisuus on sen luokan juttu, ja sanktiot niin kovia, että en usko kenenkään pankkisalaisuutta rikkovan.

        Ja missähän ihmeessä mahtaa olla kauppatädin korvaus laajentuneesta salassapito velvollisuudesta... linnaan lähdet tukka hulmuten, kun rikot vaitiolo velvelloisuuttasi, mutta minkäänlaista korvausta tästä työstä et saa, eikä kyllä kukaan tule kysymään haluatko kaupanalalla työskennellä pankkineitinä.
        Kuinka moni pankinalan työntekijä tekisi kaupanalan palkoilla töitä? Lisäisin vielä, että työmäärä tuplaantuu tämän myötä.


      • tietoa on
        ässön-sii kirjoitti:

        Ja missähän ihmeessä mahtaa olla kauppatädin korvaus laajentuneesta salassapito velvollisuudesta... linnaan lähdet tukka hulmuten, kun rikot vaitiolo velvelloisuuttasi, mutta minkäänlaista korvausta tästä työstä et saa, eikä kyllä kukaan tule kysymään haluatko kaupanalalla työskennellä pankkineitinä.
        Kuinka moni pankinalan työntekijä tekisi kaupanalan palkoilla töitä? Lisäisin vielä, että työmäärä tuplaantuu tämän myötä.

        Juu, juu, kaupan tädit ovat tähänkin asti olleet tietyissä asioissa salassapitovelvollisia. Ja työtä tehdään ne samat tuntimäärät päivässä, oli pankki tai ei. Työ voi muuttua, mutta ei ne tuntimäärät mihinkään muutu...


    • Bank failure
      • Kortilla käy

        Syyhän on selvästi käyttäjän! Eräpäivä puuttuu tms.Olisko lukutaito hukassa?


      • S-Pankkenstein
        Kortilla käy kirjoitti:

        Syyhän on selvästi käyttäjän! Eräpäivä puuttuu tms.Olisko lukutaito hukassa?

        Kuinka niin? Miten käyttäjä voi vaikuttaa siihen missä mudossa kalenterikomponentti syöttää päivämäärät lomakkeelle?

        Onko sulla ehkä skillit vähän hukassa?

        Ei anna syöttää päivämäärää suoraan pisteitä käyttäen ollenkaan tuohon kenttään.

        Juuri tämän takia web-sivuista pitäisikin tehdä yksinkertaisia ja toimivia. Kaikki turhat virivirit kuten tässä tapauksessa kalenterin käyttö, tuottavat vain ongelmia.

        Nimim.
        Tuotepäällikkö


    • ilona5

      s pankissa joutuu maksamaan uudesta tunnuslukutaulukosta, jos postissa tullut tunnusluku taulukko ei toimikaan.Pahoittelevat vain sattunutta.Ja otto automaatilla saldo kyselyt maksavat.Se kuukausi maksuttomasta pankista.

    • en saa selvää

      Ja toi kortin pin koodi on suijattu liian hankalasti johonkin kalvoon josta ei saa yhtään mitään selvää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      174
      1578
    2. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      126
      1501
    3. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      119
      1442
    4. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      8
      1147
    5. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      74
      983
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      276
      950
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      223
      932
    8. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      86
      873
    9. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      77
      823
    10. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      147
      814
    Aihe