Turbon suhinat

RB25DET

Tjoo-o.

Tosiaan se kaasunnostossa tuleva suhina ei ole hukkaportti vaan BOF. RB26DETT koneessa niitä on defaulttina kaksikin, jolloin ääni tulee vielä selvemmin ja kone kestää paremmin.

Sijoitus yhdellä on välijäähdyttimen, olettaen että sellainen on, jälkeen trottle bodyn (en nyt osaa suomentaa, sori. ruiskukoneessa vastaa about kaasaria.) vieressä. Jos niitä on kaksi niin se toinen on ennen välijäähdytintä heti turbon jälkeen.

Ja syynä on tosiaan se mainittu, kun vetää täydellä kaasulla kytkintä alas niin mikäli BOFia ei ole, ilma virtaisi takaisinpäin ja turbo hidastuu (ajan kanssa hajoaa nopeammin).

Tarttis asennella omaan se toinen... Ja muutakin kivaa pitäisi tehdä samalla.

=)

4

2414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtahti

      toi kytkin tohon ilman virtaamiseen mitenkään vaikuttaa? vai tarkoitatko kaasua. "kun vetää täydellä kaasulla kytkintä alas niin mikäli BOFia ei ole, ilma virtaisi takaisinpäin ja turbo hidastuu (ajan kanssa hajoaa nopeammin)." mistäs toi BOF on lyhenne?

      • .,.,,.,..,

        Blow Of Valve.


      • '*'*
        .,.,,.,.., kirjoitti:

        Blow Of Valve.

        Ensinnäkin kytkimellähän ei oo tuon asian kans mitään tekemistä. Kaasuläpän (se throttlebody) sulkeutuessa tulee paineisku takaisin turbolle, joka pysäyttää turbon pyörimisen, ellei ole bov:ia, joka päästää ylimääräiset paineet ulkoilmaan tai takaisin turbon etupuolelle riippuen mallista.
        Noita nimityksiä on monia ja osa niistä on näitä takaisinkierrättäviä ja osa ulkoilmaan päästäviä, joista se suhahdus kuuluu.
        Dump valve, Blow off valve (BOV eikä mikään BOF), pop off-, bybass- venttileitä ym.
        Sulla siinä RB25DET koneessa ei oo mitään merkitystä laittaa toista dumppia siihen. Ainoastaan tuplaturboissa niitä on kaksi, koska turbojakin on kaksi. Sekin riippuu imusarjan ja turbojen putkiston rakenteesta, tarviiko silloinkaan kahta.
        Turbon kestävyyteen tuo kyllä vaikuttaa, mutta liekö missään todistettu kuinka merkittävästi.
        Tärkein ominaisuus tuolla kuitenkin lienee se, että kaasun sulkemisen jälkeen paineet on nopeammin käytettävissä, koska turbon ei tarvitse kiihtyä ihan nollilta.


      • jorge
        .,.,,.,.., kirjoitti:

        Blow Of Valve.

        Joo kas kun ei blow jobista.viutun nyyppä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1786
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1262
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1123
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      72
      975
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      828
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      742
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      741
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe