juicen myöhäisempi tuotanto

aian gillan

oma aktiivisempi juice kuuntelu loppui pyromaani palaa rikospaikalle lphen, lähinnä sen huonouden vuoksi. toki sen jälkeiset isoimmat hitit ovat tutuksi tulleet (mm norjalainen villapaita, daisarit, siniristiloppumme, rakkauden ammattilainen, kaksoiselämää).
miten juicen loppusuoran tuotantoon pitäisi suhtautua, ja mistä kuuntelu kannattaisi (vai kannattaisiko) aloittaa? joitain hirveitä päästöjä ainakin on, vai onko palstoilla joku, joka tykkää esimerkiksi tekeleistä kun allah saapuu kaupunkiin tai hypätään koskeen tai action?

2

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afroditen_poika

Jokaisella tietysti on oma makunsa, ja siksi suosituksia on hieman hankala antaa. Mun mielestä nimittäin Pyromaani palaa rikospaikalle on eräs parhaista Juicen levyistä, jo pelkästään biisien "Pyhä toimitus", "Musta aurinko nousee", "Mimosan hipiä" ja "Turvallisuus & Yhteistyö" ansiosta.

Loppupään tuotantoa tutkaillessa kannattaa huomioida, että Juicen tuotanto kehittyi loppuun asti. Eihän Juicen olisi ollut järkevää tehdä 2000-luvulla samanlaisia biisejä kuin 70-luvulla, kun ne biisit kerran on jo kertaalleen tehty. Aika usein ihmiset odottavat, että pitäisi jäädä tekemään samanlaista tuotantoa, mitä yleisö on jo ennestään tottunut odottamaan. Juice ei kuitenkaan halunnut tehdä niin, vaikka kaupallisessa mielessä se olisi varmasti ollut kannattavampi ratkaisu.

Loppupään tuotanto on sanoitusten osalta mielestäni viimeistellympää ja hiotumpaa kuin alkupään, mutta musiikillisesti se ei aivan vedä vertoja Grand Slam -aikakauden biiseille.

Loppuun asti Juice oli sanoituksissaan hyvin rehellinen ja omaelämäkerrallinen. Aivan loppuaikojen tuotannosta (Vaiti, aivan hiljaa) ainakin minulle välittyy monia tunteita: yksinjäämisen pelkoa, kuolemanpelkoa, mutta myös optimistisuutta, lämpimyyttä. Sanoitusten tasosta kertoo, että minäkin pystyn nuo tunteet hyvin aistimaan, vaikkeivät ne tällä hetkellä omaa elämääni kaikilta osin kosketakaan.

Kuten sanottu, nämä ovat makuasioita. Jos nyt jonkin suosituksen kuitenkin annan, kannattaa kuuntelu aloittaa esimerkiksi "Kiveä ja sämpylää" -levystä. Kyseinen levy muodostaa sisällöllisesti melko eheän kokonaisuuden sikäli, että kyseisen albumin kaikki biisit viittaavat jossain mielessä Kalevalaan.

• Kvaakner

Levyt Minä ja Sinä ovat ehkä musiikillisesti "erilaista" Juicea ja vaativat paljon kuuntelua avautuakseen, mutta ainakin meikäläisen soittimessa ne on soineet paljon. Kiveä ja sämpylää on ehkä helpoiten lähestyttävä levy tästä uudemmasta tuotannosta ja avautuu helposti, sen sijaa esimerkiksi Haitaribussi levyn tarkoitusta en ole vielä oivaltanut.

...ja tunnustan: Action on yks suosikeistani ;-)

Kerrosluukussa armoilla häädön suvereeni hallinta on kaukosäädön...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe