juicen myöhäisempi tuotanto

aian gillan

oma aktiivisempi juice kuuntelu loppui pyromaani palaa rikospaikalle lphen, lähinnä sen huonouden vuoksi. toki sen jälkeiset isoimmat hitit ovat tutuksi tulleet (mm norjalainen villapaita, daisarit, siniristiloppumme, rakkauden ammattilainen, kaksoiselämää).
miten juicen loppusuoran tuotantoon pitäisi suhtautua, ja mistä kuuntelu kannattaisi (vai kannattaisiko) aloittaa? joitain hirveitä päästöjä ainakin on, vai onko palstoilla joku, joka tykkää esimerkiksi tekeleistä kun allah saapuu kaupunkiin tai hypätään koskeen tai action?

2

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afroditen_poika

Jokaisella tietysti on oma makunsa, ja siksi suosituksia on hieman hankala antaa. Mun mielestä nimittäin Pyromaani palaa rikospaikalle on eräs parhaista Juicen levyistä, jo pelkästään biisien "Pyhä toimitus", "Musta aurinko nousee", "Mimosan hipiä" ja "Turvallisuus & Yhteistyö" ansiosta.

Loppupään tuotantoa tutkaillessa kannattaa huomioida, että Juicen tuotanto kehittyi loppuun asti. Eihän Juicen olisi ollut järkevää tehdä 2000-luvulla samanlaisia biisejä kuin 70-luvulla, kun ne biisit kerran on jo kertaalleen tehty. Aika usein ihmiset odottavat, että pitäisi jäädä tekemään samanlaista tuotantoa, mitä yleisö on jo ennestään tottunut odottamaan. Juice ei kuitenkaan halunnut tehdä niin, vaikka kaupallisessa mielessä se olisi varmasti ollut kannattavampi ratkaisu.

Loppupään tuotanto on sanoitusten osalta mielestäni viimeistellympää ja hiotumpaa kuin alkupään, mutta musiikillisesti se ei aivan vedä vertoja Grand Slam -aikakauden biiseille.

Loppuun asti Juice oli sanoituksissaan hyvin rehellinen ja omaelämäkerrallinen. Aivan loppuaikojen tuotannosta (Vaiti, aivan hiljaa) ainakin minulle välittyy monia tunteita: yksinjäämisen pelkoa, kuolemanpelkoa, mutta myös optimistisuutta, lämpimyyttä. Sanoitusten tasosta kertoo, että minäkin pystyn nuo tunteet hyvin aistimaan, vaikkeivät ne tällä hetkellä omaa elämääni kaikilta osin kosketakaan.

Kuten sanottu, nämä ovat makuasioita. Jos nyt jonkin suosituksen kuitenkin annan, kannattaa kuuntelu aloittaa esimerkiksi "Kiveä ja sämpylää" -levystä. Kyseinen levy muodostaa sisällöllisesti melko eheän kokonaisuuden sikäli, että kyseisen albumin kaikki biisit viittaavat jossain mielessä Kalevalaan.

• Kvaakner

Levyt Minä ja Sinä ovat ehkä musiikillisesti "erilaista" Juicea ja vaativat paljon kuuntelua avautuakseen, mutta ainakin meikäläisen soittimessa ne on soineet paljon. Kiveä ja sämpylää on ehkä helpoiten lähestyttävä levy tästä uudemmasta tuotannosta ja avautuu helposti, sen sijaa esimerkiksi Haitaribussi levyn tarkoitusta en ole vielä oivaltanut.

...ja tunnustan: Action on yks suosikeistani ;-)

Kerrosluukussa armoilla häädön suvereeni hallinta on kaukosäädön...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5157
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3352
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      89
      3139
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      38
      2588
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1827
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1560
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      122
      1515
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1316
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      119
      1169
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1129
    Aihe