olisi mukava saada tietoa ns.ihoreumasta jos sellainen reumatauti on yleensä olemassa. Mitkä ovat oireet ja miten sitä kuuluu hoitaa
ihotautina reuma
3
1328
Vastaukset
- ekseema
Enpä ole mokomasta koskaan kuullut. Sen verran maailman asioista kuitenkin tiedän, että psoriasis (ja psoriasis-tyyppiset ihottumat) usein ilmenevät samoilla ihmisillä kuin reuma. Usein myös niin, että jos vanhemmilla on reumaa, lapset saattavat sairastua psoriasikseen sairastumatta silti koskaan reumaan.
Taisi mennä vähän asian viereen... ;-)- psori vai ei
Joo, ja virhediagnosoidaan aika paljon. Jos reumasella on runsain mitoin itsepintaista ihottumaa, jopa ihotautiklinikkakin erehtyy diagnosoimaan taudin psoriaasikseksi.
Niin se minäkin toistakymmentä vuotta olin diagnosoitus psoriaatikoksi kunnes erehdyin (oman etuni parhaaksi) hakeutumaan ns. arveluttavan lääkärin pakeille, joka ärsytti muita lääkäreitä viisaudellaan.
Niinpä hän nauroi koko psoridiagnoosin ettei tää ihotauti oo psoria koskaan nähhykkään, vaikka se on tehty Jyväskylän Kinkomaan sairaalan ihotautiklinikan toimesta (- 70 luvulla) sekä Reumasairaala aikanaan tutkitutti ihotaudin omalla erikoisyksiköllään, jossain Lahdessa erikoislääkärillä.
No sen jälkeen, kun tajusin ettei kertakaikkiaan ravinnosta saa kaikkea tarvitsemaansa, koska reuma jo aiheuttaa limakalvoilla tulehdusta ja on heikentämässä imeytymistä, eli aiheuttamassa imeytymishäiröitä, en ole ihotaudista enää kärsinyt, kun osaan lisäravinteilla täydentää puuttuvia osia. - sivusta seurannu
psori vai ei kirjoitti:
Joo, ja virhediagnosoidaan aika paljon. Jos reumasella on runsain mitoin itsepintaista ihottumaa, jopa ihotautiklinikkakin erehtyy diagnosoimaan taudin psoriaasikseksi.
Niin se minäkin toistakymmentä vuotta olin diagnosoitus psoriaatikoksi kunnes erehdyin (oman etuni parhaaksi) hakeutumaan ns. arveluttavan lääkärin pakeille, joka ärsytti muita lääkäreitä viisaudellaan.
Niinpä hän nauroi koko psoridiagnoosin ettei tää ihotauti oo psoria koskaan nähhykkään, vaikka se on tehty Jyväskylän Kinkomaan sairaalan ihotautiklinikan toimesta (- 70 luvulla) sekä Reumasairaala aikanaan tutkitutti ihotaudin omalla erikoisyksiköllään, jossain Lahdessa erikoislääkärillä.
No sen jälkeen, kun tajusin ettei kertakaikkiaan ravinnosta saa kaikkea tarvitsemaansa, koska reuma jo aiheuttaa limakalvoilla tulehdusta ja on heikentämässä imeytymistä, eli aiheuttamassa imeytymishäiröitä, en ole ihotaudista enää kärsinyt, kun osaan lisäravinteilla täydentää puuttuvia osia.mitä lisäravinteita olet käyttäny. 27v tyttärelläni ei löydetty reumaa verikokeissa nilkat kädet kuvattu ei muutoksia luissa .sormet ei taivu nyrkkiin ja nyt on ilmestynyt kipeitä haavoja sormiin nilkat kipeät mutta nyt paremmat kun rasvaa paljon iho niin kireällä .olisiko jollain tietoa kun tutkimmuksiin pääsy kestää tyttäreni menee yksityislääkärin luokse apua saamaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452505Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298911- 98888
- 66868
- 53851
- 46839
- 60822