Viittaukset Juiceen muiden artistien biiseissä

Afroditen_poika

Tuleeko teille mieleen muiden artistien biisejä, joissa on viittauksia Juiceen? Itse muistan näin äkkiseltään pari:

1. Jope Ruonansuun kappaleessa "Ämpäritolkulla Fernet Brancaa" mainitaan, että "radiossa lauloi Leskisen Jussi, tuli Froikkareiden rillumarei".

2. Muistanette 80-luvun Hymyhuulet-sketsiohjelman? Kyseisen ohjelman tiimoilta tehtiin aikoinaan levy, jolla on biisi, jossa laulavat Heikki ja Kaija (siis se Peteliuksen ja Kallialan esittämä pariskunta, joka hokee "nääs"-sanaa). Kyseisessä biisissä on kohta, jossa lauletaan "...ja Leskisen Jussi ne aamuyöstä asemalla hernesoppaa nääs". (Älkää edes kysykö, kuinka muistan tuon biisin =)

11

1153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afroditen_poika

      Pulttibois-sarjassahan Heikki ja Kaija olivatkin eivätkö Hymyhuulissa. Kyseinen säkeistö menee tarkalleen ottaen näin:

      "Kaukajärvi-Soutu, Pyrintö ja Ratina,
      puuvillatehdas, punikit ja kapina
      Salosen Sylvi ja Leskisen Jussi
      ne aamuyöstä asemalla hernesoppaa nääs"

      • Kylähullu (the last one)

        Miljoonasateen kappaleessa Runoilija, mainitaan Juice ja sitten Mikko Alatalon kappaleessa Heikki, mä haluun sut (muistaakseni)


      • Kylähullu (the last one)
        Kylähullu (the last one) kirjoitti:

        Miljoonasateen kappaleessa Runoilija, mainitaan Juice ja sitten Mikko Alatalon kappaleessa Heikki, mä haluun sut (muistaakseni)

        Joo, ja unohtui vielä mainita Turo's Hevi Geen kappale Tampere, jossa lauletaan:
        "Tillintallin Tillikasta Aulabaariin päin,
        siellä koko suomirockin kuohukerman näin.
        Siellä istu Silvennoinen, Mustajärvikin,
        puusta oli veistetty Juicen lärvikin."

        Ja vielä samainen bändi on tehnyt kappaleen
        I only wanna be whit Juice, joka koostuu Juicen kappaleiden sanoista ja tottakai Juice itsekin mainitaan kipaleessa (On ensin Jui-Jui ja
        sitten ce...)


    • Hector

      Kappaleessaan timantti ja ruoste:
      ... ja kun Leskisen nään,
      nään timantin ja ruosteenkin

    • Kvaakner

      Freukkareiden Pois tältä valtatieltä kappaleessa lauletaan:

      Pyydä minut aamuteelle,
      anna vettä kuihtuneelle.
      - Sitä biisiäkin voisin sietää
      jos vain tietäis että voisi tie tää
      johdattaa mut siltä valtatieltä...

      Ei nyt varsinainen Juice-maininta, mutta viittaus Juicen tuotantoon kuitenkin.

    • Keskiolutjatsia

      Biisi: Meidän pikku kuppila(osa 8)
      ...Dave, Juice ja Väinö Linna istuu taas päiväkaljoillaan....
      Levyltä: Sattuman Kauppa.

      • Boogie74

        Sir Elwoodin biisissä "Kannelmäki-68" on kohta "Tuli Hector, Juice ja Hurriganes, tuli kolme kipeää sointua"


    • .. ... ..

      Pate Mustajärven Rokkimakkara biisissä lauletaan näin:
      "dingo soitti ja claudia ja karjalainen kai
      juicen maammelaulu me kuunneltiin rinnakkain"

    • Tuomari Nurmion

      laulavan radiossa monistakin suomalaisista eturivin artisteista mm. Juicesta. Biisin nimeä en tiedä, mutta siinä kerrottiin vanhoista ja uusistakin "pieruista".

      Ja legendaarinen Jaakko Teppo lauleli levyraadista tähän malliin:
      Juice kelpaa ei eikä ratsia
      Pirkko tahtoo kuunnella vain jatsia....

      • .. ... ..

        Se Tuomari Nurmion biisi on Likainen tusina.


      • D..
        .. ... .. kirjoitti:

        Se Tuomari Nurmion biisi on Likainen tusina.

        No... tää ei varsinaiseisesti ole, mutta jos kyseiseen kappaleeseen Juice itse mukaan
        "Taas muistan Leskisen Jussin niin lujaa eli hän. Loi kynällänsä riimit ja antoi sävelmän. Kaksoiselämänsä kulki ja joka viidestoista yö. Aina pullon korkin sulki, se Juicen työ."


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe