Turha on käyttää aikaansa talletuskorkojen vertailuun eri pankeissa. Erot ovat minimaalisen pieniä.
Veronpidätyksen (28%) ja inflaatiosyöpön n. 2% jälkeen näppeihin ei jää kuitenkaan mitään.
Näin se vaan on.
Tuottoa on mahdollista saada vain sijoituksista enemmän tai vähemmän riskaapeleihin kohteisiin, esim. osakerahastoihin tai osakkeisiin y.m.
Talletuskorkojen vertailu
8
4986
Vastaukset
- Vakuusvaje
Valitettavasti näihin riskipitoisempiin sijoituksiin kuuluva tuoton hajonta tarkoittaa myös sitä, että tuotto saattaa olla negatiivinen. Silloin ei tule tuottoa ja pääomakin pienenee.
Tämä kannattaa muistaa erityisesti nyt, jos harkitsee osakesijoituksia kohta viisi vuotta kestäneen nousukauden huipulla. - Sinä et osaa tinkiä
Kaikki kilpailutus kannattaa. Oletko pankissa töissä kun et pidä vertailusta?
Vai osakerahastoihin. Katsoppas mitä laskettelua elokuu on.- Vai osakerahastoihin.
Ei osakkeisiin vaan osakerahastoihin,
siellä pankin pojat ovat myyneet sopivaan aikaan ja ostaneet toisia,
OSAKERAHASTOT OVAT HYVIN TUOTTANEET 1.V TÄHTÄIMELLÄ.
joka vuosi on "laskuja" jotta saadaan tietämättömiltä fiksusti rahat pois. - diku
Vai osakerahastoihin. kirjoitti:
Ei osakkeisiin vaan osakerahastoihin,
siellä pankin pojat ovat myyneet sopivaan aikaan ja ostaneet toisia,
OSAKERAHASTOT OVAT HYVIN TUOTTANEET 1.V TÄHTÄIMELLÄ.
joka vuosi on "laskuja" jotta saadaan tietämättömiltä fiksusti rahat pois.Jos aikoo tallettaa pienimmällä riskillä,
niin esim. 3kk:n määräaikainen talletustili
on varma, eli saa ainakin omansa pois.
Jos pistää rahastoihin, käy kuten meikäläiselle,
että mennään jo 8%:n tappiolla ja varmaan
loputkin menee, kun ei osaa, niin ei osaa...
T.S. - mantraa
Vai osakerahastoihin. kirjoitti:
Ei osakkeisiin vaan osakerahastoihin,
siellä pankin pojat ovat myyneet sopivaan aikaan ja ostaneet toisia,
OSAKERAHASTOT OVAT HYVIN TUOTTANEET 1.V TÄHTÄIMELLÄ.
joka vuosi on "laskuja" jotta saadaan tietämättömiltä fiksusti rahat pois.ne minullekin jankkasi pankissa kun osakerahastojen arvo tippui 30 000 -> 21 000. Eipä näkynyt loppua laskulle, vuosi vuodelta huonommin. 8 v jälkeen vedin pois. Absoluuttista tappiota siis "vain" 9 ooo mutta lisäksi menetetty varma korko sijoitustililtä! Pankit pojat varmasti sai palkkapussit täyteen...
- Ja onko oikea
diku kirjoitti:
Jos aikoo tallettaa pienimmällä riskillä,
niin esim. 3kk:n määräaikainen talletustili
on varma, eli saa ainakin omansa pois.
Jos pistää rahastoihin, käy kuten meikäläiselle,
että mennään jo 8%:n tappiolla ja varmaan
loputkin menee, kun ei osaa, niin ei osaa...
T.S.Ajankohta ja oikean rahaston valinta vaikuttaa jatkossa yhä enemmän.
Kuten Nalle sanoi eilen, osakkeet ovat huipussaan ja Sampollakin vain 20% enää osakkeissa. - riskitön talletus
mantraa kirjoitti:
ne minullekin jankkasi pankissa kun osakerahastojen arvo tippui 30 000 -> 21 000. Eipä näkynyt loppua laskulle, vuosi vuodelta huonommin. 8 v jälkeen vedin pois. Absoluuttista tappiota siis "vain" 9 ooo mutta lisäksi menetetty varma korko sijoitustililtä! Pankit pojat varmasti sai palkkapussit täyteen...
Tuolla on aika hyvä vertailu
http://maaraaikaistalletus.blogspot.com/p/talletuskorko_11.html - naurattaa
riskitön talletus kirjoitti:
Tuolla on aika hyvä vertailu
http://maaraaikaistalletus.blogspot.com/p/talletuskorko_11.htmlAi bigBankin oma vertailu hyvä,hah hah.. Onkohan se vielä puolueetonkin =) Ei voi kuin nauraa tyhmyydellesi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201185
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89874- 83727
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18699- 89673
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276665- 107604
- 28540
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet110497