Talletuskorkojen vertailu

on turhaa

Turha on käyttää aikaansa talletuskorkojen vertailuun eri pankeissa. Erot ovat minimaalisen pieniä.
Veronpidätyksen (28%) ja inflaatiosyöpön n. 2% jälkeen näppeihin ei jää kuitenkaan mitään.
Näin se vaan on.

Tuottoa on mahdollista saada vain sijoituksista enemmän tai vähemmän riskaapeleihin kohteisiin, esim. osakerahastoihin tai osakkeisiin y.m.

8

4986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakuusvaje

      Valitettavasti näihin riskipitoisempiin sijoituksiin kuuluva tuoton hajonta tarkoittaa myös sitä, että tuotto saattaa olla negatiivinen. Silloin ei tule tuottoa ja pääomakin pienenee.

      Tämä kannattaa muistaa erityisesti nyt, jos harkitsee osakesijoituksia kohta viisi vuotta kestäneen nousukauden huipulla.

    • Sinä et osaa tinkiä

      Kaikki kilpailutus kannattaa. Oletko pankissa töissä kun et pidä vertailusta?

      Vai osakerahastoihin. Katsoppas mitä laskettelua elokuu on.

      • Vai osakerahastoihin.

        Ei osakkeisiin vaan osakerahastoihin,
        siellä pankin pojat ovat myyneet sopivaan aikaan ja ostaneet toisia,
        OSAKERAHASTOT OVAT HYVIN TUOTTANEET 1.V TÄHTÄIMELLÄ.

        joka vuosi on "laskuja" jotta saadaan tietämättömiltä fiksusti rahat pois.


      • diku
        Vai osakerahastoihin. kirjoitti:

        Ei osakkeisiin vaan osakerahastoihin,
        siellä pankin pojat ovat myyneet sopivaan aikaan ja ostaneet toisia,
        OSAKERAHASTOT OVAT HYVIN TUOTTANEET 1.V TÄHTÄIMELLÄ.

        joka vuosi on "laskuja" jotta saadaan tietämättömiltä fiksusti rahat pois.

        Jos aikoo tallettaa pienimmällä riskillä,
        niin esim. 3kk:n määräaikainen talletustili
        on varma, eli saa ainakin omansa pois.

        Jos pistää rahastoihin, käy kuten meikäläiselle,
        että mennään jo 8%:n tappiolla ja varmaan
        loputkin menee, kun ei osaa, niin ei osaa...

        T.S.


      • mantraa
        Vai osakerahastoihin. kirjoitti:

        Ei osakkeisiin vaan osakerahastoihin,
        siellä pankin pojat ovat myyneet sopivaan aikaan ja ostaneet toisia,
        OSAKERAHASTOT OVAT HYVIN TUOTTANEET 1.V TÄHTÄIMELLÄ.

        joka vuosi on "laskuja" jotta saadaan tietämättömiltä fiksusti rahat pois.

        ne minullekin jankkasi pankissa kun osakerahastojen arvo tippui 30 000 -> 21 000. Eipä näkynyt loppua laskulle, vuosi vuodelta huonommin. 8 v jälkeen vedin pois. Absoluuttista tappiota siis "vain" 9 ooo mutta lisäksi menetetty varma korko sijoitustililtä! Pankit pojat varmasti sai palkkapussit täyteen...


      • Ja onko oikea
        diku kirjoitti:

        Jos aikoo tallettaa pienimmällä riskillä,
        niin esim. 3kk:n määräaikainen talletustili
        on varma, eli saa ainakin omansa pois.

        Jos pistää rahastoihin, käy kuten meikäläiselle,
        että mennään jo 8%:n tappiolla ja varmaan
        loputkin menee, kun ei osaa, niin ei osaa...

        T.S.

        Ajankohta ja oikean rahaston valinta vaikuttaa jatkossa yhä enemmän.

        Kuten Nalle sanoi eilen, osakkeet ovat huipussaan ja Sampollakin vain 20% enää osakkeissa.


      • riskitön talletus
        mantraa kirjoitti:

        ne minullekin jankkasi pankissa kun osakerahastojen arvo tippui 30 000 -> 21 000. Eipä näkynyt loppua laskulle, vuosi vuodelta huonommin. 8 v jälkeen vedin pois. Absoluuttista tappiota siis "vain" 9 ooo mutta lisäksi menetetty varma korko sijoitustililtä! Pankit pojat varmasti sai palkkapussit täyteen...

        Tuolla on aika hyvä vertailu

        http://maaraaikaistalletus.blogspot.com/p/talletuskorko_11.html


      • naurattaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe