Sakkolappu Saksasta-kuinka maksetaan?

Tupu Hupuna

Sain Saksasta postissa huiman 15 euron sakkolapun. En löydä tästä sen enempää IBAN-numeroa kuin swift-tunnustakaan, joita tarvitaan ulkomaanmaksuihin.

Lapusta löytyy saajan tilinumero, pankin numero (bankleitzahl), "asiakkaan" referenssinumero ja verwendungszweck-numerosarja, mikä lie?

Keksiikö kukaan mistä tällaisesta voisi kysyä?

13

3206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajelia arska

Samaa täällä. 15€ pysäköinti sakko oli lasissa ja nyt yritän kans selvittää että miten sen osais maksaa täältä kotoa Suomesta käsin.
      Kerro jos keksit oikean tavan.

• Sakkoja

Moi,sain itse sakot Italiasta ja näytti vähän epäilyttävältä ja kysyin poliisilta ohjeita ,sanoivat että sitten kun Suomen poliisi ottaa yhteyttä niin pitää maksaa sakot,2sakkoo tuli ja jos ei maksa niin menee perintään 60 päivän jälkeen jos ei maksa jne..reilusti yli 60päivää menny ja ei oo tullu perinnästä mitään,joten huijareita riittää..Mun sakot 113e ja 2 kappaletta tuli sakkoja,enkä tiiä miksei ollut mitään todisteita mukana ,esim valokuva jos ajoin ylinopeutta ..

• jos haluaa maksaa..

Tilinumeron ja bankleitzahlin perusteella saat Suomessa pankista tietää iban ja swift koodit. Ilman niitäkin voi kai vielä maksaa mutta kulut on isot. Toinen asia on, kannattaako niitä yleensä maksaa..?

• Asfaltti

Ota yhteyttä Autoliittoon, ne varmaan tietää!

• faune

juu, ei kannata maksaa mitään parkkisakkoja jotka on saanu ulkomailla. itekki saanu sakkoja esim. ruotsissa enkä ikinä niitä maksanu...

• Ajelia arska

Taitaa olla jotain ulomaalaisia foorumilla kun neuvot sen mukaisia.
        Tietenkin jos minä pysäköin väärin ,tässä tapauksessa maksu kuitti ei ollut näkyvissä niin
        siitä pitää maksaa sakko.
        Kyseessä vuokra auto joten kyllä ne minut muutenkin tavoittaa.

• tiukentunut!
        Ajelia arska kirjoitti:

Taitaa olla jotain ulomaalaisia foorumilla kun neuvot sen mukaisia.
        Tietenkin jos minä pysäköin väärin ,tässä tapauksessa maksu kuitti ei ollut näkyvissä niin
        siitä pitää maksaa sakko.
        Kyseessä vuokra auto joten kyllä ne minut muutenkin tavoittaa.

Ennenhän ei ulkomailla saatuja sakkoja juuri peritty mutta nykyään alkaa pelin henki olla toinen. Joten helposti laittavat perintään ja ihan totta, kyllä ne kaikki normaalisti jossain kirjoilla olevat henkilöt löytää. Kannattaakin miettiä jättääkö maksamatta 15 euroa nyt ja maksaa ehkä vuoden päästä 150 euroa kaikkine kuluineen..

• meillä
        tiukentunut! kirjoitti:

Ennenhän ei ulkomailla saatuja sakkoja juuri peritty mutta nykyään alkaa pelin henki olla toinen. Joten helposti laittavat perintään ja ihan totta, kyllä ne kaikki normaalisti jossain kirjoilla olevat henkilöt löytää. Kannattaakin miettiä jättääkö maksamatta 15 euroa nyt ja maksaa ehkä vuoden päästä 150 euroa kaikkine kuluineen..

Ajoin Saksassa tolppakameraan, joka räpsähti ja vuokra-autofirma Hertz lähetti minulle myöhemmin vahvistuksen, jossa kertoivat veloittaneensa sakon mun Visa-tililtä.
        Voiko näin tehdä?
        Toisaalta käteväähän se tietysti oli minunkin kannalta.

• voi velottaa
        meillä kirjoitti:

Ajoin Saksassa tolppakameraan, joka räpsähti ja vuokra-autofirma Hertz lähetti minulle myöhemmin vahvistuksen, jossa kertoivat veloittaneensa sakon mun Visa-tililtä.
        Voiko näin tehdä?
        Toisaalta käteväähän se tietysti oli minunkin kannalta.

se lukee siellä pienellä vuokrausehdoissa...sama juttu parkkisakoissa, tuskinpa hertz on kovinkaan innokas maksamaan teidän parkkosakkojakaan.

• Mecklenburg

Googlaat netistä sen pankin kotisivut, johon sakko maksetaan. Sen pankin nimi pitää lukea jossain siinä lapussa.

Useimmat saksalaiset pankit tarjoavat sivuillaan "laskurin", johon laitetaan tilinumero ja painetaan nappia, niin se generoi noi swiftit ja ibanit. Oman pankkini (Sparkassen) sivuilta toiminto löytyy, kun laittaa hakuun (suche) sanan "iban".

• ulkomailla

mutta Suomessa matkustavien ulkomaalaisen parkkisakkoja ei ruveta perimään heiltä. Ainakaan vielä.
      Tuttavani sai Ruotsissa parkkisakot ja pari viikkoa myöhemmin turkulainen perintäfirma yritti periä maksuja, ei maksanut, ja perintä loppui siihen.

• se, joka

Laitat sen roskikseen. Hoidettu. Alle 70 eur sakkoja ei voida peria toisesta maasta pl. ruotsi ja norja.

• tttxxx

Anna olla,ennen kun saat semmosen lapun vaik Suomen viranomaisilta,mis on selvät ohjeet et miten se maksetaan.ja jos Suomen v.omaisilta ei tuu mitää lippuu lappuu,ni jätä sikseen ja oottele josko joskus jotain tapahtus,tuskin on kyseessä niin pieni summa kumminki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      23
      2512
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2414
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2290
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1520
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1442
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1186
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe