hei,

täys tohelo

ei kun ihan eka kertalainen näis puuhis.

eli mul on noin 30 neliön piha. eli aika pieni, mut välttää hätään.

saisinko siihen mahtumaan kunnon maan ruoppauksella musta,-puna,valkoviinimarjan sekä karviaisen.
se ois piituus suunnas n,6m toista sivustoa. eli jos teen pensas aidat ihan 1metrin levyisiksi. toiselle puolelle pihaa n5metrinpäähän pensasmustikat ja mansikat.
tilaa ei hirveesti ole mutta sopu tilaa antaa vai kärsiikö ne eli syökö ne toisiltaan voimaa kasvaa jos istutan näin paljon ja tiheeseen.

pohja on vanhaa metsämaata ja joudun nyt syksyn kaivaa kiveä ja maata pois et saisin kunnon istutukset paikalleen. ja ehkä ensi kesänä nautiskella omasta SIISTISTÄ pihasta.

kiitos jos viitsitte vähän hjelppiä, ja jos on hyviä muita vinkkejä niin otan nekin sit huomioon. multapeukkuja kihelmöi.

1

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hitaasti hyvä tulee

      Mahdoinko käsittää oikein että teet viinimarjapensasaidan. Jos noita omia pensaita katson saat kuuden metrin alalle melkein kolme pensasta. Ota huomioon että oksat toisella puolella ei mene toisen naapurin puolelle ellette toisin sovi.
      Pensaalle tarvii kaivaa vain sopivat kuopat ja muuttaa maa-aines sopivaksi . Kaikki kivet mitkä löytyy voit hyödyntää vaikka kukkapenkissä . Jos on valtavasti voit tehdä kivikkopenkin juurimaton päälle jä käyttää puhdasta ostomultaa lisänä.
      Mansikkamaata en tekis noin pienelle pihalle , koska joudut sitä aina vaihtamaan vähintään neljän vuoden välein. Mustikka siinä viihtyy jos maa on hapanta ja luonnostaan sellaista mustikkamaata.Itse olen väännellyt aika isoja kiviä kangen ja lapion avulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe