Kuuluuko vm. 05 C4:n vakiovarusteisiin suoja takana matkustavalle(airbag tai sivuverhot)? V. 07 mallissa takana on korissa matkustajan paikalta YLÖS takaviistoon katsottuna pieni soikio, jossa sivuverhot tms. Tänään koeajoimme vm. 05 auton ja siinä ei tätä pientä lätkää ollut. Ensin myyjä sanoi, ettei suojaa ole mutta asiaa setvittyään kertoi että kyllä etupenkissä oleva sivuturvatyyny suojaa sekä etu- että takamatkustajaa. Onko näin? Ostopäätös pitäisi tehdä pikaisesti mutta tarvitsen oikean turvavarustetiedon ehdottomasti. Kuinka korkealle suoja ulottuu, suojaako se keskenkasvuisen pään ikkunaan iskeytymiseltä?
Onko C4:SSÄ TAKANA TURVATYYNY TMS.?
8
1021
Vastaukset
Turvallisuus on ratin ja selkänojan välissä ja passiiviset 'turvallisuusvälineet' ovat juristien ym. lahjottujen suunnittelijoiden kustannuksia nostavia aikaansaannoksia.
... että kolmion takaa kylkeen paukauttava rattijuoppo olisi voitu välttää ratin ja selkänojan välissä? Toki, voihan sitä pysähtyä joka risteykseen ja päästää kolmionkin takaa kaikki ohi ettei vain mitään satu. Mutta jos ja kun omaa jälkikasvua siellä autossa matkustaa, voinee ne eurot uhrata vaikka siihen turvavarusteluun, eikä siihen että sen pitää olla juuri V6 exclusive kaikilla herkuilla. Arvonsa kullakin.
- Kopsahtaako
shamr0ck kirjoitti:
... että kolmion takaa kylkeen paukauttava rattijuoppo olisi voitu välttää ratin ja selkänojan välissä? Toki, voihan sitä pysähtyä joka risteykseen ja päästää kolmionkin takaa kaikki ohi ettei vain mitään satu. Mutta jos ja kun omaa jälkikasvua siellä autossa matkustaa, voinee ne eurot uhrata vaikka siihen turvavarusteluun, eikä siihen että sen pitää olla juuri V6 exclusive kaikilla herkuilla. Arvonsa kullakin.
Tietenkin omalla liikennekäyttäytymisellä parhaiten välttää kolareita, mutta kun ei itse ole täydellinen ja siellä liikenteessä on muitakin epätäydellisiä ja juoppoja, hurjastelijoita yms. niin autoa hankittaessa turvallisuusasioihin on kiinnitettävä erityistä huomiota. Ja sitä paitsi kyllä se arvokkain lasti (lapset) on siellä takana, joten takamatkustajien suojaus on tärkeää. Jää vähemmän jossiteltavaa, jos jotain sattuu.
Kopsahtaako kirjoitti:
Tietenkin omalla liikennekäyttäytymisellä parhaiten välttää kolareita, mutta kun ei itse ole täydellinen ja siellä liikenteessä on muitakin epätäydellisiä ja juoppoja, hurjastelijoita yms. niin autoa hankittaessa turvallisuusasioihin on kiinnitettävä erityistä huomiota. Ja sitä paitsi kyllä se arvokkain lasti (lapset) on siellä takana, joten takamatkustajien suojaus on tärkeää. Jää vähemmän jossiteltavaa, jos jotain sattuu.
Ison Auton !
thatsit kirjoitti:
Ison Auton !
... iso auto ole todellakaan aina turvallinen. Eikä Xantia ole iso auto, ja kaikenlisäksi, ikävä kyllä ikä- ja kokoluokassaan kolaritilanteessa vaarallisimpia mitä löytyy. Sen paremmuus on sitten aktiivisessa turvallisuudessa, eli Xantialla ja BX:llä on poikkeuksellisen vähän tieltäsuistumisonnettomuuksia, muutenkin harvoin ovat aiheuttavana osapuolena.
Tätä nykyä ranskalaiset ovat myös passiivisessa turvallisuudessa kärkiluokkaa, mutta Xantiaa ei kannata tuohon asiaan sotkea, se edustaa aikakautta jolloin asiat olivat toisin.
P.S. Itselläni se vasta turvallinen auton onkin, eli '89 AX. On nimittäin kohtuullisen varmaa että ajan tuolla autolla vain yhden kolarin, jossa vastapuolelle ei käy kuinkaan ...
- huikkaharju
autoboniin vantaan koivuhakaan. ne tietävät.
- tötmäystestin
5 tähteä kertoo turvallisuuden olevan ihan asianmukaisella tasolla, kuten tänä päivänä ranskalaisissa yleensäkin tapana.
- C4-man
Katso tämä linkki:
http://www.euroncap.com/tests/citroen_c4_2004/203.aspx
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483