ASUTUSKESKUSTAISTELU

Jääkäri

Mitä asutuskeskustaistelu on?
Millaista se on?

10

3473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koskela

      järjestelmällisesti jätteet naapurinpihalle niin se selviää...

    • Andy

      Se on kaupunkisotaa. Suomessa siihen koulutetaan ainakin Kaartin jääkärirykmentissä ja valmiusjoukoissa. Panostusta on lisätty viimeaikoina. Asia lienee hiukan liian laaja netissä selostettavaksi, enkä ainakaan itse ole mikään aisantuntija, mutta jos hiukan tarkentaisit, mitä haluat tietää, niin tietoa voi joltain löytyä.

      • Jääkäri

        Mikä on asutuskeskustaistelun tarkoituksena?
        Hyökätä johonkin rakennukseen,tarkastaa se
        ja tappaa kaikki terroristit??
        Onko se hauskaa ja millainen varustus on
        käytössä varusmiehellä siis?


      • Ltn
        Jääkäri kirjoitti:

        Mikä on asutuskeskustaistelun tarkoituksena?
        Hyökätä johonkin rakennukseen,tarkastaa se
        ja tappaa kaikki terroristit??
        Onko se hauskaa ja millainen varustus on
        käytössä varusmiehellä siis?

        Kyseessä ei ole Rainbow Six, Rogue Spear eikä mikään muukaan niihin vähääkään viittaava asia.
        Tappaminen tai sota ei ole "hauskaa" eikä varustukseen kuulu Heartbeat Sensoria.

        Täältä löytyy infoa:
        www.mil.fi/joukot/kaartjr


    • suppahh

      Asutuskeskustaistelu tarkoittaa kaupunkiympäristössä tapahtuvaa taistelua, eli taistelua kaupunkien/kylien/etc kaduilla, taloissa sisällä yms. Ainakin kaartin jääkärirykmentti kouluttaa joukkoja asutuskeskustaisteluihin ja utin jääkärirykmentin laskuvarjojääkärikoulun erikoisjääkärit koulutetaan myös toimimaan hyvin asutuskeskuksessa.

      • suppahh

        Niin ja noi kaartin jääkärit toimivat siis isoissa joukoissa esim vyörytyksissä, suojaamassa tärkeitä pääkaupunkiseudun kohteita yms ja erikoisjääkärit toimivat pienissä ryhmissä tehden esim nopeita iskuja strategisiin kohteisiin/panttivankien vapautukseen yms.


      • Samu

        Ainakin Sotilaspoliiseille koulutetaan suhteellisen paljon AKE:a. (KaiPr = vertauskohde)
        AKE:n liittyen Sotilaspoliisit saavat myös laskeutumis- ja lähitaistelukoulutusta.

        AKE:ssa kivana lisänä on TASI:lla tapahtuvat harjoitukset sisätiloissa, jossa "todellisuudessa" pääsee testaamaana ryhmän/yksilön taitoja asutuskeskusalueella. Tämä on ehkä se lähimpänä tietokonepelejä oleva osuus.


      • Sotapoju
        Samu kirjoitti:

        Ainakin Sotilaspoliiseille koulutetaan suhteellisen paljon AKE:a. (KaiPr = vertauskohde)
        AKE:n liittyen Sotilaspoliisit saavat myös laskeutumis- ja lähitaistelukoulutusta.

        AKE:ssa kivana lisänä on TASI:lla tapahtuvat harjoitukset sisätiloissa, jossa "todellisuudessa" pääsee testaamaana ryhmän/yksilön taitoja asutuskeskusalueella. Tämä on ehkä se lähimpänä tietokonepelejä oleva osuus.

        Siinä asutuskeskustaistelussa mennään pyssy tanassa vähän kyykyssä perse pitkällä hiipen talojen seiniä pitkin ja nurkasta mennään ekaks kurkkaamalla ja kaveri suojaa...

        Vitun tyhmää ja jalat väsyy jos viittii ollaa kyykyssä.
        yleensä kaikki vaan käveleen huitoen silla saatanaan käyrällä. alikessut ja koksut huutaa ja on niin polleeta poikaa. niinkuin joka paikassa...

        TJ 0, heh aamukasat


    • Akeake

      Ite 6kk ake kjääk ja lähinnä se on kohteiden haltuunottoa, hyökkäyksiä ja puolustamista rakennetulla alueella. Raskasta santahaminassa sen teki 30kg varustus rynkky ja reppu tarvittaessa. Kohteita otetaan haltuun kellareista, katoilta ja maantasalta alkaen sekä on hyvin järjestelmällistä ja vaatii ajattelua.

    • PorPrRulez

      Harjoiteltiin jo PorPr 80-luvulla. Ei mikään uusi juttu, lue Stalingradin taistelua käsitteleviä kirjoja. Meillä suomalaisilla olisi kotikaupungeissa taisteltaessa myös dronet ja riistakamerat käytössä. Edelleen käsikranaatti ynnä kertasinko on kova sana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe