Kertokaa hyvät palstalaiset, mikä neuvoksi. Ajauduin juuri inhottavaan riitaan rakkaani kanssa. Syynä molemminpuolinen tunne siitä, ettei kommunikaatio toimi laisinkaan. Tuntuu kuin toisen ajatuslanka olisi aivan miljoonalla sykkyrällä, uusia juonteita tulee koko ajan ja alkuperäinen teema unohtuu kaiken vatvomisen ja sivuseikkoihin takertumisen vuoksi.
Add-kullallani on valtava tiedonjano, mutta samalla ilmeinen ongelma hahmottaa pääasioita ja sivuseikkoja. Eli minulle tulee aellainen olo, että pää hajoaa: kuin toinen olisi oikeasti aivan eri sfääreissä! Jankuttaminen ja jankkaaminen ei asiaa auta, hermot menee! Kun on itsekin väsynyt, ei jaksa ymmärtää!
kommunikoinnin vaikeus
4
2242
Vastaukset
Jos vielä Suomi24:n ylläpito ymmärtäisi tämän todellisen faktan?!
Itse usein saatan alussa kirjoitella aiheeseen liittyvää tekstiä, mutta innostuessani siihen tulee paljonkin muuta samalla...
Usein siirtyilen asiasta toiseen, myös kärsin juuttumisesta. Moni ei kestä minua juuri juuttumiseni takia. On todellakin ikävä asia myös se, että juuttumiseni takia minua on monia kertoja bannattu chateistä. Olen juuttunut ADHD:hen jo pian viisi vuotta. Moni usein kieltää minua puhumasta ADHD:sta, mutta silloin se henkilö ei kykene ymmärtämään sitä, että henkilö kärsii tosiaan hyvin vaikeasta juuttumisesta.
Aikoinaan kaikki väsyivät koulussa ja kotona siitä, että puhuin jatkuvasti historiasta ja politiikasta, puhuin myös suomen kielestä - olin juuttunut siihen n. pari vuotta.- ......
Ketjun aloittaja kysyy apua oman parisuhteensa ongelmaansa ja sinun vastauksesi on (taas) mallia "minäminäminäminäminäminäminä". Ei näin, lapsi hyvä...
- oivallisesti esille
miksi add olisi niin mainio voimavara jos siihen osaisi suhtautua.
"uusia juonteita tulee koko ajan ja alkuperäinen teema unohtuu kaiken vatvomisen ja sivuseikkoihin takertumisen vuoksi"
Tämä on ainakin minulle antanut hyvin, hyvin paljon monella eri elämänalueella, innovaatiota pukkaa niin että hirvittää.
Kokeile olla ottamatta keskustelua liian tosissasi, huumoria mukaan vaikka kuinka tuntuu että maailma pitäisi saada yhden keskustelun aikana käsiteltyä kokonaan.
Jos juttu alkaa jumimaan paikallaan, käy vaikka happihyppelyllä mutta älä ala hiilestämään. - Anonyymi
Sama minulla Kehitysvammaisten puolella kaksois diagnoosi ihmisenä. Aina saa itkeä parempi olisi nukkua kokonaan pois elävien joukosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747274Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583143- 342370
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto261932- 201908
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131602- 181569
- 521568
- 101559