Olen aina (20v) asunut omakotitalossa jossa auton joutuu jättämään mäkeen. Auto merkkejä ja autoja on ollut kymmeniä mutta nyt tuntuu että C3:n kanssa tää mäkilähtö on hankalampaa kuin minkään muun kanssa. Ongelmana on että kun peruutan tai pistän auton parkkiin pitää sen lähteä siitä laakista koska takana on oja.
Kun nostan kytkintä niin kaasu ei vastaa eli on täysin ilman voimaa ja siihen se auto sitten sammuukin. Lähtö onnistuu yleensä kolmannella ja silloinkin pitää konetta jo huudattaa..
Johtuuko tämä mäkilähdöstä sillä aluksi auto lähti ihan hyvin mutta viimeiset 2 vko ollut ongelmia. Auto ollut meillä nyt 2kk..
Kale
C3:n
6
976
Vastaukset
- vaimolleni
toukokuussa samanlaisen ja totta tosiaan niin olen huomannut saman, eli liikkeelle lähdössä moottori ei oikein vastaa kaasuun ja tuntuu tehottomalta. Meillä on vielä hänen vanha Saxo myymättä ja se tuntuikin raketilta C3:een verrattuna. Myös kun kiihdyttää niin varsinkin 2:s ja 4:s vaihteilla tuntuu moottori noin 3500 rpm kohdalla ryytyvän hetkellisesti. Eli voimat tuntuu sekunniksi katoavan.En tosin ole vielä päättänyt viedäänkö se nyt tarkistukseen.Mutta viimeistään huollon yhteydessä otetaan asia esille.Muutenhan auto on mainio ajaa vaikka vaimo sitä enimmäkseen käyttää.
- SeeKolmonen kanssa
pari vuotta. Huomasin saman 3500prm ryytymisen, mutta siis esim. moottoritien rampille kiihdytyksessä, ei auttanut softapäivitys vaikka maahantuojalta luvattiin että tällä pääsee eroon. En käytä ihan noin korkeita kierroksia lähdössä.. :D
Nyt auto on jo vaihdettu. - tässä ole
SeeKolmonen kanssa kirjoitti:
pari vuotta. Huomasin saman 3500prm ryytymisen, mutta siis esim. moottoritien rampille kiihdytyksessä, ei auttanut softapäivitys vaikka maahantuojalta luvattiin että tällä pääsee eroon. En käytä ihan noin korkeita kierroksia lähdössä.. :D
Nyt auto on jo vaihdettu.lähdössä lähetä niillä kierroksilla,muuta kuin ohitustilaanteissa ja moottoriteiden ramppien kiihdytystilanteissa. Vaimoni ei tosin huomaa itse sitä ryytymistä.Vaihtaa jo ennen seuraavalle. Tuntuukin sitten olevan muillakin sama kokemus.
Työkseni kun fiksaan vaihtoautoja myyntikuntoon, on tullut vastaan näitä jotka eivät tunnu kulkevan mihinkään ja toisissa taas löytyy sitikalle tuttua alavääntöä. En tiedä mistä tuo ero johtuu tosin ...
Mutta neuvoksi ongelmaasi: harjoittele mäkilähtö kässärin kanssa, niin saat haettua kytkimen kiinniottokohdan ja sopivat kierrokset. Ja vältyt siirtelemästä jalkaa jarrulta kaasulle. Kyllä sen tuntee kun perä alkaa painua alaspäin, silloin riittää puhti jyrkempäänkin mäkeen.- kokemusta täälläkin
Muuten kohtuullinen kulkemaan ja pienellä kulutuksellakin (ka 5,9 l/100km), mutta matalilla kierroksilla ei vääntöä joten helposti sammuu ainakin ylämäkeen lähdettäessä. Uskoisin, ettei väännön puute alarekisterissä ole vika vaan ominaisuus jonka kanssa opittava elämään.
- ******
Eipä moisia ongelmia 1,6 moottorilla varustetussa C3:ssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483