C3:n

mäkilähtö

Olen aina (20v) asunut omakotitalossa jossa auton joutuu jättämään mäkeen. Auto merkkejä ja autoja on ollut kymmeniä mutta nyt tuntuu että C3:n kanssa tää mäkilähtö on hankalampaa kuin minkään muun kanssa. Ongelmana on että kun peruutan tai pistän auton parkkiin pitää sen lähteä siitä laakista koska takana on oja.

Kun nostan kytkintä niin kaasu ei vastaa eli on täysin ilman voimaa ja siihen se auto sitten sammuukin. Lähtö onnistuu yleensä kolmannella ja silloinkin pitää konetta jo huudattaa..

Johtuuko tämä mäkilähdöstä sillä aluksi auto lähti ihan hyvin mutta viimeiset 2 vko ollut ongelmia. Auto ollut meillä nyt 2kk..

Kale

6

976

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaimolleni

      toukokuussa samanlaisen ja totta tosiaan niin olen huomannut saman, eli liikkeelle lähdössä moottori ei oikein vastaa kaasuun ja tuntuu tehottomalta. Meillä on vielä hänen vanha Saxo myymättä ja se tuntuikin raketilta C3:een verrattuna. Myös kun kiihdyttää niin varsinkin 2:s ja 4:s vaihteilla tuntuu moottori noin 3500 rpm kohdalla ryytyvän hetkellisesti. Eli voimat tuntuu sekunniksi katoavan.En tosin ole vielä päättänyt viedäänkö se nyt tarkistukseen.Mutta viimeistään huollon yhteydessä otetaan asia esille.Muutenhan auto on mainio ajaa vaikka vaimo sitä enimmäkseen käyttää.

      • SeeKolmonen kanssa

        pari vuotta. Huomasin saman 3500prm ryytymisen, mutta siis esim. moottoritien rampille kiihdytyksessä, ei auttanut softapäivitys vaikka maahantuojalta luvattiin että tällä pääsee eroon. En käytä ihan noin korkeita kierroksia lähdössä.. :D

        Nyt auto on jo vaihdettu.


      • tässä ole
        SeeKolmonen kanssa kirjoitti:

        pari vuotta. Huomasin saman 3500prm ryytymisen, mutta siis esim. moottoritien rampille kiihdytyksessä, ei auttanut softapäivitys vaikka maahantuojalta luvattiin että tällä pääsee eroon. En käytä ihan noin korkeita kierroksia lähdössä.. :D

        Nyt auto on jo vaihdettu.

        lähdössä lähetä niillä kierroksilla,muuta kuin ohitustilaanteissa ja moottoriteiden ramppien kiihdytystilanteissa. Vaimoni ei tosin huomaa itse sitä ryytymistä.Vaihtaa jo ennen seuraavalle. Tuntuukin sitten olevan muillakin sama kokemus.


    • Työkseni kun fiksaan vaihtoautoja myyntikuntoon, on tullut vastaan näitä jotka eivät tunnu kulkevan mihinkään ja toisissa taas löytyy sitikalle tuttua alavääntöä. En tiedä mistä tuo ero johtuu tosin ...

      Mutta neuvoksi ongelmaasi: harjoittele mäkilähtö kässärin kanssa, niin saat haettua kytkimen kiinniottokohdan ja sopivat kierrokset. Ja vältyt siirtelemästä jalkaa jarrulta kaasulle. Kyllä sen tuntee kun perä alkaa painua alaspäin, silloin riittää puhti jyrkempäänkin mäkeen.

    • kokemusta täälläkin

      Muuten kohtuullinen kulkemaan ja pienellä kulutuksellakin (ka 5,9 l/100km), mutta matalilla kierroksilla ei vääntöä joten helposti sammuu ainakin ylämäkeen lähdettäessä. Uskoisin, ettei väännön puute alarekisterissä ole vika vaan ominaisuus jonka kanssa opittava elämään.

      • ******

        Eipä moisia ongelmia 1,6 moottorilla varustetussa C3:ssa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe