Edulliset Galia veneet

Galia 530

Olen kesän päivät ajellut Galeonin valmistamalla galia 530 daycruiserilla.

Tyytyväisempi en voisi olla veneeseen. Hintaakin on 5000,00 euroa vähemmän kuin kilpaileviin veneisiin ( bella, yamarin ) ja laatu on vähintäänkin parempi jollei ylivoimainen.

Kertokaa muut käyttökokemuksia Galeonin veneistä, miksi päädyitte Puolalaiseen laatutuotteeseen.

Itselläni ratkaisi

-Malli, käytön helppous ja hinta.

20

6928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviä

      veneitä. Hyvin tehtyjä ja kestäviä. Ja nyt kun McSealla on useampia konemerkkejä lyötyy paremmin myös hyviä paketteja.

      Onhan galiassa myös heikkoutensa, pohjat ovat vähän mitä sattuu, toinen malli toimii paremmin toinen heikommin. Leveä runko heikentää usein
      kulkua ja vaatii paljon tehoa.

      Mutta jos haluat myydä käytetyn galiasi olet enempi vähempi nesteessä. Yamarinit ja bellat viedään käsistä mutta galia tekee heikosti kauppansa. Asiaan voi tutustua nettiveneen haulla. Siellä ei ole tehty yhtään käytetyn galian kauppaa viimeisen kuukauden sisällä.

      • kannattaa siis odottaa

        Parin kolmen vuoden päästä saan siis halvalla itselleni ison Galian kun niitä alkaa kunnolla tulemaan vaihtoon.
        Minulle tila ja käytännöllisyys merkkaavat paljon ei niinkään joku hienosti viimeistelty yksityiskohta.


      • Pjotr W
        kannattaa siis odottaa kirjoitti:

        Parin kolmen vuoden päästä saan siis halvalla itselleni ison Galian kun niitä alkaa kunnolla tulemaan vaihtoon.
        Minulle tila ja käytännöllisyys merkkaavat paljon ei niinkään joku hienosti viimeistelty yksityiskohta.

        Galioiden ongelmana on, että ne mielletään itäveneiksi ja sitä kautta huonolaatuisiksi. Tästä syystä niistä on myös vaikea päästä eroon. Itse en ostaisi Puolan Galiaa (ei löydy sopivaa malliakaan) mutta kelvannee varmaan joillekin.


      • ScandiNaval
        Pjotr W kirjoitti:

        Galioiden ongelmana on, että ne mielletään itäveneiksi ja sitä kautta huonolaatuisiksi. Tästä syystä niistä on myös vaikea päästä eroon. Itse en ostaisi Puolan Galiaa (ei löydy sopivaa malliakaan) mutta kelvannee varmaan joillekin.

        Yamarinit ja ScandiNavalit tulevat samasta tehtaasta Virosta. Ovatko nekin "itäveneitä"?

        Mercuryt kootaan osaksi Meksikossa, varmaan täynnä tequilaa koko laite...


      • Täsmentäjä
        ScandiNaval kirjoitti:

        Yamarinit ja ScandiNavalit tulevat samasta tehtaasta Virosta. Ovatko nekin "itäveneitä"?

        Mercuryt kootaan osaksi Meksikossa, varmaan täynnä tequilaa koko laite...

        Itse asiassa merkkarit tulevat jo pitkälti kiinasta...
        Virosta tulee myös Bellaa ja Flipperiä...Ja monia Norjalais merkkejä myös Puolasta.
        Jotkut jennkivene-fanaatikot onnelisen tietämättöminä ajelevat myös puolais-valmisteilla ja jotkut Romanialaisten kyhäämillä peleillä...
        Innokaat Suzuki-miehet päristelevät thaimaalaislla tuotteilla.


      • ja kyselkääpä
        Täsmentäjä kirjoitti:

        Itse asiassa merkkarit tulevat jo pitkälti kiinasta...
        Virosta tulee myös Bellaa ja Flipperiä...Ja monia Norjalais merkkejä myös Puolasta.
        Jotkut jennkivene-fanaatikot onnelisen tietämättöminä ajelevat myös puolais-valmisteilla ja jotkut Romanialaisten kyhäämillä peleillä...
        Innokaat Suzuki-miehet päristelevät thaimaalaislla tuotteilla.

        mistä autonne tulee. Romania, Unkari ja Turkki ovat kasvavia autonvalmistajia. Ja tarkoitan näitä meidän tuttuja merkkejämme.

        Melkein sanoisinkin, että vene voi tulla mistä vaan, mutta ei mielellään Suomesta. Valitettavasti suomalainen työnlaatu on nykyään heikkoa.


      • Nimetön

        Olet oikeassa,

        Myynti on varmasti vaikeampaa kuin bellan tai yamarinin omistajalla.. mutta..

        Kaikki "uudet merkit joita on tuotu suomeen vasta vähän aikaan joutuu hakemaan "jälkimarkkinansa" jotta käytettyjen kauppa kulkee.

        Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää automerkki Kiaa. Lupaavat viiden vuoden takuun myymilleen autoilleen ja yrittävät nopeasti luoda jälikmarkkinat ja jalansijan.

        Itse en ole omistanut kuin saksalaisvalmisteisia mutta kia ceedin tultua markkinoille on se hyvin varteenotettava automerkki.

        Ihmiset pelkäävät ostaa tuntematonta merkkiä koska muillakaan ei ole ollut.

        Mutta ostavat varmasti tunnetun merkin vaikka naapuri kertoisikin, että vikaa on ollut jos jonkin moista mutta merkki on tuttu " Länsimainen".

        Eikö olekin ihmisluonto ihmeellinen. Kaikki esim. tietävät että saksalaiset autot ovat mm. mersut ovat helppoja ruostumaan mutta silti niitä pidetään "vahvoina ja hyvinä, vaikka totuus on toinen.

        Veneissä sama juttu, galialla ei ole vielä tarpeeksi käyttäjiä ja ostajia joten moni käytettyä venettä hankkiva ei pidä tuntematonta merkkiä luotettavana.

        uutta ostava ymmärtää koska joutuu vertailemaan mm. varusteet ja käyttömukavuuden ja hinnan uutta ostaessa.

        Vertaappa huvikseen yamarinin daycruisereiden ja galioiden ratkaisuja ja hintaa uutena !

        Yamarin on jopa 6000 euroa kalliimpi kuin vastaavan kokoinen galia ja varusteet ovat huonommat vakiona sekä käyttömukavuus on surkeampi galian eduksi.


      • MosseD
        ja kyselkääpä kirjoitti:

        mistä autonne tulee. Romania, Unkari ja Turkki ovat kasvavia autonvalmistajia. Ja tarkoitan näitä meidän tuttuja merkkejämme.

        Melkein sanoisinkin, että vene voi tulla mistä vaan, mutta ei mielellään Suomesta. Valitettavasti suomalainen työnlaatu on nykyään heikkoa.

        Galia on kuitenkin aina puolalainen valmistettiin se sitten Puolassa tai muualla. Yamarin on aina suomalainen riippumatta siitä missä se valmistetaan. Yamarin vastaa laadusta valmistuspaikasta riippumatta. Koira ei pääse karvoistaan...


      • katselkaapa
        ja kyselkääpä kirjoitti:

        mistä autonne tulee. Romania, Unkari ja Turkki ovat kasvavia autonvalmistajia. Ja tarkoitan näitä meidän tuttuja merkkejämme.

        Melkein sanoisinkin, että vene voi tulla mistä vaan, mutta ei mielellään Suomesta. Valitettavasti suomalainen työnlaatu on nykyään heikkoa.

        Olisikohan kyse kuitenkin halvemmasta työvoimasta.
        Siis vielä toistaiseksi halvemmasta.


      • käsite laatu on mennyt
        MosseD kirjoitti:

        Galia on kuitenkin aina puolalainen valmistettiin se sitten Puolassa tai muualla. Yamarin on aina suomalainen riippumatta siitä missä se valmistetaan. Yamarin vastaa laadusta valmistuspaikasta riippumatta. Koira ei pääse karvoistaan...

        jotenkin perseelleen. Kaikilla on samanlaiset muovipulkat, valmistusmaasta riippumatta.


      • jo vuosia myynnissä olleita
        Nimetön kirjoitti:

        Olet oikeassa,

        Myynti on varmasti vaikeampaa kuin bellan tai yamarinin omistajalla.. mutta..

        Kaikki "uudet merkit joita on tuotu suomeen vasta vähän aikaan joutuu hakemaan "jälkimarkkinansa" jotta käytettyjen kauppa kulkee.

        Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää automerkki Kiaa. Lupaavat viiden vuoden takuun myymilleen autoilleen ja yrittävät nopeasti luoda jälikmarkkinat ja jalansijan.

        Itse en ole omistanut kuin saksalaisvalmisteisia mutta kia ceedin tultua markkinoille on se hyvin varteenotettava automerkki.

        Ihmiset pelkäävät ostaa tuntematonta merkkiä koska muillakaan ei ole ollut.

        Mutta ostavat varmasti tunnetun merkin vaikka naapuri kertoisikin, että vikaa on ollut jos jonkin moista mutta merkki on tuttu " Länsimainen".

        Eikö olekin ihmisluonto ihmeellinen. Kaikki esim. tietävät että saksalaiset autot ovat mm. mersut ovat helppoja ruostumaan mutta silti niitä pidetään "vahvoina ja hyvinä, vaikka totuus on toinen.

        Veneissä sama juttu, galialla ei ole vielä tarpeeksi käyttäjiä ja ostajia joten moni käytettyä venettä hankkiva ei pidä tuntematonta merkkiä luotettavana.

        uutta ostava ymmärtää koska joutuu vertailemaan mm. varusteet ja käyttömukavuuden ja hinnan uutta ostaessa.

        Vertaappa huvikseen yamarinin daycruisereiden ja galioiden ratkaisuja ja hintaa uutena !

        Yamarin on jopa 6000 euroa kalliimpi kuin vastaavan kokoinen galia ja varusteet ovat huonommat vakiona sekä käyttömukavuus on surkeampi galian eduksi.

        ja hyviksi todettuja.


      • Nimetön
        jo vuosia myynnissä olleita kirjoitti:

        ja hyviksi todettuja.

        Kaikki pulkat ovat veneitä. Tärkeintä lienee että pysyy pinnalla.

        Ainahan merkkifanaatikkoja löytyy joka omaansa puolustaa, tosi juttu on vaan, että makuja on moneen lähtöön.

        Itse kokeillut sekä bellaa että Galiaa ja Bella se vaan roiski vettä ajossa päälle, galia ei.

        Galia tehdään muuten laminoidaan käsityönä..


      • tekemään veneistä samanlaisia
        Nimetön kirjoitti:

        Kaikki pulkat ovat veneitä. Tärkeintä lienee että pysyy pinnalla.

        Ainahan merkkifanaatikkoja löytyy joka omaansa puolustaa, tosi juttu on vaan, että makuja on moneen lähtöön.

        Itse kokeillut sekä bellaa että Galiaa ja Bella se vaan roiski vettä ajossa päälle, galia ei.

        Galia tehdään muuten laminoidaan käsityönä..

        eikä niissä ole oikein mitään persoonallista. Kunhan on nopea ja halpa tehdä että voitot saadaan maksimoitua. Galiat ovat kyllä yllättävän hyvin tehtyjä - varsinkin kun huomioi viellä hinnan. Bellat ovat niin vanhoja muunnettuja aihioita jostain 70-80 luvun taitteesta ja niitä on modifioitu ulkonäöllisin ja valmistusteknisistä syistä niin paljon, ettei enää ketään ole kiinnostanut niiden ominaisuudet. Osoittaa muuten ettei paljoa tarvitse siihen CE-merkkiin. Onkohan kotikutoista tuo vaikeus joka on käytetyn veneen tuomiseksi EU;n ulkopuolelta, siis suomalaisten virkamiesten tapa käsitellä asioita. Turvallisuudestahan siinä ei ole kyse.


    • ihmettelijä?

      ootko joku Galian myyntimies? Tällä palstalla markkinointi ei ole suotavaa!

      • Nimetön

        Olen vain galian omistaja ja kerroin mielipiteeni veneestä ja jälleenmyytävyyden vaikeudesta.. ;)


    • Jama -07

      -Suunnittelu.

      Jos galia jaksaisi vääntää samalla hinta-vene suhteella muovia vähän eri suuntaan, olisin voinut ostaakin veneen. Ainakin 620 -mallissa olisi ollut lättänä ja leveä pohja ja sivuilta avoin ohjaamo muovi (vinyyli) penkkeineen. Miksi veneiden pitää olla niin mitäänsanomattoman näköisiä plötköjä? Onkohan suunnittelu niin kallista? Olisin säästänyt 10 keuroa, mutta nyt ainakin sain haluamani veneen tiikkeineen ja laadukkaine kangas sohvineen, jossa nautin olla. Ajo-ominaisuuksista ei olisi voinut tinkiä yhtään, tänä kesänä, Kihtiä, Hangon Itäistä ja Porkkalan selkää 10-17 m/s. Mites Galia tulee ilmalennoista alas, onko paha rysäys?

      • Täsmentäjä

        tiedä, kuinka tulee lennoista alas mutta viime vuosina alan korjaamoja seuraanneena voin todeta että ainekaan muutamat suomalaiset "Merkkivene" ei ole lennoista kovinkaan hyvin selvinneet, hyvä kun ovat rantaan takaisin päässeet.

        Kilpailu on kovaa ja nyt näemmä tehdään veneitä sitten sillä mallilla että säästetään missä vain voidaan.
        Jonkinmoinen pää-asia tuntuu olevan että kunhan on hyvän näköinen niin se riittää, siitä viis että kestääkö satunnaisia kovempia kelejä.


      • kotimaiset laatuveneet
        Täsmentäjä kirjoitti:

        tiedä, kuinka tulee lennoista alas mutta viime vuosina alan korjaamoja seuraanneena voin todeta että ainekaan muutamat suomalaiset "Merkkivene" ei ole lennoista kovinkaan hyvin selvinneet, hyvä kun ovat rantaan takaisin päässeet.

        Kilpailu on kovaa ja nyt näemmä tehdään veneitä sitten sillä mallilla että säästetään missä vain voidaan.
        Jonkinmoinen pää-asia tuntuu olevan että kunhan on hyvän näköinen niin se riittää, siitä viis että kestääkö satunnaisia kovempia kelejä.

        Ennen pilkattiin Baylinereitä, nyt on vanha Bayliner Mersun arvoinen ajossa näihin laatupulkkiin. Onneksi saivat tuon CE-merkintänsä niin erikoiseksi ettei tänne pääse enää pikkuiset laatutuotteita tekevät sotkemaan monopoleja.


    • ratkaisee jotain
      • asiakkaan maun mukaan,

        meillä mennään muutama vuosi perässä, ennen kuin taas "uudelleen" muotoilevat Bellan. Lähtökohtahan nouhin muutenkin lienee 80-luvun Flipperi muokattuna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

      Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

      Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

      Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

      Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

      Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

      Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

      Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

      Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

      Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

      olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe