temgesic APUA!

temtemtemgesic

Tuleeko kenellekkään Temgesic nimisestä lääkkeestä kovaa pahoinvointia? Itse oksennan kun käytän lääkettä. Sivuoireet ovat kamalat!!! Mulla menee toimintakyky käsistä, enkä edes tajua mennä oksentamaan ilman apua. Auttaako pahoinvointilääkkeet, jos lääkkeen ottaa ennen temgesicin ottoa? onko kokemuksia???

44

21149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavallista

      sivuvaikutusta pahoinvointi on, koska kyseessä on erittäin voimakas keskushermostoon vaikuttava kipulääke. Kuin huumausaine ja reseptikin otetaan apteekkiin. Tavallisesti annetaan syöpäkipuihin ja vastaaviin. Voi tulla riippuvuutta ja joten miksi sitä sinulle määrätty, heräsi kysymys...ole varovainen.
      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far00954

      • temtemtemgesic

        Käytän lääkettä vaikeaan hermokipuun. Tiedän riippuvuusriskistä, mutta en ymmärrä, kuinka joku voi käyttää tätä ainetta väärin! olo on lääkkeen oton jälkeen aivan kamala! :(
        En usko että minulla on pelkoa riippuvuuteen, kun itkua turraan, kun jodun ottamaan lääkkeen. Lääke tosin auttaa kipuun, mutta sen seuraukset..
        Kiitos sinulle!


      • Jepp24
        temtemtemgesic kirjoitti:

        Käytän lääkettä vaikeaan hermokipuun. Tiedän riippuvuusriskistä, mutta en ymmärrä, kuinka joku voi käyttää tätä ainetta väärin! olo on lääkkeen oton jälkeen aivan kamala! :(
        En usko että minulla on pelkoa riippuvuuteen, kun itkua turraan, kun jodun ottamaan lääkkeen. Lääke tosin auttaa kipuun, mutta sen seuraukset..
        Kiitos sinulle!

        Kyse on opiaattijohdoksesta jonka yksi selvimmistä haittavaikutuksista on juuri pahoinvointi. Lääke tunnetaan myös nimellä Subutex


      • Korvaushoitolainen
        Jepp24 kirjoitti:

        Kyse on opiaattijohdoksesta jonka yksi selvimmistä haittavaikutuksista on juuri pahoinvointi. Lääke tunnetaan myös nimellä Subutex

        Temgesic on tarkoitettu kivun hoitoon ja Subutex taas opioidi riippuvuuden(heroiini)hoitoon,vaikka niissä on sama vaikuttava aine(Buprenorfiini)niin se ei tarkoita ,etä lääkkeiden vaikutus olisi sama.Subutex ei lievitä kipua,paitsi väärinkäytettynä ja silloinkin sen kipua lievittävä ominaisuus perustuu siihen ,että pää menee sekaisin ja kipua ei tunne.Hoidossa Subutexia voidaan antaa jopa 32mg kielen alla liottamalla ja sitä sitten lasketaan sopiva ylläpitoannos, kun taas Temgesiciä käytetään joko 0.2 tai 0.4mg tabletteina, yleensä maksimissaan 1-3tbl/vrk.
        Temgesic on myös osana korvaushoitoa, hoidon loppuvaiheessa kun annosta ajetaan alas, mutta silloin puhutaan jo vuosia kestäneen Subutex/Suboxone hoidon lopettamisesta, mikä pitää tehdä potilaan turvallisuuden todella hitaasti ja jos annoksen pudotus on liian nopea niin siihen liittyy aina se "retkahdus"riski...
        Itse olen ollut 3.5vuotta korvaushoidossa ja alussa annos Subutexiä oli 24mg ja nyt kun olen omasta tahdosta kokoajan annosta pienentänyt, olen päässyt 2mg Temgesiciä.
        Joten älkää vain yvät ihmiset luulko , että Subutex on sama asia kuin Temgesic ja muutenkin jos vain mahdollista niin välttäkää em. lääkkeitä, sillä voin omasta kokemuksesta sanoa että heroiinin vieroitusoireet tulee nopeasti ja kovaa, mutta kestää suhteellisen vähän aikaa n.2-4 vko:a, mutta Buprenorfiinin vieroitusoireet ovat huomattavasti pidemmät ja paljon enemmän myös psyykkisiä!
        Siis älkää leikkikö noilla lääkkeillä, aluksi kivaa, lopuksi pitkä itku lyhyestä huvista!
        Sairaudesta kärsivät tietysti asia ihan erikseen!
        Voimia kaikille asian kanssa taisteleville....


      • sinulle määrättiin

        Suomessa ollaan hyvin varovaisia näissä opiaateissa kivun hoidossa , vaikka eurooppalainen tapa on ihan erillaista. Ei temukka aiheuta oikein käytettynä riippuvuutta ja on tehokas lääke kroonisen kivunhoitoon. Esim kipupoleilla lääkärit kyllä määrää temua jos siitä on apua. Arvauskeskuksen lääkärit ei buranaa kovempaa kipulääkettä suomessa määrää. Mulla on henk kohtasia kokomeuksia temu lääkkeestä ,olen saanut niillä pahan kroonisen kipukierteen loppumaan . Aluksi oli vaan kurjaa tepsutella apteekkiin respti kädessä, kun siellä katsottiin kuin narkkaria kosanaan. Nykyään homma on hiukka Suomessakin muuttunut ja kovia kipulääkkeitä määrätään myös muunkin kiuvun hoitoon ,kuin esim syövän aiheuttamaan kipuihin. Ei muutakuin oikealle lääkärille saa oiken lääkehoidon . Sivuvaikutuksia aina on nekin riippuu vähän omasta kehosta miten ottaa vastaan.


      • .???
        temtemtemgesic kirjoitti:

        Käytän lääkettä vaikeaan hermokipuun. Tiedän riippuvuusriskistä, mutta en ymmärrä, kuinka joku voi käyttää tätä ainetta väärin! olo on lääkkeen oton jälkeen aivan kamala! :(
        En usko että minulla on pelkoa riippuvuuteen, kun itkua turraan, kun jodun ottamaan lääkkeen. Lääke tosin auttaa kipuun, mutta sen seuraukset..
        Kiitos sinulle!

        Itse tunnen joskus pahoinvointia lääkken vaikutuksen loppumisen jälkeen ja tästä keskustelin myös kipuklinikan lääkärin jälkeen. Tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että pahoinvointi kohdallani johtuu kovasta kivusta, joka joskus palaa kun lääkkeen vaikutus lakkaa...Niin ja kaikki mikä ei tapa, niin ainkin se sattuu aivan vi...ti


      • tod.kipeä
        Korvaushoitolainen kirjoitti:

        Temgesic on tarkoitettu kivun hoitoon ja Subutex taas opioidi riippuvuuden(heroiini)hoitoon,vaikka niissä on sama vaikuttava aine(Buprenorfiini)niin se ei tarkoita ,etä lääkkeiden vaikutus olisi sama.Subutex ei lievitä kipua,paitsi väärinkäytettynä ja silloinkin sen kipua lievittävä ominaisuus perustuu siihen ,että pää menee sekaisin ja kipua ei tunne.Hoidossa Subutexia voidaan antaa jopa 32mg kielen alla liottamalla ja sitä sitten lasketaan sopiva ylläpitoannos, kun taas Temgesiciä käytetään joko 0.2 tai 0.4mg tabletteina, yleensä maksimissaan 1-3tbl/vrk.
        Temgesic on myös osana korvaushoitoa, hoidon loppuvaiheessa kun annosta ajetaan alas, mutta silloin puhutaan jo vuosia kestäneen Subutex/Suboxone hoidon lopettamisesta, mikä pitää tehdä potilaan turvallisuuden todella hitaasti ja jos annoksen pudotus on liian nopea niin siihen liittyy aina se "retkahdus"riski...
        Itse olen ollut 3.5vuotta korvaushoidossa ja alussa annos Subutexiä oli 24mg ja nyt kun olen omasta tahdosta kokoajan annosta pienentänyt, olen päässyt 2mg Temgesiciä.
        Joten älkää vain yvät ihmiset luulko , että Subutex on sama asia kuin Temgesic ja muutenkin jos vain mahdollista niin välttäkää em. lääkkeitä, sillä voin omasta kokemuksesta sanoa että heroiinin vieroitusoireet tulee nopeasti ja kovaa, mutta kestää suhteellisen vähän aikaa n.2-4 vko:a, mutta Buprenorfiinin vieroitusoireet ovat huomattavasti pidemmät ja paljon enemmän myös psyykkisiä!
        Siis älkää leikkikö noilla lääkkeillä, aluksi kivaa, lopuksi pitkä itku lyhyestä huvista!
        Sairaudesta kärsivät tietysti asia ihan erikseen!
        Voimia kaikille asian kanssa taisteleville....


      • Vaihtoon
        temtemtemgesic kirjoitti:

        Käytän lääkettä vaikeaan hermokipuun. Tiedän riippuvuusriskistä, mutta en ymmärrä, kuinka joku voi käyttää tätä ainetta väärin! olo on lääkkeen oton jälkeen aivan kamala! :(
        En usko että minulla on pelkoa riippuvuuteen, kun itkua turraan, kun jodun ottamaan lääkkeen. Lääke tosin auttaa kipuun, mutta sen seuraukset..
        Kiitos sinulle!

        määrätty - siis jos hänen "normaali" kipulääkityksensä ei riitä. Kun tarpeeksi särkee, niin sen ottaa mielellään. Onneksi harvoin tarvitsee. Meillä Suomessa on lääkäreillä kammo (pelko) myös määrätä unilääkkeitä. Siis jos tarvitset sitä hevoskuorman etkä normaaliannostusta.

        Asia mikä ei tarkoita sitä, että vaikka minusta ei ole tullut unipilleristiä, niin jostain muusta voi tulla. Olen syönyt niitä vasta viisi vuotta, ei ongelmia. Ellei ongelmana pidetä sitä, että on pitänyt vaihtaa unilääkkeestä toiseen. Lääkärit eivät ole pitäneet siitä, kun olen kertonut, että on pitänyt ottaa kolminkertaisia annoksia verrattuna normaaliannostukseen. Silloin ne ovat repineet unilääkereseptin ja sitten on siirrytty seuraavaan unilääkkeeseen.

        Sitä on saanut kertoa koko historian unilääkkeidensä käytöstä ja ongelmista - paitsi silloin kun on käynyt terveyskeskuksessa, minkä lääkäri tietää koko historian nukkumisongelmistani. Valitettava tosiasia on, että terveyskeskuslääkärini menee virkavapaalle. Työterveyslääkärini on yhtä huonomuistinen kuin minä, mutta paremman näköinen. Saan puhua kuin ruuneperi, että asia menisi perille. Siis 40 minuuttia sen 20 minuutin sijaan.

        Asia joka ei ole ongelma, sillä osaan minä, ja uskallan puhua asiat niin kuin ne ovat. Työlästä se välillä on. Joku voi pitää hävyttömänä. Useimmat lääkärit kuitenkin ymmärtävät, että jos jonkun lääkkeen kanssa on ollut ongelmia, koitetaan toista. Ei aina. Silloin mennään toiselle lääkärille. Se on tuo henkilökemia sellaista, ettei se aina toimi. Että jos minulla olisi ongelmia jonkun lääkkeen kanssa, niin minä mainitsisin lääkärille.


      • Nilenal
        Korvaushoitolainen kirjoitti:

        Temgesic on tarkoitettu kivun hoitoon ja Subutex taas opioidi riippuvuuden(heroiini)hoitoon,vaikka niissä on sama vaikuttava aine(Buprenorfiini)niin se ei tarkoita ,etä lääkkeiden vaikutus olisi sama.Subutex ei lievitä kipua,paitsi väärinkäytettynä ja silloinkin sen kipua lievittävä ominaisuus perustuu siihen ,että pää menee sekaisin ja kipua ei tunne.Hoidossa Subutexia voidaan antaa jopa 32mg kielen alla liottamalla ja sitä sitten lasketaan sopiva ylläpitoannos, kun taas Temgesiciä käytetään joko 0.2 tai 0.4mg tabletteina, yleensä maksimissaan 1-3tbl/vrk.
        Temgesic on myös osana korvaushoitoa, hoidon loppuvaiheessa kun annosta ajetaan alas, mutta silloin puhutaan jo vuosia kestäneen Subutex/Suboxone hoidon lopettamisesta, mikä pitää tehdä potilaan turvallisuuden todella hitaasti ja jos annoksen pudotus on liian nopea niin siihen liittyy aina se "retkahdus"riski...
        Itse olen ollut 3.5vuotta korvaushoidossa ja alussa annos Subutexiä oli 24mg ja nyt kun olen omasta tahdosta kokoajan annosta pienentänyt, olen päässyt 2mg Temgesiciä.
        Joten älkää vain yvät ihmiset luulko , että Subutex on sama asia kuin Temgesic ja muutenkin jos vain mahdollista niin välttäkää em. lääkkeitä, sillä voin omasta kokemuksesta sanoa että heroiinin vieroitusoireet tulee nopeasti ja kovaa, mutta kestää suhteellisen vähän aikaa n.2-4 vko:a, mutta Buprenorfiinin vieroitusoireet ovat huomattavasti pidemmät ja paljon enemmän myös psyykkisiä!
        Siis älkää leikkikö noilla lääkkeillä, aluksi kivaa, lopuksi pitkä itku lyhyestä huvista!
        Sairaudesta kärsivät tietysti asia ihan erikseen!
        Voimia kaikille asian kanssa taisteleville....

        Voi herranjumala, ei tarttisi jonkun korvaushoitolaisenkin vielä suoltaa väärää ja epätaydellistä tietoa kansalle.
        Kyllä nuo em. valmisteet molemmat lievittävät yhtälailla kipua, kyse on vain siitä, että toisessa on huomattavasti enemmän vaikuittavaa ainetta ja toki myös käyttävien ihmisten hyvin eritasoisista toleransseista. Niin ja myös siitä, että korvaushoito on toteutettu Suomessa (ja Euroopassakin) aivan mahdottoman liian suurilla annoksilla. Tarpeettoman suurilla. Lääkäreiden aloitteesta, tahdosta ja neuvosta siis. Eli lääkefirmojen lobbauksen tuloksena.

        Jännä että sinulle on määrätty Temgesicejä pudotukseen, sen vasta-aiheena kun on juuri opiaattiriippuvuus/ vieroitushoito.


      • tabletti

        Ei teemurespat jää apteekkii. Oxy,metadoni,palladoni-respat esim jää. Pubren katsotaan olevan lievää koukkua aiheuttava. Näin todellisuudessa ei tosin ole. Jopa pahemmat laskut ku oxyssa vaikka senki laskut voi viedä hengen välillisesti ja jopa suoraan.


      • tonttu-77
        tabletti kirjoitti:

        Ei teemurespat jää apteekkii. Oxy,metadoni,palladoni-respat esim jää. Pubren katsotaan olevan lievää koukkua aiheuttava. Näin todellisuudessa ei tosin ole. Jopa pahemmat laskut ku oxyssa vaikka senki laskut voi viedä hengen välillisesti ja jopa suoraan.

        temgesic reseptit kylläkin jää apteekkiin. Itse käytän tätä lääkettä ja aina saa hakea uuden rseptin.


      • op
        Nilenal kirjoitti:

        Voi herranjumala, ei tarttisi jonkun korvaushoitolaisenkin vielä suoltaa väärää ja epätaydellistä tietoa kansalle.
        Kyllä nuo em. valmisteet molemmat lievittävät yhtälailla kipua, kyse on vain siitä, että toisessa on huomattavasti enemmän vaikuittavaa ainetta ja toki myös käyttävien ihmisten hyvin eritasoisista toleransseista. Niin ja myös siitä, että korvaushoito on toteutettu Suomessa (ja Euroopassakin) aivan mahdottoman liian suurilla annoksilla. Tarpeettoman suurilla. Lääkäreiden aloitteesta, tahdosta ja neuvosta siis. Eli lääkefirmojen lobbauksen tuloksena.

        Jännä että sinulle on määrätty Temgesicejä pudotukseen, sen vasta-aiheena kun on juuri opiaattiriippuvuus/ vieroitushoito.

        mulle määrättii juuri temgesiciä 2*0,4 pv. olen jonossa korvaushoitoon ja jo hyväksytty siihen kunhan vaan jono pienenee!! saan siihen asti teemuja kunnes aloitetaan suboxone hoito!!! nim. takana monta vuotta opiaatteja


      • itseirti
        Korvaushoitolainen kirjoitti:

        Temgesic on tarkoitettu kivun hoitoon ja Subutex taas opioidi riippuvuuden(heroiini)hoitoon,vaikka niissä on sama vaikuttava aine(Buprenorfiini)niin se ei tarkoita ,etä lääkkeiden vaikutus olisi sama.Subutex ei lievitä kipua,paitsi väärinkäytettynä ja silloinkin sen kipua lievittävä ominaisuus perustuu siihen ,että pää menee sekaisin ja kipua ei tunne.Hoidossa Subutexia voidaan antaa jopa 32mg kielen alla liottamalla ja sitä sitten lasketaan sopiva ylläpitoannos, kun taas Temgesiciä käytetään joko 0.2 tai 0.4mg tabletteina, yleensä maksimissaan 1-3tbl/vrk.
        Temgesic on myös osana korvaushoitoa, hoidon loppuvaiheessa kun annosta ajetaan alas, mutta silloin puhutaan jo vuosia kestäneen Subutex/Suboxone hoidon lopettamisesta, mikä pitää tehdä potilaan turvallisuuden todella hitaasti ja jos annoksen pudotus on liian nopea niin siihen liittyy aina se "retkahdus"riski...
        Itse olen ollut 3.5vuotta korvaushoidossa ja alussa annos Subutexiä oli 24mg ja nyt kun olen omasta tahdosta kokoajan annosta pienentänyt, olen päässyt 2mg Temgesiciä.
        Joten älkää vain yvät ihmiset luulko , että Subutex on sama asia kuin Temgesic ja muutenkin jos vain mahdollista niin välttäkää em. lääkkeitä, sillä voin omasta kokemuksesta sanoa että heroiinin vieroitusoireet tulee nopeasti ja kovaa, mutta kestää suhteellisen vähän aikaa n.2-4 vko:a, mutta Buprenorfiinin vieroitusoireet ovat huomattavasti pidemmät ja paljon enemmän myös psyykkisiä!
        Siis älkää leikkikö noilla lääkkeillä, aluksi kivaa, lopuksi pitkä itku lyhyestä huvista!
        Sairaudesta kärsivät tietysti asia ihan erikseen!
        Voimia kaikille asian kanssa taisteleville....

        Ensin jalka poikki. Siihen panacodia, siitähän tuli hyvä olo, pari vuotta tuli syötyä siihen. Sitten jalkapöydästä luita poikki taas saatii panacodia, pari vuotta meni sen varjolla, yhtäkkiä huomaa hakevansa useammalta lääkäriltä respoja. Sitten selkään...olkapää leikkaukseen taas panacodia. Noin 10v sitä paskaa. Sitten sattuikin viisurin poistossa hoitovirhe. Leukaluu poikki ja kolmoishermo vaurio. Siihen teemuja 2v. Lääkkeiden syöminen alkoi pännimään ja lopetus yrityksiä, helvetilliset viekkarit ja kolmoishermo särky päälle. Ei muuta kuin temeä taas. Sitten sain hommattua gabrion300mg. Niitä maksimiannoksella 3600mg vuorokausi. Eikä mitään oloja teemuista eikä koodeista. Nyt mennyt 2v ilman oppareita, särkyyn vain aamulla 300gabrionia ja sama illalla. Ennen meni 12koodia päivässä ja myöhemmin 6 0,4 temeä. Nyt niistä paskoista irti ja gabrion hyvä lääke kolmoishermo särkyyn


      • nikolaikopeloi2
        Vaihtoon kirjoitti:

        määrätty - siis jos hänen "normaali" kipulääkityksensä ei riitä. Kun tarpeeksi särkee, niin sen ottaa mielellään. Onneksi harvoin tarvitsee. Meillä Suomessa on lääkäreillä kammo (pelko) myös määrätä unilääkkeitä. Siis jos tarvitset sitä hevoskuorman etkä normaaliannostusta.

        Asia mikä ei tarkoita sitä, että vaikka minusta ei ole tullut unipilleristiä, niin jostain muusta voi tulla. Olen syönyt niitä vasta viisi vuotta, ei ongelmia. Ellei ongelmana pidetä sitä, että on pitänyt vaihtaa unilääkkeestä toiseen. Lääkärit eivät ole pitäneet siitä, kun olen kertonut, että on pitänyt ottaa kolminkertaisia annoksia verrattuna normaaliannostukseen. Silloin ne ovat repineet unilääkereseptin ja sitten on siirrytty seuraavaan unilääkkeeseen.

        Sitä on saanut kertoa koko historian unilääkkeidensä käytöstä ja ongelmista - paitsi silloin kun on käynyt terveyskeskuksessa, minkä lääkäri tietää koko historian nukkumisongelmistani. Valitettava tosiasia on, että terveyskeskuslääkärini menee virkavapaalle. Työterveyslääkärini on yhtä huonomuistinen kuin minä, mutta paremman näköinen. Saan puhua kuin ruuneperi, että asia menisi perille. Siis 40 minuuttia sen 20 minuutin sijaan.

        Asia joka ei ole ongelma, sillä osaan minä, ja uskallan puhua asiat niin kuin ne ovat. Työlästä se välillä on. Joku voi pitää hävyttömänä. Useimmat lääkärit kuitenkin ymmärtävät, että jos jonkun lääkkeen kanssa on ollut ongelmia, koitetaan toista. Ei aina. Silloin mennään toiselle lääkärille. Se on tuo henkilökemia sellaista, ettei se aina toimi. Että jos minulla olisi ongelmia jonkun lääkkeen kanssa, niin minä mainitsisin lääkärille.

        itsellä ei enää mikään nukahtamislääke/ unilääke pelaa, vuosien käytön jälkeen. nyt on 250mg. ketipinoria yöksi, ja sillä saa jotenkin nukuttua... koviin selkäkipuihin rätkin teemuja tai norspan litkua putkistoon. olin aikanaan pahassa oxykodoni koukusssa, ja lopetin käytön seinään. tuntu et lähtee henki viekkareihin... nyt sitten hankin dolcontineja, mut niihin en aio itteeni koukuttaa... selkää ei saada enää leikkauksella kuntoon joten mahtava tulevaisuus edessä... tyrä jalan juurikanavassa, ja madaltumia ollut jo 15 vuotiaasta (nyt 40v.) kyllä on tosi lohdullista kärsiä kovista selkäkivuista ja jalkojen puutumisesta tai pettämisestä loppuelämänsä... itsellä on sikäli hyvin asiat, etten saa mistään opiaateista juuri mitään sivuvaikutuksia... tramalin kertaannos kohosi joskus jopa yli seitsemääntuhanteen milliin, jolla pitäs lähtee henki norsulta, mut semmosta kikkailua tää on noiden vaivojen kanssa. palatakseni alkuperäiseen juttuun, pahoinvointi on monelle tuttua opiaateista. sepä vaan on ongelma, että kaikki vahvat kipulääkkeet tahtovat olla opiaattipohjaisia. tiedän ihmisiä, jotka ovat joutuneet lopettamaan opiaattilääkityksen jatkuvan oksentelun yms. takia. onneksi ei tule itselle tuollaisia oireita. lyricasta sain joskus pahan epilepsiakohtauksen. neurontin taasen menettää maksimiannoksella (3600mg/ päivä) nopeasti tehonsa. vahvin triptyl ei enää nostanut valmiiksi kovaa kipukynnystäni... menee myös pitkäaikainen fyysinen jatkuva kipu psyykkiselle puolelle ja sitä sitten korjaillaan barbituraateilla ja benzoilla... että semmosta rallia tämä...


      • Anonyymi
        Korvaushoitolainen kirjoitti:

        Temgesic on tarkoitettu kivun hoitoon ja Subutex taas opioidi riippuvuuden(heroiini)hoitoon,vaikka niissä on sama vaikuttava aine(Buprenorfiini)niin se ei tarkoita ,etä lääkkeiden vaikutus olisi sama.Subutex ei lievitä kipua,paitsi väärinkäytettynä ja silloinkin sen kipua lievittävä ominaisuus perustuu siihen ,että pää menee sekaisin ja kipua ei tunne.Hoidossa Subutexia voidaan antaa jopa 32mg kielen alla liottamalla ja sitä sitten lasketaan sopiva ylläpitoannos, kun taas Temgesiciä käytetään joko 0.2 tai 0.4mg tabletteina, yleensä maksimissaan 1-3tbl/vrk.
        Temgesic on myös osana korvaushoitoa, hoidon loppuvaiheessa kun annosta ajetaan alas, mutta silloin puhutaan jo vuosia kestäneen Subutex/Suboxone hoidon lopettamisesta, mikä pitää tehdä potilaan turvallisuuden todella hitaasti ja jos annoksen pudotus on liian nopea niin siihen liittyy aina se "retkahdus"riski...
        Itse olen ollut 3.5vuotta korvaushoidossa ja alussa annos Subutexiä oli 24mg ja nyt kun olen omasta tahdosta kokoajan annosta pienentänyt, olen päässyt 2mg Temgesiciä.
        Joten älkää vain yvät ihmiset luulko , että Subutex on sama asia kuin Temgesic ja muutenkin jos vain mahdollista niin välttäkää em. lääkkeitä, sillä voin omasta kokemuksesta sanoa että heroiinin vieroitusoireet tulee nopeasti ja kovaa, mutta kestää suhteellisen vähän aikaa n.2-4 vko:a, mutta Buprenorfiinin vieroitusoireet ovat huomattavasti pidemmät ja paljon enemmän myös psyykkisiä!
        Siis älkää leikkikö noilla lääkkeillä, aluksi kivaa, lopuksi pitkä itku lyhyestä huvista!
        Sairaudesta kärsivät tietysti asia ihan erikseen!
        Voimia kaikille asian kanssa taisteleville....

        Minulla on ainakin kovat kivut leikkauksia edessä ja ollut takana, ja käyn joka viikko jossai hoidossa, minä en saa lääkäristä mitään kunnon kipulääkkeitä että pärjään, koska muuten kivut niin kovat joskus olen saanut panacodii ja tramalii mut ei sovi mulle ja panacodii joutuis syömään nii paljon, ja joskus nuoruudessa tullut h merkintä sillä voi olla jotain merkitystä .. joudun ostamaan itse kaverilta texii kivun hoitoon. Ja kyllä se auttaa kipuun nenään kyllä vedän rahan säästämisen vuoksi, mutta kyllä minua auttaa kipuun


      • Anonyymi
        temtemtemgesic kirjoitti:

        Käytän lääkettä vaikeaan hermokipuun. Tiedän riippuvuusriskistä, mutta en ymmärrä, kuinka joku voi käyttää tätä ainetta väärin! olo on lääkkeen oton jälkeen aivan kamala! :(
        En usko että minulla on pelkoa riippuvuuteen, kun itkua turraan, kun jodun ottamaan lääkkeen. Lääke tosin auttaa kipuun, mutta sen seuraukset..
        Kiitos sinulle!

        Kokeile murskata ja vetää nenään se sun temgesic


      • Anonyymi
        .??? kirjoitti:

        Itse tunnen joskus pahoinvointia lääkken vaikutuksen loppumisen jälkeen ja tästä keskustelin myös kipuklinikan lääkärin jälkeen. Tulimme kuitenkin siihen tulokseen, että pahoinvointi kohdallani johtuu kovasta kivusta, joka joskus palaa kun lääkkeen vaikutus lakkaa...Niin ja kaikki mikä ei tapa, niin ainkin se sattuu aivan vi...ti

        Minä tarvitsisin tuon kyseisen lääkkeen kipuihin mutta nykyään ei anneta mitään mihinkään

        Mihin vaivaan te olette saaneet teemuja


    • erakkosusi

      Hei.
      Ota ehdottomasti yhteyttä sinne mistä lääke on määrätty. pahoinvointilääkkeillä pystytään auttamaan paljon ja niitä on lääkeaine pahoinvointia varten omansa. Voisit myös koittaa ehdottaa että saisit kokeiltavaksesi oxynorm (vaikuttava aine oksikodoni) nimistä lääkettä, se on vielä vahvempaa kuin temgesic, mutta sitä löytyy myös nestemäisenä (suun kautta nautittavaa liuosta) eli voisit koittaa todella pientä annostusta.
      Toivottavasti löytyy apu!

      • temtemtemgesic

        Kiitos vastauksesta! Itseasiassa lääkkeeni on vaihdettu jo oxynormiin, koska sain allergisen hengenahdistuskohtauksen temgesicistä. Oxynorm on toiminut melko hyvin vähän isommalla annoksella, tosin vaikutusaika on liian pitkä..kestää melkein tunnin, että lääke antaa vastetta.
        pahoinvointia ja sekavuutta tästäkin huumeesta on tullut, mutta onneksi pahoinvointiin auttaa lääke!
        Mukavaa joulun odotusta!


      • tere moro moi
        temtemtemgesic kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta! Itseasiassa lääkkeeni on vaihdettu jo oxynormiin, koska sain allergisen hengenahdistuskohtauksen temgesicistä. Oxynorm on toiminut melko hyvin vähän isommalla annoksella, tosin vaikutusaika on liian pitkä..kestää melkein tunnin, että lääke antaa vastetta.
        pahoinvointia ja sekavuutta tästäkin huumeesta on tullut, mutta onneksi pahoinvointiin auttaa lääke!
        Mukavaa joulun odotusta!

        Olen saanut kipupolin kautta temukkaa vrk annostus 2-4/0.2 mg vrk:ssa
        Ennen temukkaa minulle määrättiin rintarangan murtumien johdosta hermojen pinnetilaan Abalgiinia ja Indalgiinia ja huh mitä lääkkeitä sain pohjukaisuolen haavan. No nyt tää temukka on ihan ok on nostanut kivun sietokykyä ja myös kipu on hallinnassa , on selvästi paras kipulääke kroonisen kivun hoidossa kymmeniä eri kipulääkeitä on kokeiltu onnettomuuden jälkeen . Nyt kuitenkin vuosien käytön jälkeen on alkanut päivittäinen päänsärky joka on helvetinmoinen se jopa haittaa elämänlaatua enmpi kuin hermosärky selässä , mutta en ole "uskaltanut" lopettaa temukan käyttöä. Kipupolilla on ehdotettu erillaisia psyykelääkkeitäkin kivun hoitoon ,mut ei ne mulle tehoo (lyrica)samaten tradolan ei teho. Tosta päänkivusta kysysisin onko kellään pitäkän käytön jälkeen ilmaantunut tällaista sivuvaukutusta. Kipupolin lekurit muuten sanoo et mun käyttämä annostus on hyvin pieni mitä esim määrtään syöpäpotilaille puhutaan jopa 10 kertaisesta annostuksesta . Olin n 3 vuotta mitään sivuvaikutuksia ja kipukin on ollut hyvin hallinnassa ihan temukan anasiosta. Nyt tää on tätä . Kipulääke aiheuttaa kipua huh hei . Pärjäilkää mäkin koitan näitten kipujen kanssa klaarata.


      • Olemmeerilaisia
        tere moro moi kirjoitti:

        Olen saanut kipupolin kautta temukkaa vrk annostus 2-4/0.2 mg vrk:ssa
        Ennen temukkaa minulle määrättiin rintarangan murtumien johdosta hermojen pinnetilaan Abalgiinia ja Indalgiinia ja huh mitä lääkkeitä sain pohjukaisuolen haavan. No nyt tää temukka on ihan ok on nostanut kivun sietokykyä ja myös kipu on hallinnassa , on selvästi paras kipulääke kroonisen kivun hoidossa kymmeniä eri kipulääkeitä on kokeiltu onnettomuuden jälkeen . Nyt kuitenkin vuosien käytön jälkeen on alkanut päivittäinen päänsärky joka on helvetinmoinen se jopa haittaa elämänlaatua enmpi kuin hermosärky selässä , mutta en ole "uskaltanut" lopettaa temukan käyttöä. Kipupolilla on ehdotettu erillaisia psyykelääkkeitäkin kivun hoitoon ,mut ei ne mulle tehoo (lyrica)samaten tradolan ei teho. Tosta päänkivusta kysysisin onko kellään pitäkän käytön jälkeen ilmaantunut tällaista sivuvaukutusta. Kipupolin lekurit muuten sanoo et mun käyttämä annostus on hyvin pieni mitä esim määrtään syöpäpotilaille puhutaan jopa 10 kertaisesta annostuksesta . Olin n 3 vuotta mitään sivuvaikutuksia ja kipukin on ollut hyvin hallinnassa ihan temukan anasiosta. Nyt tää on tätä . Kipulääke aiheuttaa kipua huh hei . Pärjäilkää mäkin koitan näitten kipujen kanssa klaarata.

        kivun sietämiseen. Hyvin on toiminut siinä asiassa. Tai kohtalaisesti.

        Paitsi, etten minä sillä nukahda, eli pitää syödä nukahtamiseen barbeja.


      • Kummallista?
        tere moro moi kirjoitti:

        Olen saanut kipupolin kautta temukkaa vrk annostus 2-4/0.2 mg vrk:ssa
        Ennen temukkaa minulle määrättiin rintarangan murtumien johdosta hermojen pinnetilaan Abalgiinia ja Indalgiinia ja huh mitä lääkkeitä sain pohjukaisuolen haavan. No nyt tää temukka on ihan ok on nostanut kivun sietokykyä ja myös kipu on hallinnassa , on selvästi paras kipulääke kroonisen kivun hoidossa kymmeniä eri kipulääkeitä on kokeiltu onnettomuuden jälkeen . Nyt kuitenkin vuosien käytön jälkeen on alkanut päivittäinen päänsärky joka on helvetinmoinen se jopa haittaa elämänlaatua enmpi kuin hermosärky selässä , mutta en ole "uskaltanut" lopettaa temukan käyttöä. Kipupolilla on ehdotettu erillaisia psyykelääkkeitäkin kivun hoitoon ,mut ei ne mulle tehoo (lyrica)samaten tradolan ei teho. Tosta päänkivusta kysysisin onko kellään pitäkän käytön jälkeen ilmaantunut tällaista sivuvaukutusta. Kipupolin lekurit muuten sanoo et mun käyttämä annostus on hyvin pieni mitä esim määrtään syöpäpotilaille puhutaan jopa 10 kertaisesta annostuksesta . Olin n 3 vuotta mitään sivuvaikutuksia ja kipukin on ollut hyvin hallinnassa ihan temukan anasiosta. Nyt tää on tätä . Kipulääke aiheuttaa kipua huh hei . Pärjäilkää mäkin koitan näitten kipujen kanssa klaarata.

        Silmäleikkauksen jälkeen piti käyttä. Sen vaikutusaika vain koko ajan väheni. Siis noin kolmeen tuntiin. Ja nenä oli kuin jääkalikka.

        Kovista opiaateista äitini sai oksennuskohtauksia ja laihtui 10 kiloa kuukaudessa. Mainitsemasi Lyrica vei melkein kokonaan kivut pois ja "kunnon" opiaatteja tarvitaan nykyisin aniharvoin.

        Triptylillä reumaasairastava serkkuni nukahtaa ja minä saan korkeintaan vain vatsavaivoja. Tosin serkkuni uni on koiranunta.

        Kaiken lisäksi voi käydä niin, että jokin lääke toimi aiemmin, muttei vuosien päästä. Oman kokemukseni mukaan.


      • Koska kivuton?
        tere moro moi kirjoitti:

        Olen saanut kipupolin kautta temukkaa vrk annostus 2-4/0.2 mg vrk:ssa
        Ennen temukkaa minulle määrättiin rintarangan murtumien johdosta hermojen pinnetilaan Abalgiinia ja Indalgiinia ja huh mitä lääkkeitä sain pohjukaisuolen haavan. No nyt tää temukka on ihan ok on nostanut kivun sietokykyä ja myös kipu on hallinnassa , on selvästi paras kipulääke kroonisen kivun hoidossa kymmeniä eri kipulääkeitä on kokeiltu onnettomuuden jälkeen . Nyt kuitenkin vuosien käytön jälkeen on alkanut päivittäinen päänsärky joka on helvetinmoinen se jopa haittaa elämänlaatua enmpi kuin hermosärky selässä , mutta en ole "uskaltanut" lopettaa temukan käyttöä. Kipupolilla on ehdotettu erillaisia psyykelääkkeitäkin kivun hoitoon ,mut ei ne mulle tehoo (lyrica)samaten tradolan ei teho. Tosta päänkivusta kysysisin onko kellään pitäkän käytön jälkeen ilmaantunut tällaista sivuvaukutusta. Kipupolin lekurit muuten sanoo et mun käyttämä annostus on hyvin pieni mitä esim määrtään syöpäpotilaille puhutaan jopa 10 kertaisesta annostuksesta . Olin n 3 vuotta mitään sivuvaikutuksia ja kipukin on ollut hyvin hallinnassa ihan temukan anasiosta. Nyt tää on tätä . Kipulääke aiheuttaa kipua huh hei . Pärjäilkää mäkin koitan näitten kipujen kanssa klaarata.

        Päänsärkyä. Sain fysiatrilta Temgesicia ja otin kauhunsekaisin tuntein ensimmäisen pillerin, koska kipuni oli sietämätöntä. Pyysin jopa tyttäreni luokseni, jos vaikka alkaisin sekoilemaan tms. Ainoa "ilo" tuosta yhdestä pilleristä oli helvetillinen päänsärky. Selkääni ei enää koskenut, mutta tuo oli ainut pilleri ko. lääkettä jonka otin. Panacodia en uskaltanut siihen pääkipuun ottaa, sillä ei tietoa niiden ristivaikutuksesta. Joskus miedompi parempi. Riippuu niin ihmisestä. KAIKKI lääkkeet vaikuttavat eri tavoin eri ihmiseen.


      • t
        Olemmeerilaisia kirjoitti:

        kivun sietämiseen. Hyvin on toiminut siinä asiassa. Tai kohtalaisesti.

        Paitsi, etten minä sillä nukahda, eli pitää syödä nukahtamiseen barbeja.

        voitko kertoa mistä kaupungista ja mistä lääkäriltä saa resptin hyvää syytä vastaan tietenkin


    • -S-

      Mä oksensin kerran tosi kovasti. Se oli ihan kamalaa! Mulla tuli pahaolo kun mä kuulin jonkun kolahduksen ja etenkin silloin jos mulla oli silmät auki ja liikutin päätäni. Hyi ja sen tabletin maku oli ihan kamala! Nousee ihan karvat pystyyn pelkästä ajatuksesta!
      Mulla auttoi primperan niminen pahoinvointilääke. Jos sulla ei pysy mikään sisällä suosittelen suppoja. Onhan supot ällöjä, mutta mua ne auttoi. Mä otin pahoinvointilääkettä vähän varmuuden vuoksi, koska temgesicistä tuli niin kauhea olo, mutta juttele ensin lääkärin kanssa, koska lääkäri tietää, miten paljon kestät lääkkeitä vuorokaudessa yms.
      Yritä jaksaa sivuoireiden kanssa, jos saat lääkkeestä muuta apua. Kyllä keho tottuu Temgesiciin vähitellen. Jos apuja ei teemuista tule, niin suosittelen lääkkeen vaihtamista. Eihän kukaan jaksa noin elää...
      Voimia!
      -S-

      • juhatre

        mä olen kärsinyt voimakkaista kivusta jo kohta 4vuotta,eikä lääkärit suostu määräämään kunnon lääkkeitä. kaaduin moottoripyörällä 2006syksyllä ja siitä lähtien kivut hirveitä! alkuun sain noita temgesicejä ja oxycontineja mutta nykyään ei paljon buranaa vahvempaa ja monet lääkärit olen kiertänyt!! tilanne on ihan hirvittävä! olen joutunut ostamaan lääkkeitä jopa katukaupasta ja olen sen kertonut myös lääkärille,mutta ei.. "lisää vaan liikuntaa yms" tätä toitottaa lääkärit,vaikka kävely jo tuottaa tuskaa.. mistä saisin apua??


      • sinä ollenkaan
        juhatre kirjoitti:

        mä olen kärsinyt voimakkaista kivusta jo kohta 4vuotta,eikä lääkärit suostu määräämään kunnon lääkkeitä. kaaduin moottoripyörällä 2006syksyllä ja siitä lähtien kivut hirveitä! alkuun sain noita temgesicejä ja oxycontineja mutta nykyään ei paljon buranaa vahvempaa ja monet lääkärit olen kiertänyt!! tilanne on ihan hirvittävä! olen joutunut ostamaan lääkkeitä jopa katukaupasta ja olen sen kertonut myös lääkärille,mutta ei.. "lisää vaan liikuntaa yms" tätä toitottaa lääkärit,vaikka kävely jo tuottaa tuskaa.. mistä saisin apua??

        käynyt kipupoliklinikalla? Siellä on paras asiantuntemus kipulääkkeistä. Nykysuomessa ei tarvitse kenenkään kärsiä kivuista. Tiedän paljon ihmisiä, jotka syövät esim Oxynormia ihan säännöllisesti vaikka se vahva kipulääke onkin. Lisäksi on olemassa ns. hermokipulääkkeitä, joita kannattaa kokeilla.


      • mulla se vasta
        sinä ollenkaan kirjoitti:

        käynyt kipupoliklinikalla? Siellä on paras asiantuntemus kipulääkkeistä. Nykysuomessa ei tarvitse kenenkään kärsiä kivuista. Tiedän paljon ihmisiä, jotka syövät esim Oxynormia ihan säännöllisesti vaikka se vahva kipulääke onkin. Lisäksi on olemassa ns. hermokipulääkkeitä, joita kannattaa kokeilla.

        jos en käytä Temgesic 0.2 / 2-4 tab vrk . Olen ollu autoonnettomuudessa ja siinä rytäkässä murtunut rintarangan nikmat 5-8 . Hermosärky on sitämötön koska se jäytää yötäpäivää . Olen kipupolin lääkäreiden määrämiä kipulääkkeitä popsinut vuosikausia , ensin kokeiltiin kaikki mahdolliset Lyricasta kaikkii mahdollisiin kipulääkkeisiin . Nyt hoito on Temu se ei vie kokonaan kipua pois vaan nostaa huomattavasti kipukynnystä hyvänolon tunteen takia . Tämä kipukynnys nousee kokoaika koska tämä temu auttaa kivun siedossa . Minulla on myös muitakin hoitoja kuten fysikaalinen (akupunktio on hyvä hermosärkyyn) lääkityksenä vielä rivatril ja baclon . Baclon lihaskramppien estoon. Olen läytänyt hyvä lääke tasapainon ja fysikaalisen hoitoon yhdistettynä ja pärjään nyt hyvin . Mitään pahoinvointeja tai muita sivuvaikutuksia ei ole tullut ja olen käyttänyt Temgesciä jo 4 v , aluksia enkä aamusin olin houkan tukkoinen olo., mutta paljon parempi lääke on kuin psyykelääkkeet joita käytetään hermosärkyjen hoitoon tai tulehduskipulääkkeet joista saa vaan pohjukaissuolen haavan pitkässä käytössä (näin mulle kävi). Lääkeet oikein käytettynyt ovat hyvä apu vaikeisiin kiputiloihin niin Temgesicin.


      • bukowski
        mulla se vasta kirjoitti:

        jos en käytä Temgesic 0.2 / 2-4 tab vrk . Olen ollu autoonnettomuudessa ja siinä rytäkässä murtunut rintarangan nikmat 5-8 . Hermosärky on sitämötön koska se jäytää yötäpäivää . Olen kipupolin lääkäreiden määrämiä kipulääkkeitä popsinut vuosikausia , ensin kokeiltiin kaikki mahdolliset Lyricasta kaikkii mahdollisiin kipulääkkeisiin . Nyt hoito on Temu se ei vie kokonaan kipua pois vaan nostaa huomattavasti kipukynnystä hyvänolon tunteen takia . Tämä kipukynnys nousee kokoaika koska tämä temu auttaa kivun siedossa . Minulla on myös muitakin hoitoja kuten fysikaalinen (akupunktio on hyvä hermosärkyyn) lääkityksenä vielä rivatril ja baclon . Baclon lihaskramppien estoon. Olen läytänyt hyvä lääke tasapainon ja fysikaalisen hoitoon yhdistettynä ja pärjään nyt hyvin . Mitään pahoinvointeja tai muita sivuvaikutuksia ei ole tullut ja olen käyttänyt Temgesciä jo 4 v , aluksia enkä aamusin olin houkan tukkoinen olo., mutta paljon parempi lääke on kuin psyykelääkkeet joita käytetään hermosärkyjen hoitoon tai tulehduskipulääkkeet joista saa vaan pohjukaissuolen haavan pitkässä käytössä (näin mulle kävi). Lääkeet oikein käytettynyt ovat hyvä apu vaikeisiin kiputiloihin niin Temgesicin.

        Olen 3kymppinen entinen sekakäyttäjä. My choise of drugs was amph. noh, sekoilu jatkui kunnen sain diabeteksen ja sen mukana neuropaattiisia kipuja. -kyllä- olen koittanut sitäsun tätä pilleriä, mutta temppu ainoo mikä fudaa oikealla tavalla. on se vähän saatanan vaikee saada lekurit tajuun, et ex.nistinä tiiän enemmän päänsekoittamista varten olevista doupeista ja apteekin kamoista myos.
        PS:hakisin mieluummin apoteekista kipulääkkeeni ku luukuista.


      • äööööööööööööööööööö
        bukowski kirjoitti:

        Olen 3kymppinen entinen sekakäyttäjä. My choise of drugs was amph. noh, sekoilu jatkui kunnen sain diabeteksen ja sen mukana neuropaattiisia kipuja. -kyllä- olen koittanut sitäsun tätä pilleriä, mutta temppu ainoo mikä fudaa oikealla tavalla. on se vähän saatanan vaikee saada lekurit tajuun, et ex.nistinä tiiän enemmän päänsekoittamista varten olevista doupeista ja apteekin kamoista myos.
        PS:hakisin mieluummin apoteekista kipulääkkeeni ku luukuista.

        Voinen sanoa, että itse käytän teemua "mielialalääkkeenä". Mulla on todella vakava psyykkinen sairaus ja kuinka hullua, mutta temgesic auttaa. Ei tuu masennusnotkauksia samalla tavalla, jne. Kun olis pokkaa ja viitsis ottaa sen riskin, että kertois lääkärille, mielellään sellaiselle, jolla on aivot, että tää auttaa.. Kun tän sairauden kans tarvitaan lopuniän lääkitykset kuitenkin, niin miksei se voisi olla teemu..? No mä en oo lääkäri, tms. joten en tiedä, ehkä siihen on joku syykin.. Mulle vaan on sattunut riittämään pitkän aikaa (1,5 v) vai 1 kpl 0,4 mg nokittamalla.. tietty. Ei se suun kautta vaikuta oikein mitenkään..

        Ihan sama, mitä räkänokat alkaa tähän huutelemaan, mutta näin se vaan on. Ja jos mä keksin jotain, mä alan hakemaan sitä itse lääkäristä, saa vähän halvemmalla ku "ystävältä"..


      • tohtoritolonen
        juhatre kirjoitti:

        mä olen kärsinyt voimakkaista kivusta jo kohta 4vuotta,eikä lääkärit suostu määräämään kunnon lääkkeitä. kaaduin moottoripyörällä 2006syksyllä ja siitä lähtien kivut hirveitä! alkuun sain noita temgesicejä ja oxycontineja mutta nykyään ei paljon buranaa vahvempaa ja monet lääkärit olen kiertänyt!! tilanne on ihan hirvittävä! olen joutunut ostamaan lääkkeitä jopa katukaupasta ja olen sen kertonut myös lääkärille,mutta ei.. "lisää vaan liikuntaa yms" tätä toitottaa lääkärit,vaikka kävely jo tuottaa tuskaa.. mistä saisin apua??

        no voi paska! sama vika itelläkin... selkä ollut paskana 25 vuotta, ja lääkäri määrää 2/100mg. norflex ja 3 kertaa tramal 100mg. päivässä. välilevytyrä jalan hermokanavassa ja muutama tosi paha kolari taustalla... selän leikkaaminen ei kuulemma kannata... kyllä on katukauppa tullut tutuksi! oon iso äijänköriläs jota hoidetaan lasten lääkkeillä... mielestäni lääkäreiden pitäisi sovittaa lääkitys kunkin ihmisen tarpeen mukaan... liikunta ei ainakaan auta minulle. pahentaa vain kipuja. sitä liikunnan tärkeyttä mullekkin on hapatettu vuosia... onneksi katuapteekista löytyy kunnon rohtoja. maksan mielummin kovan hinnan, kun kärsin jatkuvasta kivusta. selässsä tyrän lisäksi madaltumia ja jalassa hermovaurio. en tiedä miksi jotkut lääkärit suhtautuvat vahvoihin lääkkeisiin niin kielteiseksi, koska varmasti monikin turvautuu kalliin "katuapteekin" rohtoihin, ja sen varmasti monikin tohtori tietää...


    • kipiä

      Ai täällä on ammattilaisiakin... No, mikä kipulääke on helppo saada ja toimii varmasti?

    • tonttu77

      Mulle ainakin tulee temgesicistä pahoinvointia, päänsärkyä jne.. En kyllä ota kiputiloihin kuin äärimmäisessä hädässä..

    • räkäojanmökki

      missä ajass se temgesic teidän suussanne liukenee, minulla kestää yli puoli tuntia.

    • xili

      mulla menee hermo kipuun 20mg norspan laastari,,vaikuttava aine bubrenorfiini.ei ole aiheuttanut mitään pahoinvointia,tosin olen jo 20 kymmenen vuoden ajan käyttänyt tramalia 400-600mg päivässä..ja kadulta subua ja kaikkea muutakin päihdyttävää..

    • ei koekani enää

      Temgesic on ihan paska lääke ihmiselle joka ei ole pitkään käyttänyt särkylääkkeitä. Pahoinvointi ja riippuvuus ilm. ensimmäisinä oireina lääketuotetiedoissakin. Ja se että valm. sen ilm. on valituksia asiasta tullut paljon !
      Pyytäkää kipulääkkeitä jotka ei ole riippuvaisuutta aiheuttavia. Minulle annettiin leikkauksen jälk. aikaan lievään kipuun teppoa ja olin 6h jälkeen täynnä vieroitusoireita. Pahoinvointi ja kipu hermosto oireet kehossa olin kuin tulisilla hiilillä hilluttava ylhäällä koko ajan . Ramppasin vessan ja hillumisen välilä seuraavat 10h joten älkää ottako opiaatti pohjaisia lääkkeitä jos vähänkin joku muu särkylääke vaikuttaa teillä. Minulle ei käy tramal eikä teemu eikä mikään mitä opiaattipohjaista lääkettä on kokeiltu kolmoishermosärkyyn. Neurontin ja perussärkylääkkeet paransi kuntoani ja paluuta pois sänky särky potilaan elämästä ulos.
      kehoitan muitakin kokeilemaan ihan mitä muuta vain mut ei opiaatteja.

    • mummeli

      Onko silmän sidekalvotulehdusta tullut Temgesic lääkkeestä ja muita silmäoireita?

    • eipäs.

      Temgesic hyvä lääke. Mielialalääkkeet = myrkkyä.

      • niin se vaan on

        Temgesic on varmaan hyvä lääke hänelle jolle se käy.
        Omakohtaisesti voin sanoa, sain aivan mitättömän annoksen
        ennen toimenpidettä, jouduin sen lääkkeen takia vuorokaudeksi tippaan, kun en meinannut selvitä sen vaikutuksesta ollenkaan.
        Me olemme niin yksilöitä.


    • 14 Years of pain

      14 years of pain!!!!
      jos tulee huono olo bubrenorfiinin käytöstä niin sillon aloitus annos on liian suuri tosin en tiedä ketään jolla ei olisi tullut toiminta kyvyn menetystä kun kyseistä lääkettä käyttää.Mutta se huono olo häviää parin huonoolo kokemuksen jälkeen ja muuttuu tunteeksi että bubrenorfiini on maailman paras asia ja sit sitä kusessa ollaankin. 14-vuotta kokemusta ja ny 5 päivää ilman ja ne alun huonot olot o nii pieni asia et suosittelen että et käytä ollenkaan bubrea se on maailman paras/huonoin keksintö, siis se on kumpaakin noista yhtäaikaa.pieni ristiriita... suosittelen ihan mitä muuta vaan

    • sasadd

      Hello? Toleranssi?

    • 007james007

      onko oulussa hyviä lääkäri asemia tartttis Dolcontinejä iso kiitos etukäteen

    • Anonyymi

      15vuotta temgecilii nyt korvauhoito pudotus.ole nollil ollu 5päivää.kui kaua kestää vierotus oireet?

      • Anonyymi

        No tuossa tapaukses viekkarit kokonaisuudessaa kestää n. 35-45 min.
        eli pääsit suht helepolla vielä. mun kummatki vanhemmat on ylilääkäreitä, kysyin niiltä, niin nyt sait ammattiapua ilimatteeksi =)

        t. Topa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe