Tutkimuksiinko?

Ocarina

Näitähän täällä riittää, mutta jos tämä minun ei vielä venettä kaataisi..

Siis, minulta mitattiin paastoverensokeri, joku vuosi sitten. Tulos oli muistaakseni 6.2. Kilpirauhasarvot katsottiin myös, niissä ei ollut mitään vikaa. Lääkäri määräsi toisiin verikokeisiin, mutta muuton takia asia jäi tutkimatta.

Mutta nyt oireet ovat alkaneet tulla takaisin, jano, vessassa rumppaaminen, nälkä ja väsymys. Kai ne ovat koko ajan olleet läsnä, mutta nyt ne tuntuvat häiritsevämmiltä kuin ennen. Laihtumista en ole huomannut, ainakaan enemmälti. Ylipainoa ei ole.

Kuinka hanakasti hakeutua lääkäriin? Jos kyse on diabeteksestä, kauanko on aikaa odotella ja arpoa? Liittyykö muuten karkin himo mitenkään diabeetekseen?

5

989

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kannata odotella

      Ei vene kaadu :-)

      Ei kannata odotella, ei se siitä ainakaan parane JOS on diabetestä. Painele lääkäriin ja pyydä asianmukaiset verikokeet, niin sillähän se selviää.

      Minulla iskee kimmoke, eli kun otan yhden karkin, otan kohta toisen, kolmannen, neljännen jne. En tiedä onko tyypillistä Diabeetikolle, mutta noin se mulla menee.

    • Skäri

      paastosokeri. Oireet tyypilliset. Ei kun lekuriin. Arpoa ei kannata!

      Karkinhimo voi liittyä metaboliseen oireyhtymään, mutta ei varsinaisesti diabetekseen.

      Kerrothan sitten kuinka kävi!?

      Tsemiä.

      • Ocarina

        Täytyy ruveta vissiin selvittelemään. Epäilen kyllä, että tässä diabeteksestä olisi kyse. Ehkä sokerit nyt vaan temppuilee ja vaiva olisi hoidettavissa ilman lääkitystä.

        Kerron tulokset, jahka saan varattua jonkinnäköisen ajan lääkärille. Voihan se olla, että tämä menisi ohi..tai sitten ei..

        Suvusssa meillä ei tietääkseni ole diabetestä, että sekin vahvistaa epäilyjäni ettei sitä ole minullakaan.


      • Ocarina

        Täytyy ruveta vissiin selvittelemään. Epäilen kyllä, että tässä diabeteksestä olisi kyse. Ehkä sokerit nyt vaan temppuilee ja vaiva olisi hoidettavissa ilman lääkitystä.

        Kerron tulokset, jahka saan varattua jonkinnäköisen ajan lääkärille. Voihan se olla, että tämä menisi ohi..tai sitten ei..

        Suvusssa meillä ei tietääkseni ole diabetestä, että sekin vahvistaa epäilyjäni ettei sitä ole minullakaan.

        Miten se karkinhimo liittyy sitten metaboliseen oireyhtymään?


      • metaboli
        Ocarina kirjoitti:

        Täytyy ruveta vissiin selvittelemään. Epäilen kyllä, että tässä diabeteksestä olisi kyse. Ehkä sokerit nyt vaan temppuilee ja vaiva olisi hoidettavissa ilman lääkitystä.

        Kerron tulokset, jahka saan varattua jonkinnäköisen ajan lääkärille. Voihan se olla, että tämä menisi ohi..tai sitten ei..

        Suvusssa meillä ei tietääkseni ole diabetestä, että sekin vahvistaa epäilyjäni ettei sitä ole minullakaan.

        Miten se karkinhimo liittyy sitten metaboliseen oireyhtymään?

        Ainahan ihmisillä on karkinhimo.. se voi olla että se vaikuttaa koska metaboliseen oireyhtymään liittyy mielialavaihteluja ja se voi tehdä aikaan tietyn himon jotain asiaa kohtaan..esim.karkkia.Stressi on kans yx tekiä mikä vaikuttaa metaboliseen oireyhtymään. suosittelen varamaan lääkäri ajan että ne mittaa verensokeriarvot yms..tsemiä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe