Minulla olisi pieni ongelma, minulla on tietokanta
johon tallennetaan lomakkeelta tietoa.
Tallennettavat tiedot ovat esim. Etunimi, Sukunimi, Sähköpostiosoite.
Haluiasin muuttaa tuota, niin että siinä olisi
lisäksi Ikä ja Sukupuoli -kentät.
Eli tietokantaan talletettaisiin siis nyt lisäksi ikä ja sukupuoli.
Kysymys kuuluukin seuraavasti:
Sekoaako tuo tietokanta jos käyn siis luomaan siihen uusia kenttiä?
Tietokannan muuttaminen
3
200
Vastaukset
- sekoa
Ei sekoa taulu. Vanha data pysyy kyllä, vaikka luot uusia kenttiä.
Eli jos sulla on vanhastaan dataa vaikka
etunimi sukunimi sähköposti
tero testi [email protected]
ja teet kentät ikä ja sukupuoli, niin tuo tero testi rivi ottaa niihin kenttiin oletusarvot jos määräät sellaset. Esim jos annat et ikä-kentän oletusarvo on 0 ja sukupuoli Mies niin kaikkiin vanhoihin kenttiin täyttyy automaattisesti nuo arvot. Se on syytä ottaa huomioon.
esim: tero testi [email protected] 0 Mies
ja jos sun systeemi näyttää ikä-kentän aina, niin noissa vanhoissa se näyttää kaikissa Ikä: 0.
Menipä hassuksi selitys, mut toivottavasti tajusit :)- viellä yks juttu..
eli siis pitääkö muutos tehdä juuri jollai tietyllä metodilla että se ei sekoa?
itse ajattelin siis että CREATE TABLElla luon taulun uudelleen jossa on lisättynä nuo pari kenttää. Sekoaako siis tällöin, koska pitäisi tehdä jotenkin muuten tuo muutos? - TurboAnkka
viellä yks juttu.. kirjoitti:
eli siis pitääkö muutos tehdä juuri jollai tietyllä metodilla että se ei sekoa?
itse ajattelin siis että CREATE TABLElla luon taulun uudelleen jossa on lisättynä nuo pari kenttää. Sekoaako siis tällöin, koska pitäisi tehdä jotenkin muuten tuo muutos?Tuolla onnistuu siten, ettei tartte uutta taulua tehdä.
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/alter-table.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3475785- 775223
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484286- 523911
- 483648
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1583356Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1003144Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky403102- 432259
- 492185