Pitäisikö tehdä abortti?

apua kaipaava..

Moi! Tein tänään raskaustestin joka näytti positiivista. Huomenna pääsen varmaan jo neuvolaan, mutta olisi kiva kuulla muitten mielipiteitä/jos on tietoa että miten seuraavat asiat vaikuttaa (jos olen tosiaan raskaana niin alle kuukauden vasta ollut). Elikkä olen käyttänyt paljon alkoholia, polttanut tupakkaa ja käyttänyt joitain lääkkeitä. Lisäksi pari viikkoa sitten otin jälkiehkäisypillerin. Nuo varmaan vaikuttaa lapsen terveyteen? Vai vaikuttaako jos raskaus näin alussa (mahdollisesta eka viikolla).. Luin myös että ei välttämättä ole raskaus vaan tuulimuna vaikka testi näyttää positiivista. Kertokaa joku jotain joka selvittää vähän tätä asiaa minulle.. Kiitollisena odotellen -apua kaipaava-

9

1452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jutuista

terveyskeskusessa. Olen kyllä kuullut että eivät vielä olisi vaikuttaneet, nyt tietenkin lopetat kaikki nuo paheet, jos haluat jatkaa raskauttasi...

• apua kaipaava...

Tottakai lopetan, vaikka en tiedä uskallanko lasta pitää... Hermostuttaa odottaa huomiseen asti. Sellaista riskiä kyllä en ottaisi että synnyttäisin maailmaan lapsen jonka terveyden olen jollain tavalla itse pilannut. Sittenkun vielä olisi varma kuka on lapsen isä...Sitäkään kun ei varmaksi saa selville ennen syntymää...

• apua kaipaava...

Sain myös klamydian n.2viikkoa sitten ja hoidin pois viikko sitten. (tai siis söin lääkkeet). Vaikuttaako sikiöön?

• Merkka

Keskustele kaikesta siitä lääkärin kanssa, hän se osaa ihan parhaiden siihen vastata.
        Pidän Sinulle peukkoja, että Sinulla ja vauvallas on kaikki ok!

• apua kaipaava...
        Merkka kirjoitti:

Keskustele kaikesta siitä lääkärin kanssa, hän se osaa ihan parhaiden siihen vastata.
        Pidän Sinulle peukkoja, että Sinulla ja vauvallas on kaikki ok!

Sitä toivon itsekkin.. Ja että siellä tosiaan on vauva... Kaikesta huolimatta se olisi mun lapsi... No jospa kaikki selviäisi huomenna lääkärissä.

• sinulle...

apua kaipaava, noin aikaisessa vaiheessa alholi/tupakointi eivät vaikuta sikiöön tai mikään muukaan.voit kuitenkin pyytää ultran heti että sitä kautta näkevät että onhan sikiö kunnossa. paljon onnea sinulle ja toivottavasti päädyt pitämään lapsen:) sydämesi sulaa kun näet pikkuisen ultran kautta:)

• suojin

Ei vaikuta verenkierron aineet vielä varhaisina viikkoina! Vasta 5-6rv ne verenkierrot alkaa olla toistensa kans tekemisissä, siihen asti alkio elää ruskuaispussin avulla.
      Itse vietin vuosia sitten kosteaa juhannusta vaikka menkat oli melkein viikon myöhässä. Tupakoin päivittäin ja vielä käytin (ihottumaan) kolmiolääkettä jonka vaikutuksista sikiöön ei ollu varmuutta.
      Tietysti lopetin heti noi kaikki kun tein testin.. ja jäbä on kaikinpuolin okei!! ;)

Onnellista odotusta ja lämpimiä loppukesän päiviä!

• apua kaipaava...

Oikein paljon kiitoksia positiivisista vastauksista, epäilin jo uskallanko ollenkaan tänne kirjoittaa jos olisin saanut vaan haukkuja =) Tänään päivällä raskaus varmistuu, ja sitä odotellessa nyt hyvillä mielin... :) Toivottavasti testi ei valehdellut, vaikka kai ne melkein 100% varmoja on (toivottavasti).

• 1977

Jos luit jälkiehkäisyn käyttöohjeen (sen läpyskän paketin sisältä, joka pitää aina lukea ennen lääkkeen ottoa), niin siinä sanotaan, että ainakaan jälkiehkäisy ei vaikuta mitenkään jo alkaneeseen raskauteen. Se vain jättää juuri syntyneen raskauden alkamatta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18844
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      69
      5805
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      5377
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      41
      5271
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      38
      5114
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      83
      5020
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      4533
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      43
      4207
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3515
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      49
      3185
    Aihe