astmatutkimuksista

tuleva astmaatikko?

Kävin tänään lääkärissä pitkään jatkuneen yskän takia. Lääkäri passitti astmatutkimuksiin. Ensi viikolla on sitten aika astmahoitajalle ja alkaa pef-seuranta. Kyselisin minkälaisia tuloksia olette puhaltaneet? Itse puhalsin lääkärissä 370, kun minunikäisen naisen pitäisi puhaltaa vähintään 470. Kyselisin vielä mitä muita tutkimuksia mulla on vielä edessä? Ja onko muilla allergioita, itselläni on siitepölyallergia.Kiitos, jos joku viitsii vastata:)

8

1243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Santtu

Itse puhallaan aina 250 ja 350 väliltä. Ihan pakkasesta sun muusta riippuen. Lääkkeen otettuani paras tulokseni varmaan jossain 450 pinnassa.

En tiedä onko enää käytössä, mutta itse jouduin silloin juoksemaan ulkona. Tällöin mitattiin sykettä ja katsottiin tuleeko astmakohtaus. Sitten vetästiin lääke ja testattiin tätä kautta, onko kyseessä Astma vai jotain muuta. Ja astmaksihan tuo todettin sittemmin. Mutta ainakin mitä olen kuulut, niin nykyään ei ole mtn tämän tapaista enää, ainakaan kaikkialla :)

Itselläni löytyy allergioita ihan liikaa.. Moni siitepölyallergia, lähes kaikki karvaiset eläimet, lähes jokainen hedelmä, muutamia vihanneksia, home ym.. Aika yleistä on, että allergiat liittyvät jotenkin astmaan, ei kuitenkaan aina.

• homma..

Mulla on siitepölyallergia ja astmakokeissa kävin myös. Mullekin valitettiin kun en saanut puhallettua niin paljon kun ois pitänyt. Mutta minkä sille voi jos ei oo niin tilavat keuhkot!
      Ja sekin vaikuttaa osaako puhaltaa oikealla lailla.

Astmaa ei kumminkaan oo, ja noita lukemia en muista kun siitä on jo monta vuotta.

• vain....
    • iässä

"minunikäisen naisen pitäisi puhaltaa vähintään 470."

Ikäkö sen pef- arvon määrittää?

• viitearvoja

Kysyjä tarkoittaa viitearvoja,jotka on määritelty sukupuolen,iän ja pituuden mukaan. Sitä minäkin seuraan,vaikkei se tarkka olekaan.Siitä sana "viite".

• mullaki oli
        viitearvoja kirjoitti:

Kysyjä tarkoittaa viitearvoja,jotka on määritelty sukupuolen,iän ja pituuden mukaan. Sitä minäkin seuraan,vaikkei se tarkka olekaan.Siitä sana "viite".

... se käsitys, et ikä, pituus paino=viitearvo, ei pelkkä ikä.

• painoko?
        mullaki oli kirjoitti:

... se käsitys, et ikä, pituus paino=viitearvo, ei pelkkä ikä.

En ole sellaista yleistä viitearvotaulukkoa vielä nähnyt,jossa olisi paino mukana! Sukupuoli,ikä ja pituus vain.

Olisi kiinnostavaa kuulla, missä käytetään painoa yhtenä tekijänä.

• pikat-zu
        painoko? kirjoitti:

En ole sellaista yleistä viitearvotaulukkoa vielä nähnyt,jossa olisi paino mukana! Sukupuoli,ikä ja pituus vain.

Olisi kiinnostavaa kuulla, missä käytetään painoa yhtenä tekijänä.

siihen viitearvotaulukoon kovin montaa akselia sovi olemaan

Tuolta löytyy pef-seurantalomake sekä viitearvotaulukko:
        http://www.tohtori.fi/files/PEF.pdf

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe