valmet

mini

elikkäs minulla on valmet 212k 12/70 malli.
kysyisin et kestääkö/onko testattu 70mm magnumeilla. piippuun on stanssattu teksi proof tested 12ga.

9

5588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • efwefwv

      en suosittele. tarttis olla 15 vähintään, siis se painemerkintä joka tarkoittaa satoja baareja.

    • Jokuukko

      Kyl sen pitäis kestää. Tai siis mul on käytös kans 212 valmet ja oon ampunu sil ihan kaikkii panoksii. Siis rautahaulei en tietyst, mut siis kaiken maailman minimagnumit ja 70mm-magnumit se on kyl kestäny. Mut en mä siis tiedä et onko sitä moisille paineille testattu. Eli en voi luvata mut luulisin...

    • Luulisinko

      En tiiä, mutta ehkä silti, vaikka kuitenkin toisaalta, eli luulisin olevani varma että saattaa olla että voi ehkä ampua.

    • Pumppumies

      Toi 12ga tarkoittaa että on 12 kaliberinen...

      Ja kyllä toi myös sen kestää että noita max. 42 grammaisia ampuu. Ainakin mulla kesti...

    • aika voi loppua

      olkaa hupsimatta-- ei ole tarkoitettu mag. eille voi kestää,tai sitten ei..
      jos mag.. ammut nosta henkivakuutuksesi korkeammaksi

      • Pumppumies

        Noi mini-Magnumit ei oo mangnumeita... Hylsy 70 mm pitkä jossa haulilataus 40 - 42 grammaa.


    • Zetor

      Miksi ampua? Se ero 32g ja 42g välilä on aika pieni.. Saatava hyöty ei kata riskiä!! Ostaa sitten paremman aseen niille magnumeille jos niitä tarvii ampua.

    • Pumppumies

      No toi Valmetti on kyllä jo ihan hyvä ase, ja käytännössä noilla esimerkki-panoksilla on jo iso ero.
      En silti sitä tarkoita että AINA olisi parempi se panos jossa on raskaampi lataus.
      Itsellänikin on tuossa eniten käyttämässäni haulikossa mahdollista käyttää 89mm paukkua, mutta metsästyksessä en edes noita "normaali-magnumeita" (76 mm) käytä kuin erikois tarkoituksiin.
      Eniten käyttämäni ovat 36 grammaisia (kyyhkyselle ja alkusyksyllä jäniksille), ja lokakuun puolenvälin paikkeillä siirryn käyttämään 40 grammaisia niklatulla hauleilla. (jänikselle ja ketulle).
      Siis noistakin valittuna niin että niillä saan käyttötarkoitukseeni parhaiten sopivan kuvion/ upotuksen.

      • allakantekijä

        Kyllä 212 kestää ja on tehty kestämään mini magnumit. Aivan huoletta voi niitä käyttää.Itellä on tuo 212 vuodelta 71 ja on tosiaan paljon ammuttu myös näitä minimagnumeja eikä ole tähän päivään mennessä mitään ongelmia esiintynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      105
      7431
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2802
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2392
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      109
      2093
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1789
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1369
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1327
    Aihe