elikkäs minulla on valmet 212k 12/70 malli.
kysyisin et kestääkö/onko testattu 70mm magnumeilla. piippuun on stanssattu teksi proof tested 12ga.
valmet
9
7430
Vastaukset 9
- efwefwv
en suosittele. tarttis olla 15 vähintään, siis se painemerkintä joka tarkoittaa satoja baareja.
- Jokuukko
Kyl sen pitäis kestää. Tai siis mul on käytös kans 212 valmet ja oon ampunu sil ihan kaikkii panoksii. Siis rautahaulei en tietyst, mut siis kaiken maailman minimagnumit ja 70mm-magnumit se on kyl kestäny. Mut en mä siis tiedä et onko sitä moisille paineille testattu. Eli en voi luvata mut luulisin...
- Luulisinko
En tiiä, mutta ehkä silti, vaikka kuitenkin toisaalta, eli luulisin olevani varma että saattaa olla että voi ehkä ampua.
- Pumppumies
Toi 12ga tarkoittaa että on 12 kaliberinen...
Ja kyllä toi myös sen kestää että noita max. 42 grammaisia ampuu. Ainakin mulla kesti... - aika voi loppua
olkaa hupsimatta-- ei ole tarkoitettu mag. eille voi kestää,tai sitten ei..
jos mag.. ammut nosta henkivakuutuksesi korkeammaksi- Pumppumies
Noi mini-Magnumit ei oo mangnumeita... Hylsy 70 mm pitkä jossa haulilataus 40 - 42 grammaa.
- Zetor
Miksi ampua? Se ero 32g ja 42g välilä on aika pieni.. Saatava hyöty ei kata riskiä!! Ostaa sitten paremman aseen niille magnumeille jos niitä tarvii ampua.
- Pumppumies
No toi Valmetti on kyllä jo ihan hyvä ase, ja käytännössä noilla esimerkki-panoksilla on jo iso ero.
En silti sitä tarkoita että AINA olisi parempi se panos jossa on raskaampi lataus.
Itsellänikin on tuossa eniten käyttämässäni haulikossa mahdollista käyttää 89mm paukkua, mutta metsästyksessä en edes noita "normaali-magnumeita" (76 mm) käytä kuin erikois tarkoituksiin.
Eniten käyttämäni ovat 36 grammaisia (kyyhkyselle ja alkusyksyllä jäniksille), ja lokakuun puolenvälin paikkeillä siirryn käyttämään 40 grammaisia niklatulla hauleilla. (jänikselle ja ketulle).
Siis noistakin valittuna niin että niillä saan käyttötarkoitukseeni parhaiten sopivan kuvion/ upotuksen.- allakantekijä
Kyllä 212 kestää ja on tehty kestämään mini magnumit. Aivan huoletta voi niitä käyttää.Itellä on tuo 212 vuodelta 71 ja on tosiaan paljon ammuttu myös näitä minimagnumeja eikä ole tähän päivään mennessä mitään ongelmia esiintynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa
Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t1961737Kuuleppas
ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää2631182Mulla ei ole Suomessa enää mitään
4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.180867- 61758
- 43751
Provider miehistä..
Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah224750Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom63733Sinulle nainen
En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen63715- 47684
- 82663
Yt:t kunnassa päättyi
Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul74631- 41624
- 139615
Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi50613Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on68590Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal191570- 31568
Tulisitpa käymään joskus vielä
Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd24546Lämpimiä katseita aikoinaan vaihdettiin, siihen se sitten jäi
Sinulla uudet tuulet ja välttelet kohtaamistamme.30517Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma24512