Hien haju

Wunderbaum

Hei
minulla on aina ollut ongelmana paha hikoilu. Nyt vastikään keksin laittaa eipillä sellaiset autoissa roikutettavat Wunderbaumit kainaloihin ja ne toimivat varsin tehokkaasti: estävät hien hajun muodostumisen ja imevät tehokkaasti kosteutta. Käytin kolme päivää ja vaihdoin sitten toisen puolen Wunderbaumista. Nyt valitettavasti havaitsin, että kainaloiden seuduilla on outoa sarveistumaa ja haavaumaa. Liittyykö mielestänne niiden syntyminen Wunderbaumin aihettamaan kuivuustilaan, eli onko kainaloilleni vain luonnollista, että ne haisevat hielle voimakkaasti?

8

1873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla kyllä

      PROVO! Siis kaameat Wunderit kainaloon, ei ole ihme jos on iho rikki ym. jos tämä siis ihan tosijuttu.

      • nuorikko silloin..

        olin semmonen 17 vee ja oltiin just muutettu poikakamun kaa kimppaan ja keitettiin kahveet kasarilla hellalla..wunderbaumi roikkui hellan sivussa koukussa ja olipa tipahtanna kattilaan..voi että kahvi maistu kauheelle, mitä siellä lillukaan kuusi:-))) ja nauru raiko..pakko oli pökätä paha kahvi suusta lavuaariin...


    • hmg

      Olipa provo tai ei. Kyllä se on niin että toisten hiki haisee enemmän kuin toisten. Syynä voi olla esim. että juo liian vähän vettä tai että syö paljon roskaruokaa. Mitä terveellisemmin ja luonnon mukaisemmin syö ja elää sen vähemmän hiki haisee.

      • se vaan

        on sellanen juttu et esim,mulla on tosi paha astma ja hajusteallergia ni hienhaju ei aiheuta allergista reaktiota mutta hajusteet saa mut tukehtumaan.Vitsi et joillaki etenki naisilla on tyylinä kaadella koko hajuvesi pullo päälleen kun lähtevät ulos,yäk.


      • Tyytyväinen käyttäjä
        se vaan kirjoitti:

        on sellanen juttu et esim,mulla on tosi paha astma ja hajusteallergia ni hienhaju ei aiheuta allergista reaktiota mutta hajusteet saa mut tukehtumaan.Vitsi et joillaki etenki naisilla on tyylinä kaadella koko hajuvesi pullo päälleen kun lähtevät ulos,yäk.

        Vaikka olisikin provo en voi olla suosittelematta hikikainaloille Rexona sensitive "stickiä"ei haise hiki eikä muutkaan mömmöt.Myös minä olen allerginen hajuille sillä mulla on astma.


      • on Ruotsissa
        Tyytyväinen käyttäjä kirjoitti:

        Vaikka olisikin provo en voi olla suosittelematta hikikainaloille Rexona sensitive "stickiä"ei haise hiki eikä muutkaan mömmöt.Myös minä olen allerginen hajuille sillä mulla on astma.

        kielletty varmaan yli kymmenen vuotta sitten.


      • hajuhaitta
        on Ruotsissa kirjoitti:

        kielletty varmaan yli kymmenen vuotta sitten.

        minuutiksi, tai minuutiksi, kuitenkin hyvin lyhyt aika, käsivarsistani hävisi voima ja aloin tuntea leijumisen tunnetta.
        Menin autosta ulos, ja juuri ja juuri kykenin kävelemään kotiin ja ottamaan 30 mg kortisoonia.

        naapurini käyttää wc-raiakstimia ja kävin hänelle asentaamassa yhden ohjeman, niin sama juttu taju karkasi. Oksensin kotiin päästyäni ja vielä päivän päästä tuon raikastimene maku
        tuntui suussa. Limakalvot turposi nenässä kertakaikiaan ja kurkupää turposi, niin ettei voinut vettä juoda.

        Mitä nuo hajusteet sisältää !!!


      • Kauppasalaisuus
        hajuhaitta kirjoitti:

        minuutiksi, tai minuutiksi, kuitenkin hyvin lyhyt aika, käsivarsistani hävisi voima ja aloin tuntea leijumisen tunnetta.
        Menin autosta ulos, ja juuri ja juuri kykenin kävelemään kotiin ja ottamaan 30 mg kortisoonia.

        naapurini käyttää wc-raiakstimia ja kävin hänelle asentaamassa yhden ohjeman, niin sama juttu taju karkasi. Oksensin kotiin päästyäni ja vielä päivän päästä tuon raikastimene maku
        tuntui suussa. Limakalvot turposi nenässä kertakaikiaan ja kurkupää turposi, niin ettei voinut vettä juoda.

        Mitä nuo hajusteet sisältää !!!

        Reaktiosi on senverran paha, että sinun on ehdottomasti vältettävä hajusteisia tiloja ja ihmisiä!

        Vaikea sanoa, mitä hajusteraaka-aineita mikäkin tuote sisältää, sillä hajustekoostumus kuuluu kauppasalaisuuden piiriin - uuden EU:n kosmetiikkadirektiivin muutoksen mukaan (03/2005) 26 eniten ihoherkistymistä aiheuttavaa ainetta (kemikaalia) on merkittävä tuotteeseen, mikäli niitä käytetään yli sallittujen pitoisuuksien. Koskee siis kosmeettisia tuotteita.
        Samoja hajusteraaka-aineita käytetään monessa muussakin tuotteessa leluista siivous- ja pyykinpesuaineisiin ja mm. niinkutsuttuihin ilmanraikasteisiin.
        EU:lla on lista sallituista hajusteraaka-aineista, englanniksi. Listalta löytyy monta terveydelle haitallista kemikaalia - vedotaan siihen, että altistuminen on vähäistä, määrät pieniä.
        Styreeni, ksyleeni, kresoli, puutärpätti, yms. löytyvät listalta.

        Saksan UBA (Umweltbundesamt) kirjoittaa mm.:
        ''Hajustevalmistajat voisivat auttaa asiaa ja huolehtia siitä, että heidän valmistamiensa tuotteiden ainesosat ovat terveydelle haitattomampia.
        Kuluttajia pitäisi ensinnäkin informoida paremmin tuotteiden koostumuksesta. Toisekseen on selviö, että tuotteet saisivat sisältää vain aineita, joiden terveysvaikutukset tunnetaan kunnolla, tämä koskee sekä ihmisiä, että ympäristöä. Tältäosin tieto on nyt hyvin heikkoa.

        Tulevaisuudessa pitäisi kiinnittää enemmän huomiota tutkimuksessa hajusteiden neurologisiin vaikutuksiin, hengitystietoksikologiaan ja hajusteiden vaikutuksiin yliherkkyyksissä. Tämän ei pitäisi kuulua vain julkisen puolen hoidettavaksi, myös valmistajilta ja tavarantoimittajilta on vaadittava tutkimusta.''

        Lisää (vapaamuotoinen käännös):

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000001089&posting=22000000016993091

        --------------

        Hajustekemikaalien terveysvaikutuksia ei testata hengitystievaikutusten tai hengitysteitse syntyvien keskushermosto- tai koko kehon vaikutusten osalta. Vain ihoherkistyminen testataan, sekin terveillä koehenkilöillä.

        On julkaistu tutkimusta, missä tiettyjen kemikaalien (hajusteraaka-aineden) on todettu aiheuttavan astmaa (pitkäaikaisessa altistuksessa) ja aiheuttavan astmakohtauksia.

        Päänsärky tai migreeni on tunnettu hajusteiden laukaiseva vaiva.

        Keskushermostovaikutuksista on vähän tietoa.
        Dagens Nyheter julkaisi listaa:
        7 november 2006 23:41

        Hela listan på kemikalier som skadar hjärnan
        http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=586870&maNo=0

        Organiska lösningsmedel - orgaaniset liuotteet ryhmästä löytyy 'tuttuja aineita'.

        EU:n sallitut hajusteraaka-aineet (tähän tullut muutoksia, mm. rajoituksia):
        Opinion concerning the 1st update of the inventory of ingredients employed in cosmetic products section II : perfume and aromatic raw materials (adopted by the SCCNFP during the plenary session of 24 October 2000)(934KB)
        http://europa.eu.int/comm/health/ph_risk/committees/sccp/documents/out131_en.pdf

        Tässä tietoa hajusteista muissa kotitaloustuotteissa:

        Position statement concerning fragrance chemicals in detergents and other household products adopted by the SCCNFP during the 20th plenary meeting of 04 June 2002 (65KB)
        http://europa.eu.int/comm/health/ph_risk/committees/sccp/documents/out171_en.pdf


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1908
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe