Olen ollut aina siinä luulossa, ettei mitään automaattivaihteista autoa saa hinata, mutta mites on 2001 330dA kanssa? Sanotaankohan mahdollisesti auton ohjekirjassa hinauksesta mitään? Oma ohjekirje on hukassa... Pitäis saada auto pajalle ja on kuljetusfirmat vähän hakusessa, joten hinaus näyttäis ainoalta järkevältä vaihtoehdolta.
Tälläistä tarinaa löytyi yhdeltä sivulta.
"Automaattivaihteista autoa saa hinata vain eteenpäin. Vaihteenvalitsimen pitää olla ”N”-asennossa ja virta-avaimen ”ACC” -asennossa. Ohjekirjasta pitää katsoa, mitä enimmäisnopeutta ja enintään kuinka pitkää matkaa autonvalmistaja suosittelee."
Automaattivaihteisen auton hinaus
7
6143
Vastaukset
- e39540
Ainakin vanhempia vm 2000 ja alle on voinut hinata. Muistaakseni suurin suositeltu nopeus 70 km/h(tai 80) ja enimmäismatka 100 km. Käytännössä on joskus ylittynyt eikä jälkikäteen ole ilmennyt ongelmia. Mutta kysymäsi automallin kohdalla ei kokemusta.
- Heka M5
Miulla hajosi laatikko,ei voitu edes hinata eteen ekä taakse.Lavetille koko auto.Ja remontti maksoi 5.500€ ,voi viddu,4 kk oli auto käytössä.Vaihdan takaisin Opeliin.
- e36 automaatti
oliko sulla uusi vai vanha? ämmä kyseessä jos se oli uusi niin eihän se silloin maksanut mitään ja jos se oli käytetty niin se oli varmaan vähän ajettu juuri huollettu(valot nollattu ja laatikon öljyt vaihtamatta) silleen kävi pojan autossa , joka oli vain 13000 ajettu lasku oli noin 4000 mutta autoliike tuli vastaan ja maksoi yli puolet hinnasta.
- Kra
Jos konetta ei voi pitää käynnissä, niin unohda koko hinausjuttu. Käy ratin kääntö aikamoiseksi bodaamiseksi samoin kuin jarrut käyvät ylivoimaisen raskaiksi käyttää. Tietysti lyhyemmässä siirrossa voi käytellä pelkkää käsijarrua.......
- heikkoja
et voi olla tosissasi noista jarruista ja ohjauksesta!!
- Kra
heikkoja kirjoitti:
et voi olla tosissasi noista jarruista ja ohjauksesta!!
Ja kerro sitten kuinka kävi. Ohjaus jäykkenee heti kun kone sammuu ja jarrut toimii muutaman painalluksen kunnes alipaine loppuu tehostimesta, sitten niistäkin tulee yllättävän raskaat käyttää. Olen kyllä harrastellut myös voimalajeja, että hauberi ei lopu ihan heti kesken.
Kuvitellaampa että kone sammuu yllättäin 100 km/h vauhdissa eikä kuski tiedä, että miten ohjaus ja jarrut muuttuvat kun tehostimet lopettavat toimintansa. Saattaapi olla aikamoinen ylläri se.....
- Ricracing
Automaatti vaihteista autoa ei pidä hinata kuin äärimmäisissä tapauksissa ja silloinkin erittäin lyhyen matkan ja hitaasti.
Tilaa lava-auto jos tilanne on noin paha!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693