Pihan poikki lensi lintu aika myöhään illalla, oli hieman pimeä jo , joten en nähnyt kunnolla sitä. Mutta pituus taisi olla joku varmaan 20 cm ja pitkä nokka. Näin sen hyvin nopaasti vilahtavan ohi, joten havaintoni ei välttämättä ole ihan oika.
Mutta tärkein asia oli se hassu ääni=)
Eli ensin kuului 3 kertaa matala ääni, vähän niinkuin sammakolla. Niiden välissä oli joku parin sekunnin tauko, sitten neljäs ääni oli hyvin kimeä huuto!
Mikähän lintu mahtoi olla kyseessä?
Hassu linnunääni bongattu mökillä
8
4485
Vastaukset
- lehtokurppa xxx
Yleinen kahlaaja Suomessa.
- huuto oli
varmaan jonkun toisen linnun ääni...tai ainakaan en ole lehtokurpan kuullut niin ääntelevän.
- Lehtokurpat
huuto oli kirjoitti:
varmaan jonkun toisen linnun ääni...tai ainakaan en ole lehtokurpan kuullut niin ääntelevän.
Ainakin meilläpäin päästävät lentäessään ääntä joka kuulostaa tältä: KUR KUR KUR TVI. Ja tuo tvi on aika kimeä.
- Stinky
Lehtokurpat kirjoitti:
Ainakin meilläpäin päästävät lentäessään ääntä joka kuulostaa tältä: KUR KUR KUR TVI. Ja tuo tvi on aika kimeä.
on lehtokurppa, katsoin lintukirjasta tietoa, mutta juuri siitä kimeästä äänähdyksestä ei ollut mitään sanottu. Siksi en uskonut että olisi ollut tämä lintu.
Kyllä - se "TVI" tuli juuri siitä linnusta, kuulossani ei ole vikaa ja oli muuten täysin hiljainen ympäristö. Jos ei tuulenvirettä lasketa ääneksi. - macarthur
Stinky kirjoitti:
on lehtokurppa, katsoin lintukirjasta tietoa, mutta juuri siitä kimeästä äänähdyksestä ei ollut mitään sanottu. Siksi en uskonut että olisi ollut tämä lintu.
Kyllä - se "TVI" tuli juuri siitä linnusta, kuulossani ei ole vikaa ja oli muuten täysin hiljainen ympäristö. Jos ei tuulenvirettä lasketa ääneksi.Ilman muuta se on lehtokurppa soidinlennossa. Lehtokurppahan saattaa tehdä uuden pesyeen vielä loppukesällä. Itse olen löytänyt lehtokurpan pesän vielä elokuun puolivälin jälkeen. Silloin pesässä oli neljä munaa. Se lentää tuota soidintaan hämärän laskeutuessa.
- Kiikaribongari
Aattelin josko tuo vois olla Taivaanvuohi, kuinkahan väärässä/oikeessa olen.
- Vuohethan
mäkättää. Ja vain keväällä.
- Ardea
Vuohethan kirjoitti:
mäkättää. Ja vain keväällä.
http://www.lintukuva.fi/lajikuvat/scorus/index.php
tuossa ääni kuvien kera.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2053833Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii622426Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3912296- 472213
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321521Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561247
- 701157
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251126