Suomi-Filmi elokuvia?

-iida

Hei!

Olen yrittänyt googlettaa, mutta en löydä mistään tietoa siitä, onko Suomi-Filmin elokuvia, esim. elokuvia, missä olisi pääosassa Lea Joutseno, IIIIIHANA Tauno Majuri tai Tapio Nurkka (Tositarkoituksella, Morsian yllättää, Dynamiittityttö jne.) saatavilla dvd-versioina? Ja koska Suomi-Filmiä ei ole enää olemassa en myöskään paikkaa josta voisin asiaa tiedustella.
Eli, kaikennäköisestä avusta olisin kiitollinen!

9

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juurakon Hulda

Suomi-Filmin leffoja ei ole julkaistu dvd-muodossa, nähtävästi siksi, että kustannukset olisivat niin suuret yhtiölle (Fennadan ja SF:n dvd-versioita on ollut useampi taho julkaisemassa yhdessä).

Toivo kuitenkin elää yhä - on käsittämätöntä, että esimerkiksi juuri Joutseno-filmit ohjanneen Valentin Vaalan koko tuotanto on jäämässä unohduksiin tämänhetkisessä dvd-julkaisujen buumissa!

Iso osa Suomi-Filmin elokuvista (tärkeimmät klassikot ja paljon muuta) löytyy vhs-muodossa kirjastoista, tosin ikävä kyllä sen verran vanhoina kasetteina, että laatu alkaa vähitellen olla heikkoa. Noita vhs-nauhoja voi myös ymmärtääkseni yhä edelleen ostaa yhtiöstä, joka siis on edelleen olemassa!

Yhteystiedot:
      Suomi-Filmi Oy
      Eerikinkatu 4 A
      Helsinki
      puh. 09-612 1030

• -iida

Kiitos ihanasta ja asiallisesta vastauksesta! VHS-versiot ovatkin tuttuja, mummillani on kymmenkunta klassikkoa ostettuna VHS-muodossa ja yhdessä ollaan nauhoitettu sitten YLEn kanavilta myös silloin joskus kun olin muksu. Itsellä kun ei ole enää VHS-masiinaa ja kun se kirjastokasettien laatu kun on mitä on, omaksi haluaisi vähän parempi tasoisina.

Voi harmin paikka! Toivottavasti nyt ymmärtäisivät, että kyllä näille leffoille (etenkin Joutseno-Majuri-Nurkka) yhdistelmille olisi kysyntää!!! =)

• MinneVoiVedota

Kyllä meitä Suomi-Filmi -elokuvien kaipaajia on enemmänkin. Ja siis valitettavasti vieläkään ei ole tietoa sarjan julkaisemisesta.

• 1040_filmiä_kovalevyllä

Yksinkertaisin ratkaisu lienee hankkia sellainen digiboksi, josta tallenteet saa siirretyksi tietokoneelle. Sitten vain tallennetaan halutut elokuvat Ylen päivälähetyksistä. Parissa vuodessa Suomi Filmi -kokoelma on jo melko täydellinen, vaikka kopioiden laadussa onkin toivomisen varaa.

• elonet-on-paras-sivusto

Suomi-Filmien kattavimmat tiedot löytää Kansallisfilmografiamme oaoitteesta:
      http://www.elonet.fi/fi

On upea sivusto, jonka hakukone löytää esim. pelkällä näyttelijän, ohjaajan jne. jne nimellä
      SUOSITTELEN.
      Esim. nimellä Lea Joutseno hakukone löytää 13 elokuvaa.
      Lisäksi on esitystietoa, kritiikkijuttuja, tarkastamotietoa, tietoa koko tuotantotiimeistä etc. etc.
      Mikä parasta, kyseessä on ammattilaisten tutkimustieto.

• sennijasavonsulttaani
    • stardustO9
      • Kaksieriyhtiötä

Tuo Stardust09:n linkkaama boksi sisältää Suomen Filmiteollisuuden elokuvia, ei Suomi-Filmin.

• stardustO9

UPS! Anteeksi. Eipä ole koskaan tullut pieneen mieleeni, että kyseessä olisi kaksi eri yhtiötä. Kiva kun selvisi tuokin. Ja kiva, että ovat kohtapuolin julkaisemassa kysyttyä kokoelmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2210
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1820
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      39
      1504
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      29
      1305
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1173
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1133
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1035
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      877
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      810
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      722
    Aihe