Hei!
Olen yrittänyt googlettaa, mutta en löydä mistään tietoa siitä, onko Suomi-Filmin elokuvia, esim. elokuvia, missä olisi pääosassa Lea Joutseno, IIIIIHANA Tauno Majuri tai Tapio Nurkka (Tositarkoituksella, Morsian yllättää, Dynamiittityttö jne.) saatavilla dvd-versioina? Ja koska Suomi-Filmiä ei ole enää olemassa en myöskään paikkaa josta voisin asiaa tiedustella.
Eli, kaikennäköisestä avusta olisin kiitollinen!
Suomi-Filmi elokuvia?
9
991
Vastaukset
- Juurakon Hulda
Suomi-Filmin leffoja ei ole julkaistu dvd-muodossa, nähtävästi siksi, että kustannukset olisivat niin suuret yhtiölle (Fennadan ja SF:n dvd-versioita on ollut useampi taho julkaisemassa yhdessä).
Toivo kuitenkin elää yhä - on käsittämätöntä, että esimerkiksi juuri Joutseno-filmit ohjanneen Valentin Vaalan koko tuotanto on jäämässä unohduksiin tämänhetkisessä dvd-julkaisujen buumissa!
Iso osa Suomi-Filmin elokuvista (tärkeimmät klassikot ja paljon muuta) löytyy vhs-muodossa kirjastoista, tosin ikävä kyllä sen verran vanhoina kasetteina, että laatu alkaa vähitellen olla heikkoa. Noita vhs-nauhoja voi myös ymmärtääkseni yhä edelleen ostaa yhtiöstä, joka siis on edelleen olemassa!
Yhteystiedot:
Suomi-Filmi Oy
Eerikinkatu 4 A
Helsinki
puh. 09-612 1030- -iida
Kiitos ihanasta ja asiallisesta vastauksesta! VHS-versiot ovatkin tuttuja, mummillani on kymmenkunta klassikkoa ostettuna VHS-muodossa ja yhdessä ollaan nauhoitettu sitten YLEn kanavilta myös silloin joskus kun olin muksu. Itsellä kun ei ole enää VHS-masiinaa ja kun se kirjastokasettien laatu kun on mitä on, omaksi haluaisi vähän parempi tasoisina.
Voi harmin paikka! Toivottavasti nyt ymmärtäisivät, että kyllä näille leffoille (etenkin Joutseno-Majuri-Nurkka) yhdistelmille olisi kysyntää!!! =)
- MinneVoiVedota
Kyllä meitä Suomi-Filmi -elokuvien kaipaajia on enemmänkin. Ja siis valitettavasti vieläkään ei ole tietoa sarjan julkaisemisesta.
- 1040_filmiä_kovalevyllä
Yksinkertaisin ratkaisu lienee hankkia sellainen digiboksi, josta tallenteet saa siirretyksi tietokoneelle. Sitten vain tallennetaan halutut elokuvat Ylen päivälähetyksistä. Parissa vuodessa Suomi Filmi -kokoelma on jo melko täydellinen, vaikka kopioiden laadussa onkin toivomisen varaa.
- elonet-on-paras-sivusto
Suomi-Filmien kattavimmat tiedot löytää Kansallisfilmografiamme oaoitteesta:
http://www.elonet.fi/fi
On upea sivusto, jonka hakukone löytää esim. pelkällä näyttelijän, ohjaajan jne. jne nimellä
SUOSITTELEN.
Esim. nimellä Lea Joutseno hakukone löytää 13 elokuvaa.
Lisäksi on esitystietoa, kritiikkijuttuja, tarkastamotietoa, tietoa koko tuotantotiimeistä etc. etc.
Mikä parasta, kyseessä on ammattilaisten tutkimustieto. - sennijasavonsulttaani
No nyt niitä alkaa saamaan DVD:lläkin https://kavi.fi/fi/ajankohtaista/uutiset/tulossa-suomi-filmi-dvd-box !!
- stardustO9
Onhan noita jo ollut https://www.episodi.fi/uutiset/dvd-boksilla-kokoa-232-elokuvaa-painoa-8-kiloa/
Pari-kolme viikkoa sitten näin Kaaren Prismassa jäljellä pari salkkua - taisivat olla vielä alennettuun hintaan. (en tiedä onko niitä vielä jäljellä)- Kaksieriyhtiötä
Tuo Stardust09:n linkkaama boksi sisältää Suomen Filmiteollisuuden elokuvia, ei Suomi-Filmin.
- stardustO9
UPS! Anteeksi. Eipä ole koskaan tullut pieneen mieleeni, että kyseessä olisi kaksi eri yhtiötä. Kiva kun selvisi tuokin. Ja kiva, että ovat kohtapuolin julkaisemassa kysyttyä kokoelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569