MADAGASKARIN PÄIVÄGEKKO

matelijat

Osaako joku sanoa, että paljon tollanen Madagaskarin päivägekko suunnilleen maksaa? :)

8

3423

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nekosan

      saturaisen kasvattajalta ja paaaaljon enemmän eläinkaupasta.

      • hansqii

        Moikka ! Osaisitteko kertoa että mistäpäin löytyisi kasvattajia ? mielummin Etelä-savon lähettyviltä ? Kuopio tms ?


    • ::)

      Itse ostin pari vuotta sitten madapariskunnan about ~ 150 €. Eläinkaupoissa usein hirmuiset kiskurihinnat verrattuna eläimen kuntoon (esim. 170 € laihasta, stressaantuneesta elikosta..). Suosittelen hankkimaan kasvattajalta :)

    • gekkoliini

      me ostettiin noin 85euroa yleensä se maksaa noin 100-170euroa

    • Huolestunut!

      Ostin 200 eurolla, mutta nyt lisko on alkanut käyttäytyä oudosti. Samassa huoneessa missä Allu (liskoni) on biljardipöytä, aina kun pelaamme biljardia Allu tulee tarkkaa seurailemaan mitä teemme. Hän on alkanut "äänehtiä" leikkiliskoille, jne... Asuuko Gekot yksin? Mistä tämä johtuu? Alan huolestua jo liskon käyttäytymisestä!!

      • herppeilijä

        Kasvattajalta tosiaan noin 120e... Itselläni on tällähetkellä myynnissä yksi vain lemmikiksi ja 3 myös mahdollisesti lisääntymistarkoitukseen sopivia. Lemmikiksi menevä on tietty halvempi. Muistattehan jos ostatte madagaskarinpäivägekon että se on CITES II B laji, eli muistakaa pyytää tarvittavat todistukse eläimestä.

        Ja aiheen aloittajalle jos kiinnostaa niin mulla tosiaan on pari vielä jäljellä ja kaikkea lajiin liittyvää saa ja pitääkin kysyä [email protected]


    • toinen herppeiljiä

      Huolestunut :

      Ei syytä huoleen kurluttelu on normaalia, lisääntymis käyttäytyimistä =)

    • gekkonen

      Mun lempilisko. Kauniin värinen ja silleen asenteellinen, että jos ei tykkää ni antaa kuulla kunniansa (kuulemma). Mulla ei ole koskaan ollut näitä, mutta jos ottaisin liskomaisen lemmikin ni se ois madagaskarinpäivägekko, fan-footed gecko, joku aavikkolisko tai joku lehtisammakko. Siniset nuolimyrkkysammakot on mun lemppareita kaikista liskoista/sammakkoeiläimistä, mut en haluis kyllä luonnosta pyydettyjä eläinparkoja vaan kasvattajalta hankkisin. Mut niille pitää kasvattaa ite banaanikärpäsiä ku ovat niin pieniä ettei muu mahu suuhun (olen kuullut) -kuulostaa työläältä, vielä työläämpää luultavasti olisi saada käsiinsä nuolimyrkkysammakkoja. Luultavasti ottaisin jonkun aavikkolajin kuitenkin loppujen lopuksi, koska en saa kasveja koskaan kasvamaan niin saattaisivat päivägekot tai sammakot repiä pelipöksyt jos ei ois mitään vihreää koko terraariossa :D

      Mun lempinimi on muuten gekko. Ihan oikeasti! Sain sen kun olen kamala vilukissa ja keväisin olin heti ensimmäisiä säteitä paljomassa ulkona. Ilmeisesti nimen antaja ajatteli gekkojen olevan auringossa koko ajan, tai sitten että elävät lämpimissä paikoissa. Kävelen kuulemma myös gekkomaisesti. Tai pikemminkin vähän kuin se yksi aavikkolisko joka nostaa aina yhden jalan kerrallaan kuumalta hiekalta ja näyttää tanssivalta tai jäykältä. Joka tapauksessa aion tatuoida käsivarteen gekon, joka kiemurtelee kohti mun kasvoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2024
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1730
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1167
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      2
      1134
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      132
      1078
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      976
    Aihe