Veskari ja suvaitsevaisuus

'd like to know

Veskarin kun sanotaan olevan eläinradan humaanein ja suvaitsevin merkki, niin miten tuntemani useat veskarit (etenkin naiset) pystyvät pitämään joitakin ihmisiä "näkymättöminä"?

Vesimiehen naamasta jo näkee, jos hän ei pidä jostain tietystä ihmisestä ja veskarituttuni ovat itse jopa myöntäneet voivansa tuon epämiellyttävän ihmisen tavatessaan kävellä vastaan kuin eivät näkisi koko ihmistä.

Luulin, että vain esim skorpparit pystyvät tähän...

12

3096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekemistä

      sillä on suvaitsemattomuuden kanssa? Eikö suvaitsevaisuus ole sama kuin hyväksyminen? Jos hyväksyy toisen olemassaolon mutta ei vaan itse kiinnitä siihen mitään huomiota niin onko se suvaitsemattomuutta? Jos ei tuomitse, ei yritä muuttaa vaan antaa toisen olla sellaisena kuin on niin onko se suvaitsemattomuutta? Täytyykö aina näytellä kohteliasta ja välittävää jos ei ole sitä mutta silti hyväksyy toisen sellaisena kuin se on? Ei ymmärrä.

      Kertoisitko mulle ystävällisesti, että mikä on suvaitsevaisuus? Ehkä sinä tiedät paremmin.

    • 1960

      Kyllä se on ainakin minulle mahdollista jos tarve vaatii. Totta, että tunnistan heti ihmisen, jonka kanssa ei synkkaa. Itselleni jopa vähän kiusallista tuo tunne - kutsutaan sitä vaikka intuitioksi.

      • joo joo

        Eikös tuo ole ihmisen primitiivinen ominaisuus? Muut vaan ymmärtävät toimia epäitsekkäästi, mitä taas vesimies ei tee siinä tilanteessa.


    • hfj4t mn

      Kuka vaan pystyy, jos se vastaantulija on täys m...ku.

      • viitsi...

        Joillakin on sitä kypsää aikuisuuttakin, vaikkei pitäisi niin voi silti yrittää tulla toimeen. Veskareilla luontaisesti lapsekasta/itsekeskeistä käytöstä: kun "en halua" niin "mun ei tarvitse".


      • ei voi tulla
        viitsi... kirjoitti:

        Joillakin on sitä kypsää aikuisuuttakin, vaikkei pitäisi niin voi silti yrittää tulla toimeen. Veskareilla luontaisesti lapsekasta/itsekeskeistä käytöstä: kun "en halua" niin "mun ei tarvitse".

        toimeen kaikkien kanssa. Miksi pitäisi sitten yrittää? Miksi pitäisi yrittää tulla toimeen jonkun kanssa, kenestä ei pidä? Eihän se tarkoita nyt, että pitäisi olla epäkohtelias sellaista kohtaan. Miksi pitäisi teeskennellä jotain, mitä ei ole? Teeskentelyllä tulee paljon epämiellyttävyyksiä ja väärinkäsityksiä myöhemmin. Teeskentelemättömyys taas välttää ne ja jokainen tietää missä mennään.


      • puhunut teeskentelystä?
        ei voi tulla kirjoitti:

        toimeen kaikkien kanssa. Miksi pitäisi sitten yrittää? Miksi pitäisi yrittää tulla toimeen jonkun kanssa, kenestä ei pidä? Eihän se tarkoita nyt, että pitäisi olla epäkohtelias sellaista kohtaan. Miksi pitäisi teeskennellä jotain, mitä ei ole? Teeskentelyllä tulee paljon epämiellyttävyyksiä ja väärinkäsityksiä myöhemmin. Teeskentelemättömyys taas välttää ne ja jokainen tietää missä mennään.

        ihan peruskohteliaisuudesta ja käytöstavoista on kyse, joita aikuisen ikään ehtineillä soisi olevan. Veskareilla tuntuu olevan tuo päiväkodin hiekkalaatikkotyyli päällä vielä aikuisena, 'mä en leiki sun kaa'-juttuja.


      • monta
        puhunut teeskentelystä? kirjoitti:

        ihan peruskohteliaisuudesta ja käytöstavoista on kyse, joita aikuisen ikään ehtineillä soisi olevan. Veskareilla tuntuu olevan tuo päiväkodin hiekkalaatikkotyyli päällä vielä aikuisena, 'mä en leiki sun kaa'-juttuja.

        vesimiestä muuten tunnet? Epäkohtelias ei ansaitse kohteliaisuutta. Korkeintaan viileää asiallisuutta. Kohtelias tulee kyllä kohdelluksikin kohteliaasti. Ja katsohan maailmaa ja maailman menoa tässä meidän läntisessä "sivistyksessä". Sehän on kokonaisuudessa yksi iso hiekkalaatikko. Ja siihen hiekkalaatikkoon ei todennäköisesti moni vesimies halua leikkimään. Ja sitten se ensiaskel tännekin palstalle. Mitä odotit saavasi vastineeksi arvostelevalla asenteellasi? Sait heijastuksen omasta itsestäsi. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa...


      • _pärre_ vesimies N
        puhunut teeskentelystä? kirjoitti:

        ihan peruskohteliaisuudesta ja käytöstavoista on kyse, joita aikuisen ikään ehtineillä soisi olevan. Veskareilla tuntuu olevan tuo päiväkodin hiekkalaatikkotyyli päällä vielä aikuisena, 'mä en leiki sun kaa'-juttuja.

        perusajtus on itselläni se,että minullehan ei vittuilla :)
        Pystyn hyvin olemaan huomaamatta ihmisiä,joista en pidä..mutta heidän on täytynyt tieten tahtoen minut suututtaa...ihan ensinäkemällä en ihmisiä lähde ns.laittamaan lokeroihin.

        loukattu vesimies ei anteeksi anna,sanoin ehkä,mut tunne pohjalla itse en ainakaan pysty anteeksi antamaan. sori..


      • vesimiehillä
        _pärre_ vesimies N kirjoitti:

        perusajtus on itselläni se,että minullehan ei vittuilla :)
        Pystyn hyvin olemaan huomaamatta ihmisiä,joista en pidä..mutta heidän on täytynyt tieten tahtoen minut suututtaa...ihan ensinäkemällä en ihmisiä lähde ns.laittamaan lokeroihin.

        loukattu vesimies ei anteeksi anna,sanoin ehkä,mut tunne pohjalla itse en ainakaan pysty anteeksi antamaan. sori..

        on ikioma palsta jossa he voivat nostaa omaa arvoaan ja kieltäytyä kaikenlaisesta - asiallisestakin - palautteesta, joka ei heidän itsetunoaan miellytä. Tänne ei sitten muitten tarvitse eksyä niin voidaan jatkaa aina näin.


      • vmn
        vesimiehillä kirjoitti:

        on ikioma palsta jossa he voivat nostaa omaa arvoaan ja kieltäytyä kaikenlaisesta - asiallisestakin - palautteesta, joka ei heidän itsetunoaan miellytä. Tänne ei sitten muitten tarvitse eksyä niin voidaan jatkaa aina näin.

        Eiköhän kaikki edellä mainittu ole kasvatuksen tulosta. Epämiellyttävätkin tunteet kuuluvat ihmiselämään, omaa järkeään saa käyttää siinä kuinka paljon niiden mukaan ylipäätään toimii. Jos jotkin luonteenpiirteet yhdistävät ihmisiä niin sehän on vain mainiota. Itse pitäisin hyvänä, että keskityttäisiin löytämään asioita, jotka luovat ykseyttä kaikkien ihmisten kesken sen sijaan, että otetaan esille ja ajatellaan asioita, jotka kasvattavat kuilua ihmisten välille. Myös toisen asettamisella itsensä edelle on tässä suuri merkitys. Ja niin, ahdistavia tilanteita tulee ja menee, iloisia ja ihania tilanteita tulee ja menee, ne ovat kaikki väliaikaisia, eikä niillä siksi ole itsessään paljon merkitystä. Mutta se miten niihin suhtautuu joko kasvattaa ihmistä tai saa sen jäämään juuri siihen missä se onkin.


    • Nousurapu.

      Olenpas minäkin vesimies(nainen) ja tunnistan hyvin tuon näkymättömyyden.

      Pidän itseäni suvaitsevana, mutta niitä, jotka ovat minua jotenkin loukanneet/satuttaneet/ahdistaneet tai muuten vain kohdelleet ikävästi ja epäkohteliaasti, ei tosiaan mielestäni tarvitse kohdella kuin korkeintaan peruskohteliaasti.

      Toisen näkymättömänä pitäminen tulee automaattisesti, en missään nimessä tarkoita olla ilkeä ketään kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe