Ikävääkö ikävä?

Ei erityisen onneton; ikävä...

Minulla ei ole ollut enää hyvään aikaan ikävä ketään. Kaikki minulle rakkaat ihmiset ovat käden ulottuvilla, elämänkumppania tai minkään kaltaista parisuhdetta en kaipaa. Menneet ovat menneitä, ne ihmiset olivat vääriä ihmisiä ja tunteet vääriä tunteita.

Nyt minulla on hyvä olla, en tunne olevani mitään vailla tai mistään kohtaa vajaa. Silti on jokseenkin tyhjä tunne, kun silloin tällöin vilkaisee vanhasta muistista tätä palstaa. En tee sitä kirjoittaakseni vuodatuksia, koska ei ole mitään mitä vuodattaa, tirkistelen vain uteliaana toisten ikävää, koska omaakaan minulla ei ole.

Sitten tulee ajatus; puuttuuko minulta sittenkin jotain, jos minulta puuttuu ikävä?

Olen kai tottunut elämään sen kanssa liian tiiviisti. Aina vailla jotakin. Sitten, tänä kesänä, saatuani ensimmäisen vakituisen työpaikkani ja tajunneeni viihtyväni siinä hyvin, aloin vihdoinkin arvostamaan minua ja rakentamaan ehjää minää. Sitä joka voi olla kokonainen ihan yksinkin. Se kai lienee onnellisuuden perusvaatimus.

Nyt kun alkaa tajuta, etten enää tarvitse tätäkään ikäväpalstaa, tuntuu vähän huteralta, pärjäänkö muka? Ihan kuin olisin parantumassa alkoholismista tai jostakin muusta addiktoivasta. Mutta sitten kun tajuaa, että pärjää kyllä, ettei tunne mitään tarvetta kirjoittaa tänne, tuntuu aika hyvältä. Tyhjältä, mutta silti kuitenkin enemmän positiiviselta. Ehkä minustakin tulee vielä joskus onnellinen?

3

682

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinusta tulee

varmasti onnellinen. Ja mikset olisi sitä jo nyt, kun kerran olet löytänyt itsesi ja olet iloinen siitä?

Kai se onnellisuuden yksi perusvaatimus on se, että osaa nauttia siitä, mitä kulloinkin on elämässä. Tai ainakin omalla kohdallani asia on näin. Voiko ihminen olla koskaan oikeasti onnellinen, jos koko ajan vain etsii ja kaipaa jotain mitä sillä hetkellä ei elämässä ole?

Ja olet oikeassa siinä, että oman itsensä arvostaminen on tärkeää, vaikkakin joskus hyvin vaikeaa. Itse uskon, että monet ihmisten väliset suhteet kaatuvat joko molempien tai toisen heikkoon itsetuntoon. Ja tottakai se vaikeuttaa omaakin elämistä, vaikka olisi yksinkin.

Itse en sen sijaan usko vääriin ihmisiin tai vääriin tunteisiin. Tunteet ovat oikeita aina siinä hetkessä, kun ne tuntee. Ihmiset eivät ole sen puoleen vääriä tai oikeita, ainakaan yleensä. Elämäntilanteet, ajatusmaailmat ja ajankohdat vain eivät aina sovi yksiin. Mutta itse ainakin tiedän kohdanneeni juuri ne ihmiset, jotka on pitänytkin siihen, että olen nyt tässä missä olen. Ehkä jonain päivänä löydän vielä ihmisen, jonka kanssa on hyvä olla, mutta tällä hetkellä en kanna siitä mitään painetta. Se mitä on tullakseen saa tulla.

Voimia ja kaikkea hyvää jatkossa!

• omia ajatuksia.

Juuri noin se menee. Nyt siis vain luovutan vielä siitäkin ikävästä ja alan elää itselleni. Siinä sivussa voi joskus tarttua matkaan joku ihminen, jos on tarttuakseen.

Tästä on nyt mielettömän hyvä jatkaa eteenpäin. Samoin sinulle hyvää elämää, vaikka sellainen sinulle varmasti tuolla asenteella muodostuu joka tapauksessa.

• noh,
        omia ajatuksia. kirjoitti:

Juuri noin se menee. Nyt siis vain luovutan vielä siitäkin ikävästä ja alan elää itselleni. Siinä sivussa voi joskus tarttua matkaan joku ihminen, jos on tarttuakseen.

Tästä on nyt mielettömän hyvä jatkaa eteenpäin. Samoin sinulle hyvää elämää, vaikka sellainen sinulle varmasti tuolla asenteella muodostuu joka tapauksessa.

tietysti miten kukin sen hyvän elämän määrittää. Pääosin olen kyllä tyytyväinen elämääni. Erityisesti ystävilleni olen suuressa kiitollisuuden velassa. Kaipaan tiettyjä asioita, mutta tiedän myös sen, että niitä kaikkia en voi saada.

Mutta se tie, minkä olen kulkenut tähän ja minkä varrella olen oppinut näitä asioita ei ole ollut kovin helppo. Välillä olen uinut todella syvissä vesissä. Hyviäkin hetkiä on tietysti ollut. Mutta ehkäpä se itsensä tunteminen rakentuu juuri siitä, että on todellakin nähnyt kaikki puolet itsestään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6409
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      82
      4905
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      104
      3169
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3002
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2215
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1606
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      94
      1181
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      338
      1175
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1086
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      864
    Aihe