Kuinka monta viikkoa yhdynnästä on aikaa tehdä abortti?
Montako viikkoa..
4
838
Vastaukset
- periaatteessa =/(
Yhdynnästä 15viikkoa ja kuukautisten pois jäämisestä 12viikkoa,mutta mitä nopeammin sitä parempi.
- että...
viimesistä kuukautisista 20 viikkoo eli yhdynnästä noin 18. Mutta 12 viikon jälkeen joutuu kysyyn lupaa TEOlta.
- näin...
että... kirjoitti:
viimesistä kuukautisista 20 viikkoo eli yhdynnästä noin 18. Mutta 12 viikon jälkeen joutuu kysyyn lupaa TEOlta.
raskauden keskeytys voidaan tehdä 12 raskausviikkoon asti (lääkkeellisesti 9 raskausviikkoon asti) mikä tarkottaa 12 viikkoa viimeisistä kuukautisista. Siis silloin kuin menkkojen pitäisi alkaa, on 4 viikkoa raskaana. Ja koska hedelmöityshetki on keskimäärin 2 viikkoa menkkojen jälkeen, niin yhdynnästä siis noin 10 viikkoa. Toisaalta siittiöt saattavat elää viikonkin, joten tuollainen yhdynnästä määrittäminen on täysin onnen kauppaa. Raskauden kesto kuukautisista määritettynä on myös epätarkkaa ja raskauden todellinen kesto määritetään aina ultraäänitutkimuksella (sekä toivotuissa raskauksissa että keskeytyksiin päätyvissä).
12 raskausviikon täytyttyä raskauden keskeytystä täytyy anoa Terveydenhuollon oikeusturvakeskukselta ja keskeytyksen saamiseen täytyy olla hyvät syyt. 12 raskausviikon jälkeen raskaus keskeytetään synnyttämällä sikiö ts. synnytys käynnistetään sairaalassa (niin kuin täysiaikainenkin synnytys käynnistetään) laittamalla tabletteja emättimeen. Kaavintaa tai lääkkeellistä keskeytystä ei voida enää tehdä. - 1977
näin... kirjoitti:
raskauden keskeytys voidaan tehdä 12 raskausviikkoon asti (lääkkeellisesti 9 raskausviikkoon asti) mikä tarkottaa 12 viikkoa viimeisistä kuukautisista. Siis silloin kuin menkkojen pitäisi alkaa, on 4 viikkoa raskaana. Ja koska hedelmöityshetki on keskimäärin 2 viikkoa menkkojen jälkeen, niin yhdynnästä siis noin 10 viikkoa. Toisaalta siittiöt saattavat elää viikonkin, joten tuollainen yhdynnästä määrittäminen on täysin onnen kauppaa. Raskauden kesto kuukautisista määritettynä on myös epätarkkaa ja raskauden todellinen kesto määritetään aina ultraäänitutkimuksella (sekä toivotuissa raskauksissa että keskeytyksiin päätyvissä).
12 raskausviikon täytyttyä raskauden keskeytystä täytyy anoa Terveydenhuollon oikeusturvakeskukselta ja keskeytyksen saamiseen täytyy olla hyvät syyt. 12 raskausviikon jälkeen raskaus keskeytetään synnyttämällä sikiö ts. synnytys käynnistetään sairaalassa (niin kuin täysiaikainenkin synnytys käynnistetään) laittamalla tabletteja emättimeen. Kaavintaa tai lääkkeellistä keskeytystä ei voida enää tehdä.Siis lääkkeellinenkeskeytys, joka tehdään alkuraskaudesta viikolle 9 saakka, tehdään usein tavallisena synnytyksen käynnistämisenä, eli laitetaan supistuksen aloittavia tabletteja emättimeen, aivan samoin kuin viiko 12 jälkeinen keskeytys. Eli viikon 12 jälkeen tehdään samanlainen kemiallinen keskeytys kuin alkuraskaudesta ---> lääkkeillä käynnistetään synnytys.
Mikäköhän tuossa on, että viikoille 9-12 on eri toimenpide?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602